- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Aliexpress tapasztalatok
- Debian GNU/Linux
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Amazon
- Proxmox VE
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Mikrotik routerek
- Microsoft Office és Office 365 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
#45185024
törölt tag
Aki manapság játékot szeretne írni eléggé el van kényésztetve, hiszen számos modern, könnyen használható, és nem utolsó sorban "ingyenes" játék engine-ből tud választani. Ez lehetőséget nyújt kezdőknek, kezdő csapatoknak is, hogy belekóstolhassanak a játékfejlesztés rejtelmeibe. Mielőtt rátérnénk a konkrét enginekre egy dolgot jobb ha az elején tisztázunk: játékot készíteni nem csak móka és kacagás, igenis vérrel verejtékes munka, és ami a legfontosabb, hogy csapatmunka! Egy engine kiválasztásánál ennek kell a legfontosabb kritériumnak lennie, nevezetesen, hogy mi a csapat számára, és az adott játékhoz a legideálisabb workflow, ezt melyik engine szolgálja ki a legjobban. Hiába esküszik mondjuk egy level designer, hogy igenis a CryEngine a legjobb, mert mondjuk szerinte abban a legjobb a grafika, ha nincs a csapatban egy tapasztalt C++ fejlesztő, vagy fordítva egy programozó dönthetne úgy, hogy neki a Unity tetszik, mert C#ban ezerszer gyorsabban lehet (tud) fejleszteni, ha a csapat többi részének csak Unreal Engine-es tapasztalata van.
Szerintem ultimate engine nem létezik, ha valaki most vág ebbe a világba bele, akkor érdemes lehet minél több engine-t megismernie, és majd utána eldönti, hogy mit preferál.
A legismertebb indie barát enginek szigorúan ABC sorrendben:
- CryEngine támogatott platformok: Windows, Linux, PS4, Xbox One
- Unity: támogatott platformok: Windows, Linux, Mac, PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, Mobil (iOS, Android, Windows Phone...), WebGL, WiiU, 3DS, mindenféle VR...
- Unreal Engine: támogatott platformok: Windows, Linux, Mac, iOS, Android, PS4, Xbox One, HTML5, VR
Meg lehet még említeni 1 nemrégiben közzétett engine-t is, bár ez még béta fázisban van:
Az Amazon féle Lumberyardot:
Van még ezen kívül több könnyen elérhető engine is, de azok vagy nem ingyenesek vagy nem elég jól támogatottak.
Az engine választásnál fontos szempont még, hogy milyen platformokra lehet velük build-et készíteni, illetve, hogy milyen a dokumentáltsága, tutorialok, illetve a közösség ami támogatja.Ha kedvet kaptál akár hobby szinten is várunk kérdéseiddel, techdemókkal vagy akár fejlesztési naplódat tapasztalataidat is megoszthatod másokkal.
-
#45185024
törölt tag
Mindenképpen meg kell említeni hogy fut a Logouton egy Unreal Engine 4 Fejlesztői napló ami már a III. részét tapossa , akit érdekel a téma olvassa el elejétől.
-
#45185024
törölt tag
Köszönjük Füles igazán andalító volt. Érdekes hogy Direct X alatt kisebb eredményeket látok.
Bár az is megeshet hogy a max részletességet vitték feljebb valamilyen extra effektekkel.
Szeretnék mutatni valamit kezdőknek inspirációs céllal !!!
Vortex: The Gateway
Hogy miért mutatok egy játékot ?
Most megjelent Magyar fejlesztésű a játék, magyar nyelvvel !!!
"The game is developed in Unity 5 engine"
Kiadó: StormCube Games[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Az egy érdekes téma a témán belül hogy hogyan kezeli a motor azt ha rosszul vagy, itt elkezdett behomályosodni, a SOMA azt csinálta hogy az RGB színösszetevőket szétcsúsztata, amire a játékosok fejfájásra és rosszullétre panaszkodtak és veszteséges lett az amúgy szerintem remek játék ,
Tehát NE csúsztasd szét a színeket némi művészi hatás kedvéért ha jót akarsz magadnak.[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
válasz Clickbait #24 üzenetére
"erdős, természetes pályákat. Arra meg egy kicsit gyenge UE"
Hát azért egy Unreal os AKR-ról sokmindent lehet mondani csak azt nem hogy gyenge. Igaz megfogja a nagy gépeket is mint a satu...
Én azt nem értem őszintén megmondom hogy ha én annyira tudnék mint ti ketten már rég csinálnék egy Early acces vagy kickstarteres játékot. Olyan magyar fejlesztések mint a Balrum ami egy pixelgrafikus magyar jáva progi sikerült Early accesből kijönnie és előszponzoráltan kiadni akkor egy AAA kategóriás első pályát ha jól meg van csinálva olyan nehéz lenne kirani előfinanszírozásúnak ???[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
válasz huskydog17 #33 üzenetére
Nekem is nagy kedvencem a Forest és először azt hittem ránézésre az Cryengine-s
De abból az a tanulság hogy 2014 májusába vágták ki Steam Early acces-re és már akkor is szép volt.
Eltelt két év és most van V0.35d-ben. Szóval egy játék akkor készül el amikor a manager azt mondja ki kell adni mert elfogyott a pénz vagy amíg folyik a pénz a steam csapból. (lásd Rust)
Bár csonti azt mondta visszavettek a grafikai megjelenítésből amikor azok a választható témák égbolt , a fény színárnyalata stb akkor nagyon ütős volt.
Csak félek azt a hibát el fogják követni hogy nem teszi kikapcsolhatóvá a horror elemeket és a föld alatti mutáns rész már felvállalhatatlan az amúgy remek kraft rendszer mellett is egy kisgyerekes családban.
És akkor a Német cenzúráról ne is beszéljünk majd[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Megjelent itt Prohardveren egy DirectX 12-vel foglalozó cikk.
Tényleg csak azért írom le ezt itt mert szerintem Ti sokkal jobban értitek azokat a fogalmakat amikről ott beszélnek...a hozzászólások nagy része csak FANkodás és Flame tenger de a cikk részletesen ír érdekes dolgokról.
A Nitrous videojáték-motorról
"egyik nagy fegyvere, hogy az új leképező miatt gyakorlatilag olyan korlátokat törhettek át, amelyek minden mai játékban akadályt jelentenek. Például az árnyékot vető fények száma általában nyolcra van limitálva, mivel nagyjából ennyire elég a rendelkezésre álló hardverek ereje, de a legtöbb játék egyszerűen kettőt használ és kész. Az egyik jellemzően az égbolt, míg a másik például lehet a főhős karakterében egy zseblámpa. A stratégiai játékoknál a helyzet ennél is egyszerűbb, hiszen az égbolt fénye elég.A Nitrous azonban az új leképezővel elég komplex szituációkat is játszva kezel. Gyakorlatilag minden egyes jelenetben lévő fényforrás árnyékot vet, legyen az az égbolt vagy akár fegyverekből kilőtt sok száz lézernyaláb, illetve a különböző robbanások....A Nitrous egy úgynevezett objektumtér-alapú leképezőt használ, amely alapjaiban különbözik attól, amit eddig láthattunk a játékokban. A fő cél az, hogy az árnyalási számítások ne az objektumtér magasabb szintjén, ezen belül is a fragmenteken történjenek meg, hanem magában az objektumtérben. Ennek számos előnye van, kiemelve azt, hogy olyan technikák is megvalósíthatóvá vállnak, amelyeket eddig csak előreszámolt számítógépes animációkban lehetett látni. Többek között a Nitrous szempontjából a láthatósági teszt előtti árnyalás volt fontos, ugyanis ilyen formában az árnyalás eredménye akárhányszor újrahasznosítható....
A Nitrous objektumtér-alapú leképezője egyébként leginkább a Pixar RenderMan motorjának Reyes implementációjához hasonlítható, de a Nitrous valós időben számol, így különböző módosításokra és trükkökre volt szükség, hogy ez megvalósítható legyen. Többek között ki kellett ütni azt az igényt, hogy tesszellált mikropoligonokból, azaz egy pixelnél kisebb háromszögekből történjen a számítás..."
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Ez igaz is meg nem is amit írsz.
Voltál Pesten a lézeraránában ? Egy füsttel telített helyen lövöldöznek "lézerfegyverekkel" és ha hiszed ha nem úgy tűnik hogy látod a lézer fény terjedését, tehát mint lézernyaláb érzékeled és nem mint egy ki bekapcsolt lámpát... Nagyon érdekes tapasztalat ajánlom neked is.
Tehát tényleg azt látod mint a Star Wars filmeken, ez valószínű a szemnek valamilyen tehetetlenségi faktora.
Aki még nem tapasztalt hasonlót annak azt tudom mondani valami hasonló mint éjjel a nyomjelzős lövedék.[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Köszönjük az esti mesét Vigyázz ma április 1.e van senki nem hisz el semmit
Felvetődik az emberben pár dolog. Ha 80%-ban azonos akkor miután eladta hogy teheti ingyenessé ?
Ez olyan mintha valaki a Windowst most eladná egy cégnek aztán rá pár hónapra ingyenessé tenné.
Nem kötik jogi akadályok ???
Egyértelműen mindent ingyenesen kellene adni, mint külön szolgáltatásért fizessen aki supportot akar tanuláshoz vagy a tapasztalt embereiktől tanácsokat mert elakadt valahol, ez a része korrekt.
Legyenek olyan plusz szolgáltatások amiből profi felhasználás esetén tud kitermelni pénzt.
Vagy fizessen a bevétel %-ából de ez a bérletes dolog nagyon nem szimpi... Mert nincs bevétel amiből...
Nincsenek ezek a rendszerek a Steamban összekötve hogy megadja a motrot és a jogi ismeretek tudatában a Steam azonnal a részét leszámlázza a motor tulajdonosának ? Igy teljesen automatikus lenne minden.[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Inkább itt beszélgessünk nem akarom SCR3AMN00B helyzetét ottt rontani a jogi vita is csak azért pattant ki mert most Ő csinál valamit és miért kezdik őt szekálni azzal hogy milyen licenszei vannak.
Hát szabadidejében tesz valamit, azt nem tudom kap e pénzt érte hogy logouton naplót jelentet meg de ha kap is biztos nem annyit amennyi ideje benne fekszik, ergó megint az van molesztálva az országba aki kreatív és tenne valamit. Emiatt mondtam csak el a licenszekről a véleményem.
Amúgy én hangmérnökösködöm rossz szó hangszerkesztősködöm egy vezető magyar oktató portálon, német meg angol rádiójátékokat csinálok nekik, egy egyszerű Auda city-vel, ami full ingyenes, Bátran forduljatok hozzám hangos problémákkal A legtöbb hangot le lehet tölteni full ingyenesen a FREESound-ról.
De olyan szinten hogy ha Te New Yorkban akarsz egy rádiójátékot akkor letöltök a wall streetről utcazajt ettől autentikusabb már nehezen lehetne valami.
Zenék : Vannak fent neten ingyenesek is , de ezekre már jobban vigyázni kell! de van sőt olcsó kis jogdíjas oldalak is vannak, pár kezdő Joutubber követi el azt a hibát hogy a videójában zene is van és jogdíjak miatt veszedelmesen tiltás van érte...
Ami drága az ha anyanyelvi szinkronszinészekkel dolgoztatsz, mondok játékban példát
Firewatch A hátán elviszi a két szinkron színész.
Dont starve be az alapot az adja meg hogy a kis srác hangja egy trombita, vagy a régi első diabló amiben egy gitárpengetés elvitte az egész játék hangulatát. Ne becsüljétek alá a játékokban a hangok erejét.
Az amit mondasz hogy nem lehet zenejogdíjakból megélni, az lehet de alkalmazkodni kell, ha koreából egy gandam sztájl be tud törni világ viszonylatba az azért jelzi hogy a Youtube lehetőség is bárki ha kitalál egy olyan őrültséget amire a világ ráharap a semmiből lehetsz sztár, nem olyan értékrendi sztár, de sztár.
Mi is a céggel előre fele menekülünk mert tudjuk hogy ugyis mindent letorrenteznek , azért kellenek újabb és újabb anyagok. Amúgy csak kiváncsiságból vannak ezek a youtubberek mennyit fizet a Youtube 10 000 megnézésért? Csonti egy RUST játszással csinál annyit és csak játszott fél órát.
A filmeknél meg a játékoknál is kellene modell váltás, a Netflix már valami hasonló de még mindig félúton.
A játékoknál bejött az epizódos modell, A Rustot nem adják ki 2 éve mert fejik a fejlesztéssel a steam csapot.
Én amin gondolkozom egy olyan játék mint a Fallout2 csak 6szög hexagon világban és hatalmas térképekkel.
Amit tud folyamatosan fejleszteni, a mai motrok már olyanok hogy egy hatalmas térképet fel tudsz építeni mégis minden nyomi körökre osztott játék kis mini térképeken nyomorog vannak már jó próbálkozások mint a Legend of Grimlock 2 de még mindig iszonyat lassúak fel kellene pörgetni automatizált eseményekkel és egy uj múfajt hozhatnál létre.
Mindenkinek vannak ilyen ötletei tudom, csak nem jut el a megvalósításig, de remélem egy kettőnek sikerül...[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
" TrueAudio Next megoldása lényegében ezt a Phonon szoftvertechnológiát gyorsítja majd.
Utóbbi többek között már integrálásra került a Unity 5 és az Unreal Engine 4 motorokba" -
#45185024
törölt tag
válasz Clickbait #53 üzenetére
SCR3AMN00B:
Már ebbe mi kerül pénzbe?
Az Unity 5 ben a VR részért fizetsz vagy csak a 3Ds hangért külön licensz pénzt ?Ide is leírom a Játékfejlesztési Állásokat
-
#45185024
törölt tag
-
#45185024
törölt tag
Én ezt látom itt a lényegnek:
"az Oculus runtime szimulál 3D-s hangzást. Ha mást nem, akkor egy virtuális 5.1-es hangzásból. De ez egyáltalán nem ideális. Ezért a megjelent VR játékoknál már eleve a bineurális hangzás működik, ami alapból, állandóan aktívra van beépítve. Ez már elég, hogy ne jöjjön a róka, néha az 5.1 szimuláció is, de az rizikós. A TrueAudio Nextnek nem ez, hanem a fizikailag korrekt hangzás a célja, ami egy rakás sugárkövetéses számítás alapján történik majd meg. Ezt is támogatja az Oculus PC SDK (Impulsonic), de csak a VR filmekhez használják, és előre számolt minták készülnek, mert real-time a sugárkövetés miatt jó 100-300 GFLOPS számítási teljesítmény kell hozzá." by Abu -
#45185024
törölt tag
Kijött PC-re.
Everybody's Gone to the Rapture
Hát valami eszméletlenül szépen lemodellezett sétaszimulátor sok díjjal.
(Emberi modellek nélkül)[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Ebben az az érdekes hogy kb ez a Everybody's Gone az a szint ami egy modellezőnek a max.
És emiatt terjedt el ez a sétaszimulátor műfaj. Az animált emberek és állatok behelyezése már nagyobb falat.
és így jönnek ki ezek a gyönyörű de számomra picit üres világok, amire ráhúznak olyan műfajokat ami indokolttá teheti (horror, posztapokaliptikus, kietlen havas északi túlélős).
De mindamellett hogy grafikailag hozza a nagy AAA játékok színvonalát mégis ilyen 5 órás vagy epizódikusan 3 órás játékmeneteke tartalmaz.
Miközben a firewatch csak egy picit több ettől , kéz mozgás van benne meg jobb szinkron és dinamikusabb a mozgás és az már tud populáris mértékűt ütni.
Amikor nézem ezeket a sétaszimulátorokat mindig arra gondolok hogy nem lehet a kamera sebességét állítani ? Mert valahogy ettől marad benned egy ilyan statikus mű világ érzés.
Meg a másik kérdésem azt nagyon nehéz leprogramozni az engine-ben hogy lássad a saját kezed lábad first personban ?Cufu: Mikor régen olvastam az egér kurzor programozásáról volt benne egy jó hasonlat:
Régen egy 3Ds játék Spektrumon 48 K volt, ma egy egér driver 120K és az a furcsa hogy ma már ez senkit nem érdekel.[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Megjelent egy BOTTLE nevű sétálószimulátor.
Kb egy óra az egész tehát hogy minek szánták azt nem is tudom de káprázatos és inspirálóan tud hatni ha megnézed... Sokatmondó hogy WALK van a menüjében is írva start helyett. -
#45185024
törölt tag
Én ebbol azt mondanám mintha Unitynek jobb lenne a fénykezelése az Unrealoson meg jobban tetszenek a texturák de ez gondolom az elkészitokon is mulik meg mintha nem is egy napszakba készult volna a felvétel de érdekes
Minap volt alkalmam játszani az Everybodys Gone to the Rapture játékkal /eddig csak videokon láttam/
háát megannyi dij ellenére is nekem statikus volt a világa[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
-
#45185024
törölt tag
jatekfejleszto_oktatas[link]
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Gumi és felni topik
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Vezetékes FEJhallgatók
- EA Sports WRC '23
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- NBA és kosárlabda topic
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- További aktív témák...