- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #186800 üzenetére
Nem tudom. Odaát azt mondják, hogy egy csájnagyár szállítja a Dekának a vázat. Gondolom, nem olyan egyszerű a dolog, mert a Bosch -sal is le kell szerződni, mivel külön motor kereskedelmi forgalomban nem kapható.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #186803 üzenetére
Én azt értem és nem is arra gondolok hanem Runner értékelésére, aki szerint elcseszett a formája.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Hasaggymeg #186800 üzenetére
a probléma ott van, hogy mire valaki közzéteszi a geometria adatait, addigra neked már kész a vázad Taiwanon.... ha nincs, akkor a jelen állás szerint nemhogy a következő, de még az azt követő modellévre sem biztos, hogy elkészül a vázad.
a geometriai adatok birtokban egy nulláról épített váznak Decathlon méretű kiskereskedelembe kerüléséig kb 2 év van alap esetben. pont annyi idő, ami alatt kétszer változnak meg a trendek.... hát ezért olyan az a bringa, amilyen.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
KicsiPaszuj
tag
Üdv Emberek! Kíváncsi lennék, van e esetleg valami "Pro's choice" lánckenés tekintetében? Legjobb szerek ár/érzék arányban? Városban futó cross trekking.
Edit.: ár/érzék? Egyántalán kijavítsam?
[ Szerkesztve ]
"Andrish, Andrish! Sztaffold meg a wipszeket!" -Ratamon
-
jjeahh
nagyúr
válasz KicsiPaszuj #186807 üzenetére
Mégmindíg Squirt. Olajból valamelyik Mucoff-ot szokták ajánlani asszem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz KicsiPaszuj #186807 üzenetére
Igen...az egyáNtalánnal együtt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #186793 üzenetére
Még érdemes lehet a féktesten a munkahengereket megtisztítani és megtornáztatni:
1. az egész megkezdése előtt a féttart a kormánytól a legtávolabbi állásba csavard ki a fékkar távolság állítóval (ha van kontakt pont állításod, akkor az mehet a legpuhábbra)
2. kerék és betét ki
3. a tárcsa vezető sínbe beteszel sram esetén egy 4mm-es imbusz kulcsot
4. a fékkart addig pumpálod, amíg minden dugattyú rá nem feszül teljesen az imbuszra (azért van az imbusz, hogy ne essenek ki a hengered, de jól kijöjjenek)
5. kiveszed az imbuszt és a munkahengereket minden irányból jól körbetakírítod
6. dot olajat, vagy dot komptaibilis zsírt teszel a munkahengerek oldalára körbe (tapasztalatom szerint a zsír hatása hosszabb)
7. visszanyomod a dugattyúkat
8. a 3, 4, 5 és 7-es pontokat szekvenciáját még 2x megcsinálod
9. vissza betét és kerék
10. a full kinti állású fékkart markolatig húzva szépen rápumpálod a munkahengereket a tárcsára,
amikor már érzed, hogy brutál kemény és nem is bírod teljesen behúzni
11. visszaállíthatod a saját ujjhosszadra a fékkartörülsz
-
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #186806 üzenetére
Kiegészíteném annyival, hogy azért azt is el kell döntenie a márkának, hogy melyik a legfontosabb célcsoport. Lehet tervezni csapatós vázat, de akkor problémásak lehetnek a kezdők, mivel a rövid láncvillával gyengébben mászik a bringa, több technikai tudást igényel. A laposabb fejcső is lomhábban kanyarodik kisebb sebességnél, legalább is megszokást igényel. Illetve csodák nincsenek, nem lehet töredék áron ugyan olyan minőséget adni, valahol spórolni kell, főleg ha még a jelentősen alacsonyabb ár mellett is hasznot szeretnének. Épp ezért az olcsóbb decathlonos váz soha nem fogja tudni azt a merevséget, hajtáshatékonyságot mint a prémium darabok.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz KicsiPaszuj #186810 üzenetére
Én a heJtelen írás jogát kőbe véstem magamnak felhasználónevemmel.
sebgutkopf...kijön tárcsa és 2 fékbetét mégis elég egy négyes imbusz kulcs ahhoz, hogy ne lője ki a dugattyút?! Szerintem a Shimi biztos kilőné, hisz a tárcsa legalább 2 újan (de szerintem több is) és a fékbetétek darabja is van legalább 3mm, ami így már 8. Ez van egy centi is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #186749 üzenetére
Igyekszem összekoszolni.
Az a baj, hogy folyamatosan mozog az a rész, nehéz lenne oda bármi praktikus védelmet kitalálni. Nekem még nem volt ebből problémám, van bőven sárférőhely ott, bár a képen nem annyira látszik. Abba a láncvillában még a 2,8-as külsők is táncoltak, most meg "csak" 2,6-os van benne.
#186772 andrisbandi Engem is meglepett régebben, ma már nem csodálkozom semmin, kifejezetten nagy igény mutatkozik a pálcás sárvédős, csomagtartós, trekkingesített össztelós és merev elektromos montikra. Elég sok ilyen modell van:
Cube
Merida
Ebben a szegmensben talán a legkomolyabb a Riese & Müller
A legőrültebb megoldás a kategóriában talán a Nicolai GT1 EBOXX
össztelós, Enduro felépítés eléggé extrém geometriával, Bosch ebike rendszer, szíjhajtás, Rohloff agyváltó és természetesen pálcás sárvédők és csomagtartó. Elképzelni nem tudom ez mire jó, de van akinek ez kell.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Runner_fxr #186814 üzenetére
ami viszont fura módon nincs, az az össztelós trekking
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ringman
nagyúr
válasz Runner_fxr #186814 üzenetére
A rohloff váltó + bordás szíj előnye az, hogy az ágyat kb évente vagy 5000km-enkent kell szervizelni, a bordás szíj meg elmegy több 10k km-t és elég csak lecsapatni vízzel, nem kell kenni.
Szóval hülyebiztos és kis karbantartásigenyű, a hatásfok se számottevően kisebb, mint a sima váltónál.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #186815 üzenetére
Ott a niche, így hamarosan lesz az is ne félj. ...meg minden egyéb amit elképzelsz és amit nem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Runner_fxr #186814 üzenetére
Köszi az infókat, állat gépek
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
RexpecT
addikt
válasz Runner_fxr #186814 üzenetére
Volt egy gyerek a facebookon az MTB Hungary csoportban, aki minden szart rárakott a montijára, még magyar zászló is volt rajta. Na az a bicikli kb. egálban van ezzel a Nicolai-al
-
parkr
őstag
a Garmin rakhatna az Edge-ekbe is ilyen napelemes megoldást, nyáron elég hasznos lenne
-
válasz parkr #186821 üzenetére
Fenix órákból már van Solar változat. Tényleg jó ötlet, és elvileg működik is, szóval szerintem mennek vele tovább. Végre lesz valami must have feature, amiért érdemes lesz cserélni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ringman #186816 üzenetére
Az egyértelmű, hogy mire jó a Rohloff meg a szíj, a kérdés inkább az, hogy mi szükség van erre egy Enduro-n? Főleg ilyen extrém geometriás Enduróból mi értelme van ilyen sárvédős, csomagtartós trekkinget építeni? 120mm körüli fullynál még látom az értelmét, na de itt aztán semmi logikát nem látok benne. Mindegy, van ilyen is.
-
itouchfan
senior tag
Ha valakinek van esetleg egy Shimano SPD (M520) pedálja elfekvőben, írjon nekem légyszíves, megköszönném
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Ringman
nagyúr
válasz Runner_fxr #186825 üzenetére
hát azt én sem tudom
---
itt egy lista a rohloff-hubos biciklikről, van benne pár mtb is (fully is):
[link] -
Chiftain
aktív tag
Sziasztok, a mai napon eltört az alumínium vázas gravel-em. 2 év 2 hónapot bírt, a következő bicikli egy fixie lenne, az egyszerűsége miatt. Kinéztem 2 félét, a véleményetekre lennék kíváncsi hogy melyik érné meg jobban? Mindenképp acél vázban gondolkodok, és fixiben, hogy minél kevesebbet kelljen karban tartani. A válaszokat előre is köszönöm.
[link] ez az első [link] és a második. -
jjeahh
nagyúr
Pont azon kezdtem agyalni, hogy vajon "lejárati idejük" ezeknek az aluminium vázaknak? A montimban strava szerint 11540km van, de a stravara regisztrálás előtt is tekertem vele, szal úgy 15-17000km lehet benne. Eddig eszembe sem jutott, hogy aggódjak emiatt, de a haverom tegnap megijesztegetett, mert az szerinte kva sok. Szal aggódjak, vagy tojjam le? Nekem fura lenne, ha sok lenne, mert évente 5-6000 belemegy, szal nem hiszem 3-4 év után ki kéne dobni egy bringát .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz jjeahh #186829 üzenetére
Mi a fene menne tönkre egy alu vázon??? Mármint ha nem töröd, meg csapkodod oda, meg repeszted, meg karcolod, meg hajlítod? Rozsdásodni nem tud, elöregedni sem, szóval ha nem kapja az ívet, akkor kb örök élet, plusz 1 nap. Mármint emberi mércével, nyilván nem földtörténeti korokban számolva.
Technikai kérdés: hegesztéshez totál nem értek, az elöregedhet?
De hogy normál használattól 2 év 2 hónap alatt nem megy szét, az 1000+ %. Amúgy meg az enyémben is megvan lassan a 10k, igaz, ennek a fele görgőn, görgős szezon végére belemegy a 12k biztosan, lehet, hogy addigra több is.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #186829 üzenetére
az a baj az aluval mint anyaggal, hogy a fáradásnál nincs levágási határ, ergo minden (!) erőhatásnál fárad, az acél meg nem: ott egy bizonyos erőhatásnál kisebb erőknek nincs fárasztó hatásuk.
a másik probléma az aluval az, hogy hő hatására (hegesztés) lokálisan veszít a folyáshatárából ( teherbírásából), akár kevesebb mint a felére felére is a hőtehernek kitett zónákban.
sokat számít az, hogy mennyire túlméretezett a váz.
-
bardi
aktív tag
válasz Ringman #186832 üzenetére
Ugyan ezt akartam írni, az acéllal ellentétben az alunak nincsen kifáradási határa, egy idő után törni fog, kérdés, hogy megéljük e.
Egy barátomnak nemrég a nyeregcsőnél tört el egy sok éves, nagyon sok km-es váz, mindig határra húzva használta a nyeregcsövet, elvileg bírnia kellett volna, ráadásul neki a technikájával sincsen gond.'92 Honda VFR 750
-
-
Chiftain
aktív tag
válasz parandroid #186831 üzenetére
2év 2 hónap, kb 7500 km. Ennyit bírt. Az igazsághoz hozzátartozik az is hogy egyszer letolatott egy hölgy... azt még gond nélkül bírta. A másik hogy minden munkanapon használom, van hogy 10 km-t de van hogy 65-öt. Azért ezek nem valami eszement távok. Minden évszakban, ha ömlik az eső ha fúj a szél, ha süt a nap ha esik a hó mindegy. De azon kívül hogy közlekedek vele minden időjárási körülmények között, semmi extrémet nem kapott. Azért a képen látszik hogy ott azért nem túlozták el a váz vastagságát. A rozsda is egyébként a havas latyakos agyon sózott utak eredménye, amit hét közben nem szoktam leszedni.
Parkr: köszi a választ.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Chiftain #186835 üzenetére
Az én alu vázam 6 évet és ~50e km-t ment (~15-20e terep), de még semmi baja nem volt ~80+ kilóm alatt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Chiftain
aktív tag
válasz Hasaggymeg #186837 üzenetére
Hát pedig ennek sztem többet kellett kapnia az enyémnél.
ivana:Akkor lehet hogy javítható? Már elkönyveltem magamban hogy kuka, persze 1 kör még benne van a garanciás ügyintézésben, csak előbb tájékozódnom kell hogy tart-e még rá. Vételnél eszembe se jutott hogy nem bírja ki a garanciát...
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #186832 üzenetére
& bardi: ja, pont attól félek, hogy a sok rázós sziklás veretés és 4 évszakos használat miatt valahol a heggesztéseknél nehogy megadja magát. No de remélem megvárja az utódját, 25000-et mindenképp beletekernék . Nem a tipikus alu amúgy, hanem 7005-ös.
Chiftain: nem értem ahol elvékonyodik a váz valami csavar vagy illesztés miatt, ott miért nem tervezik vastagabbra? Milyen márka volt, ha szabad tudni? Anno még linkeltek itt egy hasonlóan törött CTM-et is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Chiftain
aktív tag
válasz jjeahh #186840 üzenetére
[link] ez a típus volt. eredetileg 1000 euró volt, de én 700-ért megtudtam venni valami winter sale keretében. Kisebb átalakításokat csináltam rajta, a fent említett ütközés miatti hátsó felni csere, illetve az első váltót leszedtem róla és cseréltem a lánckereket. Amúgy jó kis bringa volt, szerettem. De ezek után nem igazán tervezek alu vázzal, legalábbis amíg friss az élmény. Karbon drága és túl félteném, Titán meg hát... drága. Úgyhogy marad a jó öreg acél.
[ Szerkesztve ]
-
Nutra
tag
-
ivana
Ármester
válasz Chiftain #186839 üzenetére
Szerintem igen ez javítható, szép nem lesz. Ha cső sérül az nem javítható, mert az túl vékony. Meg kell heggeszteni a papucsot és keresztbe egy merevítő, hogy ne ezt terhelje. Vagy ha lehet kapni ilyen papucsot akkor ki kell cserélni a francba.
Szóba jöhet még használtan vadászni egy vázat, itt Mo.-n nem drága egy sim alu váz. Szerintem ez tervezési hiba.
-
Chiftain
aktív tag
válasz ivana #186844 üzenetére
és jjeahh: ráadásul ott még át is megy rajta 2 csavar, biztos ami biztos. A váltó tartó konzol felfogatása miatt. Nem értek hozzá de biztos lett volna erősebb megoldás is.
Na még akkor körbe kérdezek pár helyet amit találok a környéken, aztán meglátjuk. Ha menthető akkor miért ne. De arra is gondoltam ahogy írod is, hogy egy másik vázzal feléleszteni. Köszi a segítséget.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Chiftain #186846 üzenetére
A Kona elég nagy név ahhoz, hogy esélyed legyen egy új vázra. Tedd tisztává csillogjanak mint Salamon tökei és készíts pár nagy felbontású fotót nekik a törésről a vásárlás bizonylataival mert jó eséllyel kapsz egy újat...vagy legalábbis valami fájdalomdíjat. 2 év/7500km egy vicc! A tolatással pedig ne nagyon kérkedj...
Itten van né... [link] ...aszongya, hogy ha nem is regisztráltad legalább 3 hónappal a vásárlás után náluk, mely esetben élettartam garit kapsz minden nem karbon vázra, akkor is 3 év a gari, feltéve ha te vagy az első tulaj.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Chiftain #186842 üzenetére
Ott a leírás az oldal alján:
"LIFETIME LIMITED WARRANTY ON BICYCLE FRAME
When warranty on non-carbon Kona bikes and frames is NOT registered within three months of purchase, Kona warrants to the original owner that the frame of this new Kona bicycle purchased from an authorized Kona dealer shall be free of defective materials or workmanship for a three-year period. IF THE WARRANTY IS REGISTERED WITH KONA WITHIN THREE MONTHS AFTER THE PURCHASE OF THE BICYCLE, THE WARRANTY IS EXTENDED FOR THE LIFETIME OF THE ORIGINAL OWNER, with the exception of carbon bikes and frames. During warranty period, Kona shall repair or replace, at its sole option, the bicycle frame if Kona determines the frame is defective and subject to this limited warranty. The original owner shall pay all labor and shipping charges connected with the repair or replacement of the bicycle frame. Please see the Kona owner’s manual, provided with your bicycle, for additional information."A CAPS-es részt ők csinálták, a vastagítást én. De a 3 év garancia az alap. Ha megvan a számlád, ezt mindenképpen cserélniük kell, jobb helyeken anélkül is. Hacsak nem egyértelmű fizikai behatás történt - az a rátolatás gyanús. De civilizált helyeken (Ny-EU) nem fognak ezzel szórakozni, szó nélkül cserélik.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #186845 üzenetére
Szerintem inkább az a beletolatás indította ezt meg, érdemes rákeresni, hogy milyen teszteknek vetik alá a vázakat, nem gondolnám, hogy tervezési hiba.
#186811 sebgutkopf Köszönöm, kipróbálom, most amikor újratöltöttem, benne hagytam a fékbetétet, és a légtelenítőhöz kapott "villáskulcsot" toltam be a két betét közé. Az amúgy látszik, hogy mozog mindkét dugattyú, csak valamiért nem akarnak kipumpálódni. Nem igazán kopottak a betétek, lehet egy pici túltöltés se ártana még neki, bár azt azért kihagynám.
'92 Honda VFR 750
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer