-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #280693 üzenetére
Vegyél XT-t, alig drágább és nagyon tartós. Igaz nem volt SLX, de XT elment ~9000 km-t.
Ringman...a láncvonal nem igazán oszt, vagy szoroz a hátsó váltónál, szerintem simán megy.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szuszinho
őstag
válasz Hasaggymeg #280703 üzenetére
Jaja, 5 Euro a difi. M9100 meg majd' duplája.
10 grammal könnyebb, ezen kívül mit tud még ennyiért -
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #280703 üzenetére
ok, köszi, első váltót nem igazán raknék hozzá, gondolom az inkább bajos lenne az eltérő "beesési" szögek miatt
-
fulton
addikt
válasz peetie1 #280705 üzenetére
Járok igen. Ezt a lámpát nem adom semmi másra. Két üzemmód, távolsági - tompított(stvzo), városon kívül - városban tökéletesen használható. nekem nagyon bevált. Üzemidő is jó. És frankón világítja meg az utat. Nem olyan vészes ez a 220 gramm, főleg hogy ha lámpa van a konzolon akkor a garmin a stem-en van. (tehát max összsúly csak 220gramm amivel terhelve lenne)
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Ha már lámpa; becsípődésem, tudom, de miért kell 1200 lumenes reflektorral on/off villogó üzemmódban közlekedni például a rakpart mellett futó szűk kerékpárúton? Nincsen nap, hogy ne jönne valaki így szembe. A minap véletlenül sikerült belenéznem egy ilyenbe, fél percig csak foltokat láttam, az őt nem sokkal követő bringást majdnem eltrafáltam, mert őt meg nem láttam már...
Ez így rendkívül balesetveszélyes...
-
6030D
Ármester
válasz semmiho #280708 üzenetére
Én is utálom, de ugyanilyen tud lenni egy trekingen a dinamós ledes, sárvédő fölé szerelt lámpa is. Megvilágítja vele a fát, hogy ne verje be a fejét... te meg megvakulsz, ha elmegy melletted. Eleve nem értem, hogy este miért jó a villogó fény, abban ő sem lát normálisan.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Sleek
senior tag
válasz sebgutkopf #280686 üzenetére
Köszönöm a választ . Igazából szeretnék venni egy fully radon bringát amiben pike select van . Csak tapasztalatra voltam kíváncsi ,hogy érdemes e cserélni úgymond az alap csillapítást. Tudom egyéni kérdés a hangolás kinek mi tetszik . Nekem az volna a cél ,hogy ne rázza szét a kezem a katonai járművek által okozott nyomokban . Azért néztem a 130mm fullyt mert az xc fullyk nekem nagyon drágák . Ugratásokra nem használnám meg durva gyors lejtőzésekre . Köszönöm a segítséget
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #280709 üzenetére
no comment kategória, muglisok.. eset villogó első fénnyel..
vagy azok akik ködben automatán hagyva a világítást autóznak.. -
lsebestyen
addikt
válasz fulton #279810 üzenetére
Tegnap este az első kerékbe betettem a ridenow 36g verziót, de a szeleppel nem vagyok kibékülve. Pumpafejjel eléggé játszani kell, hogy tartsa a nyomást. Eddig ilyen bajom nem volt. Ma végre kint megyek, hátra egyelőre nem mertem betenni.
Konyhamérlegen lemértem: 37g, amit kivettem az 100g volt. -
dom1n0
aktív tag
Hát srácok, szét szivatott a latex belső
Az első kerékre könnyen felraktam, patika.
A hátsónál annyira feszes volt a perem, hogy véletlen maga alá gyűrte, lett egy nagyon pici luk, kiszedtem, megfoltoztam, oké. Raktam be újra, most direkt marha óvatos voltam, erre valahogy becsípődött és lett egy jó majd 1cm-es vágás :/
Volt annyi eszem, hogy rendeltem azért mellé Conti Race belsőt, az egy pillanat alatt fel lett rakva semmi gond vele...
Most azzal nyomasztom magam, jó-e nekem hogy elől latex hátul butyl van, vagy szarjam le, amíg nem kap az első defektet jó ez így. Szerintetek? -
fulton
addikt
válasz lsebestyen #280714 üzenetére
Nekem jó a szelep, nincs baj vele, pontosan mérhető a nyomás is, én ezt használom tökéletes vele.
Nyomás ellenőrzésre meg Schwalbe Airmax pro.
Tolj egy speci komos utat majd vele, mutasd meg nekije mire kell vállalkozni a 36grammal (tegnap olyat tekertem ...szél volt a társam és pártfogóm pulzus pörgött rendesen )#280715dom1n0: nem mertem vállalkozni még a latexre.. nincs jelentősége sztem, nyomást gyakrabban figyelni kell rajta. Tartalék belső legyen az útra és annyi.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #280704 üzenetére
Ahogy nézem semmit, lyukasak a csapok és ezen a szintem már aranyárban mérik a mínusz grammokat.
#280706Ringman...első váltó már más történet, annak kell tudni kezelni a láncvonalat mert megtörténhet, hogy azt a nagyon közeli, vagy esetleg éppen távoli láncvonalat már nem is tudja kimozogni.
#280708semmiho...nálam az 50 alatti csapásszám, meg talpközéppel a pedálon hajtás mellett a nappal, kerékpárúton karácsonyfaként világító kerékpáros is a vérmugli szinonimája. Most már egyre több országútis is nyomul Variával a kerékpárúton nappal amit, miután a kerékpárja árának ~10%-át hátsó lámpára költötte még meg is értek, hogy if you've got it flaunt it (szabad fordításban ha van mivel vagánykodni, miért ne?), de, hogy elől minek villog, vagy világít valaki fényes nappal a kerékpárúton azt nem értem én sem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
aktív tag
válasz Sleek #280711 üzenetére
Azért néztem a 130mm fullyt mert az xc fullyk nekem nagyon drágák . Ugratásokra nem használnám meg durva gyors lejtőzésekre .
Ez alapján szerintem overkill lenne a bringa, amit kinéztél. Én egy Canyon Neuront (130/130) "downgrade"-eltem egy Orbea Oiz- ra 120/120.
Papíron nem sok különbség van, súlyban sem, mert az Orbea alu, a Canyon meg szén volt, de ég és Föld a különbség mászásnál. Lefelé meg bőven elég ez is itthon. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #280716 üzenetére
Hacsak nincs egy rakat fékezés + kigyorsítás abban a KOM-os szakaszban a könnyű belsőnek aligha van a placebonál több szerepe a KOM-ban, hisz egyszer felgyorsítva szinte mindegy milyen nehéz az a kerék.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #280719 üzenetére
Ha egyenletes sebesség kell, akkor nem sárnehéz kerekek kellenek?
Tudod, mint a kisautókban a lendkerék, hogy ha egyszer megindult, akkor nehéz megállítaniItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #280717 üzenetére
Fényes nappal más, akkor villogjon, nem zavaró, ellenben jobban észrevenni (mint ahogy a drl lámpás autót is városban), csak este ne villogjon.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #280722 üzenetére
milyen mindenféle bajod lesz?
:#280719Hasaggymeg: 1 watt!!! ne simítsuk el ezt a nyereséget
[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
válasz Maximum1 #280656 üzenetére
Köszönöm a válaszokat a többieknek is, látom, hogy megoszlanak a vélemények ebben a témában (is).
Elfogadom amit írsz, de nem értem teljesen, hogy miért van így. Megnéztem ezt a bike gear calculatort, alapjáraton egy kényelmes 83 pedálfordulattal, és megnéztem az 1x11 esetén +/- 3 PF-nél, tehát 80-nál és 86-nál. Valójában elég jól lefedi a sebességtartományokat az 1x11 is így, ahol nagyobb ugrások vannak, 22,8 és 33,3 km/h között, ott azért a 2x hajtás, a 46/30 esetében is megvannak ezek az ugrások. Szóval átnézegettem, kiírogattam és arra jutottam a 11 és a 20 fokozat összehasonlításában, hogy a 2x10 az valójában 13-14 lehetőséget jelent, mert a keresztbeváltás miatt 2 kiesik, a teljes átfedés (azonos arány) miatt még 2 kiesik, a legkisebb és a legnagyobb sebesség nem releváns igazán, szóval az még 2, így 14 jön ki, és középen van egy olyan apró ugrás a 2x-nél, amit szintén nem veszek befolyásoló tényezőnek, így 13 fokozat marad a 20-ból. Szóval ez alapján nem kéne túlságosan meghatározó tényezőnek lenni ennek, nem fedi le sokkal jobban a sebesség-skálát a 2x sem az én meglátásom szerint.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
fulton
addikt
Valaki aki jártas a a csavarokban, mi a neve annak a csavarnak, aminek a fejébe egy másik csavar csavarható?. Hiába keresem, egyszerűen nem találom alin-sem. hátha lenne egy M6 csavarozható fejű csavar.
-
őstag
válasz Fall-N #280668 üzenetére
találtam egy pár karbon fékkart, XTR-é volt. ha jó lehet, akkor elpostázom. a lyukak méretét, meg a távolságát kell lemérned a sajátodon, hogy kiderüljön
(ahogy nézem egyébként az S700-as féked meg a trekking XT között csak a felirat a különbség)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
-
lsebestyen
addikt
válasz fulton #280723 üzenetére
Leizzadok, utána a lefelében fázok -> tiszta takony leszek akár napokig, nem ér annyit. Majd ha jobb idő lesz megyek erősebbeket. Lemértem végre én is a bringámat menetkészen: 8.62kg (2db elite kulacstartó, konzol, kmóra, hátsó villogó, nyeregtáska, aliexpress spd-sl pedál)
Ebből az agyonrakott nyeregtáska dobja meg a súlyt leginkább, meg a fejnehéz Karoo 2. -
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #280717 üzenetére
varia mintha villogna is, ha jönnek utánad, alapból is, azt hiszem külön ki kell kapcsolni ezt.
alkonyatkor már be szoktam kapcsolni a lámpát, meg ha nagyon reggel indulnék el valahová
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Ringman #280729 üzenetére
A Varia 515 és az UT800 ha társítod bármelyik Garmin komputerrel, akkor okos módban müxik.
A beállított kerékpáros profilt, sebességet, fényerőt, naplementét figyelembe véve világít és villog.
Országúti profillal nappal mindkettő villog, éjszaka folyamatosan világítanak.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
dom1n0
aktív tag
válasz Dark Archon #280727 üzenetére
Ezt a biciklit mondhatni már kezdtem kiismerni, ezért egy ilyen biztonsági tartalékként szeretném majd használni, ami mindig ottvan ha a másiknak bármi nyomora van. ezért kapott még belsőt, abból meg a latex a tesztek alapján a legjobb
Az új bicón már TL setup lesz -
fulton
addikt
válasz lsebestyen #280728 üzenetére
jó, de én síkra gondoltam, nem emelkedős dombos részre. Síkon nincs ez, me folyamat tekersz
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz lsebestyen #280714 üzenetére
Nem tudom, hogy meg belemenjek e ebbe a konnyu belso b*zulasba is. Nekem is 100g koruli belsok vannak bent, foghatnek mondjuk 140g -ot osszesen, meg kicsengetnek 18000-et. Kicsit nonszensz, lehet kukazom ezen ambicioimat.
Don't Tread On Me
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #280735 üzenetére
Én eddig 600 km mentem a cube-val tpu belsőkön, kopkopkop
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
aktív tag
válasz lsebestyen #280735 üzenetére
Nekem a TPU-val a foltozhatósága, defekttűrése nem győzőtt meg, ileltve ebbe milyen defektvédőt lehet tölteni?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #280734 üzenetére
Pedig a bogár már ott ül.
#2807216030D...persze, nem zavar, csak minek?! Mármint olyan helyen ahol biztos nem jön autó sem hátulról, sem szemből.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #280739 üzenetére
Persze 600 km az édes kevés..lepke**. Majd a pár K táv megadja a választ. Eddig jó, így pontos
Erre a mostani felnimre kínszenvedés feltenni a pirelli-ket....maradjon így.
#280740Ringman: Erre a ** gondolok [kép] , mert csak a cube képes M6 használni nem jó neki az M5......ebből kéne M6 os, de még hogy a hossz is jó legyen, gyártóval leveleztem (több márkával is) nincs M6.
[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Hasaggymeg #280738 üzenetére
amikor vegyesen használom az utat és a bicikliutat, nem állok neki kapcsolgatni minden egyes váltásnál...
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
szgzuri
csendes tag
válasz itouchfan #280724 üzenetére
A 2x10-esnek pont az lehet az előnye, hogy vannak benne nagyjából megegyező áttételű fokozatok, így a hátsó fogaskoszorú több különböző fokozatát is jól ki lehet használni, jobban szétoszlik a kopási terhelés a fokozatok között, ezért talán ritkábban kell majd cserélni. Pl én az idő >95%-ban csak 3 különböző áttételt használok (sík terep). Ehhez 2x rendszerben 6 különböző fogaskereket tudok kopatni.
Cserébe viszont az első 2x behoz egy nagyobb fix költséget az első váltórendszer miatt.
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #280730 üzenetére
majd megnézem karoo 2-vel ez hogy néz ki.
-
lsebestyen
addikt
-
MPowerPH
félisten
válasz lsebestyen #280735 üzenetére
Annyit meg. Amiket neztem, ilyen super konnyu belsok a maguk 28g -javal kerulnek annyiba. Nem tul jo business, foleg, hogy meg pedalt es cipot sem vettem.
Szegyen szemre ma a montis spd -vel fogok tekerni egy probat.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Maximum1
őstag
válasz itouchfan #280724 üzenetére
Haverral jöttünk be Vácra Naszály mögül valahonnan.
Neki 48 van nekem 50 elöl, mire beértünk adtam neki 200métert, pedig Ő az erősebb.
Vagy egy másik cimbi, annak 53 van elől, képtelen vagyok tartani az iramot vele.
Ott megy mindenki ahol kényelmes, és ez akár mindennap más is lehet, és akkor még ott van a szél is, de sokan itt kalkulátorokkal tekernek.Lámpához:
villogok elöl hátul
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Ford topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpársportok
- bitpork: 2024 phautós tali ?
- Riasztó topik
- Drágább lett a Pixel 8a
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen