-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zack
nagyúr
Jah...Azé a felfele meredek. Nem álltam ki a nyeregből, úgy azért könnyebb lett volna, de fakír vagyok.
Ritmusváltásoknál box közben is van hogy 170-180 környéke, de pikk-pakk visszaáll.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
beci
őstag
Köszi szépen,meglessük.
Már írtam pár napja,hogy a bal oldali pedálom megadta magát,vettem helyette egy ilyet.: [link]
A mai nap a jobb oldali elkezdett kattogni,elég hangosan. 2napja használom...
Gondoltam nem lehetek ennyire balszerencsés,hogy nálam egy pedál max 1 hétig tart...
Szétszedtem,mint a külső,mint a belső golyó sorból hiányzott 1-1 db golyó...Szerencsére volt itthon,pótoltam.
Azért biztos ami biztos,szétszedtem a másikat is,azzal minden oké volt.Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
-
hoffman_
veterán
én még mindig a jó öreg kis SH+omat használom(nem pont ilyen, régebbi, minimálisan más), nagyon jól bírja, pedig már vagy 6 éves. cserélhető lencse(amit nem sűrűn szoktam...), könnyű, pofás, kényelmes. egyetlen baja, hogy nincs hozzá polarizált lencse, de azért ez kibírható, olyan 8-10k, de nekem ajándék volt, pláne szuper.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
veterán
az elég kalandos élettörténet, ebből könyvet is írhatna már! az enyém is látott pár dolgot, de azért ettől messze van
dunc:
ebbe bele se gondoltam. na majd egyszer elviszem amúgy én is a szél és a bogarak ellen használom leginkább.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Teasüti
nagyúr
A váznak nincs beépítési magassága, csak a villának.
Áh köszi!
Vázhoz is előírnak egy optimális villa beépítési magasságot, ugye?
Hogy tudnék ennek utána nézni? Google még a vázamra se dob semmi értékelhetőt.
Még honlapot se találok a Mistral márkához.Sokkal előbb fog megcsúszni a gumi, vagy csavarodni a villa, mint hogy a küllők megmozduljanak.
Akkor szvsz túl feszesre van fűzve a kerék. Nem megmozdulnak, csak nyúlnak rugalmasan.
Képzelheted hogy milyen hatalmas erőket kell felvennie a küllőknek, mikor a kereket fékezed és a felni "szeretne" elfordulni az agyhoz képest, amit csak a küllők akadályoznak meg. Viszont a forgatónyomaték eredő erőjének a hatásvonala szinte merőleges a küllőkre, a küllők viszont csak "küllő irányú" húzó erőket tudnak felvenni.
Az eredő erő küllő irányú komponense óriási lehet, ami húzza azokat, megnyújtva őket.
Már egészen apró nyúlások is elegendőek - tized mm-ek a küllő teljes hosszában -, hogy a felni el tudjon forogni egy minimálisat.
Én inkább azon csodálkozom, hogy mégse jelentkezik ez a jelenség látványosan minden keréknél.
Ezt én csak úgy tudom elképzelni, hogy eleve olyan feszesre vannak húzva, hogy kvázi már nyugalmi helyzetben is meg vannak nyújtva, így a menet közben keletkező erők a töredékét képezik az előfeszítési erőknek, így a kerék nem torzul látványosan.Szerintem.
(#547) Stauffenberg
+1Leszámítva ezt a butaságot:
"De a KRESZ-t az elsőbbség adásra vonatkozó pontoknál át lehetne írni, hogy mindig, minden szituációban a kerékpárosnak van elsőbbsége ha nem akarod elütni."Azért már had ne megint a gyenge láncszemekhez kelljen igazodni a társadalom normális tagjainak!
Inkább nekem lenne kedvem tankkal közlekedni és erőszakkal érvényesíteni a Kresz által rám ruházott lehetőségeimet: átmenni minden elém kerülő idiótán.
Megint a hatalmukba kerítenek azok az érzések, hogy gépfegyverrel akarjak kimenni az utcára és ámokfutni.[ Szerkesztve ]
-
Phvhun
őstag
Nem tudom ezt honnan vetted, de nem így van.
Épp hogy a magura fog sokkal jobban, és merevebben. A felsőkateges verseny triál bicókon mind magurát használnak hátsóféknek. ( kivéve a 20"-os változatokon, mert ott elég a tárcsa ) Olcsóbb bringákon meg V-féket, még az is jobb, mint a tárcsa.De egy kis logikus gondolkodással is rá lehet jönni, hogy miért:
Magura fékpad felülete nagyobb, mint a tárcsafékeké, a felni felülete vagy gyárilag érdes, vagy meg van flexelve, így jobban "harap" a fék.
Az erőkar maguránál kb 3* akkora, tehát harmadakkora erő kell a kerék blokkolásához, de a magura nemhogy harmadakkora erővel fékez, hanem nagyobb erővel, mint a tárcsa.
Az erő ami hat a felnire kisebb deformálódást okoz, mint a tárcsán, ezért miután a fék blokkol, a bicó nem mozdul el akár 1-2 centit is, mint ezt tárcsánál teszi. ( ha a gumi csúszását, és deformálódását nem vesszük figyelembe )Első féknek meg azért szoktak tárcsaféket használni, mert azzal ténylegesen lhet "adagolni" a fékerőt, a magura az meg inkább vagy nem fékez, vagy blokkolja a kereket, és sok trükkhöz elől pontos fékerő adagolás szükséges.
-
Tomi_Sci
őstag
Nem vagyok egy nagy triálos, csak tapasztalataimat osztom meg: pár éve voltam Balaton Bike Festen, és a felállás 99%-ban a következő volt: elöl tárcsa, hátul hidrós magura. Nem tudom, hogy azóta mennyit változott a dolog, de akkor ott egyértelműen a HS33-at preferálták a tárcsákkal szemben.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
hoffman_
veterán
a csapágyat venember írta, nyilván valami alapján, tehát nem vonom kétségbe, kontrasztnak meg ott van a te példád - igazából nem is ez a probléma, hanem hogy képtelen vagyok értelmes hajtást találni, ami nem 60 ezer, egytányéros és még jól is néz ki. a csapágy... jussak el odáig
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Katsu
aktív tag
Köszi szépen a pedált. Igazán kedves gesztus tőled. Sajnos számolgatok, de nem fér bele a 70 a költségvetésbe. Szóval a korábban linkelt 70k-s bringák is kiestek. Ami marad, az a használt 60k.
Ugyan nem deore felszereltség, abszolút belépő, de nekem tetszik ez. 60k-ért jó választás szerintetek?
177cm vagyok 90kg. (remélem nem sokáig.)
Azt írta nekem a srác, hogy "A kerekek 28-asok. A nyeregcső pedig kb 46 cm, a felső cső belső hossza 50cm." Ez azt jelenti, hogy 50-es a bringa mérete vagy 46-os? Nem tudtam rájönni.
De bejön a bringa. Mit gondoltok? -
-
zoli03
őstag
Én évente 1-szer használom a hajtókarlehúzót, de inkább megvettem, nekem megéri. 2500 Ft volt, a monoblokk behajtó meg 1700 Ft.
De így ingyen szerelem a biciklim, akkor amikor akarom, pár perc alatt kicserélem a monoblokkot, ha kell. Nem kell elvinnem sehova, és otthagyni se kell, és tudom, hogy normálisan meg lett csinálva.#707 Stauffenberg: szerintem nem törnek le több tükröt, mint mondjuk a kocabringások. Lehet, hogy veszélyesebben tekernek, de a tudásuk miatt szerintem mégse olyan veszélyesek, mint akik néha elmennek biciklizni.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ezt mondani könnyű.
De ki szedi szét a bringát ott helyben, h leellenőrizze?
Erről csak úgy lehetne bizonyosságot szerezni, ha végignézed a munkájukat.
De ez meg kivitelezhetetlen és nem mutatnak rá semmi hajlandóságot.Inkább a garancia az, ami ilyen esetben biztonságot jelenthet.
Jobb helyeken fél éves szerelési garanciát adnak a munkájukra.Meg ilyen tapasztalatok után már erősen gondolkodom rajta, hogy fényképpel igazolom magam a beadás előtt és után és jegyzőkönyvet készítettek az elvégzett munkáról.
Mint egy jobb gépjármű szerelő műhelyben is, meg úgy az iparban általában.
Melyik bringaszerelő készít jegyzőkönyvet a munkájáról?
Részemről itt kezdődne a komoly és felelősségteljes munka.Én eddig még egy nyamvadt bizonylatot se kaptam soha szervizben, h egyáltalán átvették a gépemet és én azt rajtuk számonkérhetem.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
Hopp, most láttam a választ. Olcsó a cserecsapágy, csak nekem nem sikerült még úgy szétszedni, hogy össze is rakjam utána úgy, hogy még tömített is legyen viszonylag. Most is próbáltam a kukázottat szétszedni, de nagyon könnyen sérül a műanyag tömítés. Általában csak kívülről zsíroztam, hogy megelőzzem a víz bejutását.
-
Teasüti
nagyúr
Már egy olyan bagatel dolgot, mint a csapágy beállítás és zsírzás sem tudod leellenőrizni szétszedés nélkül.
Meg nekem már kevés, ha annyit mond a faszi, hogy "jó", ha megkérdezem milyen állapotban vannak mondjuk a csapágy csészék, stb. Mivel nem kellően szakmai hozzáállással beszélgetnek, ezért csak úgy tudok megbizonyosodni sok mindenről, ha a saját szememmel látom.A srác akihez hordom a komoly masinát, ő meg szaktársam, gépésznek készül ő is.
Ő olyan válaszokat tud legalább adni, amit értek is.
Megkérdezem mi a helyzet, akkor tud érdemben mondani is vmit.
Nem úgy egy átlag bringaszerelő, aki szinte szóba se áll velem és leráz a fenébe pár szóval, csak menjek már.[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
Ja, M770. Most legutóbb még volt mire cserélni, ezért nem igazán foglalkoztam a megdöglött javításával, de a hétvégi verseny után mindenképpen nekiállok majd megpróbálni szétszedni és bezsírozni a jelenlegit, mert úgy érzem, hogy igazi Szívás lesz a hétvégén, és elkerülném a csapágycserét, ha lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nem is hordom szerelőhöz, csak a nagy értékű gépet.
Én meg otthon mivel nem vagyok szerelő, ezért a trial and error módszerrel csinálom és egy csapággyal akár negyed-fél órát is elbaszakodok, meg három kéz kéne hozzá, stb.Egy kerékcsapágy beállítását nem tudod megállapítani kellően a kerék beszerelt állapotában.
Csak az egetrengető nagy hibákat. De a finom tized milliméteres hézagokat csak a tengelyt kézzel forgatva érzed. Amit a zsírzás követően kialakuló filmréteg is elcsesz, és akkor még a hőtágulásból eredő ráhagyást nem is említve.
Ezt ellenőrizd le a kerék kivétele nélkül!
Vagy akár egy próbakörrel.
Hallgatlak. -
fi:zi'k
nagyúr
És ezen javít egy vékonyabb, azaz nyúlósabb váltóbowden?
Értem én az elméletet, de feltételezem, hogy nem azért használnak vastagabb bowdent a féknél, hogy kib@sszanak a kerékpáros társadalommal.(#797) Jorus
Sorry, jogos.
Én csak tovább vittem a gondolatmenetet és érdemben nem a hsz-edre reagáltam.[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
vicces
addikt
mert arra gondoltam, hogy kicseréltetem a hajtóművet is egy jobbra. viszont nem tudom hogy a szerelő hibázott vagy csak én nem értek hozzá feleslegesen nem akarok cirkuszolni.
korábban azt hittem, hogy a középtengely hibája miatt "mászik el" a lánctányér. tehát ez hülyesség.egyébként az ajánlóban is említett egyik szervizbe vittem a gépet. az elmúlt kb 200 évben az ottani szerelő gondozta a gépet - kb 5 évente sikerült is eljutni a szervizekre
:)
-
JHONNY 79
aktív tag
Korrekt boltnak tűnt, megbíztam bennük. A lánctisztítást hogy lehetne a lehető legeredményesebben elvégeznem a lánc megbontása nélkül? Gőzborotvát javasoltak, de olvastam hogy nem túl jó megoldás. Van itthon gázolaj és Brigéciol is. A gari lejárta előtt rá szeretnék jönni mi ropog. Egyébként hogy szokták ellenőrizni a monoblokkot? A srác ráállt a pedálra, majd azt mondta az lesz a baj, de mondtam garis. Később meg a láncra mondták hogy recseg , ennek ellenére ezt a problémát nem oldották meg. Nekem meg gyanús hogy más a bibi.
-
Kashim
őstag
Igen, csak sajna nem egyben lenne, hanem úgy építeném és valószínű külföldről rendelném a vázat (Kona Stinky-t nézegettem, 2008-asat) majd összeraknám fokozatosan. Így esélytelen kipróbálnom a méretet.
De biztos tud segíteni akitől veszem, majd rákérdezek mindig a méretre ha találok szimpatikusat.
Köszönöm a segítséget.Ha már itt tartunk, melyik elérhető árú fully vázból érdemes kiindulni? Nem akarok csúcsgépet, úgysem használnám ki, csak nagyon kipróbálnék egy ilyen kétkerekűt és vannak durva lejtők a környéken ahol a mostani cangámmal már félelmetes lejönni (vagy nem is lehet), úgy csattog hátul.
Szóval lenne hova elmenni vele, nem aszfaltra szánom. -
axlfsi
veterán
Az a vicc, hogy az allat elozo tulaj velhetoen a gyarit mar egyszer cserelte, mert a legkisebb fogaskerek a forgastol picit belemart az aluminium hazba (1mm-t kb.) (2. kep) es arra tippelek, hogy egy rovidebbet tett bele, talan a 113-ast
(megneztem, abszolut nincs benne 8-as, egyszeruen a forgastol ott mart maganak a vazba egy millimetert...)[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
Szerencsere (legalabbis ugy gondolom), hogy ez a kis bemaras nem katasztrofalis, azon tul, hogy esztetikailag bizony idegesito (habar nem latszik).
No, mindegy, de nagyon ruhellem a kontarokat. Tobbet biztosan nem veszek bringat 4 tavoli foto alapjan ...Mindettol figgetlenul, nagyon baba, orom vele tekerni
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
rii
nagyúr
szomorúan hallom h ennyire energiapocsékolás volt az egész .-)
segíteni akartam neki, és kivettem egy 1 nap szabadságot
pucoltam, fényképeztem ........ pesze nem csak agyakat, hanem van hajtás (itt talán van pár értelmesebb cucc is), pedál, váltó, régi-restaulásra váró gépek, fékkarok ( van egy halálfejes ... .-D nagggyon kemény .-D )
de naggyon jó volt .-)
sztem veszek még ki napot e célból .-Dmeg van neki egy pálya hajtóműve is, amit viszont nem akar eladni .-D
de meg tudnám kérdezni, hogy el lehetne-e, és ha igen, akkor mennyiért?piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Új hozzászólás Aktív témák
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Ukrajnai háború
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mobilinternet
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- BestBuy topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Motorola Razr 50 Ultra - ajtó, ablak
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen