- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
- Google Chrome
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Linux kezdőknek
- AutoCAD
- Windows 11
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz !Overdose! #18744 üzenetére
Ez az, hogy kéket kellett volna kapnia.
Környezetvédelmi osztályba sorolás kódja 02. Vagy ez nem euró 2-t jelent?
-
Manitou
addikt
válasz !Overdose! #18747 üzenetére
-
Manitou
addikt
válasz neduddki #18752 üzenetére
Ha tehát önnek a forgalmi engedélyben 2. kategória szerepel, és az autó EURO-II minősítésű, vagy egyszerűen csak 1996. január 1. utáni első forgalomba helyezésű, akkor a következőket teheti:
1. A következő műszaki vizsgán jelzi ez irányú igényét, és a tanúsítványadó kiállítja a 4. környezetvédelmi osztályba sorolást tartalmazó Műszaki Adatlapot.
2. A Nemzeti Közlekedési Hatóság kijelölt vizsgálóállomásán kér egy úgynevezett műszaki szemlét, melynek során a hatóság megállapítja a korrekt besorolást, majd szintén kiállít egy Műszaki Adatlapot. Ennek a szemlének a hatósági díja 1770 Ft.
Látható tehát, hogy a lambdaszondával szabályzott keverékképzésű személygépkocsik alanyi jogon nem kapják meg a kék plakettet, csak ha egyébként a gyártó részéről rendelkeznek EURO-II minősítéssel. Bonyolítja a helyzetet, hogy a jelen szabályozás csak néhány éves, előtte a 2. kategóriába tartozott minden szabályzott keverékképzésű autó, amely nem tartozott legalább az EURO-III kategóriába. Így - ha jól emlékszem - 2007-ig ezek az autók a 2. környezetvédelmi osztályba kerültek, és sokuknál ez szerepelt a zöldkártyán és a forgalmi engedélyben is.Emellett a 6/1990 KöHÉM-rendelet, amely a fenti kategóriákat meghatározza, tartalmaz egy kivételt, amely szerint az 1996 után az EU területén forgalomba helyezett autók kérésre átsorolhatóak a 4. osztályba, hiszen elméletileg ettől az időponttól csak EURO-II minősítésű autók kerülhettek forgalomba.
Azon autók esetében, amelyek azóta jártak műszaki vizsgán (tehát szinte mind), elvileg a műszaki adatlapon már a javított besorolás szerepel, amennyiben tulajdonosváltás is történt, a forgalmiban is. Persze ez csak elmélet, sok esetben ezzel egyszerűen nem foglalkozott a tanúsítványadó vagy az okmányiroda.
Ha tehát önnek a forgalmi engedélyben 2. kategória szerepel, és az autó EURO-II minősítésű, vagy egyszerűen csak 1996. január 1. utáni első forgalomba helyezésű, akkor a következőket teheti:
1. A következő műszaki vizsgán jelzi ez irányú igényét, és a tanúsítványadó kiállítja a 4. környezetvédelmi osztályba sorolást tartalmazó Műszaki Adatlapot.
2. A Nemzeti Közlekedési Hatóság kijelölt vizsgálóállomásán kér egy úgynevezett műszaki szemlét, melynek során a hatóság megállapítja a korrekt besorolást, majd szintén kiállít egy Műszaki Adatlapot. Ennek a szemlének a hatósági díja 1770 Ft.A Műszaki Adatlappal besétál egy okmányirodába, ahol bejegyzik az adatváltozást. Ez sajnos gyakorlatban a forgalmi engedély cseréjét jelenti minden esetben, mindhárom, még érvényes típus esetén (kétlapos, háromlapos "szöveges", háromlapos "kódos"). Ennek költsége jelenleg 6000 Ft.
Most már így jártam, ha akarnám át tudnám ezek szerint variálni kékre, de az idő és pénz, nekem meg nem biztos hogy megér ennyit most a dolog.
-
Manitou
addikt
válasz Napfénysüti #18829 üzenetére
És mi lesz a primera projecttel?
Na nem lebeszélni akarlak én a hondáról, sőt Az én szívem is a honda fele húz kezdetektől, csak aztán más lett, de következő nekem is nagy valószínűséggel honda lesz, vagy Civic VTI vagy kényelmes leszek és accord De ez még a jövő zenéje.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz neduddki #18777 üzenetére
Most jött tényleges válasz
A válaszunk a következő:
A megadott alvázszámú (....................) gépkocsi motorja az EURO 2 vagyis 4-es Környezetvédelmi osztályba tartozik.
Ezt én is tudtam De nekem erről papír kéne. Úgy látom ez se lesz egyszerű menet.
Pedig világosan leírtam, hogy egy igazolás kéne róla. Nem egyszerű .....[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz !Overdose! #19131 üzenetére
Például a CRX-en egy srác képes kiesztergáltatni az 57mm agyátmérőjű felnijéből, mert ugye 57 to 56,1 tehermentesítő nem létezik. De könyörgöm mégis melyik a jobb, ha nem egész fél mm-t, nem fekszik fel a felni az agyra vagy ha elgyengíti a felni közepét? Én nem használok tehermentesítőt mégis sikerült központosan feltenni a felnimet. Láss csodát nem üt, nem ráz.
Hasonló problémám volt még tavasszal mikor a téli kerekeket cseréltem volna vissza a nyáriakra. Csináltattam egy központosító gyűrűt esztegályossal, de csak acélból vállalta, aluból ilyen vékonya nem tudott volna. Gumis tanácsolta, hogy esztergáltassak ki a felniből és akkor bele egy normális vastagságu gyűrűt tegyek. Végül az lett, hogy amit az esztergályos megcsinált acélból, az olyan szar lett, hogy bele se tudtam tenni (másrészt meg rárohadt volna), szerintem kicsit pontatlan volt, de szerintem így is szívott vele mikor csinálta. A megoldás az lett, hogy feltettem központosító nélkül, és teljesen jó, nem üt nem ráz nagyobb tempónál se. Előtte alubol volt benne központosító, de az már nagyon viharvert volt, és a gumis is mondta, hogy ez mindig szét fog menni, minden kerékcserénél csináltathatok újat majd, ezért is javasolta a kiesztergálást a felniből.
-
Manitou
addikt
válasz Napfénysüti #19265 üzenetére
Ha pontos váltómérete a 14-es gumi a 16-nak, akkor semmivel sem lesz lentebb az alja téli kerekekkel sem, mint most nyárival Vagy arra érted, hogy eleve gáz a mostani magassággal a közlekedés?
-
Manitou
addikt
válasz xcbiker #19300 üzenetére
Én se vagyok kibékülve annyira a fogyimmal, igaz én szinte csak városban használom. Bár a gyári városi fogyasztási értékeken belül voltam nyáron , télen már nem, de ez a hidegmotorozás miatt van főleg.
Lehet ezt a dolgot nekem is meg kéne azért nézni, hogy mennyi is most. Elvileg 10+/-2 fok a gyári érték. Kitudja, lehet nekem se éppen gyári értéken van.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
válasz Napfénysüti #19545 üzenetére
Jaja. Csak sajna városban kergetem főként, így elég sok a fogyim, hiába kedvező az országúti fogyasztás. A te fogyasztásod is elég jó
Ma volt egy kis "mini nissanos tali" Van egy pár nissan a cégnél
Balról jobbra:
1997 Nisan Maxima QX V6 - 2006 Nissan Almera ( N16) - 1998 Nissan Almera ( N15)
[link]
[link]2006 Nissan Almera ( N16) - 1998 Nissan Almera ( N15)
[link]
[link] -
Manitou
addikt
válasz Napfénysüti #19629 üzenetére
Enyémen is van szárny,de már így került hozzám, én tutira nem tettem volna rá, de levenni hasonló okok miatt én se akarom.
-
Manitou
addikt
válasz Napfénysüti #19649 üzenetére
Nekem multkor két egymást követő nap szarták le a madarak a kocsit úgy hogy kocsibeállóban állt a kocsi ( ami oldalról nyitott ) amúgy szerencsére nem jellemző.
-
Manitou
addikt
Ma lecseréltem a hűtővizet a rendszerben. Volt vele szívás rendesen.
A motorblokkon lévő leeresztő csavart alig lehetett kitekerni. Még a gyári hűtővíz lehetett a rendszerben Egy nagyon sötétzöld lét csapoltam le a hűtőből meg a motorblokkból is. Kapott helyette bárdis "piros" fagyállót keverve vízzel fle fele arányban . Elvileg így -36C-ig bírnia kell.
Na meg két helyen is kellett a légtelenítéssel mókázni -
Manitou
addikt
válasz Winner_hun #19671 üzenetére
Elvileg a szín annyit jelent, hogy ebben még régifajta hűtőfolyadék volt .
[link]A lényeg, hogy megnéztem a kézikönyvet és a szerint vettem bele folyadékot, nem a színe alapján Bár a szín is elég árulkodó jel, hogy a piros az korszerű fagyálló, az újabb kocsikba csak ilyet szabad tölteni, mondjuk az enyém pont nem újabb, de mindegy ez jobb, mint ha a régi fajtát tettem volna bele. újabb fajta mehet a régibe is csak a régi fajta nem mehet az újabbakba
-
Manitou
addikt
válasz CurrentValue #19768 üzenetére
5.6 de még a nyári papucsokkal, holnap cserélek télire, akkor egy 5.2 lesz az elvárt.
Télivel nem hiszem, hogy csökkeni fog a fogyi, sőt.
De ha korábbi tapasztalatból mondod akkor nem szóltam -
Manitou
addikt
válasz CurrentValue #19770 üzenetére
Nekem nem csökkent télivel tavaly, sőt nőt
De lehet ebben az is közrejátszott, hogy december elején cseréltem le kb, mikor leesett az első hó, és utána már hidegebb idő is volt, szóval az is erősen bejátszhatott a többletfogyiba. Nekem is kisebb a téli acélfelnis kerék és könnyebb is mint a nyári alufelnis. Multkor direkt lemértem kerékcserénél kiváncsiságból. ~0,8kg/db-al könnyebb a téli szett mint a nyári. 185/60R14 acélfelnis vs 195/50R15 alufelnis -
Manitou
addikt
válasz xcbiker #20030 üzenetére
Kb egy éve pont karácsony előtt kimentem egy nagy parkolóba, ami szinte üres volt, voltak is páran akik már csúszkáltak. Én is kicsit próbálgattam a gépet, meg az új téligumikat, aztán egyszer csak jöttek a sünök. Engem meg még egy embert megállítottak. Kérdezték, hogy tudom e miért állítanak meg, Aztán mondták, hogy felvették videóra amit műveltem, valami civil autóból. Aztán kaptam egy 4000 Ft-os csekket. Egy rendőrcsajszi volt. Azt mondta, még mindig jobb, mintha a közúton próbálgatnám stb stb ... meg menjek el vezetéstechnikai tréningre stb stb ott lehet ilyneket legálisan is. Amúgy ő nem büntetne meg, de ott a főnöke a kocsiban szóval muszáj megtennie. Szóval jól elbeszélgettünk, csak az a fránya csekk ne lett volna
El kellett volna kérni a felvételtNem az út és látási viszonyoknak megfelelően közlekedtem, ez volt az indok ami miatt megbüntettek.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Tavaszra lehet beújjítok egy új nyári kerékszett garnitúrát.
Elkezdtem nézegetni felniket.Könnyű, 5kg körüli felniket szeretnék 15 colos méretben
Összegyűjtöttem pár könnyebbet:
5zigen Beckets FN01R (4.8kg)
Rota Circuit 8 6,5x15 (5.4kg)
Rota Slipstream 6,5x15 (5.4kg)
Oz Superlaggera 7x15 (5.2kg)
949Racing 6UL 7,5x15 (5.4kg)
Advan Racing RG 6,5x15 (4.8kg)
BBS RG F1-Racing (Japan Only) 6.5x15 (4.5kg)
Konig Helium 6.5x15 (5.2kg)
Konig Minuz 6.5x15 (5.4kg)
Kyoho Tracer 6,5x15 (4,5kg)
Mugen MF10L 7x15 (5.0kg)
Mugen RNR 6.5x15 (4.8kg)
RAC Monolites RS110 7x 16 !! (5.1kg)
Racing Firrenze RF-Pro 6,5x15 (4.4kg)
Racing Hart CP-035R 6x15 (3.6kg)
Racing Hart CP-F 6.5x15 (4,8kg)
Racing Sparco Viper R (Japan Only) 6.5x15 (4.1kg)
RS Watanabe Cyclone 6,5x15 (4.6kg )
Stark MS 6,5x15 (4.6kg)
Tecnomagnesio 6,5x15 (4.9kg)
TRD Sports T3 Forged 6.5x15 (5.2kg)
Volk CE28N 6,5x15 (3,7kg)
Volk TE37 6,5x15 (4,0 kg)
Wed's TC-105N 6,5x15 (4.8 kg)Egyelőre ennyi, de még lehet bővítem a listát. Párnak tisztában vagyok az árával, soknak még utána sem néztem ,nagyrésze a magas ár miatt úgyis ki fog esni gondolom.
Meg nagy részét lehet nem is kapni itthon, bár ez még nem akadály a beszerzésére. Azt tudom, hogy a Rota-k elég jó árban vannak, és itthon is kaphatóak. -
Manitou
addikt
válasz !Overdose! #20116 üzenetére
Tudom persze.
Gumiban valószinüleg 195/50R15 dunlop sp sport fastresponse lesz a befutó5gen VTI felni nem tudom melyik , de itt van párnak a tömege:
Honda Civic (acél) 15x6 9.2kg
Honda Civic 88-91 13x5 7.3kg
Honda Civic EX 06-07 16x6.5 8.8kg
Honda Civic EX/Si 92+ 14x5 8.2kg
Honda Civic HX 96-97 14x5.5 5.3kg
Honda Civic Si 02-04 15x6 10.1kg
Honda Civic Si 05+ HFP 17x7 9.1kg
Honda Civic Si 99-00 Cast 15x6 8.2kg
Honda Civic Type R 02 17x7 9.2kg
Honda Civic Vi-RS 99-00 15x6.5 7.6kg
Honda Civic VX Cast 13x5 4.4kg
Honda CRX Si 86-87 14x5 7.0kg
Honda CRX Si 90 14x5 7.3kg
Honda Del Sol 97 "Fat 5" 14x5.5 6.8kg[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
ehh
Csak egy kicsit bilibe lógott a kezem[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz MacCaine #20130 üzenetére
Most is egy 7 colos 15-ös ET35-ös Mim Roma felnim van.
[link]E helyett akarok egy másikat majd, de lehet az lesz, hogy marad ez, aztán csak új gumikat veszek rá.
Néztem rota-kat, az a baj, hogy 6,5-esek és így beljebb kerülne a kerék, ET-ből így vagy ET 30 kéne minimum vagy ET 25 a mostani 7 colos ET35 helyett
Integra
Szerencsére engem sem fenyeget a veszély, hogy megrendelem külföldiából.
Vagy lenne egy olyan, hogy Brig Mag 10 csak nincs 15-ben , csak mag 8-ból van 15-ös.
Ez nincs anyi mint a volk, de gondoolom hazaszállítással már ez sem érné meg.
[link][ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz !Overdose! #20155 üzenetére
Csak a mostani az pont jó síkon van optikailag. De a gyári valóban bentebb van valamivel.
Gondolkozok egy ültetőrugó szetten is , mert most olyan traktorosan néz ki. Max - 40mm-t tudó szetteket árulnak az enyémhez. De azzal már jobban mutatna.
De lehet nem ér annyit az egész. 35-40 körül lenne komplett rugószett + munkadíj amennyiért még beszerelik.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Most ezt a felnit nézegetem
[link]
Nekem ez tetszik -
Manitou
addikt
Vajh melyet vegyek majd 195/50R15-be
Dunlop sp sport fastresponse vs Toyo proxes T1R -
Manitou
addikt
válasz Integra #20205 üzenetére
Nem olvasok honda forumot, ezen kívül.
bridgestone potenza re750 - az mi fán terem? Gugli nem sokat mond erről a konkrét típusról magyar oldalakon.
Akkor eddig a versenyzők:
Dunlop sp sport fastresponse
Hankook v12
Yokohama parada
Toyo Proxes T1-R
bridgestone potenza re750Overdose
Kumho Ecsta SPT KU31 (peremvédős) - 11k
Hallottam már róla, de gondolom azért a fentebbiek jobb gummák nem[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz CurrentValue #20210 üzenetére
Na jó akkor toyo kihúzva Bár már máshol is olvastam, hogy nem annyira jó.
Nekem a yokohama szimpatikus még, de álítólag gyorsan kopik, bár az annyira nem izgat.
!Overdose! Nem is nagyon találok még más méretben sem, nem hogy az enyémben.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz !Overdose! #20211 üzenetére
Van 195/50R15-ben RE750-es Az más kérdés hogy lehet itt nem forgalmazzák
-
Manitou
addikt
válasz zolynet #20478 üzenetére
Akkor ez tényleg jó vétel lehetett volnaMondjuk az ilyet én sem értem, ha valaki árulja a kocsiját, az alap lenne, hogy legalább viszonylag tisztán tartsa, ha nem is azt mondom, hogy állandóan patyolat legyen, mert nyílván használja az ember , kivéve persze, ha garázsban pihen ilyen dzsuvás időben.
Más:
Szerintetek a klíma ha nincs feltöltve hosszabb ideig ( pl ~1 évig) , akkor elromolhat? -
Manitou
addikt
válasz Integra #20480 üzenetére
Ez magyarország.
Tegnap tankoltam és hajszálpont annyi fogyasztást produkáéltam mint az előző tankolásnál, azért tudok valamit
Előző tankolás : 410km /44,04l=> 10,74l/100km
Mostani tankolás: 408km / 43,81l => 10,74l/100km
Mindkettő 100% város, csak rövidtávok. Jöhetne már a jobb idő[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Integra #20489 üzenetére
Tudom Nem tudok vele mit csinálni, ez ennyit benyel. A motor szinte be se melegszik, mire beérek melóba vele. Ha pl ilyen 10-15 km-re járnék vele minden nap, akkor szerintem kedvezőbb lenne a fogyi jóval. Gyári városi fogyasztási értéke elvileg 9,2, országút meg 5,8
Nyáron hasonló körülmények mellett 8,8 -at tudok kihozni városi fogyasztásnak
Országúton 6,0 l -el viszont tényleg beéri 110-120-as tempóval
Ha úgy veszem, akkor a gyári értékeket hozza. Az viszont kárpótol a viszonylag nem alacsony fogyasztásért, hogy nagyon megbízható darab, 0 szervízköltséggel, (kötelezőn kívül természetesen) Tényleg még egy izzó se égett ki benne , mióta nálam van, pedig nyáron már 2 éve lesz, hajtom.menalcas: Egy '98-as Nissan Almera N15 1.4 16V
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz orbano #20492 üzenetére
4,5km-re van a melóhely. Gyalog azért nem lenne közel. Építészirodában dolgozok amúgy, mint építész Néha van, hogy el kell ugrani valahova, felmérni valami épületet, vagy elvinni doksikat szakhatóságokhoz, olyankor szintén kocsival megyek, de ezek is max ilyan 5-6 km-es távok, néha 10.
Buszoztam már eleget életemben, nehogymár most emiatt ne járjak kocsival mert rövidtáv De ez a hidegmotorozás inkább csak télen jellemző.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Integra #20495 üzenetére
Nem kell itt olyan sok autókázásra gondolni. Igen sajátomat használom, mivel nincs céges, de fizetnek km pénzt. Írom mennyit mentem és azután kapok pluszban pénzt a fizunál. Bár mostanában fizut se nagyon kapok De van olyan hónap, hogy sehova se kell mennem, mert úgy jön ki a lépés. Szóval változó.
neduddki Ha jobb idő lesz, majd heti 2-3x én is bringával fogok járni.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz orbano #20498 üzenetére
Tudom, csak nyáron azért sokkal hamarabb bemelegszik a motor, mint ilyenkor télen.
Tudom tisztában vagyok én is a dfolgokkal A városi használat a leggyílkosabb az autónak mert adott kilómétert sokkal több idő alatt teszel meg, mert lassabban mész , mint országúton/autopályán. Így az üzemóra száma sokkal több egy km-re vetítve városban, mint országúton.Az inkább 15-20 perc bicajjal A bicajom jobban féltem mint az autót ( mondjuk legalább annyit vagy többet is ér mint az autó ) 10 perc alatt beérés is meglehetne csak akkor mehetnék zuhanyozni egyből, ahogy beérek az irodába, szóval inkább lightosabban tekerve érdemes haladni, meg annyi lámpa van, hogy az is gátolja az embert.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz !Overdose! #20504 üzenetére
Elvileg jó, most volt műszakin ősszel, akkor csak kibukott volna nem? Illetve ha rossz lenne a lambdaszonda, akkor országúton is többet fogyasztana, de ott teljesen oké 6 l-el eljár.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Politika
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- Kínai androidos okosórák
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest