-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz HollyBoni #27050 üzenetére
A 2300 az egy szinttel még lejjebb van mint a Sora. Az valami szérián kívüli darab, nem volt még vele dolgom de egyszerűen azt írják rá hogy Shimano és kész. Mármint az alkatrészre. Nézd ha nem számít a súly, és nem aggódsz a fékek miatt akkor egy Tiagra teljesen jó, egy 105-ös meg már nagyon jóféle. Csak jó fékeket kell felrakni, Ultegra alatt nem nagyon van igazi fékhatás, 105ös még so so. Nyúzhatod ameddig szeretnéd, nekem a rendszerben ~12500km van most és csak a fékváltókar gumiburkolata ami kezdi megadni magát, abból is a jobb oldali. Dehát ez egy 25ezer forintos fékváltó és nemis Shimano csak kompatibilis, de olcsó volt és szeretem használni. Jól teszi a dolgát.
-
HollyBoni
veterán
válasz imyourfriend #27052 üzenetére
Alkatrészeket nem én válogatom össze, kompletten szeretnék használt bringát venni. Fékek, hát nekem hátul valami tektro van, 1 ujjal blokkol, elől egy ezer éves Weinmann, aminek nincs valami jó híre de lassabb tempónál egy ujjal húzva (sima V fékkar, egyenes kormány van az országútimon) ülve megemeli a bringa hátulját, szóval fog rendesen. Tesóm bringáin régi 105 fékek vannak, azok is egy ujjal megemelik a bringa hátulját, Szóval elég fura hogy ultegra alatt nincs fékhatás. Ha csak az új fékeket nem cseszték el nagyon. De pl felni is iszonyatosan befolyásolja, én most cseréltem első felnit, előtte ugyanezzel a fékkel 2 ujjal alig álltam meg.
[ Szerkesztve ]
-
#16729600
törölt tag
válasz imyourfriend #27052 üzenetére
Tehát 105-ös és Ultegra alatti fékrendszereknél lényegesen nagyobb a féktáv? Van erről valami objektív teszt, mert érdekelne, mennyi az annyi...
-
imyourfriend
őstag
válasz #16729600 #27054 üzenetére
Nem mondtam ilyent, csak szervizes ismerősöm most vett új KTM carbon gépet 105-össel, majd felszerelte dura-ace fékpofákkal és ég és föld volt a különbség. Pedig eredeti 105-ös pofák voltak, azt mondta az már biztonságos amit a dura-ace adott, meg amit az ultegra ad.Nekem pl szérián kívüli fékem van, és hamarabb kell reszelnem, meg karbantartani meg figyelni hogy egyformán kopjon mindkét fékpofa pl.
-
Solad
őstag
válasz #16729600 #27054 üzenetére
Biztos vagyok benne hogy nem számít számottevően ilyen szinten. A kerék tapadása a szűk keresztmetszet outinál. Az hogy most a fékkarok és a féktestek egy százalékkal jobban torzulnak, nem hiszem hogy nagymértékben befolyásolna. ha a fékpofa okés, akkor minddel meg lehet állni
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
HollyBoni
veterán
válasz imyourfriend #27055 üzenetére
Akkor azt is írd fékpofákról van szó nem fékekről.
-
#16729600
törölt tag
Akkor rendben van, csak azt hittem olyan nagy a különbség az azonos gyártótól származó fékrendszerek között, hogy teszem azt lejtőről lefelé váratlanul meglátva egy keresztben álló sörszállító kamiont a jobbal simán megállsz és elsörözgetsz a sofőrrel, míg az olcsóbbal totálkárosra zúzod a kamionját a szerencsétlennek és fizetheted a milliós kárt amit okoztál
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz #16729600 #27058 üzenetére
Egy kis különbség azért tényleg van, de szerintem főleg fékpofának tudható be, meg amint írtam saját tapasztalat alapján a felni is nagyon sokat számít. Próbáltam mostani Dura Ace féket Specialized Venge bicón, az harapott rendesen 50-el lejtőn is. De nem ég és föld pl egy 105-höz képest.
[ Szerkesztve ]
-
#16729600
törölt tag
Azért is érdeklődtem,mert egyrészt zöld vagyok a témában ,másrészt azért az nagyon nem mindegy,hogy mekkora a fékút a biztonságos közlekedéshez. Amíg egy váltó kattog,vagy nem,pontos vagy sem, nem megy a biztonságod rovására,a fék azért meg más kávéház ilyen szempontból. pláne outinál a forgalomban. .
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz #16729600 #27061 üzenetére
Oda kell figyelni rá, főleg a fékre. Mindig legyen a lehető legjobb állapotban, esőben nem nagyon használható mert csak a fékpofa fogy és fékhatás nincs. Nameg mint említették azon a 23-28mm-es gumirétegen kell megállni lehetőleg úgy hogy minél több gumi maradjon a hátsó abroncson.
-
dqdb
nagyúr
válasz #16729600 #27061 üzenetére
Ha igazán durva és jól adagolható fékhatást akarsz, akkor cseréld le az országútit MTB-re
Általában a puhább anyagú fékpofák jobban fognak, mint a keményebbek, cserébe az utóbbiak jóval tartósabbak. Ha ebbe bejön egy esős menet is, akkor a tartósság kérdése hatványozottan jön elő, egy lágyabb anyagú fékpofát 50-100 km alatt el tudsz koptatni vizes körülmények között. Szóval ha kevés a fékhatás, akkor ne a fékkarral/féktesttel kezd, hanem a fékpofával. Nagyon olcsó, gagyi áruházas kerékpároknál szokott lenni az a probléma, hogy a műanyag fékkar húzáskor előbb szépen meghajlik, aztán húzza csak meg a bovdent, majd a műanyag V-fék előbb meghajlik, aztán tolja rá a fékpofát a felnire, de ez esetedben nem áll fenn.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Cathfaern
nagyúr
válasz -HajTömeg- #26898 üzenetére
"Az egyik,hogy városi használathoz érdemes szerintetek lecserélnem a mostani ujjnyi vastagságú gumimat (Continental supersport) egy picit vastagabbra?"
Én 28mm-es kerekkel megyek városban, ez teljesen bevált nekem, pedig errefele sincsenek tükörsima utak. De ha biztosra akarsz menni, akkor raksz rá 32-est, az még sebességben is rendben van, viszont elég puha tud lenni ha az ember nem fújja maxra.(#26931) VGYke
"Érdekes azonban, hogy amit glacious fórumlakó társunk írt max. áttételre, 28 coll kerék, 38:13 áttétel és 1 pedál fordulat/sec esetén (ami szerintem már nagy tempó) csak 23,5km/h a sebesség..."
Az ideális (emberi lábnak, főleg a térdnek legkevésbé terhelő) tempó a 90 fordulat / perc. Szóval az az 1 fordulat / sec egyáltalán nem nagy tempó, sőt, egyenesen alacsony. És 90-es fordulattal máris kijön egy 35km/h-s sebesség. -
TayRol
veterán
A KRESZ szerint kell első+hátsó lámpa, és első fehér fényvisszaverő+hátsó piros fényvisszaverő. Arról nincs szó, hogy ez lehet-e a lámpába integrálva...
Szerintetek? -
A legviccesebb a "Southern Star" (Dél Keresztje) nevű, még a tacskós színvonalat sem elérő, Ausztráliában forgalmazott izé... "kerékpár" (?)
Virítanak rajta a feliratok, hogy "Mountain Bike", "Cross", de azért a felső cső elején egy kicsi matrica tudatja a kedves vásárlóval, hogy a bicikli nem való terepre, és az ebből fakadó hibát nem garanciálisak.
Made in China
Vicces.
Mondjuk kerül valami 25ezer forintba, bevásárlóbicajnak mondjuk nem lehet rossz, de én még arra sem merném...(#27065) TayRol
40lumen-es a hátsó villogóm, az első 100lumenes, aki ezt nem veszi észre, az:
1: el akar ütni
2: az atomvillanást sem venné észre
3: így a prizmát sem fogja.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Zola007
veterán
Itt nálunk már hirdetik is a múltkor linkelt 45 ezres 'óccó Dunlop fixit 65 ezer JMF-ért
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
dqdb
nagyúr
válasz HollyBoni #27069 üzenetére
Tudom, hogy van. De ez csak az egyik szereplő a képletben, a kerék minél jobb tapadására, hogy adott fékező hatásra minél nagyobb legyen a tényleges lassulásod, nem nyújt megoldást. Ehhez vagy puhább külső kellene (ami aszfalton pillanatok alatt elkopna, mint sok MTB terepgumi) vagy nagyobb érintkező felület (alacsony nyomás és szélesebb külső, de ezzel az országúti értelme veszne el).
Imádom a tárcsaféket MTB-n, de abban nem vagyok biztos, hogy országútinál megéri a tárcsafék hátrányait behozni, mert az előnyei a nedves időben jól működésen kívül szerintem nem igazán tudnak érvényesülni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
HollyBoni
veterán
Nekem még első kerék aszfalton országútival sosem csúszott meg kemény fékezésnél, montival sem sikerült csak terepen csúsztatni. Hátsóval meg nem is fékezek ha tényleg meg szeretnék állni. Hátsó féket szinte csak terepen használok montival ha be kell csúsztatni a hátulját a bringának valami éles kanyarban.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Nem látnám értelmét országútin a tárcsaféknek, trükközésen kívül máshol kb használhatatlan. Plusz súly, ráadásul általában blokkolóra fékeznéd a kereket egy tárcsafékkel. Nedves időben még nagyobb a gond, ott kb azonnal blokkol a hátsó kerék aztán már megette a fene az egészet.. nagyobb lenne a perecelés esélye is.
-
HollyBoni
veterán
válasz imyourfriend #27075 üzenetére
ELVILEG aszongyák hogy karbon felnikhez jobb a tárcsa mint a felnifék. De egy pro sem használja kb pedig már elég rég vannak tárcsás országútik. Cyclocross-ra van értelme csak szerintem, ott használják is rendesen.
-
sgx
tag
Sziasztok!
Ez a kerékpár - kezdőnek, első kerékpárnak - megfelel arra a célra, hogy napi 10-15km-t tekerjek vele?
Később szándékozom kisebb túrákra is menni vele, olyan 50-60km-t.Köszi.
-
glacious
addikt
-
Zola007
veterán
válasz glacious #27082 üzenetére
megnéztem múltkor, egész vállalható annyi pénzért.
Jobbat még használt alkatrészekből se egyszerű összerakni
Lehet, hogy tesómnak is egy ilyen lesz, aztán majd apránként kipofozom.Esetleg ha valaki lát
- korrekt áron (80 alatt)
- használt
- NŐI 28-as (cross)trekkinget
- az ország keleti felén hirdetveaz dobjon legyen szíves egy privit. Menitenx
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz TayRol #27084 üzenetére
az árából, meg ránézésből
kolléga megelőzött. Annyival egészíteném ki, hogy
- ha egy agy gyorszáras, akkor lehet (a) menetes vagy (b) kazettás --> itt a záróanyát kell megnézni
- ha M10-es anyát látsz, akkor tuti menetes, legalábbis én még nem láttam kazettás agyat csak csőtengellyel[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz Zola007 #27086 üzenetére
illetve 3 sebességes, kazettás sorral kombinált agyváltó nézhet úgy ki mint egy sima tengelyes agy, de ezek viszont kazettásak
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Mr. Erikszon
senior tag
Szeretnék új fékeket rakni a bringámra.
Jelenleg magura julie fékeim vannak régebbi fajta. Elől problémáim lettek levegősödött stb... ezért szereztem előre egy Avid BB7-et.
Most gondolkodom hogy vegyek egy teljesen új fékeket vagy rakjak hátulra is BB7-et.
Ami szóba jöhet ha újat vennék az Magura MT4 , Hayes strokers trail , Avid Elixir 5. De nem tudom hogy melyik mellet döntsek. -
Monyos
aktív tag
üdv!
Kis érdekesség, hogy erre van-e valami konkrét megoldás:
Korábban írtam itt, hogy monoblokkot akarok cserélni. Meg is jöttek az alkatrészek, mindegyik zsír. Viszont direkt nem rendeltem monoblokk kihajtó szerszámot, gondoltam gyorsan átdobom a vázat a helyi biciklishez, majd ott kiszedik nekem egy ezresért. Szombat délelőtt vittem be, a szervizes mondja, hogy persze csak adjam oda ránéz gyorsan. 1 perc múlva visszajött, hogy hát ez nem akar megmozdulni , de ha ott hagyom akkor befújja csodaszerrel és hétfőn jöhetek érte a már kicserélt monoblokk-al. Más lehetőség nem volt, úgyhogy persze, hogy otthagytam.
Ma visszamentem és a szerelő közölte velem, hogy ezt ő nem tudja kiszedni, "valószínűleg be van ragasztva" vagy ennyire beleszáradt. Mutatta, hogy a villáskulcsot még egy másik csőbe is beledugta és még így, kb. 60 centis erőkarral se mozdult meg a csésze, már a villáskulcs kezdett kinyílni, tekeredni. Szerencsére a célszerszám nem mászott ki, nem tette tönkre a csésze fogait, azok teljesen épek maradtak.
Azt tanácsolta, hogy vigyem be egy komolyabb szervizbe, ott lesz erősebb kulcs is amivel kitudják szedni. Csak az a baj, hogy a másik szerviz, ami már tényleg egy nevesebb hely 30 km-re van tőlem.Mi van ha ott sem tudják kiszedni? Vagy olyan nincs, ennek mindenképp ki kell jönnie?
Egyébként egy UMF Hardy 4 vázról és a még gyári, PowerSpline típusú monoblokkról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz #16729600 #27061 üzenetére
"Amíg egy váltó kattog,vagy nem,pontos vagy sem, nem megy a biztonságod rovására"
Ezt ugye nem írtad komolyan? Mert még viccnek is rossz...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
#16729600
törölt tag
válasz lsebestyen #27094 üzenetére
Kattanásról és az esetleges nem teljes pontosságról volt szó nem kiugrásról, ilyen állapotú bringával amin ennyire szar a váltó max csak a kertben illik tekerni a kerekeskútig
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz #16729600 #27095 üzenetére
A nem teljes pontosság magában hordozza azt a lehetőséget, hogy meg-, illetve leugrik a lánc. Terhelés alatt váltáskor akármikor. Akár az életedbe is kerülhet, ha rossz helyen esel el, és eltapos egy Kamaz. Ha meg ez nem való közútra szerinted, csak a kertbe, akkor minek a frankó fék? A kútkáva megfog...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Solad
őstag
válasz lsebestyen #27094 üzenetére
Kopott tányér plusz erős láb... Tapasztaltam párszor. Zakó hálistennek nem volt
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
#16729600
törölt tag
válasz tatabike #27096 üzenetére
Ha a kötekedés a célod ,akkor respect persze ( ) ,hőség van, még a szemrángás is gyakori ilyenkor a tanácsodat meg megfogadom, indulni fogok az Urali Дніпропетровськ- Запоріжжя közötti Kamaz versenyen fék nélkül persze ,maximum egy mobil kútkáva lesz nálam
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz #16729600 #27099 üzenetére
Nem kötekszem, csak 25 éve bringázom, átlagban évi 20ezer km-t. Van némi tapasztalatom, ha ez baj, akkor én kérek elnézést. Magam építem a bringáimat, teljesen, kereket is is magamnak fűzök, és láttam érdekes dolgokat már.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Új hozzászólás Aktív témák
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...