-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Ariadne
őstag
Nem, Szilváson nem tervezek indulni (most legalábbis így gondolom ), mert nehéz pálya is meg esni is szokott szinte mindig akkor, meg még messze is van. Budán sem akarok indulni, azért nem fogok fizetni, hogy itthon bringázzak...
tzimash: Ha egyszer fel van rakva az spd pedál, nem megy már másképp. Ha nagyon para, legfeljebb nem lépek bele, de mostanság már ilyen is ritkán van. Beletelt egy időbe, de most már szinte mindig biztonságosabbnak érzem, ha belelépek, mint ha nem, terepen is. Ahol nem tudok le/felmenni belelépve az spd-be, ott egyébként sem megyek fel/le, csak tolva. Aszfalton már régóta nincs gondom vele. Csak menni kell vele, ennyi az egész.
venember83: , legfeljebb ha nagyon erős leszek tavaszra... A hideget utálom, a sár meg tönkretesz alkatrészeket, szóval ez nagyon kétséges.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
dqdb
nagyúr
válasz Ariadne #11101 üzenetére
Nem, Szilváson nem tervezek indulni (most legalábbis így gondolom )
Aztán rájössz, hogy olcsóbb a teljes sorozat négy versenyére befizetni, mint az idén teljesített három versenyedre külön-külön, és ha már pénzt adtál ki érte, akkor elgondolkozol azon, hogy nem kellene kihagyni, és azon kapod magad, hogy szakadó esőben ott állsz a rajtnál Legalábbis én ebben a gondolatmenetet várom el magamtól, lehet könyvjelzőzniMindennek megvan az ára, de az élményt nem pénzben mérik.
De a leamortizált vasat sajnos igen.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
venember83
nagyúr
Így van, mindennek megvan az ára. Az élménynek is. Én pl. az idei 24 óráson az utolsó két körömet élveztem a legjobban, amikor már esett az eső, csúszott a pálya. Ne kérdezd, miért, nem tudom, de jó volt egy szál rövidujjú mezben és hosszúnadrágban körözni, élveztem, bár sikerült elcsúszni is ráérve egy visszafordítóban az aszfaltra, és kimondottan gyors se voltam. De nagyon élveztem!
-
rétisün
veterán
válasz MZsoltee #11105 üzenetére
nagyon helyes, csak így tovább
(#11106) fpeter07: tényleg jártam arra (és tényleg nem volt rajtam ma sisak ) miután megvolt a múlt heti bazita-gellénháza-botfa-bozsok-botfa kör....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #11107 üzenetére
Aha, szóval jó játék a flipper
Ne kérdezd, miért, nem tudom
Szokott ez így lenni, néha a tökéletes túra sem tud olyan jó lenni, mint egy bénázós szakasztAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
fpeter07
veterán
válasz rétisün #11108 üzenetére
Néhány napja úgy volt, hogy miután botfán végzek, elmegyek a bazitai falunapra. Csak sajnos sífelvonó nem üzemel még egyik oldalon sem. Az az erdő teljesen kivett belőlem minden energiát. Ráadásul a kedvenc aszfaltos részen fel sem tudtam menni. Ülve egyszerűen nem forgott a hajtókar, állva meg hátra lehet esni. Pedig már majdnem eljutottam az első házig...
-
szki
őstag
válasz rétisün #11112 üzenetére
(#11110) fpeter07:
Akkor miért nem délről másztad meg Bazitát? Bár neked kerülő, de onnan nem meredek annyira.(#11108) rétisün: "bazita-gellénháza-botfa-bozsok-botfa kör"
Durvulsz Te is látom! Nem voltál fáradt a hétvége után még ennyit mászni?
Azt hiszem meg kell néznünk az Alpokalját valamikor[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
pont a hétvégi ~230 km miatt választottam mára egy mászósabb (de rövidebb, és lassabb ) kört, hogy mennyire fog menni. bírtam, bár amikor visszafordultam bozsokról, ott már nehezebben másztam fel, mint amikor veled mentünk.
most azért érzem a lábaimat, de sebaj, télen majd lehet pihenniwar...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
fpeter07
veterán
Elvileg ugyanoda érnék fel, a szint az szint. Az erdőben találtam épp eleget. Alsóerdő után mondjuk már nem lep meg semmi meredekségileg.
Télre kell még egy hosszúnadrág legalább. Jó ez az aldis (piros a betéte), csak kevés egymagában. Dehát... még csak most kezdődik az ősz!
Ha jól nézem körülbelül 600 km-t tekertem a hónapban. Télen megtriplázódnak a pihenőnapok.
-
szki
őstag
Összedobtam a mai napról egy személyes élménybeszámolót: 100 km 3 óra 5 perc alatt, azaz egyéni csúcsom története bicajjal
(#11118) fpeter07: Értem! Van még időd erősödni!
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz KaraDani #11117 üzenetére
azért csak megpróbálom...mármint a beetetést
de tényleg, ma is meg a múltkor ezeken a dombokon úgy hagyott ott egy outis, hogy azt hittem nem is outija van, hanem outi formájú kismotorja...[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Vasinger!
nagyúr
Szerintetek van olyan külső ami nem süllyed el és nem csúsztatja ki a biciklit ilyen por homokban? Sokszor járok olyan helyen ahol ilyen nagyon finom száraz homok van és egyszerűen tényleg nehéz konrolálni a biciklit.
Más:
Nem tudom, hogy volt e már, de azért ezek az oroszok nem szarral gurigáznak: [link]
Az 3:06 mindent visz Ennyire felmelegedett a felni? -
lorcsi
veterán
az edomondonál hogy lehet feltenni a logolt adatokat ?
automatice szinkronizáltassam a settingsnél (online trackoni) és amikor érzi a netet felteszi automatikusan ?próbáltam oylan menüt keresni mint a sports trackerben -syncronized- de nem találtam
valahogy persze feltettem...de jobb lenne tudatosan csinálni..nem csak eltalálnia sportsd trackerben a loggolt tóránáűl alul van pár ismeretlen kifejezés:
also, masking, no description added
ezek mik ? -
szki
őstag
válasz lorcsi #11124 üzenetére
Endomondo alkalmazásban a History fül, majd a listán a konkrét trackre kell nyomni hosszan, és nem röviden. Ekkor felkínál 3 lehetőséget. Az első lesz a manuális feltöltés.
Ma este az Endomondo WEB-es felületén sok fejlesztés történt a konkrét track analizálás esetében. Szépen követhető már, mely km-nél mi történt, stb. -
Tamoo
MODERÁTOR
Nem tudom, én annyira nagyon nem szimpatizálok a kendákkal, bár biztos van jó gumijuk is. Contimentalokban elég jó defektvédelem van (láttam már szétvágva), amit egy B-s gumi keretében olcsón meg is kapsz. Egy ilyen alap kenda-ban vagy másban ilyen áron szerintem tuti nem lesz. Azt meg, hogy mennyire tapad, hogy kopik... nem tudom.
-
szki
őstag
Jelenleg milyen gumik vannak a trekkingen? (milyen szélesek?)
Hány kilót kellene elviselnie a gumiknak?
Csomagos túrákra, vagy inkább sportos tekerésekre használod a bicajt?
Országúton használnád elsősorban, vagy lesz kis terep, kavicsos út is?
Előre és hátra is kell új gumi? Nem muszáj egyformának lennie.Nekem azok a B-s Continentalok nem szimpatikusak. Biztos nagyon jó a defektvédelem, meg lassan kopnak, de a 32 mm széles is 650 gramm. Azért megoldható 400 grammból is egy jó gumi. A kopás meg lehet másodlagos, ha évi 1000 km-t tekersz csak mondjuk, mert előbb öregszik el a gumi, mint elkophatna. Ha meg üt a gumi a "B" minőség miatt, akkor az zavaró nagyon.
Nekem volt Kenda Cross Plus 32 mm széles gumi. Sőt most is a hegymászós hátsókerekemen az van, és kb 5000 km van benne. Bár még a múlt évezredben gyártották, de nagyon jól teljesített nálam extrém terhelésnél is Bicaj+csomag+én 115-125 kg-ot elviselt hosszú utakon 5 Barra fújva. Nem tudom ma is ilyen jó minőségben gyártják-e.Webshopokban lehet kevésbé találsz, de a boltokban biztos fellelhető a cseh Rubena termékei. Vannak jó gumijaik, meg kevésbé jók is. Ebből van 28 mm széles, defektvédelmes, reflexcsíkos, és csak 450 g. Ilyet használok elöl, és kb 4000 km benne van probléma mentesen. Bár gyorsabban kopik, mint általában a más gumik, de jó a tapadása kanyarban is. Persze még nincs elkopva. 1600 Ft volt kb.
8zabi által linkelt Schwalbe Road Cruiser nagyon jónak tűnik. Persze 37 mm számomra túl széles lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
Nekem a 37-es viszonylag széles Contimental Contact 470g (gyári adat szerint) defektvédelemmel.
Ezek a keskeny gumik nem valószínű, hogy ütnének. Széles montikülsőknél neccesebb talán. De Meme meg tudná mondani milyen hibák jellemzőbbek, nála voltak B-s külsők tudtommal bőven. Én ilyet vennék megint, de mindenkinek szíve joga eldönteni. Azt hozzáteszem, hogy montin én is hanyagolnám a B-set.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Heló!
73-77 kiló között vagyok évszaktól és szabadidőtől függően, és mindenre használnám a bringát; munkába járás, túra, laza talaj, város, stb..
Hetente 3-4 alkalommal van időm bringával munkába járni. A munkahelyig vezető út részben erdős ösvény, részben aszfalt (30-70% az aszfalt javára).
Sportosan szoktam tekerni általában, de ha másokkal megyek, akkor persze lazulok.Eddig 37-es Schwalbe Land Cruiser-t használtam, aminél szélesebbet szeretnék, mert a bányatónál haverok jobban boldogulnak még a tesco-montikkal is ugyanilyen csak szélesebb gumival.
Előre és hátra is kell gumi.
Nincs bajom a Schwalbe Land Cruiser-rel, de nem érzem úgy, hogy megérné az árát - nem is tapad olyan jól poros talajon és esőben, ráadásul nem is elég gyors száraz aszfalton.
Nem tudom, hogy van-e ennél jobb, de pont ezt akarom kideríteni.Ha nem találok jobbat, akkor megint ilyenből veszek egy párat, viszont már 42-est.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Ariadne
őstag
Land Cruiserekkel 28-as kerekű cross bringán jártam sokáig montis túrákra az erdőben hegyen-völgyön át, szerintem a célnak pont megfelel, amire keresed, és nem is kopik gyorsan. Nehéznek nehéz, viszont legalább olcsó. Igaz ha jól emlékszem nekem eggyel szélesebb változat volt.
Vasinger!: Homokban minden gumi csúszik, hajtani kell, hogy átjuss rajta és kész.
mindenki: Na az ilyen képek már tetszenek klikk - más tolja, én meg zúzok lefelé. Ha jól emlékszem, ez a patakhoz levezető lépcsősen köves-gyökeres lejtőn volt, amit nagy örömömre talán az utolsó egy-két méter kivételével nyeregben sikerült teljesíteni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
rankesz
veterán
Sziasztok!
Amikor a gyártó garanciális okból vázat cserél, és a cserébe adottvázon az üléscső mérete nem egyezik az előzőekkel, akkor szerintetek azt is ingyen cseréli?
Csak mert nekem nemrég cseréltek vázat, de nem volt már ugyanolyan, ezért újabb modellt kaptam. Viszont a bolt az üléscsőre felszámolt 5k-t, meg a gyorszárra egy ezrest, viszont a netes képeket megnézve ezt a modellt érdekes módon pont ilyen üléscsővel szerelik.Nektek mi erről a véleményetek?
-
Ariadne
őstag
válasz rankesz #11134 üzenetére
Hivatalosan ahogy kellene: cserélni csak ugyanolyan másikra lehet, tehát eleve nem adhatna részben más vázat. Gyakorlatban: ha csak a vázat vetted külön akkor és ott, és azt cserélik és a más nyeregcső méret miatt újat kell abból venned, akkor egyszerűen ne fogadd el, adjon olyat, ami stimmel. Ha meg egészben vetted a bicót, akkor pláne oldja meg, ne kelljen a csere miatt még költened rá.
mod.: De ugye jól értem, hogy a nyeregcső átmérőjével volt a gond most akkor?
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz rankesz #11134 üzenetére
"viszont a netes képeket megnézve ezt a modellt érdekes módon pont ilyen üléscsővel szerelik"
Ez teljesen lényegtelen. Szerintem nem meglepő, hogy nem kaptál egy ingyen nyeregcsövet, azt nem a vázzal együtt forgalmazzák. Az más dolog, hogy "rákényszerültél" a cserére és a bolt ebben nem volt partner (mondjuk beszámíthatná a régi nyeregcsövet, vagy felajánl egy másik márkájú vázat aminek megegyezik az átmérője), de túl sok mindent nem követelhetsz szerintem. Amúgy vehettél volna szűkítőt is új cső helyett.[ Szerkesztve ]
-
rankesz
veterán
válasz Ariadne #11135 üzenetére
Igen jól érted, a nyeregcső mérete nem stimmelt az új vázon, viszont a bringát egészben vettem. Aztán mivel a gyártó már nem tudott 2007-es ezüst vázat adni, így lett ez a sötétkék 2009-es vagy 10-es, aztán lehúztak 6k-val a boltban, mert új nyeregcső + bilincs, bár az nem tudom miért kellett...
Ki még nem fizettem, mert pénz nélkül mentem a boltba amikor elhoztam, itthon lett aztán gyanús a dolog.
-
Ariadne
őstag
válasz rankesz #11137 üzenetére
Azt mondjuk nem értem, hogy miért hoztad el a nyeregcsövet meg a bilincset kérdezés nélkül, hiszen csak vázcseréről volt szó, szóval ezt az egész kérdést meg kellett volna beszélni közben... Szerintem beszélj velük, és tényleg ahogy Tamoo írja, egy szűkítővel meg tudod oldani a dolgot.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
szki
őstag
Elég könnyű vagy, így nem kell extra gumi. Nem értem mondjuk, ha többet tekerzs aszfalton, akkor miért akarsz vastagabb gumit? 42 mm széles gumi már nem az én asztalom. Az már inkább montis trekking, és nem outis beütés. Mások okosabb tanácsokat fognak adni ilyen széles gumira!
-
Tamoo
MODERÁTOR
Ha "poros talajra és esőbe" is kellene és nem vagy elégedett a land cruiserrel akkor nem értem miért aszfalt gumikat nézegetsz. Mivel aszfalton mész sokat így valóban ilyet kellene venned, de ne várd hogy poros terepen jó legyen, mert nem lesz valszeg még annyira se mint a land cruiser. Szóval ez valamiféle paradoxon
-
félisten
Tamoo, szki: Az a lényeg, hogy betonon suhanjon, de a földúton és esőben is irányítható maradjon. A ballonos gumi a kényelem miatt és a felütések elkerülése érdekében kell, illetve a laza talajon is jobban gurul tapasztalatom szerint.
Ha nincs jobb, akkor marad a 42-es Land Cruiser.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Cathfaern
nagyúr
Mivel mindenre szeretnéd, ezért jelentősen jobbat semmiképp se fogsz találni ennél. Ha veszel szélesebbet, akkor picit jobb lesz terepen, de rosszabb betonon. Ha veszel kevésbé mintásat, akkor könnyebb lesz betonon, de rosszabb terepen... szóval könnyen felesleges pénzkidobás lehet csak a csere.
-
félisten
válasz Cathfaern #11143 üzenetére
Cserére mindenképp szükség van, mert lassan egy 37-es slick gumival járok.
Abban reménykedtem, hogy valami olyan gumival találkozom, ami középen a land cruiser-hez haonlóan kis felületen érintkezik a talajjal (tahát jó betonon), de laza talajon viszont kapaszkodik a recéknek köszönhetően.
Mindezt a Land Cruiser is megteszi, csak gondoltam, hátha van (még)jobb is annál.
Egyébként szerintem nincs szükségem annyira mély redőkre, mint ami a land cruseren van.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Jofi81
őstag
-
dqdb
nagyúr
válasz Jofi81 #11145 üzenetére
Sár esetén nagyon csúszik, és a problémás mennyiségű sárhoz elég az útszéli, padka mellett felhalmozódott dzsuva és az eső kombinációja. Nedves, de nem saras úton jól tapad, light erdei terepen nagyon jó, kicsit kövesebben már elhasal. Aszfalton is jó, nem kopik, de a Nobby Nic terepgumi létére jobban gurul nála. Szóval nem rossz öszvér megoldás, de sehol sem az ideális. Ja, és nem olcsó.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Manitou
addikt
válasz Ariadne #11078 üzenetére
Pedig én figyeltem a full fehér specit, de nem láttam Igaz hamarabb is rajtoltatok.
Most elég kapkodósra sikerült a megérkezésünk, éppen volt csak időnk kipakolni elintézni a dolgokat, aztán már mentünk is beállni a rajthoz, de így is kb a hátsó harmadából indultunk. Ha nincs a defekt akkor férfi abszolutban kb 50 helyezéssel előrébb végzek, ahogy az időeredményeket néztem. Én az összes lefeflét élveztem. Pont ahol fotóztak az utolsó lefelé végén, ott esett előttem egy ember, lehet amiatt nem készült rólam kép, mert a fotós is az esésre figyelt és lemaradt rólam. Nekem a pályakijelöléssel nem volt gondom egyértelmű volt, a bükkön sem volt semmi ilyesmi gondom. Szerintem profi volt a verseny és a szervezés is. Igaz a végén a "fahídra" minket már rá se engedtek mellette tereltek el. Valószínű balesetveszélyessé vált vagy nem tudom
A teljesítményemmel elégedett vagyok tekintve, hogy idén az első hegyi tekerésem a bükk maraton, a második hegyi tekerésem a mátra maraton volt A két középtávos maratonnal ( összesen 119km , mért adat) együtt összesen idén 500 nagyon max 600km-t tekertem. Kedvet kaptam a maratonozáshoz, lehet jövőre felkészülök rendesebben. -
Kashim
őstag
Lehet hülye kérdés lesz, de ha egy kormányfejnek 25,4mm-es a befogó átmérője, akkor csak és kizárólag ekkora kormányfejet szabad/érdemes belerakni, vagy ettől függetlenül szoktak bele nagyobbat is belefogatni?
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Politika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- iPad topik
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- EAFC 24
- Autós topik
- Milyen széket vegyek?
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen