Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pirosmajom

    csendes tag

    válasz merqree #19166 üzenetére

    Erősen felnevettem, amikor K&H-sként rejtett költségeket emlegetett Raiffeisen kapcsán. Na ott aztán vannak rejtett + nem rejtett költségek dögivel, dehát állítólag a "minőséget" érdemes megfizetni. Voltam KH-s. Soha többé, köszi!

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz merqree #19166 üzenetére

    Nem tudom milyen rejtett költségre gondolsz, én még nem tapasztaltam ...
    Limitmódosítási díj nem érdekel, mert belőttem jól, és kész.
    SMS díj? 2x164 forint/hó, nálam 4x164/hó, mert mind a ketten akartunk SMSt.

    Kérdés, mit tekintünk rejtett költségnek.
    Szigorúan véve a rejtett költség fogalma szemantikailag értelmezhetetlen. Minden költség szerepel a hirdetményben, más nem számolható fel, tehát elvileg fogalmilag kizárt. De ...
    Ingyenes számlának azt nevezzük (érti az ügyfél), amelynél a számlacsomag alapszolgáltatásai ingyenesek. Hogy mik ezek az alapszolgáltatások azt tökéletesen felsorolja az összefoglalóban pont a BM-es CIB ECO és a rafis Gold 2.0 leírása.
    Annyit tennék hozzá, hogy az utalás esetében az elektronikusnak elég díjmentesnek lennie, a bankkártyának pedig nem csak az 1. évben.
    Mára pár újabb tételt is alapszolgáltatásnak minősíthetünk, illetve minősítek én.
    a) az online kapcsolatok (webes és mobilapplikáció használat). Ebbe mindent beleértek. Ez nem mindenhol és nem minden csomagnál ingyenes.

    b) Limitmódosítás. Ez nem kényelmi, hanem biztonsági kérdés. Sőt, főleg a bank szempontjából fontos kérdés, mert visszaélés esetében a kárt majd mindig neki kell viselnie. Ehhez képest ezért pénzt kérni, amikor az ügyfél a bank érdekében jár el, nekem több mint furcsa - elfogadhatatlan.
    Lehet, hogy téged ez nem érdekel, nem vagyunk egyformák. Biztos érdekelne, ha az esetleges kárt neked kellene viselned. De ha egyszer pórul járnál (nem kívánom), azért a bank nem azonnal írja jóvá a leemelt összeget, ez okozhat neked átmeneti problémát. Aktív limithasználattal ez a probléma csökkenthető.

    c) Bankkártya és számlamozgás értesítései. Ez kapcsolódik az előzőhöz és ez is biztonsági kérdés. A bankkártya értesítés főleg a bank érdeke lásd b pont) A számlamozgásnál a bank felőssége lényegesen csökken, az ügyfélé viszont nő. Az ügyfél kiemelt érdeke, hogy a gyanús számlamozgásról azonnal értesüljön. Régen ez sms volt. Mára minden banknak muszáj volt applikációt kifejlesztenie, működtetnie. Az sms-nél még magyarázható valamennyi díj (nem annyi mint amit kérni szoktak), viszont push esetében alap az ingyenesség. Nem lényeges költség az applikációba betenni a pusht, üzemeltetési költsége pedig nincs. Ez a fejlesztés a bankon múlik, viszont ha nem teszi, akkor ne kérjen pénzt az sms-ért.

    Összefoglalva: ami téged nem érdekel, illetve nem rejtett költségnek minősítesz, én annak nevezem.

Új hozzászólás Aktív témák