-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
lehet elmegy a Hayes tárcsával is az a fék, de előtte próbáld meg
elvileg ugye a Shimano tárcsája is 160mm átmérőjű, ífy nem kéne, hogy gond legyen
(ugye 180 vs 185 az szokott gondot okozni, egyes gyártóknál 180 másoknál 185mm az átmérő, meg 200/203/205 is létezik, de a 160-as az nagyjából mindenkinél 160-as)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ZolkoW
őstag
+1 a próbára, még olyan is lehet ugye, hogy a más féknek más méretű a betétje, és kicsit más a helyzete a tengelytől mérve, így ráfog a küllőkre, vagy épp fordítva: lelóg a tárcsa szélén - de ha nem az van, hogy egyben rendelnéd, és meg akarod spórolni a dupla postát, akkor én is azt javaslom, elég cserélni, ha nem vagy elégedett, vagy ha elkopik, legközelebb veszel Shimanot. A Shimi mellett szól az is, hogy jó tárcsáik szoktak lenni. Hátra csak nagyon indokolt esetben raknék 160-nál nagyobbat. Ha váltasz elöl, akkor viszont gondolj az adapterre is.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
maximilian4
addikt
Biztos elfog vele működni. Nem hiszem hogy nagy különbség lenne a shimano és a heyes olcsó tárcsái között. Bár én általában mindig 3. gyártó tárcsáival használtam (pl. a bianchin elől 180-as ashima, hátul 160-as a2z, megspékelve egy mt 400-as szettel). De azért még mindig a focuson van a legjobb (jó kis icetech tárcsák, könnyű alubakos, gyorsabban hül vissza mint az előbbi). Már csak a hűtőbordás fékpofák hiányoznak.
Maxi
-
itouchfan
senior tag
Ebből én is rendelek egy párt szerintem. Formula RX1 fékem van most, a képeken is látható tárcsával, azokhoz a tárcsákhoz jó lenne ez, ugye?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Runner_fxr
Ármester
Egy jó mechanikus tárcsafék eléri egy középkategóriás hidraulikus fék erejét. Egy Avid BB7-es mechanikus konkrétan elpicsáz egy középkategóriás hidraulikust fékerőben. A hidraulikus inkább adagolhatóságban jobb, laza talajon jobban kontrollálható és kellemesebb a fékérzet, nem annyira nyúlós. A felső kategóriás, főként 4 dugattyús hidraulikus tárcsafékek azok, amik már fékerőben is jobbak mint egy minőségi mechanikus. Hayes mechanikusom nem volt, csak hidrós, de a Hayes elég jó fékeket gyártott, feltételezem, hogy a mechanikus fékjük sem rossz. Tehát nem lepődök meg azon, hogy nem érzed a Deore hidróst erősebbnek. Azt még el tudom képzelni, hogy a Hayes 160-as tárcsákkal megégetted a Shimano fékben a betéteket és azért nem fognak úgy ahogy kellene. Vegyél bele fémes betétet: [link]
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
Én belépő olajos shimanoról valtottam deore m6000 fékszettre.
Hátul nem de elöl sokkal komolyabb lett a fékerő, amit én inkább annak tudok be hogy 160as tarcsa 180asra lett cserelve. Elobbi elol kb semmit sem fogott.ez fékez.
Lehet azért nem erzel kulombseget mert a te felhasznalasodra az is elég volt(konnyu vagy, stb.)
Elotte gyantás most fél fémes betétek vannak benne, majd ha lesznek hosszu fékezések kiderul hogy jobban bírja e.
Egyebkent számomra sem tunik vmi nagy valtasnak bar trekking bringan nem is az... (dehat akcios volt na😀)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ott valami nem kóser,az a fék le kellene szakítsa a tárcsát az agyról.Az én 82 kilomat+14kg kerékpáromat mindenhol megállít a BR-M615,melyet mindig csak egy ujjal kezelek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Van olcsóbban is,a Hope az meglehetősen drága. A 44 mm meg szabványméret.
(#151764) maximilian4 ...előbb-utóbb ráunnál ugyanarra,inkább egy lakókocsi és felkeresni az összes jó kerékpározásra való helyet a világon.
(#151766) benfolds...jó,de kicsit sok a közhely benne,a fotók éppen elegek lettek volna.
(#151769) takacsbotond...ahol nagy a választék ott nem annyira a 10e alattiak mennek,szerintem menj csak vissza valamelyik nagyobb Decaba,ott találsz olyant ami csak kicsivel van fölötte és jó is,mint a Bell,vagy a Roadr 500,esetleg 100,vagy XC és a Giro is.Valamelyik csak jó lesz.
(#151770) inifini ...ott 10 alatt mission impossible.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Ez jó áron van még mindíg, csak lassan már mindenhol elfogyott, csak M-esek vannak még. A kormányom, stucnim, nyeregcsövem amúgy pont ilyen márkájú, megfizethető, de igényes, jó minőségű darabok.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
vedd meg azt a Hunt acélvázat az apróból, akkor nem fájdítja a szívem! ;)
Amúgy mik az elképzelt paraméterek? a hátsó papucstávtól nem függ az Eagle sor használhatósága, de az biztos,hogy a boost szabványú vázak a leginkább future-proofak. A 142 az középút, a 135öt (gyorszárasban) nem ajánlanám, viszont legalább olcsó hozzá a kerék ;) A 148 a tuti, ma már én is azt vennék, abba mindenféle pluszos gumis kerekek is belemennek. Én a Nukeproof Scout-ot, NS Bikes Eccentricet, meg efféléket nézegettem, szerintem ebben a műfajban az a frankóság, amikor megvan az alacsony felsőcső, akkor nem akad fel az ember, ezt kellő hossz mellett az ilyen külön merevített nyeregcsöves példányok tudják, a klasszikus vázformák nem igazán. (my 2 cents)
Nincs ilyenem, csak abból indulok ki, hogy a hagyományosabb XC geójú vázból is 17es van, (tehát egészen kicsinek mondható az átlépője) és sokszor szólal meg a gumikacsa a felső csövön :DBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
én is megörültem a link láttán, de a 2018-as dátum az oldal frissítésére vonatkozhat? (az megvan,hogy tavalyi modell,azzal semmi gond szerintem) Mert ez, és hogy mindenből 100,meg 99 db van, kicsit gyanúsá teszi, ezek máshonnan már kifogyott vázak, a gyártó oldalán is hiánycikk.. pedig nem volna rossz 50e körül akasztani egy 120 ezres vázat :D
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
jönnek a first world problemek: Először is, felkerült egy Vitus Sentier váz az apróba, Egerből, ahol a húgom pont máig tartózkodik - de NEM! erős, magabiztos férfi vagyok.
Aztán tavaszi idő van, ilyenre nincs is hosszú ujjú kesztyűm... 9 fokban meg fogok rothadni a vékonyabbik téli kesztyűmben is. Mindjárt kezdem is.
(#153740) Massmurderer : igen, a gyantásakban is van fémszemcse, legalábbis amikkel eddig találkoztam, a franc tudja, hogy akkor mi dönti el, félfémes, vagy műgyantás...talán a százalékos arány? mindegy is, az én tippem továbbra is az SM-RT76.
Ja, a fránya angolok megújították a whippet vázukat, teljesen titokban, még hírlevél sem volt róla -vagy nem vettem észre- : [link]
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
izgi az ilyen, két esetet tudok felsorolni,amikor szinte mindig kizavarok mindenkit a helyiségből (jó,megvárom,míg mindenki eltűnik magától), és még általában a zenét is lekapcsolom: amikor basszusgitárt rakok össze először (első felhúrozás),és amikor biciklit fejezek be ;)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Mérd meg [link] ,majd válaszd a legközelebbit.Ha van első váltó az is kiolvas6ó milyen láncvonallal műxik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
Akkor a 148mm az konkrétan a hátsó papucstávolságod, ugye? Átmenőnél ez megegyezik a tengelyhosszal, pontosabban az agy külső szélességével, mert az átütőtengely ezen ugye átmegy, és hosszabb. Ekkor normál boostos vázad van, ehhez mintha 53mm tartozna, de Hasaggymeg írta nemrég a mérőszámokat. Mindenesetre a régi szabvány az 50mm, és a boost az 3 mm-rel szélesebb láncvonalat ad. (csak azért kérdezem, mert a gyorszáras tengely is általában 146mm, ami majdnem pont annyi, és hogy biztosra menjünk )
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
maximilian4
addikt
Mindkét tányért le kell szedni és venni kell egy narrow wide lánctányért és kész is. A simáról le fog esni a lánc és a láncvonal sem lesz az igazi. Én ilyet használtam [link] az m617-es hajtóművemen a régi bringámon. Majd azt kell megnézni hogy 104-es vagy 96-os bcd kell majd neked. Van mindkettőhöz.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
Zsohi
őstag
Arra figyeljél az M7000/8000-hez egyedi lánctányér passzol, minden esetben ez külön fel is van tüntetve, árban nincsen különbség. Egyben: [link] Árban nem tűnik rossznak, de mivel az európai webshopok nagy részén nálam meg se jelennek a Shimano termékei, így nem mondhatok biztosat.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Legrosszabb esetben veszel egy 11-es láncot is,ami az itt írottak szerint,tökéletesen elmegy a tízes sorokon.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
a lánc miatt ne aggódj, fordítva lehetne gond, de ha igaz amit írsz, akkor ezek szerint még úgy sem. (9-es és 10-es között van különbség, tehát ott nem mindegy, de ott is 10es tányéron szépen elmegy a 9es lánc)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha jól csalódok akkor a kazettatest vége menetes,arra van felhajtva az utolsó 1-2 lánckerék ami a többit rajta tartja.Tehát kell egy ,vagy inkább 2 láncos kulcs,hogy óramutatóval ellentétes irányba lelazíthasd. Vélemény hangzott el.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg