- XPEnology
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen routert?
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Aliexpress tapasztalatok
- Mesterséges intelligencia topik
- Windows 11
- ZNET Telekom
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
ludsimon
veterán
-
fungeld
aktív tag
válasz venember83 #24111 üzenetére
Köszi, és azt honnan fogom tudni?
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
Vasinger!
nagyúr
válasz ludsimon #24100 üzenetére
Hát az úgy volt, hogy szereltem fel a Cube-ra (lassan valami nevet is kéne adnom neki) a km órát, szóval semmi extra, egy helyben állt a bringa, egyszer csak el kezd ereszteni a hátsó kerék, de nagyon erősen. Fél perc alatt 0-ra engedett. Nézem, hogy mi a sz@r van, egy helyben állt a bringa és úgy ereszt.
Szétszedtem, megnéztem, hogy a felni felőli oldalon sok kis lyuk keletkezett, mintha anyaghiba lenne, vagy mintha nem bírta volna a gumi a nyomást. Tüske vagy hasonló dolog nem volt sehol, többször is átnéztem. A felnivédő szalag is a helyén volt. Valószínűleg a nap miatt engedett el, de ezt nem tudom, nem volt olyan nagy meleg sem.
És akkor most jött a feketeleves. Mikor kiszedtem a hátsó belsőt láttam, hogy az van rá írva, hogy 26x1.3-1.75. Hát mondom ez nagyon jó. Ilyen belső beletenni egy 2.25-os erősen ballonos külsőhöz eléggé fura.
Elől sem volt sokkal jobb a helyzet, ott 26x1.5-1.95-ös volt, de egy 5-600 forintos Kenda belső volt benne, hátul legalább Coninental volt.
Itthon meg persze, hogy hadilábon álltam belsőkkel, főleg olyan méretben amilyen kéne, valahogy megoldottam, de nem volt egyszerű, mert a rövid szelepes belsők eléggé nehezen mennek bele némelyik felnibe...
Ma elmentem Crazybe, sajna Meme nem volt bent, így mással kellett megbeszélnem az ügyet, de igazából az volt rá a válasz, hogy nem számít, hogy milyen méretű belső van benne, ettől nem lehetett defektem, pont.
Oké, hiszek nekik, mert nem értek hozzá, de azért egy 250k-s bringába csak illene egy Schwalbe, de legalább Conti belső előre és hátulra is, lehetőleg jó méretben...
Kárpótlásul kaptam egy 800 Forintos láncvillavédőt és ha Meme bent lesz megbeszélem vele ezt a dolgot, hátha adnak egy belsőt, mivel gari időn belül vagyok, de ez már a jövő zenéje.
-
fungeld
aktív tag
válasz venember83 #24153 üzenetére
Ezt nem hiszem el. Bele se kap a menetbe. Ilyenkor a vázzal vagy a monoblokkal van a baj? Próbáltam mindkét irányba.
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
venember83
nagyúr
válasz fungeld #24155 üzenetére
Többféle menet van, sajnos több ismeretlenes távsegítségben nem vagyok túl képzett.
Vasinger!: A kisebb belső miatt nem nagyon kaphatsz defektet. Amúgy most vettem 2 Kenda belsőt, valószínűleg a többszázezres összteleszkópos gépemben is használni fogom, mert miért is ne tenném? Most épp ez volt, ezt vettem, ennyi.
-
N.GÁBOR
aktív tag
Emberek, ez eszméletlen!
Most értem haza első grazi bicózásomról. Nem tudom, hogy ez jó-e vagy sem, de jobban kellett koncentrálnom mint kocsival! Csak úgy kígyóznak a biciklisek a belvárosban, a lámpáknál meg valóságos dugók vannak a biciklisávon. Mivel rengetegen jönnek szembe és utánad is, ezért állandóan "bolyban" tekersz, vagyis úgy kell eljárni mint kocsinál ha előzni akarsz. Kinéz, szembejövőt lecsekkol és hátranéz, hogy nem akarnak-e épp előzni. Döbbenet, én ilyet még nem láttam. Egyfelől jó érzés, hogy erre haladunk, másfelől viszont nagyon fura stresszes helyzetet teremtet, pedig a bicózásról korábban minden eszembe jutott, csak a stressz nem.
Nah, elnézést, csak gondoltam ezt megosztom veletek.
Üdv
May the force be with you!
-
Atipapa
csendes tag
Én is bringával járok dolgozni minden nap , és tapasztaltam hogy sok autós nem figyel ránk , ott ahol nincs bicikli út , nehéz úgy közlekedni hogy ne üssenek el .
Privát üzenetre akkor is válaszolj , ha nemet mondasz valamire , mert így illik , különben bunkónak tartanak , és ezen ne is csodálkozz .
-
Atipapa
csendes tag
És még valami , a jobbkezes utcákon is kihajtanak , ha nem látnak autót közeledni , mert minket nem vesznek figyelembe , múltkor is majdnem belém jöttek .
Privát üzenetre akkor is válaszolj , ha nemet mondasz valamire , mert így illik , különben bunkónak tartanak , és ezen ne is csodálkozz .
-
salieri.
őstag
Sisakot kell vennem, valaki használt itt ilyen sisakot ? Szívesen várnék róla véleményeket,tapasztalatokat.
Salice SPIN
[ Szerkesztve ]
-
Djuree
félisten
válasz Atipapa #24159 üzenetére
múltkor én is majdnem elcsaptam egy nőt, ha munkatárs nem ül mellettem és ordít rám akkor elcsapom jobbra kanyarodáskor pedig figyelek a bicósokra/motorosokra, mindkettőt csinálom, fokozottan figyelek rájuk, mégis majdnem baj lett. ugye korán reggel még fáradt az ember, könnyen benézi sajnos.
haver tavaly elcsapott egy outist, áthajtott a bicajos a bicikliúton ami keresztezett egy másik utcát, és szét sem nézett a bicajos, 40-el áthajtott, havernek esélye sem volt észrevenni, sövény volt a bicajút mentén, nem láthatta a bicajost. csak a bicaj tört szerencsére, drága volt, csak a felni volt 40k
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
tzimash
őstag
Mai karika, meló utáni "hegyi" edzés Az átlag azért lett jobb, mert nem egyedül voltam, hanem egy kicsit edzettebb kollégával. Azért mentem én is elől néha meg felfele mindenki a saját zsírján megy ugye.. sajna én szó szerint
-
ludsimon
veterán
ÉLVEZD like
undefined
-
ludsimon
veterán
Ilyenkor megkapják őket 1 éjszakára vagy nem? - milyen motiváció lenne már
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
venember83:
Én már csak ilyen vagyok. / Vicc akart lenni ha nem esett le. /[ Szerkesztve ]
undefined
-
:MTC:kandur
tag
válasz venember83 #24168 üzenetére
Bár nem kerékpározásban, de én is eltöltöttem pár évet (él/verseny)sportolóként. Tudom, milyen az, amikor már levegőt venni sincsen energiád, és akkor következik a nap 3. edzése... Ma már visszasírom azt az időt, pedig nem is volt régen...
kikívánkozott belőlem...★★★★★
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Egy kis közvélemény kutatást csinálnék:
Ki milyen láncot(-kat) használ(-t), hány km-en keresztül? Országúti szekciót is kérdezem, de jöhet mouten-bike-os szakosztály is és nem utolsó sorban szki, mint külön szakosztály!
Szerk: Pontos típus megjelölést kérhetnék?
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
ludsimon
veterán
válasz belaazallat #24171 üzenetére
Egyet kerülj el messziről: XT lánc! Egy hulladék!! Szanaszét szakítottam állandóan, egy csomószor lett foltozva, pedig nem is vagyok erős.
A többi alsóbb kategóriásak is jók, ezzel az egyel tapasztaltam negatívumot.
Az, hogy mennyit bír a lánc, nem a címkétől függ ami rá van írva.
Nagyban befolyásolja az időjárási körülmények, mikor milyen körülmények között volt használva. Poros környezet se jó neki. Milyen rendszerességgel volt mosva a lánc, kenve a lánc stb.undefined
-
ludsimon
veterán
undefined
-
Spam123
tag
Mitől csilingel az első tárcsafékem? Olajos 203-as tárcsám van és csilingel vagy mi. A hátsó nem csinál ilyet. Nincs 8-as a tárcsában.
-
salieri.
őstag
válasz belaazallat #24171 üzenetére
Én Campagnolo Recordot
Shimano Ultegrat es Dura Ace láncot használtam, ez 2 -szer annyit kibír szerintem mint egy olcsóbb lánc.
ami km-ben 5-6 ezret jelent.[ Szerkesztve ]
-
-
sanzi89
addikt
válasz belaazallat #24171 üzenetére
Shimano CN-HG53 9s 4500km-nél esett bele a nyúlásmérő 1-es oldala, most van benne 5374km, de mivel a fogsor is kopott volt (CS-HG50), így széthajtom amennyit bír. Az utódja Sram PC-951, már csak fel kéne tenni, de 1-2 héten belül muszáj lesz.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
tzimash
őstag
válasz belaazallat #24171 üzenetére
Shimano HG50: mtb-n, kb 4500km-en keresztül, vizet nem kapott, port se sokat, mert többnyire aszfalton mentem. Rendesen takarítva 1x volt, benzinnel, általában csak ronggyal lehúztam a szutykot róla pár 100km-enként. Elég nehéz vagyok és szeretek kiállva is tekerni emelkedőn, de sosem szakadt el. Váltás is ok volt vele.
Sram PC830: Kicsit féltem tőle, a fenti láncot váltotta (csak ez volt a szervizben). Kb 500km-t mentem vele a szokott stílusban, ezalatt nem volt gondom vele, bár sok jót nem írnak róla testbike-on.
Sram PC971: outin, 500+ km, eddig jó, csendesen fut, váltás zökkenőmentes. A gyári kenése jól bírta nagyon. Még nem takarítottam komolyabban.
-
dqdb
nagyúr
válasz Spam123 #24175 üzenetére
Azért csilingel, mert 203 mm-es tárcsád van, bár egy kisebb is képes rá. Eléggé ki vannak könnyítve a féktárcsák, és egy akkora szimplán könnyebben berezonál a méreténél fogva. Nekem a hátsó képes rá egy bizonyos tempó felett(185 mm-es tárcsa van elöl-hátul). Van akinek kanyarodás közben rezonál az első. Ha ennyire zavar, akkor king size pizza helyett váltság kisebbre, az is bőven elég szinte mindenhová, és még a teleszkópot sem gyilkolja annyira.
belaazallat: Shimano HG50 2400-2500 kilométer után csere, most SRAM PC971 van fent 600-700 km óta, takarítani kellene már, a wet lube kenés és poros erdő párosa eléggé meglátszik szegényen
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
ludsimon
veterán
válasz belaazallat #24178 üzenetére
Akkor azokról írok amiket már elhasználtam.
Shimano CN-UG51 (1100Ft-os lánc) ~ 5k km-ig 1.0 megnyúlással dobtam ki( 2 db-ot használtam ebből a típusból) minden körülmény között, ritkán olajozva, soha nem mosva.Shimano Deore (CN-HG53) 9s (4800Ft) - 5k km-ig 0.75 megnyúlással dobtam ki, ~3x mostam ki összesen, aszfalton használtam.
Shimano Deore XT (CN-HG93) 9s (9300Ft) - 4k km-ig, ~6-8x mostam ki, aszfalton használtam, szakadások miatt, meg 10-es rendszerre váltás miatt dobtam is ki.
Shimano 105 '11 (CN-5701) (9300Ft) - tapasztalat hiányában nem tudok semmit sem mondani rá, most van benne ~1200 km, teszi a dolgát ahogy kell hiba nélkül.
Tehát ez az M770 amit linkeltél nem a HG93 úgy tűnik, tehát érdemes kipróbálni, biztos valami újfajta.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #24171 üzenetére
sramot (1050-1070, mikor milyen volt éppen a boltban) egyszer próbáltam BBB-t, ált. 3000-3500 km-t bírtak, állítólag a 10-es láncoknál ez a szokásos.(kivéve a fentebb említett ultegra-dura-campa cuccok )
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Spam123
tag
Csak azért fura mert hátul is 203-as van és az meg nem csilingel soha. Az igaz, hogy eléggé ki van könnyítve a tárcsa, elég lyukacsos. Kisebbre nem hinném, hogy cserélném, mert akkor az is fog csilingelni ezek szerint. Lehet, hogy a külső miatt csinálja? Eléggé rücskös terep külső van fent.
-
ludsimon
veterán
válasz salieri. #24188 üzenetére
és azt mi állapítja meg, hogy 3 ezrenként olcsóbbikat ki kell cserélni?
Ez nem állja ebben a formában meg a helyét.Az viszont biztos, hogy minél nagyobb sebesség, annál hamarabb elkopik.
Míg egy 7 sebességes, illetve egy 9 sebességes elmegy 4500-5000 km-t 0,75-ig, addig a 10 sebességes 3k-ig (rétisün állítása szerint).
Kíváncsi leszek rá mikor lesz kuka az első 10 sebességes láncom.undefined
-
Spam123
tag
válasz venember83 #24187 üzenetére
Igen, mert? Mi köze ehhez az agynak? Váltsak csavarosra?
-
ludsimon
veterán
válasz salieri. #24191 üzenetére
Nem.
Nem hasra ütés szerűen kell mondani azt, hogy egy lánc elkopott, erre akarok kilyukadni, ha nem esett le.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Dirtyz
őstag
válasz belaazallat #24171 üzenetére
Montin: racsni:Shimano XT CSM770, lánc:Shimano CN7701 (ebből 2 db-ot, és 3-4 havonta cserélgetem őket) Ez az összeállítás már második szezonját futja, de ez lesz az utolsó....
Országút-Cyclocross: racsni: Shimano Ultegra CS6700, lánc: KMC X10, ez az összeállítás is a második szezonját futja.
Gyerekszállító bicaj: 8-as XTR sor, és egy shimano lánc.
Kilométert ne kérdezz, nem írom külön, hogy mivel mennyit megyek...
[ Szerkesztve ]
Védd a fákat, egyél hódot!
-
venember83
nagyúr
válasz Spam123 #24190 üzenetére
A gyorszár rugalmas, a gyorszáras villa is rugalmas, így terhelésnél mozog ide-oda a kerék, és az nyilvánvaló, hogy ezeket a mozgásokat a nagyobb átmérőjű tárcsa felnagyítja. Igen, a csere is megoldás. Vagy csak vegyél be egy leszarom tablettát. Én már utóbbi mellett tettem le a voksom, amíg könnyen forog a kerék, fenét meg érdeklik az apró zajok.
-
salieri.
őstag
válasz venember83 #24195 üzenetére
Na mi lesz már az az országúti projekttel?
Nem jo az a Scott AFD váz? -
belaazallat
addikt
Köszönöm mindenkinek a választ!
Azért kérdeztem, mert eljutottam arra a szintre, hogy a belépő szintű technikát 1000km alatt leamortizálom.
Sram láncot néztem ki, remélem kapok helyben: Sram PC-951 vagy 971-ben gondolkodok. Ezen felül mivel a hátsó agyra úgy látom ráfér egy 9-es sor, Deore váltóm tudja a 9-es fokozatot, van 9-es deore váltókarom a 8-as alivio helyett. Valamint a HG-30-as soromat cserélném vmi komolyabb 9-es sorra.
Építő jellegű javaslata valakinek?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Toomy
senior tag
válasz belaazallat #24171 üzenetére
Shimano Shimano CN-HG73 és most jön a feketeleves! remélem nem köveztek meg 10xxxKm-el ezelőtt vettem a MERIDA 903-as országutit. Azóta ez van rajta. 5x 6x volt takarítva. Csak aszfalt, de néha poros, valamit amikor elkapott egy zuhé akkor abba is hajtottam. Gondolhatjátok nem kicsit nyúlott már a lánc, de ami hihetetlen hogy még a hátsó fogaskoszorú (SRAM PG-950 12-23) is jól néz ki és tökéletesen teszi a dolgát még most is. Igaz 7-8 ezer km laza 24-25-ös átlagsebességgel telt el. Most kezdtem tépni a gépet. De most már inkább cserélem a láncot és a koszorút is, mert még az első tányérokat meg akarom menteni még egy szett erejéig.
-
szki
őstag
válasz tzimash #24163 üzenetére
Nocsak! Ez már komoly teljesítmény!
#24171) belaazallat: én a trekkingen 3500-4000 km-enként cserélek láncot. a patentszemes Sram PC-830 van fenn (3000 Ft), ami 5-8-as sorra jó. Sokat váltok, és sokat tekerek dombokon nagy áttéttel. 100 kg-ot mozgatok minimum a bicajjal együtt télen-nyáron, esőben-hóban
Egyszer próbáltam a Sram PC-10-et (2000 Ft), de az nagyon hamar kinyúlott A 12 éves Shimano HG-50 is jó volt, de az nem patentszemes. Drágább cuccokat nem próbáltam(#24199) Toomy: Akkor nálad most minden egybe van kopva. De Te ehhez úgyis jobban értesz
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!