- DIGI kábel TV
- Aliexpress tapasztalatok
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Windows 11
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Windows Insider Program
- Milyen NAS-t vegyek?
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #134902 üzenetére
Nem kell félni, bátran eresztheted Tubelessel. Az SPD-nél ahogy a többiek írták, állítsd gyengére, de nem kirántani kell, hanem a bokád oldalra kihúzni. Persze rántásra is old, de ne az szokd meg. Én mióta SPD-t használok, nem buktam még, sőt sokszor "mentett meg", hogy tudtam húzni a pedállal. Munkába járós bringámon kívül mindenhol azt használok, és ha megszokod, nehezen állsz vissza.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #134930 üzenetére
Ahogy ivana is írta, van aminek bizony létjogosultsága van. Viszont sok olyan "fejlesztés" van, mi inkább parasztvakítás, vagy inkább pénzlehúzás. De az írásod alapján negatíviszikus vagy a fejlesztések terén, ugyan ilyen alapján járhatnánk ősmontikkal is (imádom őket), STX RC szettekkel, mert hogy az a csúcs non plus ultrája.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ZolkoW #134935 üzenetére
Korábban MTB-n és trekkingen Avid FR 5 és Speed Dial 7 karon BB5 és BB7 féket is használtam, sőt gyári fékként Apex kar és BB5 fék párosítást is Cyclocross-on (gyári Bianchi Zurigo), majd Ultegra kar és BB7 párost (Ridley X-Fire). De ugyan ilyet csinált a Hayes, Gunsha, TRP, sőt a Shimano és még több más gyártó is, bár most már kezd kikopni, vagy mégsem (Stradalli Pro T-700).
Összességében bármilyen felállás volt, a bovden nyúlása, nehézkes beállítása, nyikorgás és cicergés mindegyiknél jelen volt, CX-nél a sár is gyilkolta a mechanikát, még alkatrész beszerzéssel is akadtak gondok. Mondhatni tényleg érteni kell hozzá, aprólékosan szöszölni hogy patentul legyen beállítva, és akkor sem volt mindig rendben, vagy épp porszem került a gépezetbe. Ahogy százalékosan leírtad, hát... nah én úgy nem fogom, mert bovdenes mechanikus féket és hidraulikus féket így nem tudom összehasonlítani. Elfogultság beszél belőlem, de én Shimano mineral oil-al töltött fékeke hívője vagyok, de van ami meg tud győzni. Nekem teljesítményben a belépő hidraulikus fékek szintjét sem mindig érte el, míg azok szinte bármelyen körülmények között teljesítették azt. Ezen lehetne rugózni, hogy de jól beállítva, meg épp meghúzva feszesre a bovdent, meg... de egy 100+km-es túrán vészfékezés esetén erre nincs idő, ott és akkor kell megállni. Lényegében nagyjából mindenhol kiszórták már, elavult technika, CX-nél még lassításra elég.
#134936 Because: Megint belenyúltunk egy olyan témába, amiről oldalakat tudnék írni. De összefoglalva, imádom őket, van is, de jövő héten le fogom váltani egy Radon ZR Team 7.0 vagy 8.0 SE bringával. Bár az enyém még csak M737-es XT-vel és Parallax agyakkal van szerelve, ráadásul alu vázra, 96-ból.
#134937 ZolkoW: Az STX-RC anno igen komoly szett volt, azt hiszem 99-ig árulták. Ilyenkor mindig elcsodálkozom hogy eltelt 20-30 év, és sok mindent nem fejlődött a piacon kapható technika.
#134943 Hasaggymeg: Hasonló gondolatmenetet szoktam én is végigzongorázni. Viszont általában van lehetőségem próbára is, és ami meggyőz, arról őszintén le írom a negatív/pozitív véleményem. Ez a Lefty bemutató meg egy nagy... vízszintesen elhelyezett villa, erőkar, miegymás. Lefty-t pedig birtokoltam is, de anno leírtam a tapasztalataimat, a jelenlegi Sid-emet nem adnám semmilyen Lefty-ért.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #134946 üzenetére
Jelenleg kettő is van egy RL és egy XX, de volt már nálam XX World Cup is, sőt Brain is. Jobban szeretem az egyszerűbb, bovdenes remote lock-al működő teleszkópokat (minél analógabb). Fox-hoz hasonlítani megint más tészta, abból is több féle/fajta volt, de általában igaz hogy a Fox mozgása puhább, szervize drágább. Az általad írt Manitou ebben a mezőnyben nem rúg labdába 1751g-al, a konkurencia már 200g-ot lazán rávert, és puhábban is mozog, ráadásul egy RockShox-hoz sok alkatrész nem kell.
#134953 ZolkoW: Azzal érdemes tisztában lenni hogy a Shimano gyári tárcsákkal, és gyári betétekkel (resin vagy metal) működik flottul. Nálam még az alap Shimano fék sem fogyott el egy húzós léfélében, pedig nem hinném hogy Maraton verseny lenne a fő terepük. Ebbe a "tuningcégek" verzióba pedig inkább nem mennék bele, nagyon sok rétege van, szintén nagy részük csak ront az összképen.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #134964 üzenetére
Reba-Sid lényegében egy vonalon mozog, a Sid picit finomabb jószág, de lényegi, használati különbséget nem fogsz észrevenni (kivéve ha grammániás vagy, és ültél már 9kg-os montin). Másrészt a Reba kenterbe veri minden téren, eleve már az is könnyebb egy jó 100g-al mint a Machete, másrészt egy kisebb étkezés árából leszervizelhető, és a lényeg hogy szinte bárhol, mert minden van hozzá.
Ui.: Most érkező használt 26-osomban egy 4 éves Reba lesz, majd beszámolok róla.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #135010 üzenetére
Eddig ahány Reba-t próbáltam, súlyomhoz belőve (75-80kg között) mindegyik szépen mozgott. Bár nyámnyilák vagyunk, többször láttam versenyen Ukrán srácot aki egy szakadt Suntour XCR34-el (2,5kg!) alázta a mezőnyt.
#135016 jjeahh: Rosszul kezded ha félsz. A taposó pedált pedig XC/Maraton bringán felejtsd el. Állítsd leggyengébbre az SPD-t, leszállás előtt boka kiforgat, és úgy tedd le a lábad. Gyakorold, először előrelátóan, utána hirtelen. Ha már reflexből megy, nem lesz gond. Borulástól sokszor meg fog menteni, csak fejben kell átállni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Szerintem érdemes. Szerény véleményem hogy 27.5/650B és 26-os kerékméret közötti különbség nem számottevő. Akár egy magasabb oldalfalú gumival ki lehet küszöbölni, de ezekbe az utolsó szériás vázakba (azt hiszem 2014-ig voltak 26-osok) belefértek a 27.5-ös kerekek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz 6030D #135067 üzenetére
Nézőpont kérdése, én jobban szeretem az XT-t kattingatni, mint a Deore-t. Másrészt nem biztos hogy még köbö 150-et rápakolnék egy alu vázas gépre. Bár lehet hogy én vagyok keményvonalas oldschool hívő néha, mert nekem a 785-ös XT, MT2-es Magura, Fox Float, Crossmax egész jól hangzik (lehet rá is írok az eladóra).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #137244 üzenetére
Akárhogy nézem az M8100-ast, sajnos nem ad többet mint egy M8000, amit akár 11-50/11-52-es sorral támogatok. Tartósságra kíváncsi vagyok, eddig a 12-es Shimano szettekről nem olvastam egyértelműen elismerő szavakat. Árban viszont nem olyan vészes.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #137257 üzenetére
Bár én GX-ről (is) váltottam M8000-re, nekem a váltásérzet jobban bejött, a finom, puha mozgás .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #137332 üzenetére
Öhm, megpróbálok sorban válaszolni mindene kérdésedre. Köszönöm, nekem is. Eddig bevált, nagyon szeretem. Csúszik... relatív, attól függ hol, agyagos tiszai ázott, cuppogós mezőn igen, máshol még nem. Olyan 2.25-ös Rocket Ron szerű, szélességre is. Tubeless, de ezt már korábban írtam.
#137334 Hasaggymeg: Jó kérdés... Kicsit kijött a Tisza, én meg legurultam, mer' adjunk neki... Utána minden három pedálfordulatra jutott egy fél kerékfordulat, meg sok sár az arcomba. Így esett meg hogy egy nap kétszer takarítottam le a bringát, és nem tudom milyen nyomon jöttem fel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #137338 üzenetére
Schwalbe Rocket és Racing gummákkal van tapasztalatom, azoktól szerintem egy fokkal jobb. Bár hozzáteszem, elég ritkán van időm bringázni, tehát mondanám hogy teljesen patent állapotúak.
#137339 Hasaggymeg: Az is benne van ebben a sportban, de ebben az esetben nem ez történt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #137383 üzenetére
Az a nyeregtáska sokat ront az összképen.
#137388 trialboj: Az M8000 egy kúrvajó szett. Nem hiába nyomom már a harmadik groupsettemet. Sőt, vettem mellé egy 785-össel szerelt bringát, pusztán a régebbi emlékek frissítés e miatt, és hát nem hiába váltottam M8000-re anno. Bár most a Sunrace saját szettjével kacérkodom, 52-es sorral, nem is tűnik kukába valónak.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Meglestem ezt a videót, hát... hát fel is húztam magam rajta.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #137468 üzenetére
Ezzel a képpel kellett volna kezdened.
#137606 Toobee: Ez fájdalmasan komoly.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #142884 üzenetére
Az elismerő szavakat nagyon szépen köszönöm. Nekem kompletten bejön a bringa (nem hiába van benne egy kevés munkaóra és kredit), és azóta sem találtam olyan vázat amire szívesen lecserélném. Azért ott a kisördög, hogy a 12sp és könnyebb kiegészítők lehetnének rajta, de így is 9kg fölött van picivel, ezzel el lehet bóklászni.
Bár nem bírok magammal, és épül mellé egy acél 29er is, de az keményvonalas 1x1-es darab lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz tacto #143243 üzenetére
#143243 tacto, #143244 ZolkoW: Köszönöm.
#143268 Yahhher: Kona P2 a gyári villa. Ránézésre elfér benne, de nem tervezem, 29er-re vagyok berendezkedve. Korrekt volt az eladó, kaptam hozzá minden gyári alkatrészt, mindezt új árának feléért.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Fall-N #145811 üzenetére
Meg a kedvencem az összepöttyözött vagy tarka-barka festés a '90-es évekből. - Hogy az nekem mennyire bejön, főleg rikító színekkel. Nekem már "csak" egy 96-os évj. ősmontit sikerült szereznem, egyszerű aluminium színnel.
#145815 planbmokus: Nem is fogják elengedni a Lefty-t, de már több téren visszaszorultak. Bár nekem a Made is USA után csalódás jelenlegi.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz csipesz2020 #153216 üzenetére
Elméletileg pont az lenne megfelelő (608/460mm), egy 400mm+-os nyeregcsövet és 720-740mm-es kormányt szúrnék bele. Azért titkon remélem hogy SS lesz és full rigid, épp azt építgetek most én is, csak egy Kona Unit vázra. Szénszálas mellé kell valami, amitől érzem hogy élek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz csipesz2020 #153222 üzenetére
Biztosan nem fújnám, így elég sok pénzmagot rá lehet költeni egy viszonylag korrekt árban lévő acél vázra, bár ahogy érzed.
#153223 Hasaggymeg: Ha megnézed a Csepel Woodlands Expert Cr-Mo vázakat, tisztán látható hogy három méretben készült, és ami ettől nagyobb, az 510/630mm, ami szerintem inkább 190cm fölött érdemes választás.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz csipesz2020 #153304 üzenetére
Szabad tudni milyen összegért sikerült szerezni? Ehhez egy Narrow wide tányért kell szerezned, amit szinte bármilyen (pl.: integrált Shimano) hajtásra rá tudsz szerelni.
A hátsó keréken nem tudom milyen Novatec agy van, de elvileg azokhoz szinte bármilyen kazettatest beszerezhető, és kazettát is pakolhatsz oda. Bár én nem bántanám, SS bringaként nagyobb a fun factor.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Fall-N #153317 üzenetére
Ez nem a kényelemről és hatékonyságról (bár valamilyen szinten hatékony, mert egyenes a láncvonal) szól, inkább egyszerűség, és edzés a lényege. Másrészt azt nem hiszem hogy bármilyen emelkedőn fel lehet menni vele, van ahol 32:42-vel is vizet lehet facsarni mezemből és felpakolom 50-es kazettára. Számomra második, harmadik bringa egy 1x1-es gép, egyszerűsége magával ragad.
#153319 ZolkoW: Azt lesem én is hogy benéztem egy kicsit, ez only SS agy.
#153325 csipesz2020: Annyiért szerintem megérte. Írok egy privit.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Kona Unit 29er (80%) 10,7kg...
Várható hogy hamarosan kap könnyebb gumikat, más féktárcsákat. De előbb még be kell fejeznem, mert csak tesztelésre lett összerakva. Távolabbi tervek között szerepel valami 1500-1600g körüli kerékszett és a Kona P2 villa helyett egy szénszálas példány, de lényegi előrelépés nem lenne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ZolkoW #153373 üzenetére
Köszöni, de még van hová fejlődnie. Bár a magas elvárások ellenére nem versenyorientált XC/Maraton gép készül.
#153377 Hasaggymeg: Egy óránál többet én sem voltam ma kint, pedig fázós mivoltom miatt pont részletekbe menően rétegesen öltözöm.
Ui.: Az a nyeregtáska elrontja az egész összképet (bár lehet írtam már), és még a pedált figyelmen kívül hagyom.
#153379 jjeahh: A képeid még mindig frankók, és a canga sem csúnya.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #153382 üzenetére
Ilyen helyzetben dupla thermo zoknit (pamut), négyévszakos Shimano (M088) cipőt és kamáslit használok. Ebben, ilyen felállásban nem szoktam fázni, és SPD pedált is tudok használni. Többször vagyok read only, random benézek a topikba, szóval a retusálással már késő.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Edge 520-t honnan érdemes most vásárolni? A bike-discount-nál csak 520 Plus kapható.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #159022 üzenetére
Ezek között is van aminek látom értelmét (tapered, átütőtengely, carbon), de az átlag user csak azt látja hogy húúúú, tizenkét fokozat. Az hogy sárnehéz, már nem tűnik fel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #159162 üzenetére
Ez butaság, nagyjából 75kg körül mozgok, 160/160mm-es tárcsákat használok már elég régóta, soha nem éreztem kevésnek, még felpakolva sem. Pedig 180mm-ről váltottam, csak a téli CX edzés megtanított fékezni.
#159163 arn: Az M8000-es fékszettekkel soha nem volt problémám, pedig már pár bringán használtam. 11-50-el elvan a váltó, csak Long Cage-eset (SGS) kell használni.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #159168 üzenetére
Akkor nem olvastál eléggé vissza. Korábban Cube Reaction SL-ben Fit4-es Fox-ot használtam, rebound hibával lett garanciában cserélve. Előtte CTD-s teleszkópjaim voltak, azoknál nem csalódtam. Most Reba, Sid jár általában a kezem alatt, én alkatrészárak miatt ezekkel szimpatizálok.
#159170 arn: Érdekes, M8000-es fékeknél csak a legelső szériánál olvastam vándorló nyomáspontnál, de még ismerősi körömben sem tapasztalta senki. Dugattyúnál és fékkarnál szivárgás anno nálam M785-ösnél jött elő. M8000-es széria nekem nagyon bejött (teljesen hibamentesen használtam mindegyiket), SS gépen M6000-et használok, is is nagyon bitang.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #159184 üzenetére
Versenyorientált XC gépek nem kapnak nagyobb tárcsát, egyrészt súlycsökkentés, másrészt a felhasználók sem túlsúlyosak. Az enyém gyárilag is 160-as tárcsákkal jött ki, normális tárcsa, betét és fékszett kombónál szerintem felesleges nagyobb.
#159180 arn: Kéttányéros rendszernél (2x11 11-42) használtam utoljára gyári Shimano termékeket, utána SunRace nálam is beesett, sor és lánc is a termék palettájáról került beépítésre. Onnantól kezdve lényegesen gyorsabb lett váltás, persze nem olyan mint egy Sram XX1, de megteszi.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest