-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #153616 üzenetére
Azért jó felfelé mert kihívás és anélkül egyik sport sem élvezetes hosszabb tavon. Főleg miután fejlődik az erőnléte az embernek és erőlködés nélkül felmegy ugyanoda.
Régebben is állítottam magamnak fel valami célt súlyzós edzésnél. Bizonyos súly kinyomása, Max RPM, bizonyos testsúly elérése stb. Anélkül csak unalom lenne, így van ez mindennel.
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #153657 üzenetére
Ha úgyis van hátizsák, akkor minek a bringára/-ba tenni a dolgokat?
Esetleg a komplett hátizsák helyett olyan hasitasi, amit Toobee is használ? Hogy ne a hátad húzza?
Vagy végre normális ikszcés leszel, és pakolsz a zsebeidbe, a felesleges cuccokat meg otthon hagyod.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #153698 üzenetére
Nekem is ez a legnagyobb bajom a tél miatti rövid nappalokkal,nem elég,hogy mislenbabának kell öltözni,az idő is úgy szorít,már mire leérek a ház elé 100 fölötti a pulzusom a rohanástól.Szeretném azt is ha 1szerűen rögzítenék minden paramétert csak információéhségem kielégítése végett,de így is kilométeróra,telefon,első,hátsó feltöltött lámpa,nyeregtáska,pumpa és még kisf@szomat is fel kell aggassam a szamárra.Ha még mellkaspántot is mindig fel kellene tenni,meg indítani mindig a rögzítést a telefonon mely fülhallgatója valamelyik 2 réteg közt fut,hogy fel is tudjam venni ha hívnak és az ágak se tépjék le,pont a guminyomást,vagy a szemüveget felejteném el. Nyáron is van,hogy csak az utána megélt jóleső érzés miatt megyek gyötörni magam,de akkor legalább van időm munka után pár percet nézni ki a fejemből a fotelben,majd nyugodtan felvenni azt a pár ruhát amitől nem vagyok éppen meztelen,majd a kör után is foglalkozni a bringával még világosban.Érdekes ilyenkor ¾ az időnek sötétben nyomom,mégis rohanok,hogy legalább világosban induljak,a sötét+hideg együtt drasztikusan növeli az induláshoz szükséges akaraterőt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
cdl
senior tag
-
csipesz2020
tag
válasz jjeahh #153773 üzenetére
Tényleg ,köszi. Egyenlőre még csak gyorskötözővel lett felrakva jobbhíján.
Kormányból mindig ezeket az emelteket preferáltam valamiért.F4lcon: így állt alapból, egy kicsit én is furcsáltam de még csak egy rövid kört mentem vele úgyhogy nem éreztem. Próbálok majd állítani rajta.
Massmurderer: fóka kardfogakkal!? Még én sem értem pedig már ott hever egy ideje
Valami bevásárló központi szökevény (talán penny)Más:
A fékre kíváncsi lennék, mit mond egy hozzáértő.
Lehet belőle baj hogy a küllőkhöz áll közelebb a cső, vagy így kell lennieI am a ninja...shhh!>:O now i have to kill you.
-
Zsohi
őstag
válasz jjeahh #153799 üzenetére
Csinálj egy ilyet [link], működik, mint az álom.
(#153755) ZolkoW: A 27.5+ és a 29 átmérője papíron azonos, így ezen nem kell izgulni. A külső széllessége már egészen más kérdés. Röviden, nekem a 2.8 egyszerűen nem vált be, mivel képtelen voltam megtalálni az arany középutat a nyomásban. A 2.6 viszont működik, megkaptam amit a pluszos külsőtől vártam azon kórságok nélkül amiktől szenvedtem a 2.8-on.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
jjeahh
nagyúr
válasz jjeahh #153799 üzenetére
Azt kifelejtettem, hogy a belsővel nem tudtam begurulni a kompresszorig, mert kiderült, hogy 2 helyen lyukas a zsír új belső
ZolkoW: én inkább attól félek, hogy elrobban vagy ellövi magát és infarktust kapok, már "öreg" vagyok ahhoz, hogy szándékosan keressem a bajt .
Ami a gumikat illeti, én úgy érzem, hogy:
2.10: túl keskeny terepre, instabil, csúszik, nem tetszik
2.25: arany középút, egy könnyebb kerékkel egy könnyű 2.25 gumi súly/használhatóság fronton számomra verhetetlen, xc-re ez tűnik az igazinak, de köves vagy sáros lejtőn azért néha vágyok egy öblösebbre
2.35: xc-re picit már overkill, de még használható, csak általában kissé nehezek a gumik, trailra gondolom ez az arany középút. Ha egy kis plusz öblösség kell és hajlandó benyelni érte az ember pár grammot, akkor okés
2.6: anno nagyon vágytam egy pluszos bringára, de a 2.6-ot kipróbálva már nem is tudom... én tuti nem használom ki és cserébe már túlságosan tanknak érzem, overkill. Igaz emit én próbáltam, az 29x2.6" Minion volt
2.8: nem próbáltam, de ha a 2.6 is túl durung nekem, akkor...
Na és ami vicces, hogy mindezek ellenére még mindíg kíváncsi lennék egy fatbike-raHa már öblös gumik, Hassagymeg, el is felejtettem, mik a tapasztalatok a 2.2-vel, bevált végül?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #153813 üzenetére
Kapcsolódva: Valami idegen fórumon olvastam, hogy a fatbike-osok szerint a hóban azért a valódi fat az igazi (4..5"), a 3" még nem tudja azt. Nekem is nagy mókának tűnik, de elriaszt, hogy az már annyira speciális minden szempontból, vagy legalábbis ami a Q-faktorokat, meg eszement papucstávolságokat illeti
Amúgy vasárnap megint javítottam egy lejtőzős időmön, a merevvillámmal - Ezért is választottam kicsit durungabb külsőt előre, meg ott el is fér (2,35). Hátul a 2,25-nél ducibbat csak száraz időben mernék feltenni. Kifejezetten sárba meg inkább 2,0 körülit szoktak, legalábbis az előtt a korszak előtt, amikor egy átlag monti is 2,4-es gummákkal érkezik a boltból
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Zsohi
őstag
válasz jjeahh #153809 üzenetére
4 bár nyomáson figyel a palack a boltok polcain, így nem gondolnám egy laza 5 bárt ne bírna el vígan.
(#153812) ZolkoW: Nekem a 2.8-as Nobby Nic-cel a gondom az volt, hogy ha keményebbre fújtam akkor nagyon pattogott, lejjebb véve a nyomásból elvesztette a tartását és összerogyott a gyorsabb döntött kanyarokban, felütnöm is sikerült a felnit nem egy alkalommal. Nagyon specifikus körülmények között, mint a tükörsima letaposott portól mentes eredi ösvényeken, 2 bárra pumpálva mese a cucc, de hány ilyen útvonalat ismersz? Köves, gyökeres, kráterekkel teletűzdelt útvonalakon 1.3 báron nagyon is jól tapadt, de mivl papírvékonyságú az oldalfala egyszer elég elnézni egy sziklát és fel is ütötted a felnidet, persze vehetsz bele szivacsot, de az drága és plusz súly. Na és a fő gond az, hogy én képtelen voltam megtalálni az ideális nyomást a 2 és 1.3 bár között, sose volt az az érzésem, hogy ez most jó volna. A 2.6-os Continental X-King-get belőttem 1.7 bárra és boldogság van, stabil és a pattogásra se mutat olyan hajlandóságot, mint a Nobby. Azonban nem kizárt, hogy a jövőben még egy mérettel lejjebb ugrom és adok egy esélyt a 2.5-ös Maxxis külsőknek is.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
ZolkoW
őstag
-
zoli03
őstag
válasz jjeahh #153855 üzenetére
A felni TL-ready volt, a gumi nem (Nobby Nic). 3,5 bar körül robbanhatott le, max nyomásra akartam pumpálni. Utána menet közben már csak 3 bar volt benne, mikor lerobbant, gondolom nem tett jót a peremnek az első eset. Utána belsővel még jó volt.
Amúgy nem csak nagyot szól, a folyadék is megy majd mindenfelé. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #153862 üzenetére
Fura evolúciókon mész keresztül,a legutóbbi pedig ez a guminyomásos,tyúkbelesítéses történet,amikor defektet csak hírből ismerve kezded tömlős gumikkal és mindenkit megbotránkoztató rekord-alacsony,~1,5 baros guminyomással,majd áttérsz belső nélkülire (ami kvázi az alacsony nyomáson kerékpározás és defektmentesség szinonimája),defektjeid duplájára nőnek és újra rekord,de immár magas nyomással akarsz kerékpározni,szomorúan "maradva" (!) 65 kg-oddal (!) a biztonságos 3 (!) barnál. Nem véletlenül híres a székely furfangosság!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #153862 üzenetére
Nem atomfizika ez, csoda gumija senkinek nincs. Ha kevés az anyag, könnyű a gumi, ha több, akkor meg nehezebben megy át rajta tüske. Ha nagyon grammozósat akarsz, akkor nézzél valami Speci FastTrack külsőt, azokból 29"-ban is van 500 g körül (alatt...). Defekttűrőnek hirdetik, sokan istenítik, de én is láttam már olyannal tolni versenyzőt. Szerintem 6-700 g között teljesen jó érték, ha nem kapsz defektet. De akár 800 alatt is (magamat nyugtatom ). oké, hogy a legrosszabb helyen van a súlytöbblet, de inkább szenvedek, mint toljam/javítsam.
Toobee: mi az az OOH?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #153957 üzenetére
Nekem volt, működött drótos külsővel is. Belsőben is használtam. Valaki azt mondta (Ja, Tigger a másik fórumban), a Joe's super sealant az ugyanez. Nagyon hasonlít, az biztos, bár a Conti volt, hogy betömítette a szelepem, és másfeles imbusszal ki kellett piszkálnom, ez a Joe's még nem csinált ilyet, pedig most 4 külsőmben is van. Szerintem vehető.. A Nobbyt pedig szeleteld fel, kézműves ajándék készülhet belőle, elmesélheted átadás közben, hogy mennyi fontos és nagyszerű élményed tapad hozzászó szerint is, stb.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #153959 üzenetére
Ha van otthon rossz belsőd, foltod meg ragasztód (vulkanizálód...), megpróbálkozhatsz belülről megfoltozni vele. Ha megszáradt, mehet a tej. Ha most összeraktad és kiszökött a levegő, akkor a tej benne van, nem? Ha nagyon kemény vagy, szedjél ki a másik kerékből, csináld meg a rosszat, majd oszd szét a kettőben.
Nyilván nem vigasztal, de van itthon vagy 4 belsőm, tejet meg tudnék neked szerezni.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #153959 üzenetére
Elapadt a tejed? ...ma erdőben ereszkedés közben (igen,azt is szoktam néha kényszerből) arra gondoltam,hogy milyen durva lehet egy fát állra venni negyvennel,és...eszembe jutott szerencsétlen haverod.Hogy van?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #154013 üzenetére
Már nem is gyártják. Ha jól emlékszem a Battaglin mtb részlege volt a FD, kis szériás gyártó, de volt maraton (vagy xco?) bajnokuk is. Vadászni lehet a neten, nyáron itthon is árultak egyet.
Nekem az tetszik benne, hogy oldalról vékonynak tűnik a felsőcső, felülről meg széles.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #154011 üzenetére
Ja, felejtsd el,amit a kézműves ajándékról mondtam, főzz a felszeletelt nobby nicből pálinkát! :D
Ma arra jöttem rá, hogy jó (vagy legalábbis nem rossz) terepre, de csak száraz időben. Talán ha nem 42-es,hanem 33-as lenne a szélessége a guminak, akkor maradna hely a sárnak, vagy kevésbé keményre tömődne össze a falevelekkel. egyszer még ki is vettem az első kereket,hogy rendesebben kipucoljam a villanyaknál. ugyanez montival még relatíve gyorsan is ment volna, de gravellel bírnám feledni.. a többi részen jó vót.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #154018 üzenetére
Bocs, úgy látom, minimum egy szó kimaradt, valami ilyesmit akartam: "Ma arra jöttem rá, hogy a gravel jó (vagy legalábbis nem rossz) terepre, de csak száraz időben. "
Szóval gondoltam rég meg akartam nézni, mi van arra, amerre a madár se jár, és letértem az aszfaltról, csak a mélyebben fekvő részeken sok volt az olyan sár, ami elég idegesítő kompozitot alkotott a falevelekkel, és 20 méterenként állhattam meg kézzel kipucolni a kerékjáratokból az összetömődött trutyit, amitől már nem tudtam tekerni.(#154019) rétisün : mutatsz képet? Elhiszem, hogy nem megy fel, csak érdekel, hogy lehet előre elkerülni az ilyet. Más váz + BB7 vonatkozásában is olvastam már ilyet... (én egyébként épp azon gondolkodom, hogy ha nagyon ráérek, előre visszateszem én is a BB7-et, mert a rövid bowdennel be tudtam állítani országúri fékkarhoz is, de hátra már nem, ott túl sok volt a nyúlás. És a mostani kombinációm (tárcsa, amiben alig van anyag és így fékezőfelület, párosítva a Shimi nem túl acélos -hehe.. mert műgyantás- betétjével) finoman szólva nem nagyon harap.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
cdl
senior tag
válasz jjeahh #154050 üzenetére
Jelentem, Én igen.
A szokásos H.böszörmény, Balmazujváros megvolt. Közepes szél, egy pici eső, semmi gond.
Viszont tegnap belefutottam rendesen. Elindultam ugyanerre a körre. Még a városban, 5 km után kaptam egy defektet. De nem kicsit, egy üveg szétvágta a külsőmet és a belsőmet is. Egy kis darab volt, beleállt a gumiba. Szóval egy majdnem új GP4000SII eléggé kukának néz ki.
Majd megpróbálom beragasztatni belülről egy gumissal, hátha. Nem voltam boldog, na.Más: ha Valaki meglepné magát karácsonyra egy új Selle Italia SLR Flow-val, most megteheti.
[link][ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz jjeahh #154066 üzenetére
Hát itt nonstop ilyen a páratartalom, akárhova is tenném mikor nem használom. ☺ Csak azért aggodok mert mikor otthonrol feladtam postán is ilyen volt kb a fél éves lánc aztán mire ideért a postával egy rozsda lett....ami helyett vettem ezt.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #154068 üzenetére
Ha neked jó így azzal vitatkozni nem lehet,ha túl magasan lenne akkor amúgy is horgasinadnál fájna a térded.Amúgy nejemnek 163-al van ugyanaz a belső lábhossza,akkor a tied csak 5 centis?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #154085 üzenetére
Még nem rakom fel,van még vagy 2-300 km a láncban/sorban,ami télen,terepen akár 1-2 hónap is lehet....már ha előtte nem akad ki a szabadonfutó.Aztán cserélem.Ma bringa-elvonásom volt,így felgumiztam a kerekeket. Ami viszont érdekes az első agyhoz kapott átalakítók nem voltak egyformák és egyik nem ment be az agyba. Már azt hittem köszörülnöm kell,vagy írnom a Rose-nak,aztán meghúztam azt a szélesebb vállat (ami egyik átalakítón volt,másikon nem (?)) egy dörzspapíron és már be is ment. A te átalakítóid 1formák voltak elől? Hátul nem voltak azok,de ott az agy kialakítása is más volt,de elől egyforma az agy 2 oldalán a lyuk,az átalakítók meg 2 félék voltak. Ez a cikkszám. [kép]
6030D...Lemostam,mert nem tetszett. Ikon felirat csak egyik oldalon van...és az éppen a másik. Úgy döntöttem mégis együtt teszem fel őket és velük lesz felavatva a Mavic.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #154093 üzenetére
Ezt szponzortól kaptam amiért idén végigmentem első versenyemen. (6030D ajánlotta fel miután ő már használta valamennyit.Én örömmel elfogadtam,hisz így kipróbálhatok mást is,ezért aztán ez megy fel elsőnek a Mavic-ra...aztán meglátjuk,mert a Race King-el alapvetően meg vagyok elégedve. ) Nekem alapvető az apró,gyors mintázat,elég sokat aszfaltozok zasszonnyal,dagonya szinte nulla és így egy igazi xc gumi az ami megfelel nekem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
IMIIKE1998
őstag
válasz jjeahh #154093 üzenetére
Szerintem amúgy minimális a különbség egy monti gumi és egy outi gumi között, ha beállsz 25 km /óra környére. Gyorsításnál és indulásnál számít a súly és a gumi ellenállása.(Meg mászásnál.) Eddig nm hittem el, amikor Zoli03 mondta, de tényleg a testpozíció dönt el mindent. Egy mtb és egy fitnessz bringa között minimális a különbség 25 km/h környékén.(Nem sokkal nehezebb ugyanolyan testpozícióban tartani ezt a sebességet egy mtb-vel.)
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz jjeahh #154098 üzenetére
Persze, azért ha valamelyik guminak kiemelkedően rossz az ellenállása, akkor az érezhetővé válik. Pl. egy vérbeli terep gumi VS slick. De egy átlag 2"körüli montigumi és egy 32-es fitness gumi között szinte minimális a különbség. Persze, egy fatbike gumi biztos érezhető. :D
De a pozíció a legmeghatározóbb. Lehet neked fullos outid, ha trekking pozícióban ülsz rajta, nem fogsz tudni sokkal gyorsabban menni.Boldog karácsonyt!
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #154109 üzenetére
csak futólag néztem a linkelt tesztes összehasonlító oldalt, de azt ugye tudod, hogy az ott vizsgált Nobby a korábbi változat? (rémlik, hogy írtad is, hogy neked az újabb van) Mert azóta talán pont a RRalph vagy melyik kapta meg azt az alacsony mintát, a Rapid Rob is valamelyik korábbi XC-hős gumiét örökölte, szóval észnél kell lenni
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #154113 üzenetére
Na, ez már varázslás akkor!
Persze az ürdüng a részletekben rejlik, lehet hogy a nem Pacestar keverékes meg a béka segge alatt van gördülésben, de ez már picit túlmutat azon, amennyire bele szerettem volna ásni magam, még csak távolról közelítek a témához. A jelenlegi NN mindenesetre egy biztos kiindulópont nálam, rosszat nem nagyon tudok mondani rá, csak kipróbálnék mást is ebben a kategóriában.
És tényleg még haladni is lehet vele, pedig én nem nevezném apró mintásnak. Aszfalton is oké 2 bar alatt valamivel, pedig akkor már emlékeztet a hangja egy Lada Niváéra.Más: mindjárt töltök fel képet az első 3D-nyomtatott biciklialkatrészemről, amit én terveztem, ez már a második verzió, és nem tökéletes, de már használható
(a konzolt kell nézni, a kis csődarab gyári, amit tart, és ami tartja a váltókart)...és jók a karácsonyfák!
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #154120 üzenetére
Ebből csak a hajtogatós Performance van nekem, de a súlya szerintem eléggé rendben van, 2,35-ös létére 730 g rémlik, de azért ellenőrzöm, mindenesetre 7-essel kezdődik. És úgy tartja a levegőt TL létére, hogy csak a rend kedvéért fújok bele 2 hetente..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- E-roller topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Sweet.tv - internetes TV
- Olcsóbbak lesznek a kínai chatbotok
- Diablo IV
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen