-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #260062 üzenetére
Én úgy szoktam leszedni a nehezen lejövő markolatokat, hogy megakasztom a belső élét körbe 8 ujbeggyel és nagam felé húzva kvázi meggyűröm, zömítem a közepét amitől aztán kezd magától, és enyhe húzástól lecsúszni a másik vége a kormányról...kell ügyesség és kitartás, de sikerülni szokott.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #260067 üzenetére
A kényszer nagy úr, nem csoda, hogy előbb-utóbb több ember számára hasonló módszer bizonyul megoldásnak. ...amúgy én nem tudom hogyan lehet alápriccolni bármit, feltevésnél előtte igen, de mikor veszed le pont oda nem tudsz semmit nyomni ahonnan nem jön le, mert ha lejönne akkor már nem kellen priccolni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #260091 üzenetére
Ebike-on láttam bilicses ESI-t, ami elvileg szilikon anyagú. Gondolom ugyanúgy egy kemény műanyag héjra van ráragasztva a szilikon, így egyszerre nem kapja meg az ember a könnyű szerelhetőséget és a jó csillapítást.
Még nem rendeltem meg a Supacaz-t, ahogy látom árban nem sok különbség van az ESI-hez képest, így megnézem melyik legyen. Vastagságra biztos kell a 34+ mm, mert elég nagy a kézfejem.
Eddig csak gumi (kraton?) anyagú markolatom van, de tetszik a szilikon, így valamelyiket megveszem.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz jjeahh #260165 üzenetére
Nem olcsó egy ilyen flakon, kintről néztem veszek egyet poénból, de ennyiért nemke.
Netflixen Mark Cavendish doku fent van.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #260256 üzenetére
Linkeltem konkrétan melyiket vettem. Nem is néztem, hogy van többféle szabású. Mai tekerés után, ami negatívum számomra, hogy a zipzáras zseb oldalt van, nem érdemes oda tenni a telefont, mert húzza oldalra az egész mezt. Decathlonos szerintem jobb ebből a szempontból, hogy pont a középső zseb mögött van a zipzáras rész is. De annyira mélyek a zsebei, hogy simán lehet abba is rakni, nem fog kiesni.
https://barbieripnk.hu/
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #260931 üzenetére
Nem tudom, milyen az a Recon RL, nekem a Recon Silverhez elsőre sikerült olyat [link] vennem, ami passzolt hozzá. Ilyen [link] a tied, csak QR? A szimmeringet egyébként elég nagy szopás beletenni célszerszám nélkül, nem az a belecsusszanós fajta, nem adta könnyen magát. Nekem is megfordult a fejemben, hogy kihajítom a nyolcadikról , de aztán csak belekínlódtam. Ráadásul úgy szoptam vele ennyit, hogy akkor már megvolt a Judy gold, szal a köv. tulajnak csináltam az egészet, bár még meg sem hirdettem, azóta is szépen kiglancolva/bedobozolva pihen a szekrényben .
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #260939 üzenetére
Akkor nekem szerencsém volt az enyémmel, bár abban a készletben is volt olyan cucc, amivel nem tudtam mit kezdeni . Szimmeringeket, O gyűrűket ki tudtam cserélni, a többi nem érdekelt .
Más: ezeknek a kütyüknek a térképe hogy frissül? A szoftverfrissítéskor? Vagy lehet csak a térképet külön frissíteni?
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #260964 üzenetére
Egyébként tök jól mászik, tényleg. Alu szett teteje van rajta, bár biztos lehetne rá könnyebbet tenni, például valami 1300 gramm körüli Elite szettet. Egyedüli gond az első agy az RS1 miatt, szóval összerakatni eléképzelhető, hogy könnyebb. Mivel ez még nem boost (de már átütős), meg ritkaság is az rs1 miatt, szerintem előbb-utóbb lesz a használt piacon jó ajánlat.
https://barbieripnk.hu/
-
Blackhole13
senior tag
válasz jjeahh #258597 üzenetére
Vettem én is egyet a dícsérő szavaid miatt, de sajnos nekem nem jött be.
Hiába állítom bárhogy az orrtámaszt, a lencse teteje akkor is hozzá akar érni a szemöldökömhöz, pedig nem hasonlítok túlzottan Brezsnyevre.
Ráadásul elég széles is és sok hely marad a fejem mellett.
(Szóval, ha valakit érdekel egy 2 lencsés keretnélküli NRC... )
Én meg szerintem felhagyok a felpróbálás nélküli rendelésekkel. -
semmiho
tag
válasz jjeahh #261014 üzenetére
A fully-n Berg kormányom van, 760mm, 108 gramm.
Elég rugalmas, kb. 4 hónapot használtam, rugalmasságát nagyjából megszoktam már. Ergonomiája nekem so-so határeset, a gyári Canyon integrált cockpit ha jóval nehezebb is (343g-ot mértem), de jobban bejön - pont múlt héten tettem vissza inkább.
A Berg nekem annyira vékonynak tűnik, hogy szinte már félelmetes, hogyan nem törik ketté. Az ergonómián kívül más bajom nem volt vele, szerencsére.(70mm - +/- 6° PRC stucnival használtam és Ritchey Superlogic markolattal: 83g + 108g + 14g.)[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #261014 üzenetére
Szürreális volt, hogy a tartó szütyője nehezebb, mint maga a kormány. Azért adja el Andris (boltos), mert neki a 75 kg mellé túl rugalmas, bár az oldaluk szerint 100 kg-ig oké.
Berg kormányhttps://barbieripnk.hu/
-
szimpláncsak
tag
válasz jjeahh #261086 üzenetére
Igen, tervben van high flow szelep beszerzése. Végül szerintem azért sikerült mert átnéztem a szelepmagot és volt benne kevés beleszáradt tej, valószínűleg emiatt mégsem ment annyi levegő bele, mint kellett volna. Meg ahogy andrisbandi is írta, a szelepnél próbáltam a külsőt úgy igazítani, hogy ott a szélén legyen a gumi. Mindegy végülis sikerült, azért ma veszek egy autoszelep/presta átalakítót a bringanoltban
-
nagyúr
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #261100 üzenetére
Trükkös: [link] [link] , de le kell csekkolni a pumpád feje rámegy-e.
Fits up to 8mm valve hole.
- Szerintem ezek a fajták nem mennek bele a presta furatos (6mm) felnibe.le kell csekkolni a pumpád feje rámegy-e.
- Ránézésre mintha autószelephez való pumpafejjel használható lenne. Vagy másról van szó, muszáj venni egy spéci adaptert?--
+1
#261115 Hasaggymeg
A mag helyén szoktam én is benyomni a tejet.
A darabos szintén bemegy simán.
Elég pusziltatni a szelep hüvelyt és a beöntőt.Kicsit levágtam a hegyéből az edény beöntőcsőréből. Így picit nagyobb lett a lyuk. Pont a magház mérete, beledugni már nem lehet, de rászorítva tökéletes.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
szimpláncsak
tag
válasz jjeahh #261131 üzenetére
Nálunk is felmerült, végül a 10 fős társaságból 3-an mentünk el ilyen bivak szállásra, többiek még ezt sem akarták bevàllalni.
Csütörtöki napon aludtunk ott, aztán hétfőn osztotta meg a legközelebbi település polgármestere, hogy anya medvét látták 2 boccsal
Nekem csak a "nagy dologgal" lett volna problémám . Aztán miután erről beszéltünk a facebook feldobott egy ilyet -
nagyúr
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #261209 üzenetére
Nem a normál használatról van szó.
Nálam pl ahogy tanultam egykerekezni az 2 óra folyamatos fékezést jelentett.
Amik letérdeltek; 160-as tárcsával mind. Kétfajta Magura, a leggyengébb XT.
A kétfajta Sramot csak azért nem mondom, mert addigra rájöttem, ezt egyik sem bírja. Jött a 180-as tárcsa. Azzal nagyot javultak, épphogy levegősödtek, mind. Majd 200-as tárcsa. Azt gyakorlatilag el tudtam volna égetni bármelyikkel, zavarbahozhatatlanok lettek.Szóval amelyik fék nem tudja a 180-as tárcsát, az gondolom "csak" normál használatra jó, gyilkolásra nem.
Ha elmegy a pilóta pár órára tekerni, amiben van néhány nagyobb, hosszabb lejtő, szerintem azt alap fékkel is simán teljesíti.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #261230 üzenetére
Több tapadás=nagyobb fékerő a megálláshoz...amúgy nem tudom miért érzem (most is) azt, hogy meredek aszfalton (10+%) ahol ha elengedem pillanatok alatt 50 fölé gyorsulok jobban hevítem a fékeket mint terepen ahol folyamatosan modulálnom kell és sokat kell felengednem, hogy vegyem az akadályokat. ...közben belemerültem ebbe a cikkbe, egy PhD-s volt profi készített egy kütyüt mellyel megméri a fékezés erejét és időtartamát és arra jött rá, hogy sokan mikor felengedik a féket akkor sem engedik koppig, a fék folyamatosan súrol és ezért égetik xarrá a betétet, tárcsát...mondjuk elég hosszú cikk.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #261254 üzenetére
Itt is vannak meredekek, de a legfőbb különbség a lejtők hossza mert ugye nem mind1 10, 20, 30 percig, vagy még tovább kell ereszkedni és fékezni folyamatosan. Meglehet ott Erdélyben előbb-utóbb kiderülne, hogy kell valami erősebb betét nekem is, ugyanakkor a linkelt cikk írója is elégségesnek tartja a gyantást XC-re, még akkor is ha azt értelemszerűen gyakrabban kell cserélni, továbbá azért kettőnk összehasonlításában még figyelembe kell venni azt a ~20kg + súlyt is, vagyis felmerül a kérdés kvázi te mit nem égetnél el egy 20 kg-os hátizsákkal a hátadon, ha már most is kell a fémes.
Tegnap éppen gondolkodtam a hetekben xarrámosott, lazaköves, sziklás Kevélyen ereszkedve, hogy az már minden csak nem XC pálya ... de Fóton olyan kevesen járnak, hogy ruhát, bőrt letép rólam a sok benőtt tövises bokor, fiatal akác. Semmi sem jó, tavaly szárazság, idén felhőszakadások.
Még egy szó erejéig visszatérve a cikkhez (mert hosszú és nehéz a podcast átiratának nyelvezete), azt hangsúlyozta a fickó, hogy a fék bekoptatása mennyire fontos, és, hogy aszfaltos lejtőn kell megejteni mert akkor egyenletesen kopik be és nem egyenetlen terepen, egyenetlen fékezéssel koptatja kvázi hullámosra a betétet, tárcsát.🤔"...as mountain bikers we just figure like, whoa, to go ride on the trail. They’re gonna get better at in like, I’m gonna be a little extra the first couple of turns but dude, it’s like, it’s crazy because I can look I can see the difference. Whether I bet my brakes in on a bumpy road versus a flat or like a smooth road. Hmm. And you’ll just get like, these way, you know, I don’t know if you’ve ever driven a car that has like, worn out, I guess they just say worn out brakes. It’s usually like a wavy rotor. Yeah. So and what happens is the pads are grabbing more at different times as the rotor spins through. And if I bet my brakes and you know, kind of a wavy road that only gets worse over time, right? So and you can feel it then when you go down a smooth road, because you like, Oh, what the heck is happening with my brakes. There’s all these these pulses pretty much. So if if they’re bed and properly, we can avoid a lot of that. And that just makes them last longer and work better. "
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz jjeahh #261262 üzenetére
Azta!, ezek a vandál montisok! Még az se zavarja őket, hogy nincs középen a computer! Hát ilyet?!
Nekem ha picit ferdén áll (a computer), már igazgatom egyenesre, hogy pont középen legyen.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #261262 üzenetére
Látni kellene medvét itt valahol a képen, hogy medvés?
#261263
tknof1871...nem is tudom miért, nekem valahogy szimpatikusabb volt a műanyag, ez is csavarral van összerakva és valahogy barátságosabb, ha eldől nem horpad be, vagy veri le nekem a csempét a házban, nem kell nézzem hova támasztom le mikor használom mert a fém esetleg felkarcol valamit, esetleg nem korrodálódik, stb... Miniből ugyanakkor a (színes)fémet szeretem.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz jjeahh #261267 üzenetére
Jó mondjuk neked elnézzük, aki medvével teker, annak azért van respectje. Azzal már csajozni is lehet.
Ringman: Nincs azzal baj, amíg minden frankón merőleges, meg párhuzamos.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz jjeahh #261273 üzenetére
Azért ez annyira para, még így olvasni is, hogy ilyen spray-el kell tekerned. Kicsit úgy képzellek el mint Dicaprio-t a The Revenant-ban, csak bringával. Meg azért remélem, hogy te nem jársz úgy mint ő!
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #261273 üzenetére
Szegénynek már sehol sincs nyugalma, az erdőből ti, a városból meg a jampik hajtják ki.
#261274
ZavaBalazs...nejem pont a fordítottja, csak ne középen legyen, de aztán semmi!
#261276
.LnB...ja, kiássa magát és bringáját a földből, visszatér és kinyírja bringás haverjait amiért otthagyták.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #261282 üzenetére
ma futás közben utánam jöt két kutya, és igazán nem azért, hogy öszehasonlítsam őket a pásztorkutyákkal .... nem is értem amúgy a kutyákat, egy térdig érő vakarcs is komoly veszélyt jelentene az emberre, de ezek a korcsok csak ugattak, sőt, a nagyobbikat én ijesztettem meg először, pedig kinézetre olyan volt, mint egy Wish-ről rendelt rotweiler. De ez volt, ami csak térdig ért. Elszaladt, persze nagy lármát csapva, jött aztán vele valami tényleg kicsi öleb, az olyan tacskó méret, aztán úgy tettek, mintha kergetnének, de amint visszafordultam feléjük, iszkoltak. Hát milyen kutyák ezek? A kicsitől nem vártam mást, de a nagytól, bármennyire is sehol nincs egy valóban veszélyes kutyamérettől, simán veszélyben éreztem volna magam, ha nem ilyen fosógép lett volna. De egyre többször jut eszembe, hogy hordhatnék magammal ha nem is sprayt, de mondjuk azt a vastag kábelt, amit erre tettem félre . Egy Hugh Laurie könybvől vettem az ötletet.... övként viselhetővé kell alakítani, akkor nem is probléma hogy nálam legyen.
A saját területükön kívül voltak, biztos ez is számít, nyitva maradhatott a kapu.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #261297 üzenetére
Kis túlzással akármivel megnyerte volna, nem ő ült a Pinarello vonatra hanem a Pinarello a Pauline vonatra. ...ugyanakkor olvasom a Supercaliber 2 úgy modernizált, hogy nagyobb a hátsó rugóút (is)...ki ért ezt?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz jjeahh #261282 üzenetére
ha rám hallgatsz, kipróbálod nyugisabb körülmények között, még mielőtt élesben be kéne vetni.
kb. mint a könnygázsprayt.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz jjeahh #261301 üzenetére
ja ezek sajnos ilyenek. meg le is járnak 1-2 év után.
de ha már volt ilyen a kezedben, akkor nem kell kipróbálni. ha nem, akkor viszont javasolt, hogy ne éles helyzetben kelljen megkeresni, melyik a jó oldala, és hová nem szabad nézni.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #261642 üzenetére
Nem tudom mi az a motorsirülő és valószínű vannak arrafelé ennél keményebb aszfaltosok is, de megtehetted volna, hogy felmész egy-két seggel és visszajössz a haverokért, úgy azért kicsit más az élmény.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
aktív tag
válasz jjeahh #261671 üzenetére
Köszi. Gondolom 1200-1500 lumen kéne minimum.
[Astrolux BL03 pl?]
[SoRider BR-2000] ez se rossz, Garmin tartóval kompatibilis@andrisbandi: köszi, ennél eggyel nagyobb kaliberű fotonágyú kéne
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #261704 üzenetére
Nem beragad hanem a hajtás miatti terheléstől ami ráadásul a tengely végén nyilvánul meg, tekeredik a kerék ezért hozzáér a tárcsa a betéthez...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #261704 üzenetére
Nekem múltkor a kellemes tekerésemet cseszte el szintén a súrlódó hang + berezonálás, ott a mecha tárcsaféken kellett elől állítani, mert beleért a tárcsa a betétbe és attól rezonált be. Rögtön sejtettem mi a hiba így egy 5-ös imbusszal menet közben állítottam rajta, meg is szűnt azonnal.
Hidrós féknél persze más a dolog, ott ha lassan mozog a dugattyú és lassan megy vissza, akkor tud beleérni a tárcsába. Ki kell tisztítani sajnos. Persze ha ez a hiba, mert más is tud lenni sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen