- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Padavan firmware
- Windows 11
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
- Milyen NAS-t vegyek?
- Hálózati / IP kamera
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
arn
félisten
válasz Hasaggymeg #175572 üzenetére
hogy ki lehessen a garmint valtani egy teloval.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Alg
veterán
Még hogy aszfalton nem jó montizni
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #175580 üzenetére
Ez a 2 vonal talán akko erősödött, amikor rájöttek a UCI-nál is, hogy ha nem figyelnek oda a pálya nehézségére jobban, akkor az xc banjokság egy földutas tour de france-hoz kezdett hasonlítani, amihez egyáltaln nem kellett fully és értelme se volt.
Aztán eszükbe jutott (valószínűleg a gyártóknak), hogy mi is a MTB esszenciája és csak legyen már terep és akadály, így a mai pályákon a fully már teljesen ésszerű, sőt a dropper plusz súlya is racionális a nyújtott előnyök figyelembevételével.A felfüggesztéstől való félelmeket túlzottnak tartom, főleg azokból akik soha nem is birtokoltak még fullyt. Mindig ezzel jönnek, hogy hú de bonyolult, meg mindig szervizelni kell. Ilyen sarkosan ez egyáltalán nem igaz. Jóval durvább használat mellett is a hátsó tag 3 szezont simán elmegy és elég utána egy nagy szervízt adni neki. Ez miért olyan kibírhatatlan? Persze menet közben tisztogatás, meg hasonló kell meg tény, hogy üzemórás jellegű a dolog, de ez az üzemóra is erősen függ attól, hogy mi történt, hogyan mire volt használva.
Az első teleszkóppal sokkal többet kell törődni (könnyebben szennyeződik, bonyolultabb a kenése és az olaj körök) mint a bringa hátuljával, elől felfüggesztés pedig a merev vázasokon is van. A csapágyak meg a vázban persze. 3 év után talán azt is cserélni kell, lehet 5 év múlva, valakinél soha.
Amit specit linkeltél az a legegyszerűbb single pivot hátsó háromszög a lehető legkevesebb csapágyszámmal, nem túl bonyolult. XC-re meg túl összetett felfüggesztés nem is kell, csak a kinematikáját kell úgy belőni, hogy a tekerésre ne üljön be. Lehet 100% fölötti anti squat-ra is tervezni felfüggesztést, ami azt jelenti, hogy tekerésre nem be akar rugózni, hanem épp ellenkezőleg inkább merevebben fog viselkedni mint semleges esetben.
Innentől fogvan ha a bringa célja egyértelmű, akkor valójában nincs nagyon szükség brain tagokra megfelelő anti squat érték mellett egy XC gépen. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #175595 üzenetére
Igen,az egy tányér továbbra is kompromisszumos megoldás,de valamit valamiért.Az egyszerűség nagyon erős érv,ugyanakkor ha pl. csak fele,vagy 2/3 annyit tart egy drágább sor és lánc,akkor már tényleg meggondolandó a 7köznapi muglinak (értsd nem versenyszerűen kerékpározónak) az egy tányéros megoldás. Pár év és szerintem egyik el fog tűnni a komolyabb montikról,az meg,hogy melyik már sejthető.
(#175602) Alg...gyönyörű helyek!
(#175604) sebgutkopf...az amolyan pályás xc versenyeket még nézni sem bírom.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #175583 üzenetére
Mert az igaz is, hogy általános terepezésre az igazi montizásra a trail a legjobb, amikor a terepezésen van a hangsúly. Az a legjobb kompromisszum a tekerés és a lejtőzős között, mindenhol elmegy és igazán élvezetesen lehet vele bringázni.
Ezek az ajánlások csak azt nem veszik figyelembe, hogy te nem általános terepezel, hanem ugyan nem versenyzel, de teljesítmény orientált mászás fetisiszta vagy, amihez már nincs értelme trail gépet venni. Te már kiválasztottad a szakágat, amit bringázni szeretsz.Aki trail bringával nyomul az nem néz pulzusszámot, meg nem edzésként tekint a montizásra, hanem keresei az izgalmas terepet és élvezi. Te edzel, mérsz, statisztikákat gyártasz. Ez maga az XC, amiben 6030D versenyez értelem szerűen ő se trail bringát használ.
Ami a mai XC gépekre szerintem mint fejlesztés valóban hasznos:
1. az egyik az 1x12 hajtás (szigoróan a 10 foggal kezdődők nem a butított 11-esek),
2. a dropper (igen merevre is a legjobb fejlesztés). Kivéve azoknak, akik a nyeregben ülve lejtőznek és várják mikor dobja át őket a kormány felett egy bukkanó
3. szerintem van létjogosultsága a XC fullynak, nem véletlen megy már Nino is azzal.A súly jelentőségét viszont talán túlgondolod. Persze legyen könnyű, de a legtöbbet akkor is a vázgeó és a kerekek súlya fogja számítani. A bringán 1-1,5 kg, ha nem versenyzel és kell még 48 másodpercet nyerned a 30 km alatt, akkor nem vág falhoz.
-
bringasisti
őstag
-
6030D
Ármester
válasz RexpecT #175598 üzenetére
Szerintem ugyanannál az embernél ugyanolyan minőségű hajtással, ugyanolyan felhasználással nem bír kevesebbet. Nekem a 3x10-en szerintem ugyanannyit futottak el a 20 eurós Deore/XT láncok, mint az 1x11-en a 20 eurós X1/1130 láncok. A sor drágább hozzá, de valamit valamiért. Terepen nem váltanék vissza első váltóra, aszfalton meg attól függ mire kell a bringa. De lehet, hogy ki tudnám matekolni, hogy aszfalton milyen első tányérral lenne nekem élhető mondjuk egy 1x11.
Vásárlásnál arra kell figyelni, hogy pl. Sramnál az alsó kategóriáknál más agyra megy fel a sor, így ha az a terv, hogy most veszel valamit, később meg fejleszted, akkor egy bizonyos ugrásnál már nem fog menni/szabadfutót is kell cserélni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
RexpecT
addikt
Az mitől lehet amúgy, hogy ha nagyobb erővel nyomom a pedált(elindulásnál, főként ha van valami kisebb bucka, és/vagy durván homokos a terep, ritkán aszfalton is) akkor ugrik egyet a lánc? Nem a kazettán, hanem előre ?
Nem túl gyakran van, de azért elő-előfordul ...
6030D:
Azt hiszem, hogy az SX meg az NX megy fel shimano agyra.[ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
Tegnap kimentem a Squirt-ös lánccal megint, a hangja még mindig erősebb, de nem lett mocskos, szép fémtiszta maradt, szóval legutóbb tényleg sokat tettem rá.
Azt mondjuk olvastam hogy kell 2-300km meg néhány utánkenés hogy felépüljön rendesen a görgőkön belül is a viaszréteg.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
arn
félisten
válasz sebgutkopf #175604 üzenetére
Kiprobalnia mindenkinek ki kell, es tutira bele is lesz szerelmesedve az elso idoszakban. De en pl azt szeretem benne, hogy sterilebbe teszi a terepet, es nem olyan kozvetlen a hajtas sem, akarmilyen szuper is a felfuggesztes es a tag. Emellett dragabb, es a karbantartas is teny. Ot ossztelosom volt mar, de mindig visszavagytam a htre. Az elso idoszak izgalmai hamar elmultak, es utana inkabb a hatranyaival szembesultem - dropper detto. Eloszor batrabb vele az ember, aztan ha az adott helyen hozzaszoktal, kevesebbet hasznalom.
Majd ebikenal ujra probalkozom vele, az mar ugyse a tekeresrol szol
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #175607 üzenetére
Szerintem mi nem vagyunk mászásbuzik csak...nem merjük csapatni lefele. ...kényszermászók!
akik a nyeregben ülve lejtőznek és várják mikor dobja át őket a kormány felett egy bukkanó...jelen! Szólított valaki? Viccet félretéve,bár nem ülve csapatom,azért szeretem érezni közben combjaimmal a nyerget nem véletlenül tört el már nyereg alattam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #175607 üzenetére
Ja, nagyrészt egyetértek, bőven van abban igazság, amit írsz . Xc fullynak is van értelme, csak számomra nem biztos. Ha félretesszük a sok sarazást, szerviz igényt és csak az árat nézzük, már akkor is elbukik nálam a fully. Pl. vegyük az 1800-2100 eur körüli xc-ket. Ennyiért általában merevfarúból ki lehet fogni GX, vagy 1x12 SLX/XT szettes karbon gépet Reba telóval és 10.x kg súllyal. Ezen az árszinten fullyból mi az ami általános? Ha jól rémlik 13-15kg aluminium gépek, Judy-Recon, SX, NX... szal nem egy liga. Plusz fullyból sokkal kisebb a választék ezen az árszinten és az a kevés gép ami fennakadna a rostán is valszeg elvérezne valamiben, pl. nem tetszik a geo, a kerékszett, pressfit stb.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
G@ben
addikt
válasz Csokicsibesz #175590 üzenetére
Nem értek egyet, bár lehet, hogy az én felhasználásom egyedi. Szeretek aszfalton kibicajozni a terephez, ott mászni, ereszkedni, stb, és a gyári első két lánckerék helyett felrakattam a hármat, mert nekem sokkal jobb volt. Egy nagyon enyhe lejtőn a gyári legnagyobb fokozat is kevés volt nekem, hosszabb kellett. Ha jól emlékszem 36x11 volt, csere után lett 40x11. A legkisebb fokozatom 22x36 emlékeim szerint és simán találok a Kisalföldön is olyan emelkedőt, ahol ide kell váltanom. Persze lehet, hogy én vagyok gyenge. De kb ugyanezt a tartományt egy 1x rendszer a következő felállásban tudná: elöl 36 fog, hátul a legkisebb 10, a legnagyobb 58-60. Van ilyen fogszám hátul?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
-
CragON
aktív tag
válasz jjeahh #175583 üzenetére
Én egy ilyen scott-ot próbáltam ki nemrég és ez is trail kategóriába van sorolva mint az én specim és egy évjárat.
Viszont sokkal másabb volt, mászás könnyebb és szerintem inkább xc kategóriához áll közelebb. Ugyanolyan HTA-n az eleje jóval lentebb van mint a specin és így a geo os teljesen más. Telók is inkább az xc felé húznak. Mindkét teló kormányról lockolható ami elég kényelmes és gyors.
Szóvel ezzel csak azt akarom mondani, hogy szerintem biztos találnál magadnak trail kategóriában olyan gépet amivel még jól lehet mászni, legyen az HT vagy Fully.
De tény, hogy a legjobb mászók az xc-k.Ha olyan hardcore módon nyomnám sárban mint Te, akkor az lenne a döntés alapom fully és ht között, hogy a bringát meddig akarom megtartani/mikor váltanám le újra.
Birják a telók meg a forgáspontok, de nálad kapnák az ívet rendesen.Nemrég láttam egy posztot egy mtb ebike felhasználótól, amiben arra panaszkodott, hogy csalódott az ebike-ban, mert nem terepre való és posztolt egy olyan képet amin az ebike-ot alig lehet felismerni, mert több centi vastag sár volt rajta. Persze nem működött...
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Tothgera30 #175574 üzenetére
Milyen széles gumival tekersz?
-
jjeahh
nagyúr
válasz G@ben #175618 üzenetére
Én is így voltam ezzel, aztán megtanultam pörgetni (ami a térdeimnek is egészségesebb) és rájöttem, hogy a 3 legkisebb lánckerék hátul kb. fölöslegessé vált . Szal montin bármikor jöhet nekem az 1x12, az új 1x rendszerek felfelé már bőven elegendőek, lefelé meg pörgetve már szinte mindegy. Plusz lefelé amúgy is csak akkor kell pörgetnem, ha alapozok és tartani akarom lejtőn is az aerob pulzust, az meg ritka, mert lapozni amúgy sem a legnagyobb hegyre megy az ember. Szal ki van ez találva...
(#175619) Hasaggymeg: pont erre gondoltam, hogy S-esben tuti nem sok bringa lenne számomra .
(#175620) CragON: ezúttal hosszabb távra terveznék. Ebike lehet nálam is egy offszezont bírna, bár ha Mctrail ridernél bírja 1-2 évet, talán nálam is bírná. Mondjuk ő sem biztos sarazik annyit offszezonban, mint én. Enduró fullys haverom tavaly kétszer jött velem sarazósabb tekerésre és már vitte is a bringát szervizbe, mert valami kattogott hátul és kiszakadt a láncvilla mellett elvezetett bovden tartó bütyök is . Azóta inkább megvárja, amíg szárad picit a terep és csak akkor jön.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz G@ben #175618 üzenetére
Szerintem itt nagyon egyedi igényről van szó.
Terepen elől 40-es tányér az hatalmas, világkupa versenyzők használnak elől 36, 38, nagyon ritkán 40-es tányért. De ahhoz iszonyatosan erősnek kell lenni.Amatőr szinten az elől 30-32 fog szerintem a leggyakoribb. A 30-50 már iszonyatosan nagy tartomány, ahol azzal nem tudsz felmenni ott a probléma már a te készülékedben van.
Ha síkon akarsz menni nagy távot vagy gyorsan, akkor arra másik bringa való.
-
G@ben
addikt
válasz Csokicsibesz #175626 üzenetére
Ki mondta, hogy terepen használom a 40-es tányért? Aszfalton odamegyek a terephez, az odaúton elég gyakran felrakom a 40-esre síkon is, lejtőn meg hátul lerakom a legkisebbre is sokszor, mert bele szoktam tekerni. A 30-50 pontosan ugyanannyi, mint nálam a 22-36, az elég is szokott lenni, előbb emeli a bringa az elejét, mint hogy elfogyjon az erőm. És nem tudok másik bringát a hátamon vinni, hogy majd a terephez érve cserélek...
arn: Fejből nem tudom, de aszfalton és síkon elöl leggyakrabban 40, hátul meg talán a 3. legkisebb kerék. Aszfaltos lejtőkön a 40-11 gyakori. Enyhe emelkedőkön elöl 30, hátul 3-4-5. kerék, függ az emelkedőtől. 20%-os emelkedőn visszateszem a 22-36-ra, a köztes emelkedőkön meg a köztes fokozatok jönnek.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Csokicsibesz
tag
válasz G@ben #175629 üzenetére
Senki nem mondta, hogy a hátadon kell másik bringát vinni. Nem odafelé kell nagy időket menni, hanem amikor ott vagy.
30-13 vagy 30-15-be is el lehet lenni városban vagy síkon elég kényelmesen. Az MTB, mint ahogy a neve is mondja hegyi kerékpár. Tehát ez a fő felhasználási területe.Ha te vegyesen akarok használni a bringát, akkor ott van cross trekking vagy a gravel.
[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
Bakker, ha ezt tudom, akkor tegnap nem tekertem volna bele az XC-mmel a János-hegyről lefele jövet, pedig már a 3x10-es rendszer a 42-es első lánctányérral+legkisebb fogaskerékkel pörgetve is majdnem kevés volt .
Tegnap végre sikerült a Széher útról induló meredek emelkedőt (főleg a vége volt számomra necces) megállás nélkül bevenni. Mondjuk utána 190-es bpm-mel megálltam egy fél pillanatra .
Viszont annak ellenére, hogy most majdnem egy hétig nem tekertem, az erősebb lábamon továbbra is érzem a vádlimat. Nincs számottevő fájdalom (vizet iszok, Ca van alapból, igyekszem a Mg-t is bevinni), de azért valami van. Ezzel mit lehet kezdeni? Többet kellene nyújtanom (ha nyújtok, akkor kb a vádlim, amire a leggyakrabban sor kerül, heti ~3 alkalommal, de néha sajnos rendszertelenül)?
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
G@ben
addikt
válasz Csokicsibesz #175632 üzenetére
Egyáltalán nem megyek nagy időket, nekem így kényelmes a 28-30-as tempó, hogy elöl a 40-es keréken van, hátul meg talán 14 körül. Hidd el, kipróbáltam az eredeti 36-11 felállást és már nagyon enyhe lejtőn is kevés volt.
Ültem pár cross trekkingen, de mindegyik túl egyenes ülést követelt meg, amit nem szeretek. És nekem fontos a viszonylag széles gumi is, tehát 2-2,1", olyat meg ritkán látni cross trekkingen.arn: a koromra célzol? Terepen ok, de aszfalton miért lenne felesleges?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
arn
félisten
Vhogy sose ereztem, hogyha a monti magatol is 35 felett gurul, en meg arra nagyon rasegitsek. Altalaban ezek olyan lejtok, ahol lehet tobbel is gurulni, illetve ott konnyu porgetni is. Most a hianyzo helyzetekben, ahol erobol mesz 35 (porgetve ez mar joval 40) felett nem fogok plusz atteteleket fenntartani. Nem egy tekeros monti felhasznalasi terulete.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
bardi
aktív tag
-
Tothgera30
Ármester
32:11 kevés? Sehol nem volt még olyan maraton ahol kitekertem volna. 34-es NW-vel próbáltad?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Alg
veterán
Első lámpából tudnátok olyat ajánlani ami a Garmin konzol aljára felrakható?
Nem kell fényvető, esti/szürkületi outizáshoz kellene. Ha StVZO az külön plusz pont. Ha nem kell 3 hete várni mire Kínából megjön az is
Köszi
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
G@ben
addikt
válasz bardi #175639 üzenetére
26-os kerékkel 42x11-el 78-ig tudtam kihajtani, kb ugyanezzel a fordulattal a 40x11 a 27,5-es kerékkel hasonlót tudna. Nem kell állandóan 70-nel menni, de egy hosszabb lejtőn aszfalton igenis jól jön a hosszabb áttétel! Én szeretem, nekem egy 1x rendszer kompromisszumos lenne.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
#75376384
törölt tag
válasz Csokicsibesz #175590 üzenetére
igen monti, koszi az infokat.
a lancleeses tenyleg zavaro tud lenni, de elsodlegesen azert cserelnek, mert amit en "muvelek" a cangaval arra elvileg egy xc jobb, igy azt a vonalat kezdtem el nezegetni. tudom itt par dolgot ezzel osszemosok, de: tudjon maszni kb mindenhol, tudjon lefele jonni szinten mindenhol, de a sebesseg itt nem fontos. rengeteg olyan utat neztem, ahol vegyesen van terep es ilyen 80-100km hosszuak. na ilyenre csak 1x12-t talaltam.
a mostanival az a bajom, hogy hosszabb tavon ha picit sikabb a terep megol az unalom es ugy erzem vonszolom a cangat.
na de meg gyujtom a tapasztalatokat, aztan valamikor marcius kornyeken ha minden jol megy beleolok egy halom penzt.
(#175593) jjeahh: a letisztult kormany fontos. legalabb normalisabban elfer az oda rogzitett JBL.
[ Szerkesztve ]
-
ggeleven
őstag
válasz mobal #175582 üzenetére
Maradnál hasonló MTB guminál vagy pl hasonló is jó lehet (még ha lehet furábban is néz ki felszerelve)? MARATHON GT 365
Defektvédelemmel ellátottat szeretnél venni?[ Szerkesztve ]
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
RexpecT
addikt
válasz jjeahh #175628 üzenetére
Az egész bicikliben van ~1200km, elvileg még ennyi idő alatt a láncnak sem kellene megnyúlnia(valamilyen KMC lánc), szóval lehet a váltó lesz akkor.
Ezt viszont nem tudom, hogy lehetne normálisan beállítani és tesztelni, mert ugye csak terhelés alatt jön elő akkor is viszonylag ritkán... -
-
6030D
Ármester
válasz maximilian4 #175621 üzenetére
400 g alatt? Jöhet a link, haveroknak jó lehet.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #175646 üzenetére
Outival lehet, de montival nekem is betegnek tűnik, főleg ha olyan gyakran megy az ember 70 fölött, hogy emiatt kényszerüljön 40T-re elöl. Anno, amikor megvettem a montit, itt gyorsultam fel egy helyen 66km/h-ra, de ez egy kb. 40 kilóméteres lejtő. Azóta sem értem el azt a sebességet, max az 50-55-öt néha, de olyankor eszemben sincs beletekerni, ha 40-45 fölött megyek, már inkább a fékre koncentrálok, nem a hajtókarra .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
arn
félisten
válasz G@ben #175642 üzenetére
akkor probald terepen ugyanezt a sebesseget es megerted, hogy miert olyan atteteleket raknak ra, amilyet. erre az outi van.
egyaltalan nem kompromisszumos egy 5x atteteltartomany. plane, hogy oda allitod egy tanyercserevel, ahova akarod.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- EAFC 24
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Villanyszerelés
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eredeti játékok OFF topik
- Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest