Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz TESCO-Zsömle #39512 üzenetére

    V féknél meg soha? :D V féknél egy jó felnivel ha nem állandóan sarazol, akkor 20 ezret el kell tudni mennie... mielőtt elreped a peremnél. Egy jó féknél, jó felnivel, jó vázzal, szépen kopik a fékpofa, és azokkal is el lehet menni akár 5-10 ezret is, de ha cserélhető fékgumis pofát veszel, ott meg 1 perc kicserélni, és újra beállítani sem kell..
    Viszont a tárcsával akkora szopás tud lenni hogy az öröm és boldogság.. haverom az legszívesebb szétverte volna egy baltával a barátnője tárcsás bringáját. :D
    Pl ha hidraulikusat veszel.. Légtelenítés.. azt a végtelenségig csinálhatod egyes fékeknél, tökéles van mikor soha nem lesz. Aztán 1 év múlva újra fel levegősödik stb. Van amelyik féket órákig lehet légteleníteni, aztán hetek múlva újra rájössz hogy nem jó.. beesik a fékkar, nyúlik mint a szar, változik a fogás pont, nagy tapasztalat kell hozzá..
    Aztán van amelyiknél nem lehet állítani a nyomás pontot, ott meg az olaj szinttel kell kikísérletezned hogy a két fékkar ugyan ott fogjon..
    Aztán van olyan fék, amibe 6 ezer egy pár fékpofa, és hallottam olyat hogy 2 ezer km alatt elkopott..
    Amelyik meg nem kopik, az meg fel üvegesedhet, és kb olyan fékerőt fog produkálni mint egy kínai v fék..
    Másik jó, kereket ki be rakni.. ne karcold szét a féktestet, a vázat, beletalálj a fékpofák közé, aztán jobb ha van is nálad egy imbusz vagy torx kulcs, hogy a féktestet újra beállítsd, mert 10 ből 9 kerék visszarakásból cisszegő fék lesz.. aztán ha elgörbíted a tárcsát, megütöd valamivel, folyamat cisszeg utána a féked.. lehet szórakozni a tárcsa vissza görbítgetésével..
    Meg még ami megint mókás tud lenni.. ha ki van véve a tárcsa a féktestből, és behúzza valaki a féket.. na onnantól kezdve vége van.. dugattyúk kijönnek, fel levegősödik, stb..

    Jó a tárcsa, ha jó.. de szépeket lehet vele szopni.
    Én a szervizbe a nyáron is kb mentem próba kört 10 tárcsás bringával, az alivio V fékem többet ért náluk.. egyszer mentem egy 760 as XT fékkel, nah az jó volt..
    Jelenleg én is tárcsára váltok, vettem egy magura fékszettet.. gyárilag nyúlik, kb a markolatnál fog.. légtelenítése meg egy halál lesz ahogy utána olvastam..

    Baltoafarkas
    Találsz vázméret kiválasztáshoz táblázatokat a neten. Milyen magas vagy?
    Csak akkor bukik meg ez a dolog.. hogyha pl sloopingos a váz, szóval azonos a geometria, de kisebb a nyeregvázcső, vagy ha túra, "kényelmes" vázról beszélünk, aminek a felső csöve rövidebb, szóval rövid a váz, vagy ha verseny vázról beszélünk, ami meg hosszabb..
    Kerék méret attól függ mire akarod használni főleg.. felnőtt embernél a dirt jumpot leszámítva a 24 es kerék már kilőve, így 26-28-29 ből választhatsz, mint monti, trekking, vagy 29 es kerekű monti..
    Hajtókar hosszal csak szélsőséges esetekben érdemes foglalkozni MTB -n szerintem, mert oda azért nem árt a nyomaték, így az általános 175 ös jó szokott lenni, ennél nagyobbat csak az elit versenyzésre gyártott cuccok közt találsz, kisebbel meg csak akkor érdemes foglalkozni, ha kényelmetlen neked ha ekkora kört kell leírni a lábaddal, de ez csak alacsony termetnél fordulhat elő.. vagy nagyon pici lábméretnél, mondjuk ha 160 centi körül vagy egy 35 ös lábbal..

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák