-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Mewryck
tag
-
Mewryck
tag
válasz -=Vacsek=- #1412 üzenetére
ne vacilálj,tora kell neked ennyi pénzért
most én is egy 2010-es tora sl-t nyúzok,amikor vettem ezt találtam,ami kisebb kompromisszumokkal(egyszerű,viszonylag jól mozog,visszaútcsili állítás kívülről),de megfelelt a feltételeknek,nem bántam még meg,pedig kapja az ívet rendesen
mondom ezt úgy,hogy eddig csak marzocchi telóim voltak/vannak('07 drop off 4;'08 55R;'09 55R;'07 888 rc2x va)és kivétel nélkül dh/fr felhasználásban volt részük merev ill össztelos gépekben
amit bánok:nem szedtem még szét akkor egy olajcserére,rontani nem ront semmit,tudom,hogy rendesen megkapta volna azt az olajmennyisége ami kell...nemtudom mennyi van most benne,de a 100ból csak 90mm-t mozog maximálisan,lehet egy kicsit több olaj van benne mint kéne...nemsokára kiderül
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz -=Vacsek=- #1452 üzenetére
amikor vásárlás elött álltam,nem találtam olyan marzocchit,amilyen kellet volna,egyik ismerősőm meg pont ilyet vett elöttem kb 1 héttel,megnyomogattam,mentem vele pár kört,aztán ugy döntöttem,kap egy esélyt...
kérj képet a telorol,nézd meg milyen bringában volt,sokat elárul a használatáról,aztán belátásod szerint dönts
én a helyedben erre mozdulnék rá,ha megfelelő a nyakhossz
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
ha valaki rendel crc-ről 1-2 héten belül,dobjon már egy privátot,rendelnék egy két dolgot,thx
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
nemtudom gyárilag milyen betét volt az avid fékedben,de egy puha betét(organic) megér egy probát
szerintem jobban járnál egy nemgyári kerékszettel:
-amit kinéztél centerlockos tárcsarögzitésű,vagy másik tárcsa vagy átalakitó kell
-novatech light agyakkal,könnyű felnikkel,dt küllözéssel jobban jársz és még másik tárcsa vagy átalakito sem kell[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
az az én lustaságom volt,hogy nem néztem meg,kaphato mindkét aggyal,ezért hivtam fel rá a figyelmet
viszont gondolj a küllőpotlásra is ha netán beüt a krach...gyári kerékszettek küllőit nehéz pótolni
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
-
Mewryck
tag
hátha érdekel valakit: sram gripshift 3*8
az ár alkuképes ésszerű határokon belül
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #4370 üzenetére
én is egy ilyen vázat nyuzok városi rohangálos bringaként,már a 3. tag van benne,addig használom,amig teljesen ki nem kotyogósodik,aztán csere...(1-2k között van a tag általában,a müanyag távtartó elkopik,aztán már fém a fémel érintkezik,ez adja a nyöszörgő hangot)
a nyöszörgés csökkentésére én vizet használok,a tag 2 befogási pontját meglocsolom egy kis vizzel,párszor megnyomkodom,ujra meglocsolom kis mennyiségü vizzel aztán kb hangatalan a cucc egy ideig(hőmérséklet-időjárás függő a dolog,nyáron (min 25C)kb egy-két napot bir,ha hidegebb van,akkor 1-2 hétig is jo...nem látok benne rációt,de eddig mindig bejött,egy probát neked is megér
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz fpeter07 #4400 üzenetére
nagyon sokmindent kiprobáltam már,a viz csak egy véletlen folytán került a képbe
amit probáltam:
különböző olajok tömkelege:
-müszerolaj
-sürü teleszkop olaj
-motorolaj
-fáradtolaj
zsir:
-sárga általános
-kék magasfordulatszámú
-sötétzöld munkagépek viz alatti részeihez
ezek kb egy fél napig voltak hatásosak......és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #4406 üzenetére
az a legföbb baj ezzel a vázzal,hogy a forgáspontnál nagyon gyenge,nincs csapágyazva,igy amikor rugozik,sajnos jobbra-balra is mozog(csuklik);a tag also befogási pontja oválisra fog kopni,ott is kotyogni fog,a tag felsö befogási pontja veszi fel a jobbra-balra mozgást és ott kopik el a müanyag távtartó,amik egy vas 'csapon' vannak rajta és ez a vas-váz találkozásnál lesz a nyikorgo hang...bontottam már szét ilyen alap tagot is,a tagban nincs semmi,ami miatt pattogo hangot tudna adni...kezdetben pedig én is erre gyanakodtam...
ha komolyabb tagot veszel,azzal is elöfog jönni ez a nyikorgo hang,a gyenge forgáspont miatt...
ha veszel egy nagyobb tagot,elöfeszitéssel nem tudod kisebbé varázsolni,ahhoz bele kellene nyulni a tagba,távtartót bele,viszont nemmindegyiknek lehet igy csökkenteni a szemtávolságát..ördögi kör
testbike meg...nemirok semmit...ha feltünöen olcson adják,akkor valoszinüleg le van lakva,nincs hozzá alakatrész vagy anyagilag már nem éri meg foglalkozni vele...
Ariadne:jo ez a sötétzöld zsir,csak a forgo részeknél(csapágy) általános felhasználásra nem ajánlott,mert annyira sürü,hogy visszafogja a forgást,ezért csak munkagépeknél ajánlott,csakis viz alatt...amugy meg mindig is van-volt-lesz
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz belaazallat #5564 üzenetére
nemtudom ezt linkelték-e már,érdemes elgondolkozni rajta
a 2009es caldera a képpel ellentétben élöben (szerintem) nagyon szép zöldszki:a kép alapján egy menetes racsnileszedővel szerintem lejön a racsni
ilyen rendszerű fogsort viszont nemkapsz,csak sima meneteset,melyeknek 14t a legkisebb lánckerekebelaazallat:sorry,write only modban vagyok....
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz szentkuti11 #6491 üzenetére
neuzer oldalán nézelődj még
SUN - Mammoth BFR felni - ezt sasold meg,ha mindenképp fékezőfelülettel ellátott felni kell
a felnifék-tárcsafék témába meg ne menjünk bele
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
irok egy listát Neked,hogy ez nálunk kb mennyiből jönne ki
-első kerék(alu agy+küllök+alu duplafalu felni=kompletten) ->3600
-hátso kerék(-||-) ->4000
-gumik (CST 26*1.9 1800/db[nemsokára emelkedni fog],vagy noname kb 1400/db-tól) ->3600
-belsők (autoszelepes 550/db) ->1100
-v fékek(trinity alu 1500/db) ->3000
-v fékkar(trinity alu) ->2500
-monoblokk (középagy helyére) ->2200
-lánc (attol függ h 6-os v 7-es kell) ->1100 v 1400
-lánckeréksor (attol függ h 6-os v 7-es kell,ha hatos akkor pozicios vagy nem)
-6os nempozíciós(noname) ->1200
-6os pozíciós(shimano) ->2600
-7es pozíciós(shimano) ->3000
-kényelmes nyereg(van olcsóbb is) ->1800
-bowdenek(2fék 2 váltó) ->400
-bowdenház ->kb 450ez igy kb 27k huf anyagár (drágább cuccokat számolva),ehhez még kell,hogy a hajtomű ne legyen elkopva,a két válto ne legyen berohadva,a váltogörgök ne legyenek elkopva,váltokarok rendesen váltsanak,kormánycsapágy ne kotyogjon,ne szoruljon,ne legyen el/kikopva,kormány-kormányszárnak ne legyen baja,nyeregcsö ne legyen belerohadva a vázba,váz-villa ne legyen elcsavarodva,menet elnyalva,stb stb...ha ez mind klappol,erre jön rá nálunk min.10k munkadíj
ezekután mérlegelj,neked megéri-e ennyit rákölteni,hozzáteszem:a kolléga bringája sem biztos,hogy olyan jo állapotban van(valoszinű hogy arra is költeni kell)
én egy uj montit ajánlanék (mindene uj,szép festés,neked megfelelő szin,1 év garancia)
üdv
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz fpeter07 #6681 üzenetére
ha van kerékpárszállito kocsi a vonaton akkor van egy kerékpároknak fenntartott rész(ált3-5 db) ülökével,ha nincs ilyen akkora vonat eleje vége ugy van megcsinálva,hogy 2 db bicajt kampora feltudsz akasztani,de nincs mellette ülöke,ha nincs iylen lehetsöég akkor a vonat elejébe ill végébe felviheted
a vonat addig vár,amig a kalauz nem jelez,a kalauznak pedig meg kell várnia,amig mindenki le/fel száll
diákjegy 50%os kedvezményü,de a bringának is kell jegy,ami mostanság (ha jol tudom) 210 ft(távtol független,egységáras...)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7252 üzenetére
a fékkar pozicioját(és egyben az utját) tudod vele állitani,a kisebb kezü emberkéknek hasznos dolog ez...
(7225): én a dx-est választanám és rajta hagynám a canti féket(ha a dx szériábol van az is: shimanonak azok a canti fékjei bitangul tudnak fogni)
a speci FSR rendszer elönye a fékfüggetlenség,lefelé csapatáskor fékezés közben nem keményedik be a tag,nem fog "elpattogni",további elöny,hogy nem "nyúlik" meg a villa berugozás közben,nem rángatja a váltot feleslegesen
szerk:ha valakit érdekel sram 3.0 gripshift váltokar(3*8),uj,dobozos,irjon privátot
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
pedig jol mondta a boltos,csak ezt nem mindehol mondják el...
fékpofa,gumi,bowden,bowdenház,,fogsor,lánc,hajtomű,szimering,persely,csapágyak-ezek kopo alkatrészek,kopásra nincs garanciagarancia a rendeltetésszerű használat mellett meghibásodott alkatrészre van
vázra is akkor él a garancia,ha megreped...ha 2 vagy több darabban van,akkor ugrott a gari...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
te magad irtad az autos példát:valami nem (ugy) müködik,beviszed,gariban megcsinálják,pl nem ugy fékez(kopik a betét,utána kell állitani ez tiszta sor,de ha már a kopott betét belemar a felnibe és a user ezt nem veszi észre,hiába veri az asztalt,nem garis),nem ugy vált,utánállitások,ilyenek...
bikemagon olvass el egy bicajtesztet,alkatrészleirásnál nézd meg:
-vázgarancia x év(x= gyártofüggö)
-alkatrészgarancia 1 éveladástol számitott egy évig az az alkatrész szakszerüen szervizelve,rendeltetésszerü használat esetén problémamentesen fog müködni,ha mégsem akkor csere
a kulcsszo a szakszerü szerviz és a rendeltetésszerű használat,ezt felejtik el a userek,pedig a garanciakönyvben is benne van,csak nem olvassák el....
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7314 üzenetére
ha a nagy láncekereket is használni akarod a soron,akkor igen
az alap váltoknak rövid a váltoteste és a felsö terelögörgö hozzáér a lánckerékhez,nem fog szépen egyenletesn futni a lánca linkelt kerekek közül a stxest választanám,ha lehet hinni a hirdetés szövegének(az stx agyak elég jok,a felni ráadásul szegecselt is)
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7316 üzenetére
nagyon nem tudsz mellényulni,kb 16-30mm közti felnik mind jok,30mm-töl már az extrém felhasználásra szánt felnik vannak
minnél szélesebb a felni,annál szélesebb gumit tudsz rátenni
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7318 üzenetére
szélesebb felni általában erösebb is
ha széles felnire raksz keskenyebb gumit,akkor a futofelület "vastagszik" meg(szélesebb részen érintkezik a talajjal,a külsö kör alakja oválosabb lesz),viszont van egy határ ami alá nem érdemes menni(széles felni-keskeny gumi),de ez a te esetedben nem áll fenn,az 1,95ös gumi 30as belsö szélességig tökéletes...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7325 üzenetére
használt láncot uj sorral (vagy forditva) nem raknék össze....
a kerékpár fejlesztés pedig veszélyes dolog,rosszhatással tud lenni a pénztárcára...milyen bringába szánod ezt a kereket?érdemes ennyit rákölteni?
az alivio agy nem az örök darabok mintapéldánya[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7327 üzenetére
ebben az esetben én egy gyárilag összefüzött duplafalu felnis,alu agyas,menetes(nem kazettás) kereket vennék,kb 4k huf,boltja válogatja,igy nemcsak a racsni árával vagy elölrébb
én ilyen kerékkel nyomulok(kezdetekben-2002 tájékán- ezt használtam dh-ra is,jobb nem lévén )utoljára kb 2 éve cseréltem benne tengelyt és golyokat,2006 ota boltba-dolgozoba járos bicajbasn teljesit,ha elkap a gépszij akkor ez is kap ezt azt
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7472 üzenetére
ha már ugyis szétszedted az agyat,akkor a tengelyt már odébb tudod tolni,hogy felférjen majda váltovédö is(sztem ez az egyik legfeleslegesebb cucc a bringán...a 0,5-1 menet az anyán az már nagyon határeset),meg persze toljál bele megfelelö mennyiségű zsirt is,mert gyárilag nemsok kerül oda,ahova kéne
a racsnit meg le tudod szedni egy csillag-villás kulccsal és egy kalapáccsal is(nem kell sajnálni a kulcsot,nemfogja megadni magát,biztonságképp a zároanyát rátekerheted a racsnileszedöre,igy nemfog elmozdulni tengelyirányban)
a küllöropogás/pattogás uj keréknél természetes,pár méter gurulás után megszünik
az egyik oldali konusz és kontraanyát meg rendesen huzd össze,ez legyen a fix oldal,a másik odalon már könnyebb beállitani a megfelelö "feszességet",a kerék pedig a kontraanya és a konusz között lévö távtartok miatt nincs középen(minden váz más,igy ritka,hogy egy uj kerék középen legyen)vagy a távtartokal játszol,vagy visszaviszed a bolta ahol vetted,a küllöutánhuzás alkalmával be is huzhatják középre a kereket
a koszorut meg ne bontsd meg,nem bonyolult,csak sok benne a golyó ( nagyon sok,nagyon kicsi golyo,aztán ha nincs meg mind,kezdödnek a bajok,mert olyat nemfogsz kapni,max másik racsnibol );helyezd vizszintes helyzetbe a racsnit,a nagyobb lánckerék legyen felül,a résbe nyomjál müszerolajat,majd forgasd hátrafelé(racsni dolgozzon és persze továbbra is vizszintesen legyen!)eleinte még szarabb hanjga lesz,de ezt párszor megismételve rövid idö mulva a kis lánckerék felöli oldalon a müszerolaj távozni fog,egy adag piszokkal eggyütt;ezt az olajozás dolgot addig csináld,mig szép tiszta hangja nem lesz
a kis felületi rozsda a láncon még nem oylan nagy probléma,el lehet tüntetni,de onnantol már fokozottabban kell rá figyelni(a rozsdás lánc sokkal joban koptatja a fogsort is!);shimanobol nekem eddig azt xt lánc az,amin nincs/nem is volt még rozsda(deore és lx láncokon elég hamar megjelent,rendszeres olajozás mellett)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz sanzi89 #7790 üzenetére
nemfeltétlen a váltokarnál kell keresni a problémát,váltó/váltópapucs nincs elhajolva,elferdülve?
váltokart pedig nemszedünk szét:
-nem lesz hozzá alkatrész
-kicsi és összetett szerkezet,megbontani sem egyszerű,nemmég összeraknimontis vonalon a kétkaros váltokarok terjedtek el inkább
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7827 üzenetére
van benne egy erös rugó,ami megakadályozza(ná),hogy a kerék blokkoljon(ezzel is lehet blokkolni,csak kicsit nagyobb erövel),cserébe a fékérzet nyulos lesz...ez a 2. alkatrész,ami felesleges egy bringára
a küllökulcsot pedig nézd meg alaposan,a 8-ból 2 lyuk egyezik meg(nálunk legalábbis csak ilyen van),a küllök pedig jobbmenetesek
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
igen,a váltóvédő az első
7833: ilyen küllőkulcsunk van,9-15ig van számozva(14 kétszer van),általában a 14-es kell a bringákhoz(vannak olyan küllöanyák is,melyek egyik párhozamos oldapárja 'a' hosszuságú,a másik 'b')
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz kmisi99 #8086 üzenetére
a hiba ottvan,hogy fully...a másik pedig,hogy itthon szerelik öket,de kinában gyártják,festik,matricázzák(ez a csepel nem az ami volt régen...),ha tudsz,szabadulj meg töle...3db ilyesmi fullynk van eladosorban használtan,5k/db,senkinek nem kell,nem véletlenül...
Vacsek:ha monoblokkkod van,valoszinü hogy kilazult és utánna kell huzni
Teasüti: v-fékekböl is többfajta van a rugos rész szempontjábol,van ameliyk a féktesten belül van(itt csak a 3 rugoállással tudsz variálni) és van amelyik kivül-ezeknek a rugoját lehet hajlitgatással megfesziteni,a ksi csavarokkal a féktest oldalán finomhangolást tudsz végezni(kb egyszerre mozogjon mindkét fékpillango)
de a legjobbana bowden-bowdenház lecserélésével jársz,továbbá nézd meg a fékkarnál lévö bowdenfeszitö csavart,az is befolyásolja,továbbá a bodenház vagy a boden nincs-e valahol megtörve,megynomodvaLacces:ha tudod boltold vissza a gépet,mert csak szivni fogsz vele...
telo nem fog mozogni,bármit is csinálsz vele(nem a lock miatt,mert az nincs benne),a pedálnál meg az a baj,hogy ha hibátlan a pedál és mégis 8asokat ver,akkor vagy ferdén hajtották bele a hajtokarba a pedált,vagy el van b@szva a menet a hajtokarban...ha az utobbi,akkor hajtomücsere,ami nem is olyan olcso dolog-ezeket a dolgokat meg nyilván tudja az elado,ezért is hirdeti meg...[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
-
Mewryck
tag
válasz Narancs #11167 üzenetére
3 féle méret létezik ezen kormányszárakból, 22.2, 21.1,20.0 (ebben nem vagyok biztos),lehet,hogy nem a megfelelő méretű van benne(vedd ki,mérd le tolomérővel a szár külső átméröjét és a villa belső átmérőjét,igy tuti kiderül a turpisság)
a kormányszár kihuzásnál pedig figyelj a max értékre,mert attol is tud mozogni a kormányszár a villanyakban,ja és jol huzd meg a rögzitö csavart!
Kashim
a '09 kona cindercone-hoz ahead rendszerű kormánycsapágy kell
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz zoli03 #11319 üzenetére
ha jo hátsó lámpa kell,ezt keresd
3 ledes,ebböl a felsö 0.5W-os,villogni és világitani tud,több nem is kell,nem zabálja az elemet és persze nagyon jó fénye van(!!!),boltja válogatja hogy ki mennyiért adja,nállunk 800 huf elem nélkül
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz szatocs #11603 üzenetére
igazából 3 féle kormányméret létezik:
-22.2 jellemzően cro-mo kormány,ezt inkább a dirt-street bringáknál lehet megtalálni
-25.4 általános kormányméret
-31.8 OS kormányméretnamost a fékkarnak,váltokarnak,stb mind3 kormányra fel kell mennie,igy kizárásos alapon minden kormány 22.2 a markolat résztöl a befogó előtti x részig,kormánya válogatja
sghc_toma: melohelyen le tudod biztonságosan zárni?lesz aki rá tud nézni?melobajáros bringára én nem költenék ennyit,egy alap montit néznék a helyedben duplafalu kerekekkel,normális alu vfékekkel és fékkarokkal
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Runner_fxr #11738 üzenetére
ez leginkább az üzemórától és a felhasználás intenzitásától függ-én a helyedben most olajat cseréltetnék,aztán ha továbbra is ilyen felhasználást kap,akkor min. félévente érdemes lenne olajat cserélni,szimering elég évente,ha nem engedi az olajat
árban olyan 10-15k-ra számits-anyag(olaj,szimering)+munkadij(szerelés,tisztítás)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
hátha érdekel valakit: kerépáros kabát az aldiban
van még felső és naci is,jah meg kesztyű-én egy kabátot és egy kesztyűt beújítottam
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz venember83 #12826 üzenetére
az ásványi olaj lényegében hidraulika olaj,az pedig kiszárítja a bőrt...(ilyen szempontból egyik sem jobb a másiknál)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz ithomas #13153 üzenetére
hali
tekerd nyugodtan a tekeröt,asszem 12-13at fog kattanni,mire elér egyik végállapotbol a másikba,nincs baja,ez igy müködik
némely verzioknál a kupak közepe átlátszo és van benne egy sárga rud,ami jelzi,mennyire van elöfeszitve a villa-nah egy ilyen kattanás egy egységnyit változtat annak a sárga rudnak a magasságána lok része szintén végállástol végállásig,de azt kb egy fél vagy háromnegyed fordultig tudod tekerni
üdv
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #15085 üzenetére
az alap váltók(első és hátso is!) elég hamar beállnak,ha fagypont közeli hömérséklet van,a melegen tartás kb az egyetlen megoldás rá,az olajozás semmit nem ér nekik ilyen hidegben
nem alap váltók nem érzik meg ennyire a hideget
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz fpeter07 #15094 üzenetére
a tesco gazdaságos és társai össztelosokon lévö csodaváltókról van szó és a hozzájuk hasonló noname pozíciós ill noname nem pozíciósakról, tourneynak már neve is van,nemcsak cikkszáma
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz zsolt19900 #15523 üzenetére
vagy a csavar fogja(amit már az elöbb is irtak),vagy el van koszolodva(ha nem használod sokat az 1es fokozatot elöl,lehet hogy be is van állva),a laza bowden ezekre utal
teasüti: nézz meg egy két Dh-s videot,ahol merevfaruval csapatnak lefelé,nemvéletlenül használnak olyan alkatrészeket-"túl" vannak építve+ehhez kell még a megfelelő technika
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #15610 üzenetére
nincs benne rugostag,forgáspont és a nicolai-on kivül nemsok gyártó van,aki dh-s használatra is ad garit a merev vázaira(amik szintén horror árban vannak)
nem erősebbek a merev vázak,csak erösen határolt az a terhelés,amit elbirnak,a vasággyal 50kg-os emberek alatt sokat kibirnak(rugalmas az anyag),de egy megtermett ember bizony könnyen hazavágja őket(reped,törik)szegény ember dh-váza a polarx,umf hardy,kona stuff-scrap-shred és társai
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz zsolt19900 #15634 üzenetére
a hátso váltokat általában rá lehet birni +1 fokozatra(6/7->8;8->9,ezeket probáltam eddig,hiba nélkül hosszu távon müködnek)
ha hiba nélkül müködik a váltás,akkor csak annyira koptatja,nyirja a láncot mint egy másik 8as váltó;ha valami nem stimmelne a váltás terén,hajtás-váltás közben éreznéd,hogy nem fut simán a lánc,darabos a hajtás és a váltás,váltás közben sokat"gondolkodik",felkaphatja a láncot is, stb stb-ha ezek nincsennek,én rajtahagynám,aztán ha elkopott a sor+lánc,akkor talán váltocsere
elsö váltóra mit mondott a "szaki"?
Teasüti: kb 150-200k-ra gondolj,egy jo hosszu életű xc bicajra,ami lehet h nem egy sulybajnok,de van benne annyi tartalék,hogy kiszolgáljon egészen sokáig
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5