-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27813376
törölt tag
válasz Runner_fxr #73700 üzenetére
Köszönöm. Mindenképp jobb nekem a vastagabb gumi, eléggé híján vannak erre az utak a tükörsima burkolatnak
-
6030D
Ármester
-
#27813376
törölt tag
válasz Runner_fxr #73698 üzenetére
Ez nem rossz
-
Strezi
őstag
Még két dolog eszembe jutott ma tekerés közben, ami segíthet neked is. Ha Outis sebességre mész, akkor minél aggresszívebb a kormányszöged (lejjebb kerül a rúd) annál jobb, mivel kisebb lesz a légellenállásod. A határ, hogy a derekad meddíg bírja (ha pocak nincs, persze ). Pl. egy sima stucni fordítás jó próba kezdésnek. Persze csak akkor, ha nem tól meredek szögű eleve (10 - 15 fokig).
Am másik pedig a nyeregmagasság. Én azt találtam jónak, hogy kinyújtott lábbal, sarokkal még pont el tudd érni a pedált az alsó ponton. Ez bokából is mozogva, meg talpközépen tekerve pont nem nyújtja ki teljesen a térdedet. De egyszerűen csak egy centivel feljebb is tolhatod a nyerget próbaképpen
Ha mindkettőt megcsinálod, akkor valószínűleg a nyereg szögén is állítani kell picit, hogy ne masszírozza annyira a mogyaróidat
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Jester01
veterán
vuelta: ott megy mellette az autó, kapja az új teli kulacsot, de a régit azért eldobja és véletlenül sem adja vissza a kísérőnek ... odamennék felpofozni az ilyet
Legalább dobná akkor egy szurkolónak
[ Szerkesztve ]
Jester
-
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
-
Tendd
tag
válasz Strezi #73704 üzenetére
Köszi a tanácsokat! A stucni fordítást már év elején elvégeztem, a nyerget is emeltem szép fokozatosan, de ezek szerint még mehet feljebb 1-2 centit. A hétvégi bringázás előtt be is állítom.
Szeretem a sportos üléspozíciót, nem lesz gond a derekammal, pocakom pedig még nincs .
Ilyen most + spd került rá azóta. -
nagyúr
Ha valakinek lenne fölösleges Rose kuponja hálás lennék érte.
Més que un club!
-
Acef
addikt
válasz Napfénysüti #73711 üzenetére
-
parkr
őstag
válasz Napfénysüti #73711 üzenetére
5 EUR kedvezményem van amit küldtek postán. ha jobbat nem találsz, adom szívesen
Acef: én idén váltottam rájuk, 1200 km után az elsőn még nem kopott le a sorja, problémám egyszer sem volt velük.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Eddig jól teljesítenek a Conti gumik, nekem már tavaly nyár óta fent vannak és még egy defektem se volt velük.
Azt nem tudom mennyit mentem pontosan ezekkel de nem látom hogy kopottak lennének. Egyelőre elégedett vagyok velük és nem bánom hogy erre esett a választásom.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #73707 üzenetére
Még mindig 100e-ért keressük az álom mtb-t havernak. értelem szerűen nem kell fullos
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Strezi
őstag
válasz IMIIKE1998 #73676 üzenetére
Fékkar belső oldalán a mutatóujjadnál ott van egy 2mm imbusz csavar. Azt befelé csavarva, kb negyed fordulatonként tudod belőni a fék fogáspontját. Nekem is az volt a gond hogy majdnem a markolatig húzhattam a féket, és ott már hirtelen blokkolt meg kényelmetlen is volt.
Most van a gépben 500km, gondolom beoopott a tárcsa és kellett ennyi utánállítás. Most szinte egyújjasként megy és sokal kényelmesebb is mert jól elfér alatta a többi ujjam behúzott fékkel is. Ezt is meg tudod csinálni, és szerintem neked is kell mert te érzed hogy jó.
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
bunddog
tag
válasz Runner_fxr #73560 üzenetére
Sajnos nem ment 1 perc alatt de a gond az hogy anno a kerék beszerelése után láttam hogy üt, úgyhogy visszavittem centírozásra, ennek köszönhetően látszik ha megpörgetem hogy ahova felfekszik a tárcsa az is deformálódott szóval egy tökéletes tárcsa se forogna vele úgy ahogy kéne. Ezt lehet valahogy orvosolni?
-
Normi™
őstag
válasz Jester01 #73718 üzenetére
Pár éve lebomló anyagokból csinálják pont emiatt,nem szép dolog és gondolom nem másnapra bomlik le,de legalább eszükbe jutott.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
parkr
őstag
az azért érdekes hogy az új Garmin 820 drágább mint az 1000-es
-
Runner_fxr
Ármester
Ilyen árkategóriában sajnos nem tudok segíteni. Bergamont, Cube nem is gyárt montit ezen az árszinten. A Gepida monti ezen az áron meg egy rossz vicc.
Ha nem túl magas a haverod, mondhatni alacsony, akkor van egy jó ajánlatom neki: [link]
Ennél olcsóbban kb semmi értelmes nincs újonnan. Bár nyilván ez is kompromisszumos erősen.bunddog: A kerék centírozásának ehhez semmi köze. A féktárcsa az agyra van rögzítve, az nem szokott eldeformálódni. Lassan forgatod a kereket, látod hol ér bele a tárcsa mondjuk a betétbe, és az ellenkező irányba kicsit hajlítasz rajta. Viszonylag gyorsan meg lehet csinálni.
-
nagyúr
-
-
JackFeryll
őstag
válasz Napfénysüti #73723 üzenetére
Ez a 820 baromi jól néz ki és a kijelző egész normális a méretéhez képest. Az 1000 egy ormótlan dög brutál széles kávával.
Az 1000 ennyiben tud "többet":
-elfordítható képernyő
-evidens hogy nagyobb kijelző
-micro SD ha nem lenne elég a 16GB (? részletes világtérkép ?)[ Szerkesztve ]
-
Tendd
tag
válasz Jester01 #73720 üzenetére
Deicide más kategória, nevetve menne montival 34-et, 50km-en. Nekem akkor okoz örömet a bringázás ha gyorsan mehetek és jól elfáradok a végére. Mostanában 80-85km-es köröket megyek 31-32 körüli átlaggal, mert sportként tekintek a kerékpározásra. Ha neked megfelel az a sebesség amivel közlekedsz és jól érzed magad, akkor minden rendben van. Jobb bringát biztosan vennék a helyedben ha megteheted, azzal még nagyobb élmény lesz tekerni és valószínűleg jobban fog haladni is. .
-
#27813376
törölt tag
válasz fpeter07 #73724 üzenetére
32.000 volt az órájában mikor eladtam. Ezelőtt tíz évvel. Nem volt meg az óra csak a bicó megvétele után egy évvel, vagyis ettől többet mentem vele. Nem foglalkoztam mostanában kerékpárral, nem vagyok otthon benne. Amit én keresek, azért nem a monti kifejezetten, mert nekem nincs kedvem csereberélni rögtön a gumit rajta, hogy jobb legyen aszfalton. Csak ennyi az okom. Nem azt mondtam, hogy montival nem lehet, de ha veszek akkor az legyen olyan ami egyenesen az én igényemnek készült
-
IMIIKE1998
őstag
Rugós telónál nem lehet valahogy megoldani, hogy "finomabban" mozogjon? Ma belementem 35-tel egy traktor kijárta ösvénybe és nem nagyon mozgott szinte semmit, máskor meg jóval nagyobb bukkanókat is kimozog.
-
bunddog
tag
válasz Runner_fxr #73722 üzenetére
Értem amit mondasz de majd csinálok videót amikor megpörgetem úgy hogy fel van fordítva és látod majd hogy mi hogy áll
-
atok666
őstag
Sztem az 1000-es nem bundle, hanem csak az egyseg maga.
En vettem nemreg egy 1000-est az 510 melle, de 2 nap utan ment is vissza. Hatalmas a merete es az akkuja nagyon gyorsan merult. Egy 820-ra asszem benevezek.
Atok
@73728: Sztem meg a heti par utosebb-rovidebb (~masfel ora) intervallum trening mellett elfer a hetvegi 100+ as lazabb karika
[ Szerkesztve ]
-
Amatőr kérdésem van: egy Gepida alboin 100-as bicajból hogy lehetne nagyobb tempót kihozni? 25 körül megyek vele kényelmesen, elől 3. hátul 5. fogaskerék. Ki lehet hozni belőle a 30-at, de az már nem annyira kényelmes. 5-ös sebességben már túl sokat kell tekerni, 6os meg nem kényelmes.
Látszólag ugyanilyen trekking kerékpárral meg simán elhúznak mellettem. (az nem Gepida volt, hanem valami drágább)
Pedig elég jó formában vagyok most.
Mentem egy kölcsön bicajon is, valami ezer éves női atomic márkájúval, azzal meg simán ment a 30. Pedig kisebb kereke volt, meg kisebb váza, csaj méret. Mondjuk jó könnyű volt az egész, kb 10 kiló.
Csak a váz súlya ennyit jelent?Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
-
VIPowER
senior tag
válasz IMIIKE1998 #73730 üzenetére
Hogyne lehetne. Rugócsere, vagy olajozd meg, mindkettőnek van hátránya, de lehet cserélned kellene inkább egy normális telóra.
-
Normi™
őstag
Sziasztok!
Egy Shimano Side Swing első váltó használata megoldható egy hagyományos,nem rejtett bovdenezésű vázzal?
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fpeter07 #73724 üzenetére
Az akkor jó,mert adott idő alatt úgysem lehet csak x mennyiséget elégetni.
(#73730) IMIIKE1998...gyengíts az előfeszítésen.(ha van neki olyan)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz varsam #73694 üzenetére
Ez nagy hülyeség, hogy legalább 100 km kell neki. Egy gyantás betét már pár fékezés után be tud kopni. Ha sokat próbálgatod az elején (miért ne próbálgatnád, hiszen új fék), akkor elég neki 1-2 km is. A fémesnek tovább tart bekopni, de az sincs 100 km. Egy gyantás betét rossz körülmények között 100 km alatt nem hogy bekopik, hanem el is kophat teljesen.
#73716 Strezi: azzal a csavarral a fékkar távolságát állítod. Nyomáspontot azon a féken nem tudsz állítani. A fékkar távolság és a nyomáspont meg elég különböző dolog.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Normi™ #73736 üzenetére
(#73733) Victoryus...egyik legfontosabb tényező a gumi (bordázat,keménység,szélesség) másik meg a bringa súlya,hisz nem mindegy milyen súlyt kell mozgásban tartanod.Aztán meg ott az üléspozíció,mely befolyásolja a légellenállást.
(#73739) korcsillio ...a sebesség csak egyik tényező amiért bringázni szeretünk.A megtett távolságok,lebringázott nehezebb útvonalak vagy letekert szintkülönbségek is mind célok lehetnek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
inifini
tag
válasz Hasaggymeg #73742 üzenetére
Azzal egészíteném ki, hogy a jóleső fáradtság és a korábbi teljesítményed túlszárnyalása is baromi jó érzés...
-
válasz Victoryus #73733 üzenetére
A bicaj súlyának (értelmes keretek között) egyenesben és lejtőn nincsen szerepe, dombon fölfelé viszont tényezővé válik. Minél kevesebb súlyfölösleg van rajtad, dombon fölfelé annál jelentősebben hátráltat a nehéz bicaj (arányaiban).
Alacsony sebességnél a gumi a legfontosabb tényező, aminek az ellenállását le kell küzdeni:
-aszfalton érdemesebb minél magasabb guminyomást választani amit még kibír a gumi (4.5 bar akár)
-illetve jó minőségű slick, semi slick gumit feltenniMagasabb sebességnél egyre jelentősebb lesz a légellenállás, ez ellen a minél alacsonyabb kormánypozícióval lehet küzdeni.
Ha nagyon nem megy a bicaj, érdemes lehet megnézni, hogy az első és a hátsó kerék síkja pontosan egybe esik-e. Ha nem akkor az zabálja az energiát. Kerekek ki vannak centrírozva?
Egyébként a harminc az nem olyan nagyon kevés, biztos vagy benne, hogy azon a bicajon amivel olyan könnyedén tartottad a harmincat jól volt beállítva a kilométeróra?
J.
-
korcsillio
őstag
válasz Hasaggymeg #73742 üzenetére
Eddig kb.35-40km tudtam egyben tekerni,hétvégére tervezek egy 60-70km körülit.Ha azt sikerül megállás nélkül végig csinálnom,akkor már fejlődtem magamhoz képest .
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz atok666 #73732 üzenetére
Én nem szoktam 100+ kilóméteres köröket menni, idén nem is mentem még komlyabb ilyet. Bőven megfelel a 75-80km valamint ilyenkor mikor megyek-jövök 40-40km de 80-85%-os intenzitással. Még lenne két év ilyen tempójú fejlődés akkor egészen nagyot lépnék előre szó mi szó, de nem kiabálom el.
-
zoli03
őstag
Nézegettem a 2017-es Canyonokat, pár típus már fent van. Röviden: rosszabbak, mint amire számítottam, kíváncsi leszek, hogy a többi, nagyobb gyártónál is hasonlóak lesznek-e a trendek.
-
flash-
veterán
A Shwable Smart sam 37-622-es köpenyemben ez az előírás:
Pressure:3.50 - 6.00 Bar (50 - 85 psi)
kérdés: 100 kilós súlyommal ha terepen 3.5 baron használom lesz baja? vagy ez a minimum érték pehelykönnyű embereknél érvényes?Ilyen terhelésnél nem ajánlott?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #73742 üzenetére
"egyik legfontosabb tényező a gumi (bordázat,keménység,szélesség) másik meg a bringa súlya,hisz nem mindegy milyen súlyt kell mozgásban tartanod."
A bringasúlyos részével egyáltalán nem értek egyet. Egyik az, hogy a mozgásban tartáshoz nem kell akkora energia, a bicikli többletsúlya inkább gyorsításkor igényel nagyobb energiát. A másik: tökmindegy, hogy a bicikli és az ember súlya hogyan oszlik el egymás között, neked az összsúlyt kell felgyorsítanod, aztán mozgásban tartanod. Ugyanott vagy, ha lefogysz és egy nehezebb biciklivel mész, vagy van rajtad túlsúly, de egy könnyebb biciklivel mész. 1-2 kg-t gyakorlatilag észre sem lehet venni, még +10 kg-val is kevesebb, mint 5%-al leszel lassabb (ez átlag tempóban 1-2 km/h óra, de 10 kg-t biciklin nem fogsz összeszedni, csak a saját testsúlyos csökkentésével). Persze emelkedőn felfele már rosszabb a helyzet, de ott sem számít annyira a súly. Gyakorlatilag számtalan tőled függő és független tényező sokkal jobban befolyásolja a sebességed, mint egy pár kg-val nehezebb bicikli (mondjuk ha éjszaka rosszabbul alszol, vagy pár tized bárral alacsonyabb a guminyomás, azzal sokkal többet vesztek).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Stellar Blade
- Eredeti játékok OFF topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PlayStation 4
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Ukrajnai háború
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...