- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Java programozás
- Linux kezdőknek
- Rendszergazda topic
- Pokémon-tolvajnak mondják, beperelték a fejlesztőt
- Synology NAS
- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz moha21 #14916 üzenetére
A tápos tekercs egy passzív PFC-s táp fojtója volt. A másik meg amit PHM mond.
Lompos48: igen, erre gondoltam én is, mikor fogtam egy adapter primer tekercsét helyette.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
őstag
válasz moha21 #14933 üzenetére
Leginkább azért zavar ez a "magas" feszültség (242V) mert bátyám gyűjti a régi rádiókat amiket inkább 220V-ra terveztek és némelyiknél nem-e a 22V-os többlet feszültség okoz gondot.Szól de torzan stb..
De azért majd hozok egy szabályozható trafót és a veterán rádiókat eleve 220V-ról indítom(ezzel is kizárva egy esetleges "hiba" forrást)[ Szerkesztve ]
Üdv:Attila
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz moha21 #14947 üzenetére
Köszi, ezek a kondik jók lesznek. Erősítőbe CLC szűréshez kellenek kellenek, 6-900uF értékben kell a tekercs elé meg mögé.
totya694:Akkor már öregebb a képcső a műszerben.
Igen, PC táp időnként jó forrás, de úgy be vannak forrasztva azok a szerencsétlen elkók, hogy alig lehet őket kiszedni, nem tudja a TRP átmelegíteni a forrasztást...
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Lompos48
nagyúr
válasz moha21 #14970 üzenetére
Most akkor fűrész vagy kompresszor? Mindegy.
Nem vagyok a motorok nagy hozzáértője. Életemben egy ilyen dolgot oldottam/oldottunk meg 275kW-os ( ) motor indításánál. Itt ellenben nem a megszakító volt a probléma, hanem az utána szerelt kapcsolószekrény, amiben 2-3 havonta kellett cserélni a "leborotvált" fogaskerekeket. Ott a megoldás egy soft-start elektronika volt, de az is nagy és drága.
A te esetedben talán a lassabb termikus megszakító lenne a megoldás. Kapcsolást esetleg ezt tudom ajánlani:
Vagy akár az egész Moeller domumentáció.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz moha21 #14970 üzenetére
A reggeli indítás utáni első levegő feltermelésnél kívánta a fordulatot de 15-25 perc után már vissza lehetett venni alapjáratra a motort(Csepel,IFA,4 hengeres Tátra) :-)
Persze attól is függött,hogy hány db légkalapács volt rákötve mert pl. 2db nagyot elvitt alapjáraton de pl. 2nagy 2 kicsi kalapácsnál már kellett(volna) neki fordulat.Üdv:Attila
-
PH-User
addikt
válasz moha21 #14975 üzenetére
Hidd el, hogy nem elég még arra a célra sem.
Biciklikereket felfújni tökéletes, autóét is felfújja, de lassan...
Szóval alig van hozama, attól még a szabad tüdős fújkálás is jobb alternatíva.Viszont hűtőből buherált kompresszor megfelelően megépítve már jó lehet, használtam ilyet, elég jól fújt. Csak ugye ehhez buherálni kell kicsit.
''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
D.Orion
veterán
válasz moha21 #14997 üzenetére
Attól, hogy te nem hallottál róla még létezik.(Már nem először futok bele itt a ph-n is olyanba, hogy én elmondom mit tudok v. mit láttam és kapom azonnal, hogy olyan nincs tévedek. Bocs, de erre érzékeny vagyok, nem szokásom hazudozni). Tessék ezt lesd csak meg. Nem beszéltem semmi sebességrekordról, arról volt szó, hogy versenypályán képes felvenni a harcot az 1000ccm-es gépekkel ebben a kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz moha21 #14999 üzenetére
A srác otthon a garázsban rakta össze, csak úgy megsúgom. Pár barátjával. Mellesleg 190LE a motor... Ecsetelhetem még órákig, de te akkor se hiszed el... Utánaolvastam a témának mielőtt itt feltettem volna a kérdéseimet, mert valahogy az általam kérdezett dolgokat senki nem ossza meg.
Még mielőtt jönnél azzal, hogy 190LE nem lehet, mert az milyen nagyon sok KW... Dinopadon mért teljesítmény, így vajnyi kevés köze van egy sima 1kW=1.34LE számításhoz. 1600ccm-es benzines autótól is láttunk már 300LE-os dinopad teljesítményt...
Vitázhatunk itt róla, hogy kinek van igaza, de a videó és az infók magukért beszélnek. Olvass utána, de nekem nincs időm valakit meggyőzni arról, hogy téved, főleg ha nem is érdeklik a tények.
-
moha21
addikt
válasz moha21 #14991 üzenetére
s2000n típusú tr-t sikerült beszerezni, ő is eléggé hasonló, kérdés, hogy jó lesz vajon helyette?
Egyébként előtte van egy 400V 100uF elkó, totálkáros volt.
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
Lompos48
nagyúr
válasz moha21 #15007 üzenetére
Majdnem (vagy teljesen) jó. Ahol sántít az a disszipált teljesítmény. Az alkalmazás a kérdés: kell neki a 125W vagy elég a kevesebb. Tedd jól pasztázva a hűtőbordára, aztán 5 perc után kikapcsolva tapogasd. Gondolom a borda szigetelt. Ha igen, akkor széken ülve felemelt lábakkal egy ujjal menet közben is tapenyolhatod. De csak ha tudod mit csinálsz!
-
moha21
addikt
válasz moha21 #15014 üzenetére
Megoldódott, a Tr bázisán volt egy ellenállás ami zárlatos volt, DVD-re kötve szép képed ad a melegedésre leszek kíváncsi bár idáig bírta. Így is fillérekből megúsztam.
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
-
Lompos48
nagyúr
válasz moha21 #15398 üzenetére
Hm! Azért ott van a termodinamika első törvénye.
Ha az adatlap szerint az IC ±30V-os táplálásnál 8Ω-os terhelésnél 25W kimeneti teljesítménynél 25W-ot disszipál, az előbbit elbömböli, az utóbbit elfűti, akkor ezt valahonnan táplálni is kell. Vagy rosszul gondolom?
CPT.Pirk: Viszont megnézve az IC-t, a mélyet és a magasat elég durván torzítja,
Ajjajjj! Gyerekkoromban a csukamájolajat csak akkor nem nyelették le velem, ha hajlandó voltam elviselni a 0.06%-os torzítást. Istenem! Becsszóra el vagytok szállva a paraméterekkel.
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
válasz moha21 #15405 üzenetére
0W-nál ír 100mA-t.
Ez meg megint elég kis áramot ír.
Lompos48: Tehát akkor 25Watt kimenőnél ha ennyit el is fűt, akkor p=u*i -> i=50/42=1.2A vagy hülyeség?[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
válasz moha21 #15423 üzenetére
Igen, de ez szerintem általánosságban is elmondható. Legalábbis úgy tudom, hogy ideális esetben akkor a legszebb ha a kimeneti impedancia végtelen. Dehát nem álomvilágban élünk.
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
atesss
addikt
válasz moha21 #15382 üzenetére
Utánaolvastam pár dolognak, ez alapján a kis háztartási berendezésekben (a fúrógép is beletartozik) univerzális motor van, aminél nem függ a frekvenciától a fordulatszám, csak a feszültségtől.
Viszont azt nem tudom, hogy a feszültség csökkentésére hogyan változik a nyomaték.
Illetve okoz-e különbséget nyomatékban, ha a feszültséget úgy csökkentem, hogy
a) egy alacsonyabb feszültségű teljes szinuszt kap, pl. 220V helyett 110V (mint amerikában, a freki meg hiába más ott, az elvileg nem befolyásol)
b) egy nagy teljesítményű Ohm-os ellenálláson keresztül kap kisebb feszültséget
c) fázishasításos módszerrel kap kisebb effektív értékű feszültséget
( d) létezik még más megoldás is ? )Nekem is van egy mosógépmotorom (15 éves nyugati automata mosógépből), amiben van szénkefe, ez alapján ha jól olvastam ki, ez nem lehet szinkron motor.
Azt viszont nem tudom, aszinkron motor lehet-e ez - ez nem tudom mit jelent pontosan.Régebben olvastam mosógépmotorokról, és úgy tudom, hogy a 80-as évek második felében készült Hajdú mosógépeknek más típusú motorja van, mint az én "nyugati automata"-mnak.
A harmadik linkeden lévő frekvenciaváltós leírást én is megtaláltam már épp előtted.
De ez nekem nem is tűnik annyira bonyolultnak, ha megvan a PWM forrásom.
Először egy DC feszültséget kell előállítani a 230-ból, ehhez kell:
- Graetz híd
- Pufferkondik
- Esetleg egy szűrőtekercs utána.
Ezután pedig kell a "Félvezetős kapcsoló üzemű teljesítmény fokozat. "
Ezt vezérelném a PWM jellel, de erre a célra jó az MCU. Legalábbis ha lehet logikai szinttel vezérelni a teljesítmény fokozatot (Tranzisztor, FET, vagy IBGT); ha nem, akkor kell még egy plusz illesztés.
Esetleg kell még egy LC szűrőfokozat a frekvenciaváltó és a motor közé, bár ez a linkelt leírás alapján nekem elsősorban csak a hangban okozhatna problémát:
"A PWM jel vivőfrekvenciája hangfrekvenciás sávba esik (rendszerint néhány kHz) ezért a motor a szokásosnál nagyobb zajt kelt (sípol). Ez bizonyos alkalmazásoknál problémát jelenthet. A motor sípolását a szűrő fokozat megszünteti ugyan, alkalmazásakor azonban a motor helyett a szűrő sípol."Kihagytam valamit a megvalósításból, van még fontos / drága elem ?
Mert ha "csak" ezek kellenek, akkor ez annyira nem is tűnik drágának.
Illetve DC előállításnál lévő (opcionális?) szűrőtekercs nem tudom pontosan mennyibe kerül, de kétlem hogy olyan drága lenne.
A motor előtti LC szűrőfokozat szintén nem tudom mennyibe kerülhet.Milyen teljesítmény félvezető kellene ide ?
Azt már tudom, hogy a motor induláskor nagy áramot vesz fel - akár 10X-ét az üzemi áramnak ! (bár azt nem tudom, hogy ebben az esetben, vagyis az 1KW alatti tartományban is igaz ez ?), de ha a PWM jellel megfelelően vezérelem induláskor, akkor el tudom érni hogy lassan pörögjön fel.
Így ha jól sejtem akár az üzemi áramfelvételnél saccra 1,5x-nél nem nagyobb max. áramot is el tudok érni.
Vagyis a teljesítmény fokozatnak elég akár 3-4A.
Egy 400V 4A-es Tranzisztor vagy FET meg nem tűnik olyan drágának.
(Pl. Lomex :
FCP11N60 (FAI) RoHS N-POWERFET 650V 11A 125W 0.32R TO-220 HV.
443.10 Ft NAGYKER NETTÓ )
Ebből kettő kell, de úgy is 1300 ft alatt marad a teljesítmény félvezető.Hol hibázik az elméletem, mi az ami sokkal drágább mint gondolom ?
-
malwy
senior tag
válasz moha21 #15496 üzenetére
Jaja, UTP-t láttam már én is ilyen módon felhasználni. Illető azt állította, hogy az előtte lévő 120Ft/m-esnél jobban szól.
2X TDA2030-nak elég összesen egy darab p4es hűtőborda? Teszthallgatásnál langyos maradt (10 perc, de nyitott fedél).
Írtátok, hogy elpusztíthatatlan, így bátorkodtam spórolni. Majd kiderül. -
Lompos48
nagyúr
válasz moha21 #15636 üzenetére
Rendesen kihajtva (bár nem tudom honnan lehetne 2 ohmos hangfalakat keríteni belső használatra) izgalmas egy kütyü, valószínű jócskán 10A fölött kér. Én szívem szerint egy kegyetlen egyenirányítóval etetném jó nagy befőttesüvegnyi szűrőkondikkal, Mivel itt próba/tesztelés lehetősége ki van zárva ki kell választani egy legalább 15A-es 12V-os tápot, az a teljesítményveszteség, ami a 14.x-12V fesz. különbségből születne nem lesz világvége.
@adyh: az közel sem elég.
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
válasz moha21 #15663 üzenetére
Nem lett az szerencsére. Eddig miért nem gondoltam a kábel oxidációra nem is értem.
Szépen leblankoltam mindegyiket kb 2cm-esekre és ott már jobban látszott, hogy valami barnás anyag van a réz felületén (lehet nem oxidáció hanem valami más, nem tudom), ezt lekapartam. Rátoltam a 220-at, majd mértem és tádádáááá 14.5V váltó jött ki belőle. Ha a termék doboza nem hazudik akkor:
37VA=V*A -> A=37/14,5=2,55A, tehát simán menni fog vele valami kis D osztályú ic a subládának (talán TDA2030, elég a mélynek az...).
14,5*1,41~20.45V egyenben.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
-
Speeedfire
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen