-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz RoryBreaker #83522 üzenetére
Tekerj és megszokod
-
ivana
Ármester
válasz geotigris9 #83582 üzenetére
Azért a stopli jóval puhább fémből van. Persze bármit szét lehet verni, de szerintem előbb adja meg magát a csapágy mint az spd rész.
Ezek a bringa utas noobok elég durvák szoktak lenni. Nekem a kedvenceim akik beállnak a tilosnál elém amikor tanyabikeal vagyok, mert ők ott hagynak majd, na persze Rendes bringás váltóval persze simán otthagy hiába vagyok viszonylag erős, de őket el is szoktam engedni. Túrán megesett már, hogy a fűben álltam meg outival mert jött szembe a gyökér, olyan úton, ha rakom neki rendesen egyedül nem férek el rajta, nemhogy ketten egymás mellett.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #83701 üzenetére
3-4-5-6 imbusz, meg egy 8-10-es duplavillás kb. elég mindenre, mondjuk az ami neked van tényleg jónak tűnik.
-
ivana
Ármester
Ezt már leírtam fentebb de kifejtem. Egy jó nyereg sose túlpárnázott. Ha megnézed a topikban a sokat bringázók által kedvelt nyergeket szinte mind: viszonylag vékony párnázottság (ne csússz le róla), és keskeny első rész jellemzi. Ha ez problémás, akkor a rugós nyerget ajánlom, de abból is azt ami rugós, de kemény, pl. bőrnyergek.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #83790 üzenetére
Néha elgondolkozok rajta, hogy ezeket a bringa tárcsafékeket direkt csinálják-e ilyen kényesre, vagy csak így sikerül.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #83832 üzenetére
Ez nem teljesen igaz, főleg full alu agy esetén. A golyó se úgy szar, hogy ketté van törve, vagy láthatóan ovális, simán csak már kopott. Sheldon Brown írja, hogy érdemes cserélni zsírozásnál jobb agyak esetén, nálam bevált. Persze egy montinál ahol zsírozni is gyakrabban kell nem biztos, hogy jó ötlet. Vagy pl. a dobfékes bringámon a dobfék csapágya baromi nagyok is, meg ki se lehet szedni egykönnyen a kosarat, sose cseréltem. Kontra csapágyát se szoktam cserélni mert ez meg bőven túlméretezett.
geotigris9: ezt meg mi lelte Nem tudom én 2 ezrenként cserélek hátsót outin, mert elkopik. Kontrás bringán meg max. ezret bír egy hátsó, mert utána teljesen megeszi a fene a felületet. Ilyenkor az első megy hátra, előre meg kap újat.
Aki megcseréli az nálam bőven öngyilkos jelölt kategória -
ivana
Ármester
Én két órát vettem a lidlben, egészen egybe van. Szerintem 1600-ért elég jó
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #83855 üzenetére
Amikre én rakom azokon biztos Évi 500-700km-et futó bringákról van szó főleg a öcsém, meg hugom használatában, de szüleim is használják néha meg én is. Most épp egy lassan haladó bringa felújítási program közepén állok, persze pénzem az nincs Az országútimon kívül minden csepel vázas lesz, 622-es kerékkel, kivéve egy bringát ami egy háború előtti wm, mert az nem csepel hanem weiss manfréd, illetve arra 635 megy majd.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #83877 üzenetére
Outizni azért szeretek városban, mert az gyors, és elég keményen lehet vele rakni. Baromi gyors, gyorsabb mint az autózás sokkal, persze nem béna divat bringásoknak. Persze a jeget nem szereti, de mi szereti? Nálunk a kerületből sokan járnak outival jó időben a város másik felére ilyen 10-15kmeket...
De általában városban túra csepellel megyek, szerintem annál jobb nincs A-ból B-be. Ja meg ilyenkor igazi pesti jampinak nézek ki, ugyanis csepelen, farmergatyában, adidas városi cipőben és így tavasszal egy mustársárga vászon átmeneti kabátban.
(#83881) zoli03 Egy átlagos MTB áttétjei rövidek nekem városba, teló felesleges, üléspozíciót annyira nem szeretem, egyenes kormány túl kevés fogás pozíciót nyújt. Egy régi crmo monti talán játszhatna, de egy mai telós biztos nem. Azzal meg az a baj, hogy szét van használva általában, viszonylag új normális alkatrész nincs. Illetve 26"-os amit nem annyira szeretek. Mondjuk ilyen beszerzésén gondolkodtam már, de nem városi célra.
Az ideális szerintem egy modern roadster kontrás agyváltóval és jó nagy dobfékes agydinamóval elöl. -
ivana
Ármester
válasz zoli03 #83891 üzenetére
Általában nincsenek meg a lefelé csapató áttétek amiket szeretek, főleg slick gumi, 26"-os kerék kombóval nem, ha meg nem is kazettás akkor végképp nem (52-14 az adott bringán elég laza volt, mivel konkrétan volt ilyenem) Az outi se ideális városba, de annak van egy elég rendes előnye: gyors Ami a pesti forgalomban nem hátrány.
Ami szerintem ideális az a tanyabike És szvsz az mindenkinek ideális ha jól van megcsinálva.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #83897 üzenetére
Én olyan 80-90rpm-et szeretek általában. Na ez az adott slick mtb-n aminek 52-14 volt a vége 35-40km/h ami érthetően lefelé kevés, ha már annyi sebesség van legyen értelmes, a granny ring az nem kell. Tanyabike-on 44-18-al ez olyan 25-30, ott átalában olyan 25 az utazóm, néha kicsit több.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Ez pontosabban görgős fék, a rendes dobfék kicsit más, de a lényeg ugyan az karbantartás mentes, kb. kétforgáspontos patkó fékerő ami bőven elég. Annyi, hogy gyárilag a shimano az eslő fékbe szokott rakni ún. modulátort, aminek semmi értelme csak csökkenti a fékerőt (amúgy egy rövid rugó), hogy a mazsolák ne reoüljenek át a kormány fölött.
-
ivana
Ármester
Ha ledes a lámpa akkor 95%, hogy a vezetéket kell cserélni 300Ft kb.
A fékben meg valszeg benne van a modulátor azt ki kell operálni és jó lesz. Ezeknek a sajátsága, hogy nem érzed mert jól modulálható, de ha hirtelen húzol egy keményet fog mint az állat.Strezi nem bántásból, csak tipp: ha ilyen hosszút írsz csinálj személyes bejegyzést és linkeld be a topikba, ez a képek miatt különösen igaz
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Apollo_21 #84140 üzenetére
25-30 kormánycsapágyra? Eddig is durvának tartottam egyes bringa alkatrészek árát de tényleg kezdenek brutálisan elszállni. Mi a franc kerül egy kormány csapágyon ennyibe?
5 ezerhez is valami über brutál kormány csapágynak kell lennie, hogy megvegyem...[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Pttypang #84142 üzenetére
Főleg, hogy fél éve hajtok egy csepelt amire összesen 15 ezret költöttem, 5 volt a bringa, 4 volt 72 sapim küllő anyával, és 6 volt két cst külső.
Az ipari, vagyis helyesen mélyhornyú csapágy annyira nagy pluszt nem ad, hogy annyival töbvet adjak érte, egy sima colos is simán fut 10+ ezret.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
Tegnap beültünk pár sörre a helyi kocsmába, ami otthonról kb. 2,5km, többiek már léptek, csak ketten maradtunk mindketten bringával és utcai ruhában, 10 perccel azelőtt még tök jó idő volt, erre megisszuk a sört, kilépünk az ajtón és elkezd szakadni az eső, mire haza értem teljesen eláztam, az alsógatyámból lehetet facsarni a vizet.
-
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #84405 üzenetére
Előbb gondolnám, hogy a hajtásba ferdén van vágva a négyszög mint azt, hogy a tengely ferde.
-
ivana
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #84407 üzenetére
Vannak standard papucstávok ezek a következők, legalábbis amikkel eddig találkoztam:
110mm kontra, pálya agy stb, egysebi
126mm 7 sebi outi
130mm 8+ sebi outi
135mm montiA shimano kazetták meg (régi kis cog lockringes UG-t hagyjuk):
7 sebi külön van, de spacerrel felmegy nagyobbra is
8+ sebi az egy fajta kivéve az outi 11-est mert az szélesebbrétisün: spacer kelleni fog hozzá de igen jó, de nem ugyan olyan széles. 8-9-10 az ugyan olyan
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz geotigris9 #84430 üzenetére
Ennek a távol keleti bringa "szerviz"-nek a szerszámozottságát eskü nem értem, minek egy akkor véső meg 5 kilós kalapács.
-
ivana
Ármester
válasz geotigris9 #84453 üzenetére
Konkrétan kötelező oroszoknál a kamera...
-
ivana
Ármester
válasz Csápájev #84584 üzenetére
Fitnesen nincs ócska rugós teló, meg általában kicsit agresszívabb a geoja. Vagyis előnyösebb.
Gabor.Sz: Ha angol menetes (99%, ha nem tudsz róla, hogy olasz vagy francia lenne) akkor lehet, de az oktalinket főleg utólag hanyagolnám. A négyszög olcsó és mindenhol kapni alkatrészt, az integrált meg jó. Az oktalink annyira nem értelmes manapság.
-
ivana
Ármester
válasz Ironizer #84633 üzenetére
Azt nem teljesen értem, max. ha a kormánynál mérik. A classic geo-s 53-as outimat simán átlépem, de még egy férfi tanyabikeot is ami szinte mindig 56-os és elég vastag 635-ös kerekei vannak 82cm átlépő magassággal. Egy S-es outi váz ezeknél kisebb, a monti S meg még kisebb kell legyen.
-
ivana
Ármester
válasz // Chaka // #84655 üzenetére
Ebből a szögből nem tűnnek vészesen kopottnak a fogak, mondjuk a racsni lehet problémás már. Ha nagyon retkes a váltó abban is megakadhat a lánc.
Karel666: Tegyük tisztába a fogalmakat, mert te is könnyebben keresel ha ez megvan:
Agy: ami középen van a kerékben abban vannak a csapágyak
Felni az a vékony jó esetben alu cucc amihez a küllők másik nem agyfelőli vége csatlakozik
Ezek egyben kerék néven futnakA hátsó lánckerekek azok menetes agy esetén racsni (mert ekkora benne van a racsni ebben az egységben), kazettás esetén sor néven emlegetendők.
-
ivana
Ármester
válasz // Chaka // #84663 üzenetére
Jelen állapotában szerintem nem kellene ugrania, lehet már elfáradt a váltóban a rugó és nem feszíti meg eléggé a láncot, de az is lehet, hogy kopottabb az a racsni csak pont nem látom a képről (a tányérok 95%, hogy rendben vannak)
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Metal topik
- Házimozi belépő szinten
- Energiaital topic
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs