- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chiftain
aktív tag
válasz Hasaggymeg #186847 üzenetére
és peterkeT: Simán lehet hogy a rátolatás volt a kezdő löket, nyilván azért átnéztem a biciklit utána, de azt azért nem állítanám egy ultrahangos vizsgálat mellé . Másfél éve volt, nem tudom az számít-e, de nem egy hosszú romlási folyamat végén pattant el hanem egyik pillanatról a másikra. Nem tudom megítélni hogy amiatt volt-e, de azt is elhiszem ha ott kezdődött minden. Első körben írok nekik képekkel aztán meglátjuk. Köszönöm a segítséget mindenkinek.
De azért egy másik bicikli is elfog férni, bármikor bármi történhet, legyen egy tartalék mindíg. -
rétisün
veterán
válasz Chiftain #186851 üzenetére
"De azért egy másik bicikli is elfog férni, bármikor bármi történhet, legyen egy tartalék mindíg."
úgybiz' pl. mint ma indulnék melóba, lapos a hátsó. elő a másik bringa, oszt má' gurultam is
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Sleek
senior tag
Srácok karbon bringánál ha a váz örök garis, akkor csak az első tulajra vonatkozik ez az örök gari? Vagy ha eladja akkor is él a garancia pl második tulajnál ?
[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #186852 üzenetére
Amíg előveszed a másikat én gumit cserélek.
#186853Sleek...szerintem cége válogatja, itt a Konanál pl. azt írja csak első tulajnál él...amit amúgy nem is igazán értek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Sleek
senior tag
válasz Hasaggymeg #186854 üzenetére
Csak azért érdekelt mert ha esetleg csak az első tulajra vonatkozik a garancia akkor használt kartbon országútit ki is lőttem és marad az új. 500ezer pénzért lenne a Wilier gtr sl full athena szettel. Ez boltban maradt vadi új bringa.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
itouchfan
senior tag
válasz Nutra #186843 üzenetére
Na igen... Én egy bő éve 7500-ert vettem a másikat, újonnan, a Dekában.. asszem ez mindent elmond a jelenlegi piaci viszonyokról.
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
hl225
tag
Sziasztok!
Van valakinek rosebike rendeléssel kapcsolatban tapasztalata?
Ha a rendelt termékek többsége 5-7 hét alatt szállítható lenne, de van egy tétel amire 25 hetet ír, akkor szállítanak esetleg részlegesen vagy mindenképpen megvárják míg mindegyik tétel elérhető? -
rushty
senior tag
Itt a tavasz, tessék elővenni bringákat!
Revolut meghívó pü-ben
-
S.J.
tag
sziasztok,
spinningel kapcsolatban nem tudom melyik topikba írjak, ez a topik áll legközelebb hozzá.
Mikor elindulok a spinningel, kattan egyet, nem tudom hogy ez probléma lehet -e, hogyan lehet orvosolni. Tippek?
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #186534 üzenetére
Szép kis guruló! Ott az elején ahol a kábel bemegy a vázba, nincs túl nagy lyuk? Ott nem juthat be sár? Lehet tudni ki gyártotta a lelkét? Jelenleg melyik az ajánlott motor, az új Shimi EP8 állítólag nem olyan korszakalkotó mint az steps e8000 volt, talán ezért nem is mertek szériát váltani a névben. Sőt olyat is olvastam hogy ha nem tekered de gyorsan mész akkor is hallatt valami fura hangot, ami azért elég zavaró lehet, ha egyedül tolod neki.
Idén várunk valami nagy dobásra e-bike ügyben? Te hogy látod, miben kellene/lehetne legnagyobbat fejlődni ezeknek a gépeknek?
Van rá esély hogy szinte észrevétlenül összehangolják a rásegítést a tekerésbe fektetett energiával?Pl teremben mikor valaki segít mell edzésnél, ha ügyes az illető, el tudja veled hitetni hogy te emeled egyedül, mert pont a te ritmusodban adagolja ő is a rásegítést. Nagyon sokat javítana az érzésen, ha nem ugrana meg alattunk a bringa mint egy moci, ha csak félig megtekerjük a pedált. Persze nagyon kevés bringát, főleg alsóbb kategóriákból próbáltam, szóval lehet van olyan ami ehhez közelít, de eddig szinte minden motorról azt olvastam hogy ez még nem tökéletes és inkább mindenki a negatívumokhoz sorolja a rásegítés hangolását. Tekerés közben már csak turbó módban vannak nagyobb ugrások, de ahogy én tapasztaltam és tesztekben is alátámasztották, hogy ha megállsz a tekeréssel és ismét elkezded akkor is tud rángatni, vagy nagyot ugrani, ami nem olyan természetes érzés.
Legyen sáros az a gép mikor legközelebb megosztod
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Jester01
veterán
válasz hl225 #186857 üzenetére
A fizetésnél lehet választani. Nekem is volt amit két csomagban küldtek. Szállítási díjat csak egyszer számítják fel.
A visszaigazoló emailben ugyan nincs lefordítva, de így néz ki:
Szállítási opció: Teillieferungrushty: el se raktuk. Nekem már van 2021km 2021-ben
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Sleek #186855 üzenetére
Meg kell kérdezni az adott cégnél, de valószínűnek tartom, hogy van ahol tulajtól függetlenül garis a váz ha megvannak eredeti papírjai. Karbont venni használtan pedig csak megbízható helyről, jó szemű hozzáértővel.
#186857hl225...én többször is rendeltem tőlük, elégedett vagyok velük, de olyan amit kérdezel még nem fordult elő. Meg kell kérdezni őket, bár sem angol tudásuk sem gyors reagálásuk a levelekre nem erősségük.
#186862jjeahh...megy oda is a tavasz vasárnaptól.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szkink
aktív tag
Hali. Bikediscount oldalára valamiért nem tudok belépni,beírom az emailt és jelszót utána egy üres fehér oldal fogad valaki tapasztalt ilyet?Bejelentkezés nélkül tudok böngészni az oldalon.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #186863 üzenetére
Most is sűrűn havazik. Az a baj, hogy ez a mai és holnapi tekerést elcseszte, szombaton megint havazni fog, hogy aztán vasárnaptól olvadjon napokig és minden (az aszfalt is) full trutyis legyen .
szkink: türelem bike-discountot terem . Pár napja kapott új felületet a webshop, vannak még apróbb bugok.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #186837 üzenetére
A Merida Speedert 2004-ben vettem és tavalyelőtt adtam el (a váz az eredeti volt, a többi alkatrész nem). Amikor vettem, még viszonylag újak voltak az aluvázak, rendszeres para volt a fórumokban, hogy vajon meddig bírják. Feltehetőleg ezért is adott a Merida 5 év vázgaranciát. Változó futásteljesítménnyel, de 4000 km biztos volt átlagosan évente. Gyakorlatilag aszfaltos (némi földút azért belefért) használat. Nem volt baja a váznak.
-
őstag
válasz Sleek #186855 üzenetére
a használt karbon országútival az is a baj, hogy nem tudod, hogy használták-e görgőzésre
ott ugyanis a váz be van rögzítve a keréknél fixen, te meg sprintelsz lefelé a hegyről vagy mászol a Mont Ventoux-ra a Strava-n akkor úgy terheled a vázat, ahogy az nincs tervezve. mert bizony a "szabadban" amikor belelépsz a pedálba, és megcsavarodik a váz, akkor a vázpapus is elmozdul jobbra vagy balra. de a görgőben sehova nem tud elmozdulni....“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Alg
veterán
válasz f4lcon #186871 üzenetére
Görgőzésnél szerintem az izzadtság veszélyesebb. Ha annyira törnének a vázak miatta, tele lenne ilyen történetekkel az összes fórum, de eddig semmi hasonlóval nem találkoztam sehol.
Görgőn azért nagyon kevesen csinálnak sprinteket, még a nyeregből kiállni is kényelmetlen, máshogy kell tekerni mint kint. Ennyi erővel az sem tudod hogy odaverték-e a szalagkorláthoz egy bukásnál, vagy volt-e javítva törés után stb.
Közben meg ha odakint egy 80 kilós sprinter 1500W-al éppen izomból ránehezedik a pedálra, miközben a kerék ~60 fokos szögben áll, ott is vannak ám oldalirányú csavaró erőhatások, tippre jóval nagyobb mint egy átlagember hétköznap esti zwift group ride-jánál.
Amúgy tavaly óta több gyártó kimondottan teszteli is görgőre a vázait.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #186860 üzenetére
Köszi! Az egy szellőző nyílás, az akku ha melegszik, akkor annak a hőjét tudja kiengedni, alapvetően ezért van rajta. Alu vázba erre nincs szükség, de a karbon nem vezeti el a hőt. Biztos be tud jutni ott sár, bár nem túl nagy nyílások vannak rajta, de mivel alul nyitott a váz ahol az akkut behelyezed, így ott ki is tud jönni ha bejutna.
A lelke alatt a motort érted? Shimano EP8-as rendszer van benne, 630Wh-s akkuval. Bár szerintem egy kerékpár lelke továbbra is a váz, de az kétségtelen, hogy a motor sem mindegy egy ebike-nál.
Akkora ugrás talán nincs mint anno az E8000 volt, de azért csiszoltak rajta bőven. 300g-al könnyebb lett, mert az alumínium házat magnéziumra cserélték. Méretre is csökkent, nagyobb a bringa hasmagassága. 70-ről 85Nm-re nőtt a nyomatéka. A hajtás ellenállása is csökkent, ezáltal kisebb a fogyasztás és kikapcsolva is könnyebb tekerni. Sokkal jobb a motor hűtése, ezáltal nem vagy csak jóval később veszi vissza a teljesítményét. Az E8000-et ha nagyon meghajtottad nyáron, akkor szoftveresen visszavette 40Nm-re a nyomatékot amíg kicsit vissza nem hűlt, ezt én is tapasztaltam párszor és érezhetően gyengült ilyenkor. Az EP8-nál ez a túlmelegedés jóval később jöhet elé, és ha elő is jön, legfeljebb 70Nm-re veszi vissza a teljesítményét, ami pont annyi mint az E8000 csúcs teljesítménye. Szóval azért ez sem kis előrelépés. Bár szerintem a lényegi különbségek mégsem ezek, hanem a motor testre szabhatósága. Az E8000-et is lehetett telefonról állítgatni, de ott csak az adott rásegítési fokozaton belül a nyomatékot tudtad állítani. EP8-nál tudod állítani a nyomatékot az adott rásegítési fokozaton, tudod állítani a rásegítés karakterét, hogy mennyire avatkozzon be a pedálozásba ezt egy 1-től 10-es skálán és a nyomatékérzékelőnek az érzékenységét is állíthatod. Ezen felül létrehozhatsz 2 profilt, pl átkonfigurálod a 3 rásegítési fokozatot az 1-es profilban, majd a 2-esben hagyod őket gyári beállításon. A profilok között a kijelzőn keresztül gyorsan lehet váltani, ehhez nem is kell utána a telefonos csatlakozás.
"Van rá esély hogy szinte észrevétlenül összehangolják a rásegítést a tekerésbe fektetett energiával?"
A válasz a kérdésedre az, hogy már létezik is, úgy hívják, hogy Shimano EP8! Bár még távolról sem teszteltem le alaposan, de az már a pár kör és némi konfigurálás után egyértelművé vált, hogy nagyon profin és természetesen tud együtt dolgozni a saját erőddel. Nekem pont ez volt az egyik bajom eddig a prémium pedelec rendszerekkel, hogy általában a legkisebb rásegítés is már egy kicsit több volt mint amit kipihenve igényeltem, kikapcsolva meg meg ugye már nehezebb volt mint az analóg hagyományos bringa, így nem tudtad teljesen szimulálni a hagyományos bringát, némi kompromisszummal járt az ebike használat. Na most az EP8-nál ez megoldódott, ha leveszem minimumra az eco-t, észre sem veszem, hogy egy motor segít, pont annyit és úgy segít, hogy elvegye a plusz súlyt, ergo annyit érzel belőle, hogy egy sima 13-14 kilós Trail bringával tekersz. Az EP8 előnye még az is, hogy brutálisan csendes a működés, szinte semmit nem hallasz belőle még max rásegítésen sem, sokkal csendesebb mint bármi eddig. Egyedüli hátránya amit már említettél, hogy van némi zörgése lefelé, bár ez sem mindig. Ez egyébként az új 4. generációs Bosch-nál is jelen van. Ez a hang a szabadonfutóból jön a motoron belül, a méret csökkentésnek ez volt az ára, így tudták megoldani. Azonban ez nem rendellenes hang, tehát nem ugyan az mint egy egyéb nem oda illő zörej a bringán, egyáltalán nem olyan kirívóan vészes dolog. Nekem annyira nem tűnt fel, de nyilván figyeltem, mert előtte én is olvastam róla. -
ZolkoW
őstag
Az ismert vázanyagok közül én egyedül az alut simerem úgy, mint fáradásra hajlamos anyagot, és a fáradásban pont az a szép, hogy a sok kicsi összeadódik. Tehát ha én nagyon sokszor 1-200 wattal hajtogatom, az lehet olyan rossz, mintha valaki 1000 wattal kevésszer. Meg a görgő tényleg extrém azzal, hogy a hátsó tengely be van fogva. Ennek ellenére egy téli szezont már görgőztem az aluvázammal, drága komoly aluvázat talán félnék befogatni, de karbont egy fokkal kevésbé. Meg aztán úgyis érdekel a szabadgörgő is, amin nincs ez a rögzített hátsó tengely.. lehet, hogy kipróbálnám, ha drága vázam lenne. Meg ha görgőznék.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #186878 üzenetére
#186872 andrisbandi : Mi olyan nagy dobás azon a gépen? Volt a kezem között, sajnos csak studio körülmények között, szóval nem teszteltem, de az egyetlen igen nagy előnye szerintem az igen nagy hátránya is. 17.03 kg, ami brutál könnyű ha elektromos bringákról van szó, de ennek egy jelentősen kisebb akksi az ára (320Wh), ami nem teszi lehetővé hogy hosszabb útra menj vele, kimondottan arra való hogy le fel toljad neki kialakított ösvényeken, de itt sem tudom mennyire éri meg a kisebb akksi. Igaz kulacstartóba szerelt extra akksival meg lehet toldani még 160Wh -al, ezzel viszont már nem olyan könnyű, és a súlypontján is változtat valamennyit a kb 1kg-os akku.
Persze azoknak akik komolyan tolják neki, és kicsapják a seggét a levegőben, biztos rettentő fontos a súly, de én inkább választanám a legnagyobb akksit, még ha ez 4+ kilót is jelent, persze nem is merek nagyokat ugrani.
Szóval csak az érdekel hogy van valami csoda technológia abban is, a súlyát leszámítva?-
Runner: Nos meglepett hogy ennyire pozitívan vélekedsz róla, nem tudom mennyit számít hogy neked most pont ez van, én csak 2 videót néztem róla, és mind a kettőben azt hozták ki hogy az e8000 inkább megéri, mert az új ep8 nem alkotott akkorát. Persze te valószínűleg több ilyen bringát próbáltál mint azok akiket én láttam a videókban, csak meglepett hogy ennyire különbözik a vélemény.
Remélem jön hamarosan a jó idő, és ki tudom próbálni a fent említett turbo levot, kíváncsi vagyok a bejáratott útvonalaimon mennyivel brutálisabban tudom majd veretni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #186860 üzenetére
Nagy dobás szerintem az lesz ha az akkutechnológia tud fejlődni. Nem is a kapacitás a gond, hanem a súly/kapacitás arány. Az fog adni nagy löketet az iparnak ha közel hasonló súlyban lesznek a "full power" ebike-ok. A motorok fejlettsége szerintem már elég magas szinten van, itt az akku a szűk keresztmetszet, jóval nehezebbek mint maga a motor.
#186872 andrisbandi
A Speci Turbo Levo SL-je azért eléggé kompromisszumos, súlyban nem rossz, de a motorja csupán 35Nm, mentem ilyen géppel, kb a harmada teljesítményben mint egy teljes értékű ebike. És bár az igaz, hogy ez sok esetben bőven elég, de azért vannak szituációk amikor kell a nagyobb kraft. És az akku is csak úgy tud könnyű lenni, hogy a a fele a kapacitása. Egyébként szerintem is ez a jövő, a könnyű ebike, de az SL még erősen kompromisszumos. Persze biztos megvan a maga célközönsége. Az biztos, hogy tekerni már 95%-ban olyan mint egy hagyományost. Bár nekem az Orbea Rise akkor már jobban tetszik. Súlyban ugyan ott van mint az SL, sőt, kicsit alatta, és a motorja kétszer olyan erős, egy EP8-as kicsit visszafogva 60Nm-re. -
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #186882 üzenetére
Az E8000 egészen biztosan nem éri meg egy EP8-al szemben, annyi ponton fejlődött, hogy baromság azt állítani, hogy az E8000 inkább megéri. E8000-hez 630-as akku sincs. Próbálok racionálisan szemlélődni, megtehettem volna, hogy mást veszek, de nekem bejön a Shimano. Az E8000 sem volt rossz, de ez sokkal jobb. Amúgy én is néztem pár teszt videót még a vétel előtt, de leszámítva a zörgést és, hogy pár másodperccel gyorsabb a bosch cx fölfelé, más kritikát nem hallottam róla. Kipróbáltam az összes rendszert, volt gen 2cx-el 3 bringám is, mentem viszonylag sokat gen 4-es cx-el, Brose-al is, nekem a Shimano természetessége tetszett a legjobban. És az is biztos, hogy esztétikára a legszebben integrált rendszer. 2,6kg a motor, a legkisebb, legkönnyebb a kategóriában, kijelzője is a legszebb, a fokozat választó kar is baromi szép, letisztult. Brose se lenne rossz, de baromi megbízhatatlan, rengeteg baj volt vele. Bosch gen 4 amúgy nem rossz cucc, de azért agresszívebben működik mint a Shimano, bár vannak sokan akik meg pont azt kedvelik benne.
Jó dolog a könnyű ebike, de szerintem nem olyan áron, hogy harmat gyenge a motor és kicsi az akku. Nálam ezek ezért estek ki, bár az Orbea Rise egész közel van ahhoz ami már jó.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Runner_fxr #186885 üzenetére
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
balintbaba
tag
válasz f4lcon #186871 üzenetére
A használt karbon országútival az a legnagyobb baj, hogy a vásárlók nagy része nem tudja megállapítani, hogy volt-e a váz javítva. Volt GCN-en a karbonvázak javításáról egy rész, amiből az jött le, hogy a szolgáltatást igénybe vevő felhasználók 90%-a az eladás előtt javíttatja a biciklijét.
Egy direct drive-os görgőben pedig simán tud mozogni a bicikli. Én jobban féltem attól a biciklim, hogy nagy sebességgel belemegyek egy kátyúba, vagy esetleg nekem jön valaki. Ezt az egész "a görgő árt a biciklinek" dolgot elkezdte valaki, de ahhoz képest mennyien görgőznek, én még nem olvastam olyan vázról, ami a görgő miatt repedt volna el.
-
ivana
Ármester
Megjöttek a colos AHEAD-hez a cuccok, kérdés mi a módja a csillag beütésének a villanyakba? Sose raktam be "új" AHEAD-es villát.
Meg gratulálok az Acornak, mert a 26.4-es alsókónusz 27.0 átmérőjű, szóval ihatok megint sört Szerk.: na jó ezt inkább visszaküldöm bele is van ötve, hogy 26.4 mégis 27.0 akárhogy is mérem.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #186813 üzenetére
Kijön bizony és nem kipattan. Sram nál a 4-es imbusz gyöngyörűen befér nem kell aggódni, egy szezonban 2x megcsinálom ezt a tisztítást, mások is megcsinálják, van róla gmbn videó is yt-on.
Shimano-nál pedig meg fogsz lepődni, de oda 3mm-es imbuszt kell betenni, mert a 4-es nem fér be a vájatba. A shimi féktárcsák valamivel vékonyabbak mint a sram tárcsák. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #186814 üzenetére
Még nekem sem volt rá pont a mozgás miatt jó ötletem. Nem is a rideolás alatti hely miatt érdekel, hanem lusta vagyok és utána jó lenne, ha nem kéne a takarításnál foglalkozni azzal az amúgy is nehezen hozzáférhető résszel.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #186849 üzenetére
Túltölteni semmiképpen sem szabad, akkor betét cserénél nem tudod visszanyomni a dugattyúkat alap állapotba és beleér a betét a tárcsába, vagy rosszabb esetben mégis visszanyomod és akkor a fékkaron a tömítések átszakadnak és ott folyik ki a fölös olaj. Meg ugye a hőterhelés során is kell a szabad hely a tartalék olajtartályban. Ha jól megcsinálod amit írtam, akkor a kontakt pont olyan határozott és kemény lesz, hogy megnézed a márkajelzést a féken, hogy nem shimano-e véletlenül, de a jó adagolhatóság azért maradni fog.
-
Sleek
senior tag
Köszönöm Mindenkinek a segítséget
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
sebgutkopf
őstag
válasz Sleek #186853 üzenetére
Ha üzleti oldalról nézem a dolgot, akkor nekem a vevőköröm elégedettsége és ügyfél élménye lenne a fontos. A vevő pedig az, aki tőlem megveszi a bringát a boltban, vagy a neten újonnan. A második harmadik tulaj hol érdekli a gyártót? A gyártó annak a pénzét kapja meg, aki újat vesz. Ezért cserébe pedig az új bringa szagán kívül azt a plusz érzést is adhatja, hogy neki élettartam, vagy hosszabb vázgarit ad. Miért adná meg a második, harmadik tulajnak egy gyártó ugyanezt, aki nem is vásárolt tőle semmit és egy fillért se hagyott a gyártó kasszájánál?
A hosszú vázgari a legtöbb gyártónál a vásárló (ügyfél) privilégiuma és nem átruházható.
Ugyan ez szokott vonatkozni a baleseti váztörésekre, amikor nem garis a sérülés. A bringa vásárlója ilyen esetekben (mtb-nél azért nagy zakóknál benne van a rottyratörés kockázata, ami néha be is következik), kedvezményes áron tud új csere vázat venni, ha meg nem kell teljes váz, akkor váz részeket. Ez az úgynevezett crash replacement akciók. -
Sleek
senior tag
válasz sebgutkopf #186897 üzenetére
Köszönöm szépen
Közben megnéztem azt a bringát amit 500ezerért hirdetnek. Új bringa.. De bűzlik a dolog mert nem ad rá garit csak 1 hónapot.Gyári gari papírról nem tud semmit .
[link]
Akkor marad 550ért a Biondo bike . 50ezer pluszért megéri nekem az 5 év gari és én puppolom össze elsőként a nyerget.[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
válasz sebgutkopf #186897 üzenetére
A használt piacban az az érdekes, hogy aki eladja a bicajt, az általában vesz helyette egy újat. Jellemzően jobbat, drágábbat. Szóval azért ez sem fekete, vagy fehér. Az más kérdés, hogy a márkahűség itt mennyire kattan be, de ha alaposan körbenézünk (vagy magunkba), akkor találunk azért erre is példát... Szóval egy elégedett ügyfél nem csak egy terméket vásárol, hanem hozzá kiegészítőket, szolgáltatásokat is, aztán ha tényleg annyira elégedett, akkor vevőként is visszatér. Minél jobban eladható a bringája a használt piacon, annál hamarabb, vagy nagyobb valószínűséggel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bardi
aktív tag
Szerintetek ez a groupset mennyire átbaszás?
Munkábajárós, városi rohangálósra kéne valami, jelenleg egy uniglide-os agy van rajta, szóval kereket is kell cserélnem, ha a fogaskoszorút cserélni akarom, és ennél olcsóbb groupset-et nem nagyon láttam még. Igazából tök mindegy, hány sebességes, de ezzel az első váltót is leszedhetném, a 11-46 elég lenne oda, ahova nekem kell.
'92 Honda VFR 750
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...