-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #4745 üzenetére
melyik oldalról? a város felől, becsali uton? próbáld meg gellénhéza felől
(#4743) amargo: "a megemelésekor jöttem rá, mennyire könnyűek is a bringáim"
na igen, elég megemelnem a régi magellánomat (már a tesóm hajtja nagy ritkán) , de ez persze megint csak relatív, mert pl. az outim a 8,5 kilójával már nem is számít olyan nagy durranásnak (persze csak az outik között.)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #6352 üzenetére
én a csütörtöki bacajozásomra (~44 km lett a végére) indultam el "utánpótlás" nélkül, még kulacs se volt nálam....ehhez képest egész jól kihajtottam magam, és nem is éreztem nagyon, hogy szomjan akarok halni. igaz, alig volt 20 fok.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #6403 üzenetére
nem, nem a szintet nem szeressük, az aszfaltonsuhanást szeressük
(melyik út? csak nehogy arrakeverdjek véletlenül )
(#6406) Fasten: én télen a konyhában szerelgettem a bicajokat
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ariadne
őstag
válasz fpeter07 #6592 üzenetére
Az oldal nekem most nem teljesen jön be, de ha jól látom, hogy 40 km-en kb. 500 szint van, az nem sok egyáltalán, sőt kevés. Majd megnézem még otthonról, tényleg érdekesnek tűnik.
szerk.: No itt bővebb infó, van 27 km/700m és 55 km/1200 m. Na ezzel tipikusan az a bajom, hogy 27 km-ért nem szívesen utazom át a fél országon, pláne vonaton bringával szenvedve, 1200 m szintet meg egyszerűen nem tudok menni. Ja igaz ez most van így, augusztus közepére már remélem tudni fogok ennyit.
szerk2: A 27 km-eset szerintem bevállalhatod, 5 óra alatt még sétálva is... De azért a nyelvedre vigyázz.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz fpeter07 #6681 üzenetére
Ott lehet hagyni, de érdemes mellette maradni, én sosem hagyom ott. Sokféle megoldás van, az újabb vonatokon kampók vannak az egyik felében a vagonnak, és mellé le is lehet ülni, de létezik még klasszik marhavagon is (élmény, ha mondjuk a Füred - Bp távot teszed meg a poros vagon padlóján ülve...), és persze ha nem fér máshová, a vonat eleje-vége, az a legrosszabb.
Van olyan megálló, ahol csak pár percet, de elvileg figyelik, hogy kész vagy-e.
Diákjegy passz, iszonyú rég voltam utoljára diák..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
SOAD19
addikt
válasz fpeter07 #6681 üzenetére
Én múltkor olyan megoldást láttam, hogy ahogy felszálltam az adott kocsiba egy nagyobb előtér fogadott és a falon volt ilyen direkt kerékpár tartó, amire fel lehetett lógatni a bicajt és a tulaj meg ott maradt mellette.
[ Szerkesztve ]
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
Ariadne
őstag
válasz fpeter07 #6687 üzenetére
Mondom, nagyon sokféle van, vonata válogatja. Sokszor meg nincs is rajta, legalábbis korábban elég véletlenszerű volt. De ne aggódj, figyelik, hogy van-e még leszálló.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Mewryck
tag
válasz fpeter07 #6681 üzenetére
ha van kerékpárszállito kocsi a vonaton akkor van egy kerékpároknak fenntartott rész(ált3-5 db) ülökével,ha nincs ilyen akkora vonat eleje vége ugy van megcsinálva,hogy 2 db bicajt kampora feltudsz akasztani,de nincs mellette ülöke,ha nincs iylen lehetsöég akkor a vonat elejébe ill végébe felviheted
a vonat addig vár,amig a kalauz nem jelez,a kalauznak pedig meg kell várnia,amig mindenki le/fel száll
diákjegy 50%os kedvezményü,de a bringának is kell jegy,ami mostanság (ha jol tudom) 210 ft(távtol független,egységáras...)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
-=Vacsek=-
senior tag
válasz fpeter07 #7052 üzenetére
Igen csak ráfért, bár az utolsó képeken kicsit sáros
Am haverom fűzte be meg a felni szingoó szelepes volt szal arra is fúrtunk egy lyukat h autószelep bele mennyen
Azt nem tom hogy olyan 500km után megkéne nézni a küllőket nem e lazultak aztán ha igen kicsit még húzni rajtuk nem? -
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #7207 üzenetére
Tudok én neked mutatni olyan műutat, ahol kiesik alólad a fully xc/am.
Erre felé Pécsen az olyasmi, mint útkarbantartás egész exotikus fogalom.
Ha meg vmi véletlen folytán mégis sor kerül rá, akkor az exotikus helyett a sci-fi jelzővel tudnám illetni.
Nem hiába erőltetem én a fullyt városba.
Tegnap egész elszörnyülködtem egy hatalmas tátongó lyukon az aszfalt közepén, amiben az első kerék úgy ahogy van eltűnne!Amúgy nem műútra asszociáltam, hanem általánosságban. A DH ösvények meg még mindig nem utak szvsz. Legalábbis meg merem kockáztatni, h a kollega sem ilyesmire gondolt.
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #7273 üzenetére
de ugye azt tudod, hogy elköltöztek? igaz, ki van írva a régi üzlet kirakatára, szóval meg fogod találni őket az új helyen is
mi azért megyünk holnap szki-vel (ha csak nem lesz annyira beteg )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #7307 üzenetére
van pedig nagyon jó kis specialized outi, az nem jó? meg van egy merida is, ha jól emlékszem
amúgy itt zegen talán a pödör gyurinál van a legtöbb outi.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ariadne
őstag
válasz fpeter07 #7352 üzenetére
Igen, cadence vagy pace név alatt a pedálfordulatszám látszik.
mindenki: Tegnap nagyon relaxálhatnékom volt, végül a Pilist is lemondtam, zabcs80 kollégával ma délelőtt lerendeztük, hogy nem lesz túra, de végül Dirtyz invitálására végül csak lett egy kis gurulás, íme.
Nekem tetszett, bár még mindig rettentő nyúl tudok lenni. Nagyon-nagyon köszönöm Dirtyz-nek a technikai tanfolyamot, a tanácsaival legalább 3-4 olyan helyen jöttem most le meg fel, ahol eddig sosem sikerült/mertem...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
DemonDani
addikt
válasz fpeter07 #7600 üzenetére
Ezt így nem lehet megmondani.
Sőt nem is biztos hogy konkrét defektvételem kell egy guminak, érdemes figyelni a szövetsűrűséget is, néha lehet jobb mint egy olcsó "defektvédelemmel elátott" gumiMilyen felhasználásra kellene, milyen méret?
(csak h legyen valami low válasz is, 2-3000 között Kenda-t biztos találsz)
[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
DemonDani
addikt
válasz fpeter07 #7603 üzenetére
Sok dolgotól függ, vannak defektálló gumik, de a súly miatt az oldalfala könnyített, szerintem volt már itt valaki aki pont ezeket szidta, rémlik valaki de hülyeséget nem akarok mondani.
Amúgy nekem Smart Sam van, 5-6k között mozog, teljesen jó XC guminak tűnik de azért még 1500km után nem akarok tapasztalatot mondani, egyenlőre defekt nem volt, elég jó a középső futófelülete, elvileg van defektvédelem is, tapad is nagyon eddig minden körülmények között kivétel a homok.NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #7722 üzenetére
pedig bizony, a betét növeli a komfortot...persze nem minden nadrág egyformán, mert a betétek is sokfélék, de mindenképpen jobb egy betétes nadrág, még az alap decathlonos is, mint egy sima rövidnadrág/mlegítő/farmer/akármilyen neadrág.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz fpeter07 #7847 üzenetére
Ma mentem aszfalton ~80 km-t. Kora reggel napsütésben, de hidegben indultam el, elég volt rövidnadrág + térdmelegítő + rövid ujjú mez + hosszú ujjú mez. Aztán 15 km környékén kezdtem fázni, mint kiderült, hirtelen esett 3 fokot a hőmérséklet. 20 km környékén még nem sütött ki a nap, de határozottan kezdett melegem lenni, miután kisütött, folyt rólam a víz. Hazafelé ugyanez játszódott el, délután 3-kor közel voltam, hogy megállok, és felveszem a hosszú ujjú mezt is.
Ma elütöttem egy nagyobb méretű bogarat, a halántékom környékén pattant le a szemüvegszárról és a fejemről. Olyan lendülettel jött, hogy a szemüvegemet szára fél centiméterrel feljebb csúszott, és fél óra múlva is határozottan sajgott az ütközés helye.
Találkoztam az utóbbi idők leghülyébb bringásával. Az ezen az útvonalon szokásos 22-25 km/h utazósebességgel jöttem hazafelé, előzgettem a kirándulókat, amikor utolértem egy régebbi versenybringával tekerőt, aki 15-17 km/h környékén poroszkálhatott. Az utolérés lendületével kimentem mellé mindenféle fékezés nélkül, aztán azt vettem észre, hogy hiába nem csökkent a tempóm, nem tudok elmenni mellette, mert nekiállt tekerni, mint az őrült Szemből jöttek, visszaálltam mögé, majd rövid idő múlva kiszélesedett az út, ismét nekiálltam előzni. Megint nekiállt tekerni, mint az őrült, ezért visszaálltam mögé. Gondoltam, ha már ilyen hülye vagy, szenvedj meg érte, én úgyis bírom, és beálltam 28-29 km/h-s tempóra mögé 3-4 km-en keresztül hajtottam 2-3 méternyi követési távolsággal, egyre többször hagyott ki 2-3 pedálfordulatot pihenésképpen, végül hirtelen kiállt előlem. Eddig azt hittem, hülye autós sajátosság, az én lassan megyek, de te akkor sem előzöl meg mentalitás, de nem, mert néha bringára is pattan közülük egy-két díszpéldány
venember83:
lacos001: ma engem ketten "vertek hátba", mindketten úgy hagytak szó szerint állva traktorgumival (az én bringámon is az volt), hogy én is 26-27 km/h környékén mentem. Valószínűleg a holnapi Duna Maraton előtt nyomtak egy laza országúti edzést. A Nánási úton a 35 km/h egyáltalán nem sok montival, sík a terep, jó az aszfalt, közepes erőnlét kell csak hozzá.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
szki
őstag
válasz fpeter07 #7884 üzenetére
"Az étkezésre kíváncsi lennék. Mit lehet ilyen hosszú út alatt enni? És milyen időközönként?"
Erre Rétisün válaszolni fog itt v. a blogjában(!)A táplálkozás kérdésköre ilyen hosszú útnál legalább olyan fontos, mint a fizikai felkészültség. Én itt találtam sok okosságot:
Frissítés, dehidratáció, hyponatrémia az ultrafutásban és hosszútávú teljesítménytúrázásban
Táplálkozás, só pótlás, folyadékpótlás 1 órát meghaladó folyamatos sport igénybevétel esetén.
Az elhízás problémaköre és a sikeres súlycsökkentés titkai (ez egy blog, és az eredeti Tóth Gábor írása, melynek a linkje épp nem elérhető)Számomra a lényeg:
Az emberi szervezet 4 órára való energiatartalékkal rendelkezik (nálam ez 100km tekerést jelent aszfalton extra táplálék igénye nélkül).
Gyomrunk óránként 5-600 ml folyadékot tud felszívni. Így vigyázni kell, nehogy keveset igyunk (dehidratáció), és ne is túl sokat (hyponatrémia). Ez utóbbi sokkal veszélyesebb, és akár halálos is lehet.
(A folyadékszükséglet egyénileg is változó. Tegnap Rétisün kb fele annyit ivott, mint én. Míg tzimash lényegesen többet nálam is.)
Az ásványi anyag veszteséget izotóniás itallal, és egyéb módon kell pótolni (Nátrium, Kálium, Magnézium, Kálcium).Kalória bevitelre és egyéb nyalánkságokra a fenti linkeken találsz választ! Érdemes elolvasni! Én például nem gondoltam korábban, hogy icipici zsírt is kell enni (müzli szeletben is van). Bár az útra vittem magammal pár kiló zsíradékot a bőröm alatt, hogy majd aerob zónában tartott pulzuskontrollált edzés keretében elégetem Rétisün nem hozott zsírt
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #7884 üzenetére
én müzli szeleteket vittem, abból kaptam be 2-3 darabot megállásonként. olyan 30-50 km-t mentünk két megállás között. izotóniás ital ajánlott (én sikeresen otthon hagytam a bekészített italport, még szerencse, hogy szki ki tudott segíteni. kösz még egyszer! )
természetesen ekkora távon, meg úgy általában is egész napra kell valami "normális" kaja is, mi ezt egy pizzával oldottuk meg, kb. a 160-ik km-nél, kenesén.na igen, a navigálásom nem volt mindig túl sikeres, még azzal együtt sem, hogy nincs mindenhol egyértelműen kitáblázva, merre is van a balatoni körút. ugyanis volt, hogy a táblát se vettem észre, szóval ha rám vagyunk bízva, még mindig mennénk
amit viszont mindketten itthonhagytunk, az a láncolaj. az eső, illetve az utána sokáig vizes aszfalt simán kimos(hat)ta az olajat a láncból, ami pedig nem túl szerencsés.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ariadne
őstag
válasz fpeter07 #7932 üzenetére
A legközelebbi maraton, mármint időben, ennél jóval hamarabb lesz, íme.
mindenki: És az apropó, amiért venember írta az, hogy ma életem első maratonjaként sikerült teljesítenem a Duna Maraton rövidtávját. Száraz időre számítva 3 órára terveztem a teljesítést, végül sárral és emiatt (is) tolós részekkel együtt is 2:56 lett az időm (a hivatalos időm 3:11, az eltérést nem értem, de mindegy is...), ami nem nagy szám, de nekem elég a boldogsághoz. Rövidtávos nők között 89-ből 81. lettem, van még hova fejlődni. A hangulat viszont eszméletlenül jó volt, megérkezéskor még aggódtam, hogy hideg van, mindjárt esik, jajmilesz, de aztán már csak az adott ösvény volt. Arra számítottam, hogy nem fog tetszeni, mert tömeg van, de egyáltalán nem így történt. Jó dolgok ezek.
Ja és Dirtyz-t láttam a pálya mellett civilben, csak éppen Fire volt, így nem tudtam integetni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
nagyúr
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #8227 üzenetére
mikor jártál arra? én 18:52-kor kanyarodtam rá a kerékpárútra hazafelé, akkor kapcsoltam le a sportypalt.
mod: most nézem, írtad is, hogy 6-ra értél haza
(#8228) 8zabi: grat!
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz fpeter07 #8301 üzenetére
Találkoztam olyan PDA-val, ahol egyszerre kellett hat gombot benyomni. Volt olyan is, ahol a hátlapon lévő reset gombot (mivel süllyesztett kialakítású volt, ezért ceruza kellett hozzá) és az előlapon 4 gombot kellett egyszerre benyomni. Itt komoly előzetes tervezést és egyensúlyozást igényelt a művelet, mert két kéz kevés volt hozzá
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Flow
senior tag
válasz fpeter07 #8324 üzenetére
Ha rendesen hajtasz, szerintem óránként 4-5 decit+ illik meginni, melegben még talán többet is... Evés ugyan ez, általában azt szokták mondani, hogy igyál, mielőtt megszomjazol, egyél, mielőtt megéhezel(, és pisálj, mielőtt behugyozol )! Érdemes arra figyelni, hogy ne éhezzél ki, mert onnantól kínszenvedés tud lenni a korábbi tempó/szembeszél.
Sajnos én sosem vagyok éhes/szomjas a bringán, csak ha már rég késő, ezért nekem figyelnem kell erre a dologra.
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
nagyúr
válasz fpeter07 #8566 üzenetére
Én se gondoltam volna hogy ilyen szar az út. Tele volt gödrökkel. Outival már tuti nem kéne utódon gondolkodni. De azon is csodálkoztam hogy én ott nap mint nap elmegyek az ültetett Hondámmal.
Amúgy épp van nálam egy pár SPD-s Adidas bringacipő, mit ne mondjak rohadt jól néz ki. Viszem eladni de ha lenne lóvém rá szívesen megtartanám.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Ariadne
őstag
válasz fpeter07 #8710 üzenetére
Na hogyha itt a "kinek nagyobb" verseny megy, beszállok. Aszongya, jún. 3-tól júl. 10-ig kétszer egy hét kihagyással (meló ill. betegség) összesen 376 km és 7502 m szint, 30.479 kalória. 168 km kivételével végig terepen. Nem tudom, jó-e, de a szint érték tetszik, meg a naptár is, heti 3-4 bringázás megvolt a kimaradó hetek kivételével. Na még két-három ilyen hónap nagyon kell.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
szki
őstag
válasz fpeter07 #8710 üzenetére
Azért más terepen gyűjteni a kilométereket, és más aszfalton. Az a tereppálya engem nem vonzana. Túl veszélyes terep, és én nem szeretek elesni, mert az egészség a legfontosabb...
Azért nekem most este is beficcent egy 80-as 3 óra alatt. Sikerült kb alföldi útviszonyt találni Bajánsenyéig (szlovén határ), azaz minimális szint lett (150-200m)
(#8713) Ariadne: Minden tiszteletem a hölgyeké! Nagyon kemény az a szint!
Itt nyár, és tekerünk(#8718) KrenAtesz: Egy picit (nagyon!) irigykedek az új bicajt látva. Tényleg hátulról nagyon kecses a bico...
(#8697) grabber: Hétfőn Pécsre autóztam. Ha már ott voltam, akkor 3 Lidl-be és egy Aldiba is benéztem, mert lábpumpát kerestem. Sehol se volt, de kmórát több helyen is láttam. Végül hazafelé Szigetváron betértem a 4. Lidl-be. Ott volt minden bicajos cucc, mi szem-szájnak ingere!
Amúgy minden elismerésem a 330km-es túrához! Tudom pontosan milyen ekkorát tekerni
Nyereggel milyen volt a kapcsolatod az út végén?[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
-
belaazallat
addikt
válasz fpeter07 #9047 üzenetére
Érdekes a versenykiírás: Hobby Férfi/Nő 1995- 13 nagy kör 5,4km.
Akkor most hobby kategóriában csak 1995 után születettek indulhatnak és 13 kört kell menniük?
Nekem mint licenszel nem rendelkező személynek, 31 múltam, melyik kategóriában kellett volna indulnom?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Ariadne
őstag
válasz fpeter07 #9047 üzenetére
Ez nem csak egy akármilyen verseny volt, klikk, XCO magyar bajnokság... A hobbistákat gyanítom külön indították, nem tudom elképzelni, hogy a profik krémjével egyszerre engedték volna őket.
Aki jönne xco-szerű versenyre, ami nem az a halálkomoly verseny, sokkal inkább bulifutam, irány az underworld kupa. A magamfajta hobbitok indulásával ilyeneken csak az a gond, hogy Benkó Barbi vagy Dósa Eszter mondjuk több fényévvel gyorsabb nálam, és a pályát ismerve egyes helyeken egyszerűen nincs elég hely elugrani előlük bringástul... Tavaly neveztem de nem indultam épp az előbbiek miatti aggodalmam miatt, de idén muszáj. El is utalom a nevezést, kezd betelni...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- BestBuy topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Házimozi haladó szinten
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- E-roller topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen