-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #123006 üzenetére
Dugattyú megszorulás, váratlan fellevegősödés, vagy befog vagy túl puha. Nehezebb beállítani, mert sokszor alig marad rés a betét és a tárcsa között. És maga a légtelenítési folyamat is macerásabb, nem mindig sikerül elsőre. Shimano ezzel szemben sokkal egyenletesebb, megbízhatóbb teljesítményt nyújt. Nekem a fékkar kialakítás is szimpatikusabb a Shimano fékeken.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #123022 üzenetére
A Sram-nak alapjaiban kéne újraterveznie a fékeit. Nekem a DOT olaj sem szimpatikus, mérgezőbb, óvatosabban kell vele dolgozni mint az ásványival, a fényezésnek sem tesz jót ha kifolyik.
Szerencsés esetben ki lehet fogni egy egy probléma mentes Avid fékszettet, de fékerőben akkor sem fogja tudni azt mint egy komolyabb 4 dugattyús Shimano.Váltásban egyértelműen jobb a Sram, és azért ne feledjük, hogy a Rock Shox is Sram.
trialboj: Nekem semmi bajom nincs a Shimano fékkarjával, nem baj, hogy rövidebb. A Sram karjai sokkal esetlenebbek számomra. Jobb érzés a Shimano-val fékezni. Persze ízlések és pofonok.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #123022 üzenetére
Azért ott vannak láncaik,hajtóműveik,hátsó soraik vagy a Rockshox is.
trialboy....nekem is jobban tetszik a rövid fékkar,egy vagy 2 ujjnak elég,és azt tapasztaltam,hogy ha nem fog valamiért,akkor húzhatod akármennyire,jó az már nem lesz.Amúgy meg ha kerékpárt próbálok kiszúrni a nagy halomból,végtelen sorból a boltban és leginkább a kormányokat látom,a fékkar hossza alapján döntöm melyik érdemes közelebbi vizsgálatra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #123035 üzenetére
Attól függ, hogy milyen mértékű. Ha nagyon megszorul akkor a fék kb használhatatlan lesz, ez esetben kell egy felújító szett hozzá. Ha csak kicsit szorul, akkor a dugattyú kipumpálása óvatosan, egy kis fékolajat rácsöppentesz, majd visszatolod, és megjáratod párszor, illetve áttörlöd. Ilyen esetben érdemes még betenni a bleed blockert, és úgy is pumpálgatni, hogy a felesleges olajat kidolgozza, és ne a fékbetét szívja fel.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #123126 üzenetére
Nem tudom mennyire veszik komolyan, de azt tudom, hogy hóban rajtam kívül felénk nem sokan tekernek, gondolom a törvények miatt... én meg eléggé törvénytisztelő voltam eddig amennyire lehetett, mert miért ne. A bringám is mindennel fel van szerelve amit a szabályok előírnak, de ez a téli szabályzat most b*romira idegesít és nem hagy nyugodni. Gondolom akkor találták ki amikor még csak virsligumis libakergetők voltak, de azóta fejlődött a világ, a helyi bringások 80%-a montival teker, léteznek széles gumik, bütykösek, szegecsesek stb., szal ez a szabályzat rég elavult.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
emiki6
veterán
válasz deny330 #123253 üzenetére
Nézz szét a kábelkötegelők között.
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
6030D
Ármester
válasz deny330 #123261 üzenetére
Ha van táska, én biztos nem aggatnék semmit a bringára. A korábban említett pántok ki is dörzsölhetik a belsőt, mint ahogy Hasaggymegnek a nyeregtáska is kidörzsölte. Mindkét esetre megoldás lehet egy nejlonzacsi, csak vázon hülyén néz ki. Van viszont a futóknak övre rakható kulacs vagy széldzseki tartó, amit ha felkötsz a tatyódra, akkor van egy plusz helyed, amiben elvan a belső. Linkelném, de nem találom... Bár csodálkozom, hogy mekkora táska amibe nem fér egy belső. Vagy mi van benne?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz deny330 #123388 üzenetére
Kötetlen munkaidőnél jó, de szerintem egy hét után megunod ugyanazt az útvonalat. Ha defekt, vagy esés van, késni fogsz. Sáros, poros leszel, ezt tolerálják-e az adott helyen? Hova teszed nap közben a drága bringád?
Én inkább úgy csinálnám, hogy befelé aszfalt, hazafelé meg mehet a fun, mert nem vagyok már időhöz kötve.
Persze ez mind csak elmélet, mert home office-ban dolgozom. A bringázz a munkába kampányok is jó hülyén mutatnának a Straván, esetemben.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #123388 üzenetére
Szerintem ha jó az idő néha ha a kedved úgy kívánja bevállalható, de napi szinten 40-50km-t tekerni mászással, terepezéssel... az elég sok. Valamikor pihentetni is kell az izmokat, no meg ahogy 6030D is írta, ugyanazt a terepet ha minden nap lenyomod, egy idő után unalmassá válik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz deny330 #123391 üzenetére
Az izmot nem kell pihentetni, csak figyelni a pulzusra, hogy ne nyomd fel savasodásig. Alacsony pulzuson a világból kimész, ha van hozzá tápanyag, és minél többet mész így, annál alacsonyabb lesz a pulzusod, illetve adott pulzuson annál gyorsabb leszel.
Az átöltözés jó dolog, de miben mész haza? Egy szombaton próbáld ki, hogy tekersz 1-1,5 órát erdőben, leveszed a cuccod, táskába rakod, majd délután felveszed az izzadt, büdös, sáros cuccot és tekersz még egyet. Nyilván napközben ki lehet teregetni, csak a kollégák nem fognak örülni.
Amiket írtam nyilván csak negatív része a dolognak, a buszon is büdös van, meg ott is van pár gyökér, de szerintem elég necces a terepen munkába bringázás.trialboj: ha ennyire fázik, miért nem húzza fel a zippzárt?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #123391 üzenetére
Hacsak nem így kerékpározol,elég nehéz összeegyeztetni a kerékpározást a mindennapos munkába járással.Napont 2x átöltözni,1x zuhanyozni bent,stb-stb. nagyon macerás,kevés helyen engednék meg/lehetne kivitelezni.Én csemegeként használnám egy -egy alkalommal,jó időben,felkészülve rá ruhával,meg korai indulással. 15km intenzív erdei menet bizony megizzasztja az embert.
trialboj...felhelyeznéd neki,mi?! ...mármint a mellkaspántot,ugyebár.
6030D...feldörzsölte a mez,nem fázik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
cdl
senior tag
válasz deny330 #123388 üzenetére
Én ezt nyomtam áprilistól októberig, de aszfalton.
2X23 KM minden nap.
Itt kbháromszor esett az eső ez idő alatt, szóval evvel nem kellett foglalkozni.
Viszont jó ruha kell, hogy ne légy csatakos,amit természetesen száritani kell napközben.
Én imádom, nem unalmas,persze ez ember függő.
Ennyi KM-nél (kb 10000 lehet)márt bejön a hetenkénti lánctakarítás,olajozás.
Csak 20 percell több időt kell fordítani a bejárásra alkalmanként.
De terepen nem válalnám be,az sokkal kiszámíthatatlanabb.
Egy defektem volt ez idő alatt, az is felütéses. -
emiki6
veterán
válasz deny330 #123502 üzenetére
A barna az spitfire
kakicraft khaki. A másik kettő freerider (earth green és black/gray)
A spitfire nem való MTB cipőnek elvileg, inkább hétköznapi, városi biciklizős. A freerider meg egy belépőszintű MTB platform cipő. Jó lenne tudni mennyire szellőznek, mert télen is használnám...
A Stealth gumijukról híresek, amely jól tapad, de nehezen kopik. Sok adidas terrexen is az van.[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
pc360
addikt
válasz deny330 #123502 üzenetére
+1
Végre egy letisztult deszkás style. És széles cipőfűző! <3
Volt egy nagyon hasonló Vans-em, azóta nem találkoztam ilyesmivel...
Vajon létezik 47-48-asban? Ha talpa is drapp, akkor insta buy.[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #123481 üzenetére
Ez a kerékagy csere engem is érdekelne, ha házilag laikusként is megoldható, akkor a következő fejlesztésem egy szett új agy lenne... gondolom nem kell új küllőket venni, a régiek is megteszik, mert szabvány méretűek az agyak (?).
Cancer: Nagyon jól néz ki az a váz, de a sárvédők, a közgyűrű rengeteg a stucni alatt és a kopasz gumik nagyon elhúzzák a szememet . Gondolom városba így frankó, de nem túl macera minden erdei túra előtt átszabni? Nem lenne egyszerűbb egy all in one gumit venni rá? Pl. schwalbe racing ralph vagy smart sam. A sárvédő ilyenkor gondolom hasznos, de száraz időben meg terepen én biztos leszerelném. A közgyűrűkből elég max egy is ha jó a váz mérete neked, bár ha jól látom eléggé előretoltad a nyerget, picit hosszúnak érzed a vázat? Úgy 20mm-vel én is hosszabbnak éreztem az enyémet amúgy, ezért nemrég egy tuning keretében kicseréltem a nyeregcsövet is (gif) olyanra, aminek nincs hátrahajlása, így tökéletes, lehet neked is segítene és filléres alkatrész, én asszem valami 9.90 euróért vettem bike-discount-ról. Persze ez mind ízlés és felhasználás kérdése is, semmit nem kell halálkomolyan venni amit írtam, meg gondolom még sokat alakul majd a bringa idővel, amíg összeszoksz vele.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
emiki6
veterán
válasz deny330 #123504 üzenetére
Itt egy five ten összehasonlító cikk:
linkHasaggymeg terrexét viszont lehetetlen felpróbálni, meg már kezd elég ritka lenni. Alternatíva rá elvileg a terrex cross trail sl és az újabb terrex solo-k.
Nekem gyanús, hogy EPS kellene, mert az a téli verzió, de nem tetszik
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
Strezi
őstag
válasz deny330 #123538 üzenetére
Bikepark Wales, jó hely
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Redneck
veterán
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #123699 üzenetére
Te úgy érzem más stílusban nyomod mint én. De mindegy is, én is rákívánok néha más bringára, pl a fatbike-ok az elejétől kezdve tetszenek, nemrég a pluszos merev trailokra buzultam rá és a nyáron nagyon megkívántam az outizást is . Én csak újabban hiányoltam az XC-s teszteket meg videókat, szal nem az endurókkal van bajom, hanem azzal, hogy lassan az összes YT csatorna meg teszter oldal az endurókról meg pályázásról szól, pedig engem más (is) érdekelne. Szal újra kihangsúlyozom, hogy nem enduro vs XC háború a célom, elismerem, hogy tuti frankó lehet endurózni is, én csak hiányolni kezdtem az igazi XC teszteket és úgy érzem újabban túlságosan a lejtőzésről, ugratásokról meg endurókról szól minden.
StLui: BKXC-s srácok durva szép helyeken tekernek, bár sok mászást meg XC-t itt sem látok, de lehet csak rossz videókba néztem bele. Azért feliratkoztam arra a csatornára, inspirációnak nem rossz
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Giot
addikt
válasz deny330 #123864 üzenetére
Ha be tudod húzni a kart teljesen és a dugattyú meg sem moccan akkor nincs a rendszerben olaj. De legalábbis több a levegő mint az olaj. Komoly tömítetlenségi probléma. Vagy valami nagy baj lett a fékkarral. Vagy elszakadt a fékcső....
Vagy, vagy....
De tovább nem riogatlak. Hisz nem látom.6030D: Én még ilyet nem hallottam. Bár nem vagyok szerelő.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz deny330 #123870 üzenetére
Annak több oka is lehet, nem megfelelő olaj. Sok piszkot összeszedtek a dugattúk és emiatt nem tudnak normálisan működni. Esetleg annyi a gond hogy avid. Egy idényt használtam egy code szettett tőlük, amikor fogott brutális fékereje volt. Amikor fogott.....
Pedig én nem vagyok extrém bringás.
Aztán télen még több hiszti volt vele.
Aztán lecseréltem.
De azért reméltem már javult a minőségük, ez nem most volt.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz deny330 #124008 üzenetére
Tudom hogy a kérdés nem nekem szólt, de ha megengedsz pár gondolatot. A talas egy bonyolult rendszer, ami inkább a pneumatikára bízza az útállítást, mint mechanikára. Tele o gyűrűkkel, plusz szeleppel ilyen rugó olyan tömítés.
Minél bonyolultabb, érzékenyebb egy rendszer annál több a hibalehetőség, annál nagyobb a szervízigénye.
A sajátom egy 2009 es darab, nem ismerem az előéletét de mivel a szervizesek inkább kerülik a bonyolultsága végett nem valószínű hogy a bent lévő bonyolult rendszer túl sok törődést kapott. Ez így egy időzített bombává teszi probléma szempontból.
A tiéd egy 5 évvel fiatalabb darab, 5 éves korában valószínű még ez is normálisan működött. Ismétlem valószínű. Vagyis egy darabig el leszel vele szerintem. Csak szervizeltesd ahogy a nagykönyv írja.
Szerk: a Fox ok mindig is hisztisebbek voltak mint a Rockshox-ok.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz deny330 #124012 üzenetére
Emiatt lecserélni nem lenne ésszerű. Nekem eddig csak Marzocchi / Rockshox villáim voltak ki akartam próbálni egy Fox-ot mivel sokan szeretik, dicsérik, ehhez olcsón hozzájutottam. (A másik oka a cserének a hátam volt, sokat fájt, mert lentebb volt az ideálistól a kormány és a villanyak nem adott többre lehetőséget)
Hogy hol és mennyiért tőlem ne kérdezd. A helyi Fox szervizes srác is simán kilökte a nyakából hogy talast nem szervizel, végül is működik, még ha nem is mindig hibátlanul. De még annyit sem volt hajlandó megtenni hogy float fluidot tegyen a légkamrákba. Küldjem fel Pestre.
Ha megcsinálná valaki korrekt áron, akkor én is szívesebben adnám egy megbízható szakinak.
De erre nincs tippem. A Fox azt mondja vidd/küld el hivatalos Fox szervizbe.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #124012 üzenetére
Amíg működik, addig mondjuk könnyebb eladni, miután valami baja lesz.
Egyébként semmi baj a Fox villákkal, nem igényelnek több szervizt mint egy RS, csak a talasok macerásabbak.
Illetve 2014 körül volt egy Fox széria amikkel voltak bajok, meg nem is működtek olyan szépen.
Ezt leszámítva általában a csúcsot képviselik.Más téma:
Szeretnék csináltatni egy védőfóliázást a bringavázamra. Nincs valakinek profi fóliás ismerőse?
Én idáig egyet találtam, ő egy 40-50 ezres árat mondott. Elég borsos, viszont elég profi a srác, és minőségi az alapanyag: premiumprotect
Illetve van még egy lehetőség, jelentősen olcsóbb áron, de ő nem garantálta a tökéletes esztétikát.[ Szerkesztve ]
-
beleriand72
tag
válasz deny330 #124267 üzenetére
Hozzáértőktől kérdezném egy átlagos sport/túracipő (Adidas/Nike/Tisza) mennyit bír a szegecsekkel, mennyivel jobb a Five Ten?
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
emiki6
veterán
válasz deny330 #124267 üzenetére
A five ten jól tapad és kevésbé kopik. A vans jól tapad, de valószínű kopik is rendesen.
Sajnálhatod rá a pénzt, de ha a vans 2/3-ad annyi és csak fele addig bírja, akkor már nem érte meg. Nem tudom hogy viszonyulnak egymáshoz, csak írtam egy számot.
Meg az sem teljesen mindegy, hogy mire van tervezve. Másgol keményebb, máshol hajlik jobban állítólag a bringás és a deszkás cipő.[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
Toobee
veterán
válasz deny330 #124273 üzenetére
Nem tudom mekkora a lábad, de már 45 EUR-tól ki lehet fogni Rose-on Five Ten cipőket. Én is rendeltem egyet. ION Raidbol pedig 42,46 és 47 van még készleten, 48 EUR. Gondolkodom is, hogy a 42-est megveszem, bár már úton van a Five Ten, szóval sok értelme nem lenne, de nagyon csábít az ára. Bik24en majd a duplája.
https://barbieripnk.hu/
-
emiki6
veterán
válasz deny330 #124273 üzenetére
Aham, mivel nekem inkább mindenre kell, mint terepezésre (nem terepezek, városozok).
Egy vellgo b155 pedálom van, fix szegecsekkel és a cipő talpa kiválóan ráilleszkedik a "dotty" minta miatt. Úgy tapasztalom, hogy vizes/nedves felületeken jobban tapad, fémfelületen is tapad, míg beltéri, száraz jarófelületeken probléma nélkül tudok "sarkonfordulni", de azért csúszkálni nem tudnék benne.
Ha döccenőknél megcsúszik a lábam a pedálon (a pillanatnyi elemelkedés miatt), akkor is könnyen megkapaszkodik pár centi elmozdulással, korábbi cipőim ilyenkor hajlamosak voltak lecsúszni. Ha rateszem a lábam a pedálra bármi legyen tapadni fog, ez biztos.
Sima felületű pedálon ez már nem biztos, hogy így lenne, de olyannál nem is várható biztos tapadás kb semmivel.
Ja és jól lehet benne érezni is a kapcsolatot, nem úgy, mint a habos futócipőmmel, amiben borzalom volt tekerni és veszélyes is kissé.[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #124273 üzenetére
"Főleg azért rühellem ezeket a cipőket, mert kb mindenhol szembe jön velem, és elég sablon manapság a fiatalok körében"
Tudom, sznob vagyok, de ezért nem volt még soha életemben egy Nike, Adidas, New Balance vagy Vans cipőm sem . Converse volt, de hamar leszoktam arról is... Annyi frankó márka létezik ezeken kívül, hogy nem látom értelmét miért vegyek random sablon cuccot .
Amúgy a NW is gyárt flat pedal cipőt ([link] [link]), nekem kimondottan tetszenek, aztán nem tom mennyire jók... nemrég a GMBN-es srác lábán fedeztem felFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #124267 üzenetére
Tény,hogy találhatsz egyik- másik sportcipő között is olyant,mely jó lehet platform pedálhoz.de azt,hogy melyik csak tapasztalatból lehet leszűrni.Nekem a meglehetősen kemény,kopogós talpú Adidas Terrex jónak bizonyult,de mentem pár kört [link]Salomon x Ultra cipőmmel is,mely szintén jó,csak végül sajnáltam elbringázni. Egyenes,kemény talpú cipő kell,mint az igazi kerékpáros cipők.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz deny330 #124284 üzenetére
Én próbáltam, aztán rendeltem. Sajnos ahogy modell, annyi felé kialakítás. Impact-et szerettem volna, de 2 modellből tudtam csak próbálni, nem ugyanakkora méret volt jó, úgyhogy nem mertem én sem találomra rendelni. Freeride pl van már 60 EUR áron is, azért kérdeztem mekkora a lábad. Kosárba kell rakni, utána vonja le a 20%-ot. 100 EUR felett (nem az akciós árat nézi a rendszer) ingyen küldik. Sajnos én korlátlan alkalommal össze tudok válogatni 100+ EUR értékben cuccokat
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
emiki6
veterán
válasz deny330 #124284 üzenetére
A K2-ben és a biciklikkben, esetleg a trexpertben szoktak lenni 5.10 cipők, menj el oda, próbáld fel.
Ha általános cipőnek is kell, akkor talán a spitfire jobb választás lehet. Hányas a lábad?Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs