-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Strezi
őstag
válasz zoli03 #98692 üzenetére
Abszolult van értelme, mert nekem szinte azonos felhasználás mellett ezek vannak konkrétan a bringáimon
Csak egy kategóriával feljebb elég komoly a különbség közöttük.De mindegy, bocs hogy konkrét tapasztalatot próbáltam meg bevinni az elméleti vitába
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
bringasisti
őstag
válasz zoli03 #98998 üzenetére
Nekem van egy 1/2"-os de azt más miatt vettem. Általában egy kulcs olyan hosszú hogy érzésre meg leget vele bármit húzni. Én például a fogsor 35-40 nyomatékát túlzónak találom hiszen recés felületen fekszik fel az anya és oldal irányú erő nem terheli.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
őstag
válasz zoli03 #99000 üzenetére
"De ha mondjuk van egy karbonvázas biciklid, vagy karbon alkatrészeid, ott azért már erősen ajánlott egy nomyatékkulcs." Ezért ajánlottam az 1/4"-t mert a többi nem lényeges, vagy legyen 3/8" és az lefedi a teljes tartományt a kormány csavartól a fogsorig. Hátránya hogy ez egész kis méretnél ügyetlen a nagy méret miatt, és nem írjak a prospektusban de minden nyomatékkulcs az alsó és felső vég tartományban nem olyan pontos.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
őstag
-
trialboj
őstag
válasz zoli03 #99184 üzenetére
OK, ezt kibogarásztam, de fogalmam sincs hogy én hány W teljesítményt adtam le az eddigi tekerések során? Persze strava odaírt valamit, de szenzorok nélkül nem tudom mire alapozta
Szóval ha a normál sík útviszonyokat és légellenállást szeretném szimulálni, akkor 3-4 körül kell próbálgassam.
A hogyan pihensz kérdést nem értem, pörgetem amíg bírom 40 körül, aztán vissza 20ra, ha megunta megint 40... eddig nem sok időm volt rá, és még kísérleti fázisban van a motiváció felkutatása
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
nagyúr
válasz zoli03 #99272 üzenetére
Nekem kifejezetten előny ha van a racsninak hangja. Bejön meg hasznos is sokszor ha hallják hogy jövök.
Most 85 kg vagyok szóval nem egy pehely hegyimenő de azért nem is egy súlyhatáson lévő bringás szóval gondolom azért egy ilyen keréknek röhögve ki kell bírnia.Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #99270 üzenetére
Trekking felhasználásra elmegy.Én nem vagyok megelégedve az enyémmel,de abban már 20+e km van,és nem csak trekking felhasználással.Mind2 darál,de egyelőre jól forognak,így addig mennek amíg éppen bírják 80+ kilóm alatt.Menet közben nem érzem sem ellenállásukat,sem a darálást...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #99278 üzenetére
...vagyis inkább a sz@r kazettatesttel is. ...hát nekem aztán erről mesélhetsz,volt olyan kazettatestem mely egy hétig tartott,majd eltört egyik rugó benne...de volt olyan xt sorom,melynek alu tartóbkja repedt el.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Astroboy
őstag
válasz zoli03 #99414 üzenetére
Köszönöm!
Szétnézek ezeken az oldalakon, meg azon a ROSE-on is amit ajánlottál.
Várni tudok a jó akciókra, nem sürgős a dolog, és ahogy a szavaidból kivettem: így járnék a legjobban.pc360: Régebben volt váz is az üzletekben bőven, most meg nagyítóval kell keresni azt a párat -ahogy írtad. Ha esetleg találtam is valamit a hétvégén, az hajtócsapágy nélkül is tuti 1.5 millás ársávba esett
Az előre összerakott Alivio váltóval és v-fékkel szerelt 99 ezres KTM-ektől pedig a falra mászok... -
Astroboy
őstag
válasz zoli03 #99426 üzenetére
Köszi! Ez jó helynek tűnik így elsőre.
És ez a Cube amúgy jó? Tudom hülye kérdés mivel manapság igencsak relatív az, hogy valami jó.
Máshogyan fogalmazok: ez körülbelül a Kona/GT kategória?
Specialized-ről - Rocky Mountain-ról mi a véleményetek?Több kérdésem egyenlőre nincs. Asszem
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #99457 üzenetére
Lehet kihagytak pár lyukat a felnin. ...de...~105-ös szintű hajtóműnél mit spóroltak ki? Ami meg a tárcsaféket illeti,legalább előremutató,hisz bár a 26"-nál lassabban,de a felnifék is (szerintem ~5 éven belül) el fog tűnni. 1000 euróért újan sokkal jobbat meg nem igazán kapsz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #99460 üzenetére
Valóban nehezebb,azt nem is vettem észre.Ugyanakkor nejemnek is olyan fékje van és biztos felveszi a versenyt bármelyik 105-ös felnifékkel,mellette meg kíméli a felnit is,ugyebár.
(#99459) parkr...bár volt rá 1-2 ellenpélda,a fejlődés mindig csak egyik irányba megy.Nagyon csodálkoznék ha igazad lenne és mondjuk 5 év múlva is gyártanának felniféket a középkategóriától felfele is.Mikor már a közismerten tárcsafékellenes Pinarello is beadta derekát,és kínál egy jó pár tárcsás terméket,nem tudom mi fog még ellenállni az úthengernek.
(#99463) smkb...sumákok,folyton kitalálnak valamit amivel tovább spórolhatnak.Kissé a processzorok,vagy videokártyák piacára emlékeztet,ahol ha nem nézel utána rendesen,biztos megtéveszt a számok és nevek egyáltalán nem következetes és logikus kavalkádja.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
hegyimorc
senior tag
válasz zoli03 #99515 üzenetére
Miért ne mennénk ki?
Már mostanában is szinte mindennapos, hogy fagypont alatt van a hőmérséklet mikor este van időm tekerni. Nem azt mondom, hogy mindegy, hogy -2 vagy -12, de ha valaki megszokta az enyhe minuszokat annak nem olyan sokkoló, ha egy-két alkalommal kicsit hidegebb van. Főleg ha közben szépen süt a nap, nem fúj a szél és az utak sincsenek lefagyva.
Január eleje, ekkor még a városban.
A hegyen picit hidegebb volt, de 1-2 órát simán kibír az ember rendes ruhában.
Ilyen hidegben a legnagyobb problémám, hogy befagy a víz a camelbak szopókájába. (A kulacsban még ennél is hamarabb)
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
hegyimorc
senior tag
válasz zoli03 #99517 üzenetére
"a hobbibiciklis nemigen fog tekerni -10°C-ban, amikor az csak pár alkalommal fordul elő télen."
Én is csak hobbiból bringázom, ha nem lenne kedvem, hetekig a lakásból sem kellene kimozdulnom mert még dolgozni is tudok itthon, mégis kimegyek tekerni rendszeresen. Ha meg úgy is csak pár alkalommal van -10 alatt a hőmérséklet akkor meg pláne nem kellene ezt olyan húdenagy dolognak tartani.
Sokkal nagyobb szívás, ha fúj a szél, vagy ha lefagynak az utak.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
TomMusic
őstag
válasz zoli03 #99690 üzenetére
Abszolút. Ugyanis hasonló környezetben használom a bringámat, illetve néha kissé "vadulok", és rákanyarodok rázós ösvényekre, meg legurolok pár lépcsőn, de a teleszkóp kihasználtsága elég alacsony, mondjuk pl. a fékhez, vagy váltókhoz képest. Mondjuk nekem jóval alacsonyabb árkategóriából van biciklim, és csak első teleszkóp van.
Én az alábbi sorrendet állítanám, vagyis állítottam vásárláskor fel: fék, váltó, kerekek, gumi.
De ez csak az én egyéni szubjektív véleményem, várd meg a profik véleményét is.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #99690 üzenetére
Annyi lehet benne,hogy ha teszem én azt a 100-120mm sem mozgatod ki akkor tényleg fölösleges,hisz 50-80 mm mindegy,hogy 100,vagy 200mm-ből mozog ki.Ha gyakran koppan,kevésnek érzed de össztelósat valamiért (ár,szervizigény,lassúság stb.) mégsem akarod,akkor lehet értelme.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz zoli03 #100160 üzenetére
Ez miben más, mint amit én írtam? A gép nem tudja hol van, neked kell pontosítani.
Tufa_: ha nem vág földhöz a 22 font, akkor vedd a jobbat. Érdekességnek jó, hogy látod mennyi szintet mentél. Illetve ha előre megnézed egy adott kör szintjét, tudod, hogy mire számíthatsz még.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
Runner_fxr
Ármester
-
Tufa_
aktív tag
válasz zoli03 #100559 üzenetére
Visszaterve erre a problemara, megneztem, mindket szelep ott marad ahol epp megall.
Voltam egy helyi bringa boltban( Evans..), ott azt mondtak hogy valoszinuleg a zsirozas miatt van, viszont menet kozben jobb.Egy masik problemaval is kuzdok, a hajtomu felol jon ket fajta zaj, az egyik valoszinuleg a monoblokkbol, egy bizonyos szogben egy egy halk kattanas hallatszik amikor vizszintesen van a hajtokar es a pedal, viszont a hajtokar nem mozog, kezzel pedig nem tudom elerni hogy "megszolaljon"..
A masik amivel teljesen tanacstalan vagyok, hasonlo hang(leginkabb ugy irnam le a hangot mintha valami fem alkatreszt koppantanal egy kullohoz), viszont az mozgas kozben pedal poziciotol fuggetlen teljesen. (hatso kerekre tippeltem volna, de csak akkor csinalja a zajt ha a hajtokar mozog.
Esetleg a pedal lehet a ludas? M520-at hasznalok..
Tudom hogy lehetetlen tavolbol megallapitani, de a sajat tapasztalatotok alapjan mi lehet a problema?
Kicsit problemas visszavinni az uzletbe ahol vettem (8 ora vonattal kb odavissza a legkozelebbi uzletuk..), a londoni Giant uzlet pedig csak akkor szervizeli ha garis problema (e-mailem alapjan szerintuk ezt nem garis problema, igy ha beviszem, fizetnem kell erte).. -
-=RelakS=-
veterán
válasz zoli03 #100945 üzenetére
Nem igazán. Ma 16km-t tekertem, de már minden baja volt a végére a kezemnek.
Azt mondjuk még nem igazán döntöttem el, hogy a kemény markolat, vagy a nagy, előre nehezedő súlyom az oka. Lehet, hogy az utóbbi, csak a kormány még rátesz egy lapáttal.
Egyenes monti kormány amúgy, még szarv sincs rajta, hogy fogást váltsak.Az viszont igaz, hogy próbaút nélkül nem érdemes variálni, mert lehet, hogy felesleges
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
.mf
veterán
válasz zoli03 #101103 üzenetére
+hegyimorc, köszi!
Pontosítok. Szóval mondjuk otthon kinézted az irányt merretekerjeken, eltekertél nagyjából oda, de nincs térerő, kéne offline is valami, mert nem tudod melyik ösvény merre visz, mennyire járható bringával, milyen emelkedős; vagy a kinézett ösvény le van zárva / járhatatlan, és kéne valami működő útvonal helyette. Belvárosból sajnos messze van bármi erdei ösvény, tehát minimalizálni szeretném a "nem jött be, üres kézzel tértem haza" melléfogásokat.
Régen próbáltam már Tuhut Locus alatt, akkor még elég nyögvenyelős volt (gépen megyénként nagyítási léptékenként kellett képként rátölteni...), ez a rész legalább már sokat fejlődött, de a Locus app nem szimpi, hogy már azért is pénzt kérnek, hogy navigálás közben ne aludjon el a képernyő, és az ingyenes OSM-et sem hajlandó letölteni, csak online mutatja, offline-ra a saját fizetős térképét erőlteti...
Máshol láttam még ajánlást Oruxra is, hogy arra szintén rámegy a Tuhu, de az már nincs play-en, csak apk-ként tölthető le, és a telefon egyből ellenkezik, hogy unsigned és satöbbi.
És szintén láttam ajánlást OsmAnd-ra is... meg még egy tucat más appra...
---
Van esetleg valami bejáratott útvonalak gyűjtemény (leírással, értékeléssel - útminőség és nehézségi fok is)?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #101655 üzenetére
Ez abszolút felhasználás függő. Ha nagyon dzsuva időben is használva van, akkor nem hülyeség az 50 órás karbantartás. Én úgy gondolom, hogy átlag felhasználóknak 1 max 2 évente érdemes szétszedni. Amit gyakrabban meg lehet csinálni az a légtelenítés. Ha már levegős akkor nem fog működi a sebesség szabályzója, esetleg túl sokat fog rugózni fel le. Alap esetben is beülhet 1-2cm-t. ha már levegős akkor többet is. Pontosan milyen hangra gondolsz, és mikor csinálja?
jjeahh: Hogyne lehetne haladni egy fatbike-al, van aki maratont is lenyom vele. Tulajdonképpen edzettség függvénye ez. Ha erős vagy akkor a fatbike-al sem vagy lassú. Ha meg gyenge, akkor akármilyen xc lehet segged alatt, azzal is lassú leszel. (persze nagyon nem mindegy, hogy milyen fatbike-ról van szó, mert itt is nagy a szórás)
A súly egy igen jelentős tényező abban, hogy a bringa mennyire lesz hajtás hatékony. Nem véletlenül fizetnek emberek akár euró ezreket, 1,5-2kg-al könnyebb bringáért. Nyilván nem csak a kisebb súly miatt drágább, de ez is vastagon benne van az árban. Egyáltalán nem mindegy, hogy pl egy bringa 14 vagy 12 kiló. Egy hosszabb túrán ez nagyon sokat tud számítani.
Tehát ha egy olyan plus-os gép van a segged alatt ami 12kg környékén marad, azzal igen jól lehet majd haladni. Ez viszont nem lesz olcsó. Azt egyébként jól látod, hogy a guminyomással is sokat tudsz változtatni a hajtáshatékonyságon, ha a megfelelő guminyomást állítod az adott útviszonyokhoz.
A fatbike egyik érdekessége egyébként az, hogy bár hatalmas böszme széles kerekei vannak, annyira nagy a tapadás, és úgy eloszlik, hogy igazán technikás terepen bizony van ahol akár jobban is mehet fölfelé mint egy keskenyebb gumis bringa. Persze a legtöbb helyen lomhább lesz, de vannak esetek amikor mindent ver, akár fölfelé is. Én mondjuk személy szerint nem vagyok oda a merev vázas terepezésért, a helyedben inkább valami össztelós trail gépet vennék. A plus-os merevet amolyan második bringának tudnám elképzelni. De ha egy gépet kéne választanom mindenre, akkor inkább egy össztelós trail-t választanék, 2,35-ös gumikkal. Amerre te bringázol, ott meg aztán ki is lehet használni. Egy 2,4-es maxxis minion dhr 2 vagy egy 2,35-ös magic mary előre, hátra mondjuk egy 2,35-ös nobby, tubeless-el, 1,6-1,8 bar-on azért elég komolyan tapad. Viszont rásegítős montiban egészen biztos, hogy plus-os gép kéne. Ott a nagyobb súly miatt mindenképpen előnyös, fölfelé meg segít a villanymotor, tökmindegy, hogy milyen széles a gumi.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest