-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
-=Vacsek=-
senior tag
-
04ahgy
nagyúr
válasz Mewryck #3782 üzenetére
[link] Én a mavic oldalán pont azt látom, hogy van centerlock és 6 furatos is. "rear wheel 6 bolts: 1020 grams front wheel 6 bolts: 880 grams"
@venember83: A mostani kiépítésnél csak könnyebb lehet: 32 küllős XM117, vastag fos külső, defektvédő szalag, vastag belső, és defektvédő hab gyárilag a belsőben. Légellenállása viszont sokkal kisebb a 24 lapos küllő miatt a Crossride-nak. Talán az egyetlen hátránya, hogy a gyorszár maga elég nehéz az egészben. Minőségre is jobb a komplett kerékszett szerintem, mint ami most van vegyesfelvágott.
@dqdb: alap, hogy gyorszárasat veszek. És pont hogy hatfuratosat, mert olyan a féktárcsám.
@ludsimon: a nyolcasokkal nem lesz gond, mert 50kg vagyok. Nekem is sokkal jobban tetszik így egyben, mert amúgy nagyon jól mutat. A küllők rögzítése is a szokványostól eltérő.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mewryck #4396 üzenetére
Eső után valóban elcsendesedett nekem is. De kétlem, h a műanyag távtartókkal lenne probléma, azok nem kopnak el ettől a finom mozgástól, semmi komoly koptató igénybevétel nem keletkezik rajta. Nekem határozottan a becsúszó nyöszörög. Kézrátétellel gyönyörűen érezni mozgás közben a surlódás okozta pattogást belőle.
Remélhetőleg egy komolyabb tag megoldja a problémámat, egy életre.
De miután műszer olajjal összekentem a tagot, utána lett elviselhetettlen a zaja, az egész város engem figyel, mikor haladok, nagyon ciki. Mintha tescos bringán ülnék, olyan érzésem támad.
Bár, aztán lehet adok egy esélyt neki és bezsírzom majd a szemeket és a rögzítésüket.
De inkább megszabadulnék tőle.Más: ha veszek egy 165-ös tagot, akkor azon tudok úgy állítani előfeszítéssel, h közel 150-es legyen? Az a 15 mm rengeteg a vázgeometriát illetően.
Egyáltalán változik egy tag hossza az előfeszítéssel?szerk: vki fel tudná vázolni, h egy rugós tag, ami testbike szerinti listaára kétszer több, mint amennyit ér az egész biciklim, hogy kerülhet 10k alatti összegbe aprók közt (új vagy alig használt, vagy újszerű)?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mewryck #4410 üzenetére
Hmm, köszi a tapasztalatot, kb hányezer km után kopott így ki a váz? Nekem nem tűnt még fel, a fényezés jött csak le a csavarok feje alatt, de semmi extra.
Azért nekem még lesz egy-két ötletem, csavarfejek alatt is lehet alátétezni - ha jól értelek, ennél a homlokfelületnél keletkezik a recsegés. Vagy te a csap palástfelületére gondoltál a két borda furatainál? Ha meg minden kötél szakad, esztergálok rá saját csapot.
De nem akarom kukázni a vázat, megszerettem.Meg hát vhol el kell kezdeni a biciklizést: nem ott kezdődik a szenvedély, h mindjárt veszek egyet 300-ért, hanem csak tekerni kell egy akármilyen akármivel, aztán apránként kinőjjük.
...akarom mondani nincs pénzem jobbra. -
belaazallat
addikt
-
Muton
addikt
válasz Mewryck #5567 üzenetére
a 2009es caldera a képpel ellentétben élöben (szerintem) nagyon szép zöld
ez így van méghozzá annyira, hogy rendszeresen megdicsérik Zsömlét (a linkelt vázra épült), de nem csak a külsőségekre inkább adó nők, hanem még nagydarab marcona emberek is, akiktől általában féltenek a szüleink
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Fasten
tag
válasz Mewryck #7289 üzenetére
Basszus, akkor mire van??? Elvégre - visszatérve a korábban említett autós hasonlatra - ha autót veszek, és mondjuk nyikorog a kesztyűtartója, xarul szór a rádió, vagy nem megy a villanyablak --> irány a szerviz és garban megcsinálják. Most akkor garancia jár a vázra és isten áldjon mindenkit?
@Frenky89: canga a kálvárián
[ Szerkesztve ]
Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that.
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mewryck #7326 üzenetére
Nem érdemes, de a mostani kerék már kezd kiesni a bringa alól.
Egy 42k értékű bicikli, amin a váz kivételével már szinte mindent lecseréltem.
Új tag, új villa, nyereg, markolatok, kiegészítők (amik külön számolva is egy kisebb vagyon, de ez általános biciklis felszerelés). Még egyszer ráment az ára.
Ha most 20k-ért veszek még hátsó kereket, akkor ott vagyok, h 60k-ért tuningoltam a 40k-s neuzert. -
Teasüti
nagyúr
válasz Mewryck #7485 üzenetére
Váltóvédő számomra praktikus, kitámaszthatom annál fogva, de jól jön a bringa kikötésénél is. Bár jogos, csak bukásnál hasznos. Amúgy valóban felesleges.
De nekem megér ennyit, h ne kelljen babusgatni a bicajt.A tengely meg ki van centizve, tényleg túl rövid.
Más kérdés, h ehhez az alu agyhoz nagyobb porvédők járnak, mint ami a boltban vett tengelyen lévő szereléken volt az előző kerékhez. Így érdekes lesz cserélni majd. Pláne, h koszorú oldali porvédőm nem is szorul rá a kónuszra, kotyog rajta.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Mewryck #7485 üzenetére
"váltóvédő is(sztem ez az egyik legfeleslegesebb cucc a bringán...)"
Olyan, mint a biztosítás, amíg nincs baj, addig kidobott pénznek tűnik, de ha baj van akkor számíthatsz rá.
Nem örültem volna 10 napja, amikor elestem, hogy egy új váltót kéne vennem.
Esés után, horpadásokkal és a vájatokkal tele váltóvédő, igen ramatyul nézet ki."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
sanzi89
addikt
válasz Mewryck #7793 üzenetére
Gondolkoztam én is, hogy mivel lehet a gond, de! Ha a váltópapucs vagy a váltókanál lenne elferdülve, akkor az egész váltó valamennyit elmozdult volna, nem az lenne, hogy a végállapotokra lesz pontatlan a rendszer.
A gond az, hogy x mm hosszú bovdent kellene húznia a váltókarnak ahhoz, hogy 1 fokozatot ugorjon a lánc, de ehelyett valamennyivel - egy nagyon kicsivel - többet húz. Tegyük fel azt az esetet, hogy 1mm bovden kell egy fokozat ugrásához, de ehelyett 1.15mm-t húz.
Legkisebb lánckerékről indulunk:
1-ről 2-re: 1mm bovden kell, ehelyett 1.15mm-t húz OK
2-ről 3-re: 2mm bovden kell, ehelyett 2.30mm-t húz OK
3-ről 4-re: 3mm bovden kell, ehelyett 3.45mm-t húz OK
4-ről 5-re: 4mm bovden kell, ehelyett 4.60mm-t húz OK
5-ről 6-re: 5mm bovden kell, ehelyett 5.75mm-t húz OK
6-ről 7-re: 6mm bovden kell, ehelyett 6.90mm-t húz OK
7-ről 8-re: 7mm bovden kell, ehelyett 8.05mm-t húz gond 1.
8-ről 9-re: 8mm bovden kell, ehelyett 8.20mm-t húz gond 2.gond 1: Itt kihagyja a 8-as fokozatot, és rögtön 9-be ugrik a lánc
gond 2: Itt ugyan a váltókarral vált az ember, de a végállító miatt ugye nem ugrik le a küllők közé a lánc.Ezek alapján szerintem vagy a fogaskeresek vannak egymáshoz képest közelebb - amire nem sok esélyt látok - vagy a váltókar húz pontatlanul.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
dqdb
nagyúr
válasz Mewryck #7829 üzenetére
ez a 2. alkatrész,ami felesleges egy bringára
Tippelek: a váltóvédő az első? Ma néztem meg egymás mellett három bringát: egy erősen senior korú MTB-t Deore hátsó váltóval + váltóvédővel, egyet LX hátsó váltóval és az én XT shadow rendszerű hátsó váltós bringámat. Az XT nem lógott ki a láncvillák síkjából oldalra. Az LX valamennyire kilógott. A váltóvédő iszonyatos módon kilógott, nélküle a Deore váltó se lógott volna ki vészesen ...Szerintem nincsen annál rosszabb, mint amikor nyúlik a fék. Én azt várom el tőle, ha behúzom, akkor harapjon, ne óvatoskodjon, majd adagolom, úgy, ahogyan a helyzet megkívánja.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mewryck #7829 üzenetére
Épp nincs kéznél tolomérő, de ránézésre 3,2-es noname alu anyák lehetnek, a kulcson meg vmi 4-hez közeli a legkisebb lyuk - még éppen a sarkait meg tudom fogni a anyáknak -, amire épp 12 írva. Persze a 11 nagyobb nála, a 14 még nagyobb, de a 8-as a legnagyobb lyuk. És átellenes páronként ugyanolyan méretek, bár a számozás szerint nem kéne annak lennie. E szerint 7 különböző méretnek kéne lennie.
De a számozást se értem, ez milyen mértékegység??Egy sima rugó? Ezzel egyet kell értenem, ha nyúlós féket szeretnék, akkor megvenném a létező leggagyibb felszerelést, szigorúan műanyag féktesttel és karokkal.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mewryck #7843 üzenetére
Ilyen ill. hasonló van nekem is - árban is stimmel.
De ezen 8-14-ig van, ahol a 12-es a legkisebb és a 8-as a legnagyobb. A többi méret random számot kapott. 12 és 14 kétszer van rajta.
Valószínűleg 3,2-es anyáim vannak (ha jól láttam, ez a legkisebb méret szabvány és ránézésre ekkorának is tűnnek), de a legkisebb lyuk is nagy hozzá.
Át lehet hugyozni a résen, 5 tized vagy még több a difi.
Ha tippelnem kéne, akkor a 12-es lyuk 3,8 széles lehet.
Mondom, épp csak a sarkát fogja meg az anyának, de párat már sikerült elnyalni vele.Szumma szummarum, nem vagyok elégedett.
-
kmisi99
addikt
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mewryck #8095 üzenetére
Megoldódott, köszi!
Szanaszét olajoztam, vagy egy kupaknyit lenyelettem a bowdenházzal.
Nem húztam ki belőle, mert nem tudom pótolni azt a kis kupakot, ami fogóval van rászorítva a végére. De a bowden sértetlennek tűnik, ami látszik belőle. A házban lévő szakasz meg nem szálkásodik csak úgy magától.Az, h nem tökéletesen egyszerre mozdulnak a féktestek, az nem probléma, vagy igen?
Viszont a váltómat szétbarmolták a szervízben.
Egy büdös szóval nem mondtam, h nyúljanak hozzá, de mikor elhoztam, említették, h beállították nekem. Pff, mekkora szívesség, most ugrik a láncom, nem pontos, az első kanál hozzáér a lánchoz, hátul a lefelé bizonytalan...
Az agyam elhagyom. Hihetetlen mik történnek velem.Az első váltókaromon vmiért megakadt a finomállító csavar.
revoshift '02 van és az a műanyag csavar elvileg úgy működik, h ki kell húzni a bowden irányába vmilyen rugós/körmös csavarbiztosítás ellenében és utána lehetne tekerni. Na most én vmiért már nem tudom tekerni egyik irányban sem és nagyon nem merem erőltetni, mert gyenge szerkezetnek tűnik, még eltöröm.
Ötlet, h miért akadt meg a csavar? Nem életbe vágó, mert akkor a váltón állítok, de azért bosszantó.[ Szerkesztve ]
-
Narancs
őstag
válasz Mewryck #11172 üzenetére
Stucni 22.2-es a neten található leírás szerint. Én egy elég gagyi tolómérővel 22mm-et mértem. Lehet, hogy az a 0,2mm hiányzik? Vagy a keró nem szabvány méretű stucnival jött gyárilag, aztán azt kicserélték erre az elvben jó B+ra, ami gyakorlatilag lötyög. Max jelzés még bő másfél centire bent van, bár tény, hogy minél kijjebb húzom, annál jobban lötyög.
Btw most már nem látok kint a szereléshez, de holnap szétszedem és lemérem a váznak az átmérőjét, ahová a stucni belecsúszik.Beauty is pain
-
Muton
addikt
válasz Mewryck #11548 üzenetére
viszont szélen is meg lehet szívni. én markolat és fékkar közé szerettem volna berakni és a fékkar csavarjaitól egy átlag csengő nem fért el ezért kellett magasítottat venni. itt jó látható, hogy a csengő harangja sokkal távolabb van a kormánytól, mint egy hétköznapi csengőnél
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
dqdb
nagyúr
válasz Mewryck #12828 üzenetére
Elvileg minden fékfolyadék vízmegkötő/-felvevő hatású, így a különféle DOT változatok is, mert nem lenne túl egészséges, ha télen elfagyna a fékrendszer a bekerülő víz miatt. Szóval a kezednek egyik sem jó, de legalább az ásványi olajok kevésbé károsak a környezetre, mint a szilikonalapúak.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
ithomas
őstag
válasz Mewryck #13188 üzenetére
Szuper!
Nagyon szépen köszönöm!
Én meg azt hittem, hogy ennyit tud a villa...soha nem éreztem különbséget hiába tekergettem...(kb 1 kört lehet tekerni, úgy hogy ne kattanjon...)
Na majd kipróbálom akkor, mert jelenleg számomra túl keménynek tűnik a rugózás.Real eyes realize real lies!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mewryck #15097 üzenetére
Shimano SIS. Karbantartást nem igényel.
Ami fura, hogy már nem először voltam kint mínuszokban sem, de aznap, mikor "befagyott", még csak fagy sem volt... Itthon nem láttam rajta semmi rendellenességet, kenőanyagot nem látott sztem még soha, tisztítva is max csak vízsugárral volt.
[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mewryck #15611 üzenetére
és egy főként xc-re, de néha lejtőzésre, néha göröngyös és durva útra mi az az értékhatár, amiért már hosszú éveken át szolgáló gépet kapok? gondolom ez még nagyon nem a 100 ezres kategória.
és ti hova tennétek a voksotokat, használt fully, vagy ugyanannyiért új merev? -
zsolt19900
őstag
válasz Mewryck #15646 üzenetére
első váltóra azt, hogy megoldható, picit tekergettem a low csavaron, majdnem tövig betekertem és levitte 1be, de a bowden laza maradt, de megoldják nekem elméletileg
a hátsóval meg olyan szemrevételezési gond van, hogy az az L alakú szára ami legközelebb van a földhöz, szemből nézve eláll a lánc síkjától, ez nagy gond? szóval nem párhuzamos a felső lánccal, hanem egy nagyon picit, de jól láthatóan kiáll a keréktől elfelé
és még azt vettem észre, hogy ha tekerem (első kerék nincs rajta, így csak kézbe fogva tudom tekerni) darabos picit a lánc, lehet hallani meg picit érezni is, hogy darál, de egy nagyon picit, ez lehet a váltó beállítás hibája, vagy ez tuti, hogy a nem odaillő váltó okozta dolog
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mewryck #21771 üzenetére
Na meg is csinálták nekem gyorsan. Egy szó nélkül, úgyhogy most megint egy kicsit az elégedettség felé billent a mérleg nyelve velük kapcsolatban.
Amúgy valószínűleg nem vizsgálták át sztem szervíz idején se (az emberi természet része a lustaság alapelvéből kiindulva), szóval elképzelésem sincs, milyen állapotban lehet a váz.
Ami aggodalomra ad okot, hogy egy-két napig így mentem vele, hogy kotyogott (közlekedési eszköz, függök tőle, ez van). De nem nagymami módjára, hanem még lépcső ugratás is előfordult...
Aztán később apám mondja (szerelő), hogy ezt talán nem kéne és ilyen esetben jobb, ha rá se ülök a bringára. Ezért kezdtem csak el aggódni. -
Jamby18
senior tag
válasz Mewryck #22830 üzenetére
Még sosem volt telós keróm, így nem tudom összevetni a jobbakkal. Az biztos, hogy alig mozog, földúton is max 1 cm-t, max ha egy vékony patkánál 20-al megyek akkor mozdul be egy picit, de az is olyan mintha egy helybe mozgott volna. Ahhoz képest milyen videókat láttam a youtube-on a RAIDON-nak milyen szép a rugóútja.
Haveromnak ugyan ilyen capriolója van "monitor" néven, ő vett bele 25eFt-ért egy SR Suntour XCR-P-RL 100mm telót, tegnap nézegettem meg jobban és ránézetre is sokkal maszívabb, jobban mozog, olcsóságához képest.
Nekem az eladó mondta, hogy így kapták ezzel szerelve. Nem önnyugtatásnak, de mikor korábban kerestem googlen-n képeket erről a keróról akkor is hasonló szürke tetejű telóval szerelt képeket láttam, sőt elvileg logan - lf 780nak kellene, hogy rajta legyen, testbike-on eléggé lesújtó válemény van róla.
Megemlítettem neki, mit tudnánk csinálni, hogy jó üzlettet csináljunk, és beszámolja valamennyibe (kíváncsi vagyok mennyibe).
Szerinted egy SR Suntour RAIDON LOD ,SR Suntour RAIDON RLD jó választás lenne?[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
válasz Mewryck #25486 üzenetére
az hiszem a menettel lesz gond ..
votl a kerékpárban az (nevezzük így) "A" hatókar az "A" pedlállal
le lett cserélve "B" hajtóakarra de a pedálnak maradnia kellene az "A"-nak ... de az "A" nem megy bele ...akkor így néz ki a kompatibilitás:
"A" hajtókabra belemegy az "A" pedál
"B" hajtókarba belemegy az "A" pedál
"B" hajtókarba belemegy a "B" pedálDE
a "B" hajtókarba nem megy bele az "A" pedál ...a képen az "A" pedál menetei minhe kevésbé lennének oly mélyek mint a "B" pedálé ... menetvágózni kéne'?
LINKa két tengely vastagásága szerintem tök egyforma .... csak a menetet nem hajlandó bekapni ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Lacces
őstag
válasz Mewryck #28093 üzenetére
Aham. Nah ezeket nem tudtam... 10 év alatt sosem kellett kereket cserélni, egyetlen egy bringán sem, így nem néztem utána.
Kerékkel kapcsolatban még: A kerékagyban a csapágyak jól be van zsírozva, majdnem teljesen ellepi a zsír, az mennyire jó vagy rossz?Hát igen, a külsőgumi régi. Oldalfala szakadozik. Ott szakad, ahol találkozik a felnivel. Nem találom a szakszót. Erősen kidörzsölte... (és így felszakadozik). Lehet ebédidőben csinálok róla egy képet, ha még így sem voltam eléggé tiszta.
Guminyomást a külsőgumihoz kell igazítani, vagy a belsőhöz? Hazafele úgy is benzinkút mellett megyek el, majd ott meglesem a nyomást. Amúgy ilyenkor alacsonyabb nyomást érdemes adni neki, hogy ha szakadozik a külső az új kereken?
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
Lacces
őstag
válasz Mewryck #28116 üzenetére
Hát nem tudom mi tévő legyek, lehet leteszem a kerékpárt és elgondolkozom az egészen, hogy mi legyen.
Azzal a kezdődött az egész, hogy hajtáskor a hátsókerék kicsapodott a váznak, guruláskor nem. Komplett kereket cserélni kellett. Közben apám szétbuherálta a fogaskereket, vehettem újat, mert a szakik szerint az is deformálodott... Akkor kiderül, hogy lánc is kell rá. (De ebben a városban duplája mindennek, egy KMZ láncért (ami máshol 700-800 és alig jó) elkérnek lazán 1800-at...). Most meg új külsőgumi + belsőt is cserélni. Valahogy nekem ez így sok... Most ez a külsőgumi nagyon felb**** az agyam... Megnéztem most, optimális a nyomás. 2,5 bar... Pedig amikor beleraktam akkor nem volt ilyen, most hogy használom szakítja a felni... Lehet inkább egy másik felnit kéne vennem?
Egy picit félek, hogy jó veszek még rá gumikat, de akkor még valami más probléma is beüt...Én személy szerint nem hittem volna, hogy ha valamit lecserélek, akkor vele együtt mást is cserélnem kell. (Például azon is meglepődtem, hogy sokan mondják, ha láncot cserél csak az ember, akkor fogaskereket is kell cserélni.)
Most meg attól tartok, hogy ha új külsőgumit akarok venni, akkor felnit is kell majd venni?
Sok kicsi csere / javítás, sokra megy...Lehet veszek akkor még egy külsőgumit vagy belsőt és akkor meglátom. De ha azt is szétkapja a felni... én dobom ki az egész bicajt
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Milyen egeret válasszak?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5