- Hálózati / IP kamera
- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #141476 üzenetére
Karbon vázat nem fogsz egyszerűen pl. mágneses térrel mérni. Max. ultrahang, ami tuti mocsok drága.
-
ivana
Ármester
Sorry nem jött le teljesen hol van a gond Azt hittem a másik oldal gáz.
(#141523) truefx Alapvetően valami monti cucc rémlett erre az agyra, de 10k km még outi esetén sem kevés... A legjobb láncokra mondanak 10-12k km-et. Szerintem lánc lesz.
(#141558) bringasisti Fém esetén viszonylag egyszerű rétegvastagságot mérni, látatlanba is lettek volna ötleteim, hogy oldható meg. Karbon esetén max. az ultrahang jöhet szóba, de ahhoz meg AI kell mellé. Eredetileg csak szakmailag gondolkodtam (mint villamosmérnök), hogy lehetetlen a sima műszerekkel. Utána rá is kerestem, jól sejtettem...
-
ivana
Ármester
válasz macilaci78 #141590 üzenetére
Sárhányóból ami nem pálcás az semmit nem ér. A leffentyű is hasznos dolog.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #141643 üzenetére
Igazából annyira nem számít, de szvsz lehetne több 165-ös, baromi ritka, pedig szvsz tök jó. Lehet pörgetni mint az állat.
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
válasz Massmurderer #141651 üzenetére
Alapvetően egyik kanyarodási stílus esetén sem szabadna leérnie a hajtókarnak. Outi esetén általában a belső íven lévő hajtókar felül, a külsőn lévő alul. Monti esetén pedig vízszintesen.
-
ivana
Ármester
válasz coolpet #141758 üzenetére
Ilyen szintű bringákat nem szabad megvenni. Ezekhez képest a egy 20 ezer forintos vintage monti űrtechnika. Szvsz ennyiért decathlon újban. Rockrider 540 pl. egész jó cucc.
(#141761) Fall-N régi középkategória szintjét hozza a Tourney, így átlagos városi vagy gyengébb terepre való Ne magyarázzunk már hülyeségeket, a 25-30 évvel ezelőtte alsó kategória is sokkal jobb, mint ezek a tourney fosok. Egy random dobozból kikotort exage váltó jobban vált, mint ezek. Azt, meg, hogy milyen váltó kell sokkal jobban meghatározza a rider ereje, mint a terep. Ezeket nem Európába gyártják...
Sokat elmond, hogy ezek a 25 éves váltók 3-4 ezerért mennek használtan...
Alap váltó, de Shimano minőség. Ez mit akar jelenteni?
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #141766 üzenetére
Használtam már mindkettőt, köze nincs a régi középkategóriához a tourneynek. Sokkal gyengébb a rugó és az egész nyaklik össze-vissza.
Ha megnézed pl. a nyugati webshopokat tourney szint nincs is, nem véletlenül ezt ott el sem merik adni. Az SRAM 4X acera kategória, egy mai full acera már egész használható szint. Az alsó kategória az az acera, meg a claris. Ami az alatt van az ipari hulladék. De pl. outiban a campa, meg az sram belépő szettjei 105 szintűek.
(#141769) coolpet Alapvetően felszereltséget veszünk, nem márkát. Főleg nem ilyen kategóriában. Kb. a decathlon ennyiért a legjobb. A montik általában jobban felszereltek, szvsz semmi hátránya nincs egy trekkinghez képest egy montinak, sőt ezen legalább lenn van a kormány.
(#141775) Zsohi Azért egy legalja bringát leamortizálni sem nehéz.
-
ivana
Ármester
válasz frango13 #141853 üzenetére
Szia!
Ennyiért egész jó campás olasz gépek vannak, azokat általában érdemesebb, mint a régi shimanot. Jobban van alkatrész campához. De pl. mostanában szoktak lenni 105, meg ultegra szintű shimanok ennyiért, azok nem rosszak, de jobban kell velük vigyázni, illetve octalinkkel lehet szívni (de amúgy az alkatrész létezik).
Szigorúan példa jellegű és random talált gépek:
[link]
[link] [link]Campából az ilyen mirage szint az már a tiagra és a 105 között van. A xenon fékváltó viszont erősen nem ajánlott.
A modern alsó kategória nincs a régi olasz gépek szintjén (alsó kategória: kb. tiagra szintig).
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Massmurderer #141859 üzenetére
A sunrace sorok tökéletesen illeszkednek shimano rendszerbe.
-
ivana
Ármester
válasz Massmurderer #141863 üzenetére
Nem a 10-es ugyan akkora.
-
ivana
Ármester
válasz Wmwinters01 #142048 üzenetére
Egy normál 44/19-es egysebi áttétellel simán el lehet lenni, amíg nincsenek nagy hegyek.
samujózsi: egy teljesen felszerelt csepel túra 14-15kg, a 20kg a mai rugós telós, alu trekkingekre jellemző súly.
-
ivana
Ármester
válasz evilskati #142273 üzenetére
Ha tényleg országútizni kell, akkor nincs szükség hidrós tárcsára, csak plusz súly és macera.
Kb. 150 körül már jók vannak ennyiért főleg campát érdemes, de mostanában szoktam látni jobb shimanokat is (105, ultegra), de azokra valamivel jobban kell figyelni (ellentétben a régi campával a shimano fékváltókar nem igazán szerelhető). Ezek 8kg körüli alu-karbon gépek szoktak lenni.
A tárcsafékes váz, villa alapból nehezebb, mint a patkós. Nyilván magasabb kategóriában kevésbé, pl. Napfénysüti gépe. Ott már az UCI 6.8kg-os szabály miatt sem könnyítenek tovább.
-
ivana
Ármester
válasz f4lcon #142456 üzenetére
Így azért nem hasonlítanám össze szvsz nem annyira szerencsés (ennél már csak az rosszabb, amikor a campával rakják ugyan így egymás mellé, ahol a legalja az kb. a tiagra és a 105 között van, ahogy az SRAM-nál is az apex a legkisebb).
Kicsit el van tolva felfelé az outi, sokkal nagyobb a minőségi verseny outik esetén és a felhasználók is igényesebbek. Árbán is kb. a Sora egy szint a deore-ral. (Mármint a modern rejtett bowdenes fajta)
-
ivana
Ármester
válasz TayRol #142460 üzenetére
(#142459) maximilian4 Sokkal ritkábbak az olcsó szettes outik, mint az olcsó szettes montik. Pl. egy 105 simán átlagos szint egy outin, egy montin egy SLX meg már jónak minősül.
A xenon fékváltók szarok, de amúgy a többi része az kb. az akkori tiagra szintje. (Mondjuk akkor nem volt claris)
(#142462) Napfénysüti A centaur a 105 szint, a potenza egy tuningolt centaur. A másik vonal a chorus-record-super record ami technikailag azonos, csak anyaghasználatban tér el, legalábbis általában. (Magyarul a drágább könnyebb)
(#142465) Hasaggymeg Én mondjuk alapból nem használok shimanot outin
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz maximilian4 #142473 üzenetére
Alapvetően ez eredetileg arra utalt, hogy outik esetén azért a belépő szint feljebb van. Szó nem volt csúcsgépekről. Egész egyszerűen a noobok nem vesznek outit, mert "kényelmetlen".
Szvsz amúgy az utolsó tényleg erős fejlesztés outi fronton fékváltókar. Egy mai gép max. 2-3 km/h átlagot jelent pluszba egy 8 sebi campás acél bringához képest. Pont ezért inkább minőségi verseny van, mert kb. ugyan azt tudják a szettek, nincsenek nagy technológiai eltérések.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #142487 üzenetére
Én biztos nem hajtanék egy küllő hiányos kereket max. hazáig. Plusz szvsz kihúzni nem jó ötlet, az új küllő berakása után érdemes egyenesbe húzni.
-
ivana
Ármester
válasz benfolds #142528 üzenetére
Ha már gatya... Magasságomhoz képest rohadt nagy combjaim vannak, így nem igazán kapok gatyát. A decathlonban pl. combban szűk minden, derékban bő és baromi hosszú. Hol van bringásokra tervezett bringás gatya? Arról nem is beszélve, hogy ami feljön rám abban a betét rohadt nagy.
Én alapvetően outis vagyok inkább de nekem pl. bejönnek az olcsó kemény bilincses markolatok montin.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #142523 üzenetére
Egy rendes cromo vintage montit kb. semmi nem ver ma városban, max. az outi, de azzal meg vigyázni kell. Egy alu trekking merev vázzal sem adná azt, mint az albuchkotterem 1.9-es félterep gumikkal. Kocsmába járni meg 28-as csepel az igazi
benfolds: én alapvetően inkább a tapadós gatyákat kedvelem, de ez tényleg jó márkának tűnik. Mondjuk van ára is.
maximilian4: ha víz kell akkor a temetőben keresd Általában ott van csap és be lehet menni, és az esetek nagy részében rendes vezetékes víz.
-
ivana
Ármester
Mai meglepetés, tegnap vettem két kereket elfékezett felnivel egy ezresért. Erre rákeresve kiderült, hogy nincs elfékezve, ezek a felnik (araya px-45) gyárilag homorú fékfelülettel készültek
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #142561 üzenetére
Alapvetően eredetileg a kazetta testet akartam belőle megmenteni, de kiderült:
1. az agyak egészen egybe vannak, enyhén rágnak csak, kb. mint egy új joytech
2. a felnik is jókSzóval ebből szvsz csinálok egy országútit, mert a többi rész adott a sufniban.
(#142562) Szilágyi84 Nem kötelező bringára a sisak Magyarországon.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Somatom #142568 üzenetére
Benne van a KRESZ-ben, hogy lakott területen kívül ha sisakban vagy akkor nem 40, hanem 50 a max. megengedett sebesség.
Am én pl. tanyabikeon nem szoktam sisakot venni, csak országútin, meg montin. Kb. ha SPD-vel megyek, akkor viszek sisakot is.
Szvsz a lehető legveszélyesebb közlekedési eszköz az 50 köbcentis motor, be kéne szántani ezt a kategóriát úgy ahogy van és megengedni, hogy B-vel vezess 125-ös motort.
-
ivana
Ármester
válasz nmate91 #142629 üzenetére
Alapvetően szinte csak a reach számít, a nyeregvázcső hossza nem befolyásol szinte semmit, a felsőcső fontos. Tuti nem 82 az átlépőd, nekem annyi 175 centivel. Addig kell feltolni, hogy fájjon.
samujózsi: egy outi esetén nem para, ha nincs lekopva a hajtás rendszer akkor kb. jó vagy. Pl. a willierem 155 volt, na azt tuti nem cserélném el egy ilyen új 350-es bianchira.
Outinál kb. nagyon korai aluvazak esetén játszhat a repedés, de ott is ritka.coolpet: a mérettáblázatok szinte mindig fölé lőnek.
-
ivana
Ármester
válasz coolpet #142662 üzenetére
Vagy pálcás sárhányó vagy semmilyen. Ami nem pálcás az semmit sem ér, még a pálcásra is érdemes rakni laffantyút.
xy.zsolt: Kindulva a mai árakból nehogy eladd, max. 150-et kapnál érte kerekkel. Viszont egy 105 szettes bringa meg 300 felett van. Érdemesebbb venni valami jó vázat használtan, vagy akár régi bringát és a szettet elpasszolni róla.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz erik365 #142699 üzenetére
Ebben a kategóriában fűzetni érdemes, ennyiért valami olcsóbb shimano agyat ajánlok viszonylag alap felnivel.
Más: végre elkészült a fondriest
Meglepően erős a szett ahhoz képest, hogy mirage vagyis '90-es évek eleji belépő campa. A hajtás baromi merev ahhoz képest, hogy négyszög. A működtetés erőt kiván, de pontos és precíz. A fékek és a fékkarok nagyon klasszik feeling, kb. mint egy régi vázváltókaros gépnél.
A feeling kb. olyasmi, mint egy klasszik acél váz, kivéve, hogy jóval merevebb a középrész környéke, elég rendesen látszik is ott a csővastagság.
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #143011 üzenetére
Nincs elcseszve a láncvonalad véletlen? Ellenőrizd, hogy a megfelelő helyen vannak-e a spacerek.
Esetleg egy 10 sebi lánc is segíthet a dolgon, mert az keskenyebb.
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #143019 üzenetére
Sorry, azt adottnak vettem, hogy az alap beállítás jó, de akkor nem, nyilván ha nincs a helyén a váltó akkor kritikán aluli lesz a váltás teljesítmény.
Hasagymeg: ez nagyon ritkán okoz gondot.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz f4lcon #143025 üzenetére
A prowheel gyárt teljesen normális hajtókarokat is, a shimano meg pl. gyárt kukába való szemetet (kb. minden ma kapható négyszög hajtásuk).
(#143027) flash- tourney milyen szintet képvisel hajtókarnál kb. az 2000Ft-os kínai szintet. Szvsz a hajtókar az a cserélhető tányérnál kezdődik. A néhány évvel ezelőtti négyszög acera is nagyon retek, kb. nulla anyagminőséggel.
(#143001) tomic Ebben az árkategóriában egyértelműen az RR540 ajánlott, trekkingnek is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- Fotós könyvek (Scott Kelby, Joe McNally, A digitális fotózás műhelytitkai)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest