- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Aliexpress tapasztalatok
- VPN topic
- Linux kezdőknek
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Vírusirtó topic
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Synology NAS
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Computex 2024: Wi-Fi 7 mesh router az Acer receptje alapján
- Python programozás
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #107527 üzenetére
168cm vagyok . Nagyon sokat számít a geo, az effektív felsőcső hossz, a stucni hossza, hogy a kormány egyenes-e vagy enyhén hajlított... a haverom Kellys TNT 50-ese szintén M-es és nekem nagy, ugyanakkor az enyém rendben van. No meg 29er is van S-es méretben is szal... én a haverod helyében simán vennék 29er-t, annyi, hogy mindenképp üljön fel rá a boltban, próbálja ki vásárlás előtt. S-es vagy M-es méretben tuti megtalálja a megfelelőt, max ha picit kényelmetlen, azt lehet korrigálni nyereg állítással, egyenes nyeregcsővel, más stucnival, kormánnyal.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #107533 üzenetére
Pedig egy S-es és M-es váz közötti méretkülönbséget (hosszban) simán át lehet hidalni nyereg állítással, új nyeregcsővel, stucnival, kormánnyal, ezek filléres alkatrészek. Egy picit én is nagynak éreztem a saját montimat, holott itt többen azt írták egyáltalán nem nagy az nekem, ezért vettem rövidebb stucnit + enyhén hátrahajló kormányt és az a pár cm, amit nyertem vele abszolút kényelmessé tette. Mondjuk azelőtt sem volt vészes, csak picit jobban kellett görnyednem. A lábfejem sosem ér a kerékbe, valszeg ahhoz a sarkammal kéne a pedálra lépnem . Nem lehet, hogy a haverod rosszul lépik a pedálra?
Én amúgy abszolút nem bántam meg, hogy 29er mellett döntöttem, annyi, hogy kva nehéz ezzel megtanulni bunny-hop-ozni, de valszeg az sem könnyíti meg a dolgomat, hogy gyenge vagyok, nem ártana edzenem
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
varsam
őstag
válasz deny330 #107535 üzenetére
Ilyen magassággal miért akarsz neki 29er-t a 27.5 helyett amúgy? Sok gyártó pl már úgy csinálja, hogy az S és M vázméretét 27.5, a nagyobbakat pedig 29-es kerékkel szereli, gondolom nem véletlen.
Inkább egy 27.5+ kéne neki, ha már a fully-t kell valahogy helyettesíteni szvsz -
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #107537 üzenetére
27,5+-on én is agyaltam, de XC fronton kb. olyan ritka mint a fehér holló, azok általában trail/AM/enduro gépek. No meg egy 27.5+ gumi külső átmérőben ugyanakkora, mint egy 29er, szal ha így nézzük méretben ugyanott van
Amúgy sokat variálnak a eff. felsőcső hosszal a gyártók, pl. a Kellys Spider effektív felsőcső hossza M-esben 580mm, a Gate meg a Thorx szériáé meg 620mm... és vannak olyanok is, akik kimondottan a hosszú, nyúlánk görnyedős vázakra gyúrnak rá, pl. asszem a Nukeproof meg a Mondraker ilyen. Szal a helyében "vakon" nem döntenék, tényleg érdemes elmenni egy boltba és ráülni párra... vagy szénné bogarászni neten a geo adatokat. Amúgy a 27.5-nek is bőven vannak előnyei, szal nem muszáj a 29ert sem erőltetni.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #107639 üzenetére
Ha nem villámlik, engem az eső sem zavar . Persze azért ne zuhogjon
Because: Ja, én soha nem vennék méregdrága cuccokat akkor sem, ha pénzem lenne rá, mert úgy érzem képes vagyok teljesen leamortizálni egy bringát 1 év alatt is akár . Az a terv, hogy a szükséges minimum legyen meg, pl. még kell rá valami komolyabb teló és előre is Deore váltó/hajtás, oszt tovább nem fejlesztem, mert úgyis hamar sz*rrá strapálom... csak az a gond, hogy már az alap, a váz is úgy néz ki lassan, mintha túlélte volna a katrina hurrikánt, full karcos mindenhol . Valszeg kap az is majd egy festést... ha addig nem málik szét.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #111009 üzenetére
Az enyém Saint pedálokkal,2 kulacstartóval,dög-nehéz Decas belsőkkel,csengővel és első+hátsó lámpa tartóval meg computer tartóval,mágnessel, 13,5kg.
jjeahh...attól a sok forgásponttól én is irtózok,egyetlen kis recsegés a kétségbeesésbe tud kergetni. ...minden hajtáskenésnél a nyeregcsövet is ki szoktam venni törölni és kenni,hogy véletlenül se ropogjon.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #111009 üzenetére
Azon az árszinten, ez normális súly, súlyról igazából nincs is értelme beszélgetni, 150-200k értékű bringák esetében.
jjeahh: Ne érts félre, természetesen én nem akarok a zsebedben turkálni, nyilván ha nincs pénz a drágább bringára akkor nincs és akkor az ember marad annál ami van. Nyilván más élmény egy össztelós gép, de ha nincs rá keret, akkor nincs.
Viszont te konkrétan a forgáspontok és a hátsó tag karbantartását emelted ki ennek kapcsán, én erre reagáltam, hogy ezek nem olyan nagy tételek egy ilyen bringa esetében, illetve egyéb alkatrészekre több pénzt el lehet költeni, amiket meg akkor nem említettél. Nekem nem kell bemutatni, hogy mennyi egy komolyabb gép karbantartása, tudom jól, hogy sok, minél komolyabbak az alkatrészek, nyilván annál drágább a karbantartás, és nyilván minél több a fokozat, a vékonyabb láncok és sorok hamarabb kopnak.Mivel te csak terepen használod a bringát, 2000-3000km után mindenképp ajánlott a kis szerviz a tagon és villán. És úgy kb a 4. alkalommal meg nagy szerviz, tömítésekkel, szimmeringel együtt.
Egy 11-es rendszer esetén már tudsz hátul 46-os sorokat használni, ez bőven ad áttételt fölfelé, lefelé meg síkon nyilván lassabb lesz, mint a 44-el elöl, de viszont igazából egy Trail gépre nem is való 3-as 42 vagy pláne 44-es tányérral hajtómű.
Szerintem el lennél teljesen jól az 1X-es vagy 2X-es 11-es rendszerrel.Én nem leszólni akartam a bringád, mert 14kg, tisztában vagyok vele, hogy ebben a kategóriában ez egy átlagos, normál súly. Csak megemlítettem, hogy egy ugyan ilyen súlyú, modern össztelós jobban fog mászni. Hogy miért számítanak a komolyabb alkatrészek? Hát mert merevebbek, sokkal jobban átviszik a nyomatékot. A kerekek könnyebbek, a gumik jobban tapadnak, a hajtás merevebb, a váz is is merevebb.
Nem rossz alternatíva a 27,5" plus-os merev, ha tényleg egy igénytelenebb bringára vágysz, ez is jó lehet, de nyilván nem lesz össztelós élmény, viszont stabil, jól tapad és kényelmesebb mint a mostanid.
-
Toobee
veterán
válasz deny330 #111611 üzenetére
Holnap megyek egy egész naposra, de legszívesebben már most indulnék. Gyári rajta minden, szóval a hivatalos oldalon lévő dolgok vannak rajta Specialized Enduro Expert Carbon 29" 2014
https://barbieripnk.hu/
-
StLui
veterán
válasz deny330 #112745 üzenetére
Nincs papírja a srácnak a bringáról, egy éve vette kb, állítása szerint akkor is csak a féken látszott hogy használva volt, most is újszerű. Titeket zavarna a papír hiánya? (6-kor találkoznánk)
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
válasz deny330 #113497 üzenetére
Állóképességet aszfalton kell szerezni, terepen csak technikát tanulsz.
Bármilyen bringával irány az aszfalt, a gumi is mindegy, ha úgyis eldobós, a lényeg, hogy minél többet menjél, minél többször, és nem kell mindig kifulladásig menni.
Ha nem lehet bringázni, akkor meg kiegészítő sportok: futás, labdajátékok, funkcionális edzés, konditerem(ben is lehet állóképességet fejleszteni).
Meg van ugye a görgőzés, de azt nagyon akarni kell.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
pc360
addikt
válasz deny330 #113497 üzenetére
Én sem vennék fel feszülő dolgokat a'la natur, helyette a térd-, háromnegyedes-, montis (rövid)nadrág az alap. Viszont hűvös időben fontos az aláöltözés, és olyankor nagyon is jól jön a szélálóbb bringás cucc az említett nadrág alá (pontosabban futó cucc, mivel az kapható leginkább szivacs nélkül). Ez sokkal kényelmesebb, menőbb és melegebb kombináció, mint bármilyen macinaci. Az se hidegre, se pedig tekerni nem jó szerintem.
eddie1978: Ha feltűnően hamar hangja lesz egy láncnak, akkor nem hinném, hogy jó kenésről beszélhetünk. Hiába érzed viaszosnak a felszínt, ha mindeközben épp azokon a helyeken darálja le magát, amiket nem látsz. Mivel egy erősen viszkózus anyagról van szó, így újra sem keni magát, nem oszlik újra a felületen, mint az olaj, és épp ezért lesz hamar hangja. Mindegy, valóban elragadtattam magam, jó lenne pár független tesztet lelni a hang / kopás / koszolódás témakörében.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
trialboj
őstag
válasz deny330 #113965 üzenetére
Olaj az nehezebb, mindenkinek más preferenciája van, ha tiszta láncot akarsz akkor pl mucoff dry, ha csendesen akkor nem tudom a többi olajam rettenet dzsuvás láncot varázsol 5 km alatt.
Zsírra viszont Runner mondott egy jobb fajtát. Mondjuk ő csapágyakra ajánlotta, de szerintem ha arra jó akkor jó pedál meg egyéb fém fém találkozásra is Motorex
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
6030D
Ármester
válasz deny330 #114680 üzenetére
A lánchossz mindenképp számít, mert ha hosszú, akkor nem feszít a váltó rendesen. Illetve ha olyan helyen mész, ahol tudod, hogy nem kell beletekerned, akkor rakd minél nagyobb tányérra hátul, hogy feszítsen a váltó.
De majd valami komoly dh-s arc még pontosít a gondolataimon.Ja, és a neoprén láncvillavédő, az fontos, mert az csendes!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
ZolkoW
őstag
válasz deny330 #114693 üzenetére
felváltasz a legnagyobb lánckerékre, és abban az állásban teljesen meg legyen feszülve a váltókanál + 1 szem tartaléknak. Ha ott 1 szemnél többet tudsz még összehajtogatni belőle (ilyenkor a váltókanál már nagyon ki van feszülve előre, de bírja az, erre való), akkor van fölösleg.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #114756 üzenetére
Szüleid?! ...anno néhai apám egykerekezésem kapcsán felajánlotta kiveszi és eladja az első kerekemet,hisz látszólag amúgy sincs is szükségem rá.
Csápájev...régebb ilyennel nyomatták.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #115001 üzenetére
Költözz ide plíz . Én amúgy magasról letojnám milyen kondiban vagy, nem vagyok az a versengős sportoló típus, inkább természetkedvelő/turista, tökmindegy mennyit erősödök, mindíg nyugiban fogok tekerni és minden kanyarban fotózok-iszok-eszek egyet, max lefele engedem el néha picit, szal tuti nem maradnál le, lehet inkább rám kéne várnod állandóan. Egyszerűen ahol szép a táj, képtelen vagyok elrohanni mellette, ki kell kapcsolnom az agyam, fel kell vennem a természet ritmusát és relax van...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #115006 üzenetére
Örülnék nagyon, ha egy hozzád hasonló felfogású montissal sikerülne összehaverkodni, de sajnos itt inkább a két véglet a jellemző: vagy sportként űzik a montizást és úgy hajtják mint állat, vagy nem elég bevállalósak. Van egy haverom most, akivel el lehet terepezgetni a környéken, de hosszabb utakat ő sem vállal be és az aszfaltot gyűlöli, pedig 100km+ távokon azt nem lehet elkerülni. Még volt egy haverinám akivel sokat tekeregtem, vele már 120-150km túrák is összejöttek, de sajnos idény nyártól átkapcsolt a fejében pár kapcsolót, a montit lecserélte trekkingre és azóta nem hajlandó tekerni . Van egy nőtípus, amit sosem fogok megérteni
Mik azok a lábnapok? Én pont azon agyalok egy ideje, hogy a montizás-mászás önmagában nem elég, ahhoz, hogy jobban bírjam edzenem kéne. Mondjuk ha belegondolok az erőmmel sosincs gond, inkább az állóképességemmel.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #114997 üzenetére
Persze, nyilván a mai felgyorsult világ következménye is, hogy tengeteg ember azonnal akar mindent. Csak ezzel az a baj, hogy nagyon sokan, viszonylag fiatalon tönkre fognak menni. Az ok, hogy a doppingszerekkel lehet gyorsan fejlődni, izomban, erőben, akár hónapok alatt látványosan. Viszont ezt az ízületek nem tudják követni. Nekik idő kell! Ha a szervezet ki is bírja, kopott ízületekkel nem lehet hatékonyan sportolni.
Meg azt sem értem, hogy sokan miért nem használják ki a modern lehetőségeket? Most sokkal több a bénán edző, és agyatlanul kokszoló fiatal mint régen, mondjuk 90 es években. Pedig összehasonlíthatatlanul könnyebb ma hozzájutni a megfelelő információkhoz, mint mondjuk 20 éve.Teljesen jó dolog a saját súlyos edzés, mindig azt kell figyelembe venni, hogy mi a célod. Nyilván izomtömeget nem a saját súlyos edzéssel fogsz építeni, ez inkább funkcionális edzés, de nagyon jó erőt hoz, és azért lehet formálódni.
bringasisti: A porc építőnek mondjuk nem sok köze van a doppingszerekhez. De amúgy nyilván vannak gyógyszerek amik mindig vita tárgyát képezik. Egy cukorbeteg sportoló is tud játszani az inzulin adagolással, amivel elönyt is szerezhet, persze nem veszélyzelen.
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #115081 üzenetére
Pfú, te tuti jobban bírod mint én, az egylábas guggolást kb. 1x tudom megcsinálni . Ez a wall sit érdekesnek tűnik, ki kell próbáljam. Amúgy az ilyen edzések akkor is érnek valamit ha nem szedsz/eszel állandóan fehérjét? Én normál házi koszton élek, vegyesen eszek mindenfélét.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #115086 üzenetére
Kösz, kb. így képzeltem el én is, szal ha jól értem, akkor azért csak kell figyeljek valamennyire a fehérje bevitelre, még ha nem is viszem túlzásba. A pihenés is zavaros kicsit nekem, értem én, hogy az izmoknak regenerálódniuk kell vagy mi, de ha egy kiadós mászós vagy 100km+ tekerés után másnap abszolút az égvilágon semmilyen izomlázat vagy fáradtságot nem érzek, akkor is van értelme? . Legutoljára talán 2 éve volt komolyabban érezhető izomlázam, de az sem a bringázás miatt... az ilyen napi 15-30km terepezésektől meg aznap sem érzek fáradtságot, most akkor ilyenkor is pihennem kéne utánna 2 napot? Mert fura érzés csak úgy pihenni, hogy nincs amit kipihenjek . No meg ki bír ki 2 napot bringázás nélkül?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #115092 üzenetére
Bonyolultabb ez és több odafigyelést igényel, mint amire én képes vagyok jelenleg sajnos . Ezek a napi 15km-k amúgy kb. 350-400m szintel járnak, fogalmam sincs az mennyire lájtos, ez amit napi szinten lenyomok, + hétvégenként ha van kivel, akkor tekerek egy hosszabb kört több mászással, ami általában 50km-t jelent, sajnos hosszabbat senki nem vállal be. Az sem előny mondjuk, hogy képtelenség itthon nyugodtan pihenni-regenerálódni, minden nap cirkusz van és olyankor menekülök ki a természetbe . Attól azért nem félek, hogy csontsoványra fogyok, mert próbálok annyit zabálni, hogy valahogy tartsam a súlyom , de szeretnék egy picivel erősebb-vastagabb lábakat.
Szerintem nem off az itt, hogy hogyan edzzünk-együnk a bringázáshoz, meg mennyit érdemes pihenni utánna, de ha mégis, akkor bocsi az eddigiekért .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Sped
aktív tag
válasz deny330 #115081 üzenetére
Teljesen egyetértek veled, a hibrid edzés nálam is működik. Persze helyes étrenddel kiegészítve. Diétában nem hiszek, az már eleve olyan időszakosnak hangzik, addig is tart. Mondjuk nálam fordított a helyzet, te pálcikából lettél ember én meg az úszógumikat akarom leépíteni. Másfél év alatt 92 kg-ból 75 kg-nál járok (185 cm magassághoz), heti 3-4 edzéssel + nyáron hosszú hétvégi aszfaltos tekerésekkel (főleg az új Speederrel élmény ez az MTB után ). Én a szálkás vékony testalkatot céloztam meg, a sok bicajtól (dolgozni is ezzel járok) a comb vastagabb de az kell is. Szépen haladok, de még nem vagyok elégedett. Amellett hogy látom magamon a változást, ami pluszban motivál, ma már a mindennapjaim részévé vált a sport, egészségesebbnek és erősebbnek is érzem magam. Emellett persze belefér néha a gyorskaja is meg fogyasztom a sört is mert jólesik néha, szóval nem vonok meg magamtól semmi élvezetet. Csak ésszel kell csinálni, szem előtt tartani a célokat így nemet mondani sem nehéz.
Más.
Ma kipróbáltam Pilisszentlászlón át elérni Visegrádba, pár km-rel rövidebb volt, mintha a 11-esen mentem volna a Dunakanyarban, de nem gondoltam volna hogy ennyire kemény lesz az emelkedő. Óbudáról indulva már egy bő 20 km benne volt a lábamban, de volt egy pillanat amikor azon gondolkoztam lehet visszafordulok. Aztán a pihenő után már "simán" átmentem a "hegyen", lefele kemény volt. Amikor 50-en mentem lefele (többel nem mertem), és jött a kátyús szakasz, akkor az nem volt vicces. Kétszer olyat kapott a bicaj, azt hittem ott szállok el, de nem történt semmi. Még 8-asom sem lett. El-vagyok-képedve. Aztán visszafele ismét megmásztam a "hegyet", Szentendre felé a lefele oldal már tükörsima volt szinte, imádtam. De kikészültem, 30+ melegben, kétszer álltam meg hazafelé frissíteni benzinkútnál. Végül 76,6 km lett az össztáv, kb. 3,5 óra alatt. Óriási volt, még edzenem kell, a hegymászás nem az erősségem.IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Női városi bringa (Sierra City)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs