Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alpi.

    addikt

    3060 Ti -mmel 1080p-be high / ultra-n gyönyörűen fut. 1440p-be is tud 50-60 fps-t ezekkel a beállításokal. 60 fps-re van sync-elve, 1080p-be malmozik a vga. Egy 6 magos proci alig tudja kiszolgálni ezt a 60 fps-t is. Nem is tudja 100%-ban. egy-két ponton 55-50 fps-re be is esik. Szerencsére tényleg 1-2 ponton csak. Ezen kívül kifejezetten jól fut. Gyönyörű, konzisztens frame time-ok, semmi drop, stutter.
    Akinek magasabb fps-es céljai vannak, az 8 maggal legalább készüljön. :)
    Az, hogy mit ír az a vram predikció, az egy dolog. Nálam 9 GB-ot mutat a 8 GB-os vga-mmal. Még sosem láttam 7 GB fölötti vram használatot. Igazán pár 100 MB-os határok közt van örökké. 6.5GB - 6.8GB. Egy crashelés nem volt. Mikor 1440p-be próbálgattam, akkor sem, pedig akkor még többet írt és a használat 7.2- 7.5 GB közt volt asszem.
    (nem fotó módos képek, simán a játékból vannak kimentve)
    Végre egy játék, ahol élesek a textek pár méterrel messzebb is. Látni a fűszálakat, stb. Nem lesz egy nagy tejbegríz ami egy kicsit is messzebb van. Ezek szerint meg lehet csinálni ! :)

    [ Szerkesztve ]

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

  • Alpi.

    addikt

    válasz AxBattler #101 üzenetére

    Sajnos 6 mag, 12 szál. Mivel a számítási kapacitását eszi meg, így a 2 szál / mag itt még jelentős előny is. És így is elfogy.

    Mielőtt rákattintasz, olvasd el, amit utána írtam, hogy ne legyél mérges. :K
    (mivel nem tudom itt spoilerbe rakni, úgy tűnik)

    [Itt láthatod, hogyan] => => Direkt a Prológból vettem fel, hogy ne legyen semmi spoiler veszély. Ha 5 percet játszott valaki, már látta ezt, semmit nem lő le. :)

    Sajnos jól kihasználja a szálakat és úgy fogy el. Megnézzem, mit mutat 4c8t-vel ?
    Egyébként azóta 1-2 dolgot találtam, ami picit segített. Meg a jó hír (amennyiben a kevésbé szar jónak számít. :D ), hogy kevés ilyen pont van. Legalábbis ameddig jutottam, addig. Egy kézen mutatható. Ha megnézed, amíg nem éri el a 80-85% -ot addig gyönyörűen, egyenletes frame timeok vannak, ami mindenképp örömteli. Az, hogy teljes terhelés közelébe meg kezd szétcsúszni, az teljesen normális. Csodák nincsenek.
    Amiatt viszont, hogy ilyen szépen, egyenletesen folyatja a képkockákat, alacsonyabb fps-nél is jó marad az érzet.
    Az a kemény, hogy eddig talán a CP 2077 városközpont, csúcsforgalomba volt a legkomolyabb cpu load, amit láttam. Azt éppen kiadta. 90% körül megy, de pont kitartja a gpu-t. Nem számítottam erre, hogy TLOU fogja letaszítani a trónról. És még csak magas fps sem kell hozzá. :S

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

  • Alpi.

    addikt

    válasz Alpi. #103 üzenetére

    Háttöö... Sajnos jól sejtettem, hogy látható lesz a 33% mínusz. :(
    Nem mondom, hogy játszhatatlan, mert szerencsére az eddig teljesített részig (Mondjuk még messze a vége sztem) nem igen láttam ehhez hasonlóan nehéz pontot a játékban, de kompromisszumos. [Gyorsba levettem 2 graf. opciót,] aminél magasnak jelzi a cpu oldali érintettséget. Az láthatóan le is dobott egy 10-20%-ot.
    [Aztán mindenféle limiter és sync nélkül becseppentettem a sűrűjébe]
    Visszanézve a video-t, jó fos, szaggatós. Ennyire nme volt rossz élőben csak elfelejtettem átállítani a felvétel típusát és állandó 60-on maradt. Amiatt ennyire rossz, valójában, bár érezhető volt, hogy változnak a frame idők, de nem ennyire. :D Az értékeket meg láthatod az OSD-n.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

  • Alpi.

    addikt

    válasz FoLey-v #106 üzenetére

    Szerintem itt jól jövedelmez a több mag. Zen2 lenne, azt mondanám, egyértelműen ütné az enyémet. Így, hogy Zen+, passzolom. Ott azért változott elég sok dolog, de tippre közel hasonlót kéne tudnia.
    Ha számítási kapacitás kell, akkor nincs jobb a több magnál. :)

    [Rápróbáltam 100%-os vram használat mellett] 1440p-be, koppra töltött vrammal. Nem esett el. Sőt, semmi egyéb gond sem merült fel. Szaggatás, hiányzó text, pop-in, semmi.
    Szóval nem kell befosni ha picit több vram igényt mutat a játék. Még így koppra rakva sem rogyott meg, pedig ez már nem igen szerencsés. Amíg többet ír, de nem fullra töltött rammal megy, addig sztem sima ügy.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

  • Alpi.

    addikt

    válasz Fitzgerald #108 üzenetére

    Nyílván. A 40-50% ipc azonos magszámnál 40-50% plusz. Legalábbis közel.
    De olyan kisebb lépcsők, mint zen2 / zen3 és / vagy pár 100 mhz órajel diffi nem csinál nagy csodát. Ilyen esetekben a több mag az, ami látszik.

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

  • Alpi.

    addikt

    válasz FoLey-v #109 üzenetére

    Monitorozd a cpu terhelést. Ha az közel 100%, akkor lehet bármilyen vga, bármilyen beállításokkal, az fps-re kb. nincs hatással. Van alapból opció osd-re. A "megjelnítés" vagy "felirat" vagy melyik menü legalján. Az én uccsó #107 hszemnél a videóban is az megy.
    Célszerű megnézni, mert ha cpu limited van (közel full load), akkor akár emelni is lehet a graf opciókon. Lehet, hogy nagyobb beállítások mellett is tud ennyit. Mivel többet sem így sem úgy (amíg a cpu load nem csökken) nem tudsz többet, akkor érdemesebb a lehető legmagasabb graffal csinálni.

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

  • Alpi.

    addikt

    válasz Fitzgerald #112 üzenetére

    A cpu-ra háruló meló, adott játéknál, ha eltekintünk egy-egy graf opció egyedi hatásától, szinte kizárólag az fps-tól függ. Ahogy nő az fps úgy terhelődik egyre jobban a cpu. Ha 200 fps, az kb. mindegy, hogy 768p vagy 4k. Az a vga-n csattan. De a cpu dolga az fpssel nehezedik. Ha a cpu bármilyen nódon, de limitre fut, nem tudsz fpst növelni, mindegy, mit követsz el. Rakhatsz bele 3x olyan erős vgat, csökkenthedet a felbontást, beállításokat, dlls / fsr , stb., stb. Az fps nem fog mozdulni.
    Ezt szépen lehet látni, ha elkezdesz csökkenteni a grafikán sottr benchmarknál. (Az egy fasza engine, szépen működik minden setuppal. Nem visz bele saját tökéletlenséget.)
    Egy ideig szépen nőni fog az fps, aztán lesz egy pont, ahol megall. Onnan bármit csinálsz, nem tudsz tovább növelni.
    Ha én belepattintanék egy rtx 4090-est a 60 Ti helyére, a TLOU necces pontjain pont ugyan ide esne be. A csúcsok persze bődületes magasságokba emelkednének, de ami most 45 lett az akkor 45 lenne.

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

  • Alpi.

    addikt

    válasz FoLey-v #115 üzenetére

    Jaja. Hwinfo "teljes cpu használat" a korrekt.
    A "kihasználtság" az a win scheduler által mért értéket mutatja és az bugos w11-nél. 100% fölötti értéket is tud...
    A "használat" az ami a valós, összes lehetséges vs. Munkával töltött ciklusok arányát mutatja.
    Gondolom minden az ütemezőre hagyatkozva kalkulál / olvas ki. Azt, hogy az ütemező ne értsen a terheléshez, azt senki sem gondolta. :DDD

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

  • Alpi.

    addikt

    válasz Fitzgerald #116 üzenetére

    Itt van a Tlou is. Sajnos még a kanyarban sincs a 200-hoz és máris lekoppant nálam.
    Azok a beállítások, amik befolyásolják (adott esetben) a cpu terhelést, azok jellemzően nem felbontás, stb. függőek.
    Ezek pl. : háttérben lévő emberek vagy mozgó tárgyak száma. Mogások minősége, részletessége, stb. Ezek jellemzöen 720p-nél is pont akkora terhet jelentenek, mint 4k-ban.
    Vagy ha már említetted a multi játékot, ott az adott pályán lévő játékosok száma nem mindegy, ha jól tudom. Ott sem érdekes, hogy 720p-be vagy 4k-ba van 64 player. (Nem vagyok nagy multis, de rémlik valami és logikus is, hogy oda legyen bekötve)

    "1-2 threadet maxolt ki a játék bármely akkori procin, és ez volt a limitáló faktor." Van ami nem tud mit kezdeni x darab szál fölött hiába van a használt 4 szála fullra járatva és állja körbe egy csomó munkanélküli, ott elakad a dolog. Pl. W3 nextgen. 4 maggal pont úgy fut, mint 6-al. Miközben igény lenne rá. :D :D
    Ez egyrészt más helyzet, másrész nem. Fps / vga oldalról ugyan olyan. Hiába teszel be 3x erősebbet, az fpst a cpu fogja bemondani. Ugyan így "felfedezték", hogy a Dlss nagyon fosul működik, mint Tlou-nál most. Mert nem kaptak pluszt.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

  • Alpi.

    addikt

    válasz AxBattler #120 üzenetére

    "Ja. De lehet hogy a köv. 1 hónapban javítani tudják + jön új AMD/Nvidia driver... szóval még van remény, de ez a rajt akkor sem volt méltó a játékhoz."

    Ezt én is így gondolom. Kíváncsi vagyok, mit számoltatnak ennyire cpu-val. Valami nagyon messze van az ideálistól.
    Vagy valami ótvar, hatékonyság tagadó kód vagy valami, amit egyébként gpu-val számoltat mindenki, került a cpu-ra. Mindegy, mi az, remélem legalább tompítható lesz majd patch-ekkel.
    Mondom, CP 2077 központ, csúcsidőbe sem rakott ekkora terhet cpu-ra. Végtelen számú emberrel, járművel a háttérben. Viszont ott, ha lejjebb vetted a tömeg-et, meg is menekült a proci. Ha mindenképp szükség volt rá.
    Itt viszont nem találtam olyan opciót, ami említésre méltóan könnyített volna ezen. Ez amiatt gond, mert így kihúzták a gyengébb konfigokon történő játékot. Hiába csökkented a beállításokat, nem válik könnyebbé a gép számára, ergo cseszheted. Mondjuk ez, hogy 6 maggal is már nagyon korán, egy átlag játékos által preferált, elérni próbált fps alatt már ennyire belefut a pofonba, rengeteg embernél jelntkezni fog. Annyira nem ritka konfig manapság egy 6 magos cucc egy olyan vga-val, ami tud 100 körüli fps-t aktuális kijelzőn. Na, ez nagy kopp TLOU-nál.... :/ Még csak a közelébe sincs.

    Végülis, a predikció kb. fedi is a valóságot.
    60 fps fölött nem írnak semmit. XD
    4 mag, 8 szállal 30 fps, ami meg is van. Minden nással 60.
    :D

    [ Szerkesztve ]

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

  • Alpi.

    addikt

    válasz Roba #124 üzenetére

    Nem tudom, hogy fogalmazzak, hogy ne támadásnak vedd, mert tényleg nem annak szánom, de szerintem gondold át ezt a beállítást ! Ennél értelmetlenebb módon nem igen lehetne konfigurálni ezt a hardvert. Egyik oldalról mindent beleadsz, hogy a másikkal elvedd. És azt is teljes erőből. Ennél van sokkal, sokkal jobb képlet ami fps veszteség nélkül szebb eredményt ad.
    Mondjuk talán a Tiéd az első maradéktalanul elégedett hsz., szal' bizonyos nézőpontból tényleg nincs feljebb. :)
    Remélem tényleg nem b@xakodásnak vetted, nem annak szántam. :K

    [ Szerkesztve ]

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

  • Alpi.

    addikt

    válasz FoLey-v #142 üzenetére

    Gondolom Win 11-ed van. Azzal teljesen fölösleges cpu használatot monitorozni.
    Legalábbis ezzel a "built in" Osd-vel. (meg egy csomó másikkal is. :) )
    Kéne látni a valós terhelést, abból lehetne megmondani, hogy a cpu fogyogat-e el.
    Ha a cpu lesz kevés, akkor érdemes egy fps limitet berakni ami az esetek nagy többségében épp annyit visszafog, hogy ne forduljon teljes terhelésbe. Akkor szétesnek a frame time-ok, nagy hullámvölgyeket okoz. Egy picivel alatta viszont szépen teszi a dolgát. Egy szép, konzisztens 60 fps sokkal jobb érzetet ad, mint egy nagyokat hullámzó, átlag 65. (csak egy hasraütött példa)

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

  • Alpi.

    addikt

    válasz FoLey-v #145 üzenetére

    Ebből csak az látszik, hogy volt teljes terheléssel, de hogy mikor és mennyit, azt nem tudni. Realtime kéne látni vagy legalább egy olyan pillanatban az aktuális cpu terheltséget, amikor beesik az fps. [Innen ha megnézel egy fél percet mondjuk] látni fogod, amit feljebb írtam. Amíg a cpu bírja, addig gyönyörű szép egyenletes a fram time grafikon és fixen tartja a 60 fps-t. Amikor kezd "megborúlni", olyan 85-90% körül, akkor egyre kócosabb a görbe és elkezd beesni az fps. Konfig, beállítás függő, hogy hol billen át. Lehet, hogy 80% körül lesz egy másik esetben. A lényeg a viselkedés. Ha ezt a mintát látod, az cpu limit. Nem is kérdéses.

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

  • Alpi.

    addikt

    válasz FoLey-v #152 üzenetére

    Éppen kiadja. :) Nem lazsál, de szépen vitte végig a gpu load-ot. 1-2 ponton volt egy icipici beess, de tényleg minimális.
    Pont ma voltam én is itt. :K

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

Új hozzászólás Aktív témák