- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #587 üzenetére
Én is pont ebben látom a felnifékek adta előnyöket, elégséges hozzá egy kevésbé masszív kerék is.
Tárcsánál oda kell figyelni a felnifékes kerékhez képest a megnövelt szakítószilárdságokra az agyperemen, a küllőkön ás anyákon, ezek menetein és a felni furatain, a szegecseken, stb.
Míg felnifékes rendszernél a kerékben az agy és a küllők csak a bicikli tömegét tartják, míg tárcsaféknél a tömegen túl fel kell venniük a fékezés okozta nyomatékokat is.(#577) Phvhun
Ne haragudj, de ezeket a sorokat én sem tudom értelmezni.
A felni keresztmetszete kör formájú lenne? Mi van??
A féktárcsa meg forgásirányban hajlik? Hogyan??
A síkjából kihajlani tud maximum a nyomásra.
De ez is kiküszöbölhető, ha húzásra van beállítva a tárcsa, bár így most fejből fingom sincs, hogy milyen irányban szerelik a féktárcsákat, hogy a "küllői" húzást, vagy nyomást kapnak-e.
Eddig merev testként tekintettem a féktárcsára, azért itt megjegyezném, hogy a küllők alkotta kerék nagyságrendekkel rugalmasabb egységet alkot egy féktárcsánál.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sweet.tv - internetes TV
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Politika
- Elemlámpa, zseblámpa
- EAFC 24
- E-roller topik
- További aktív témák...