-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#90088192
törölt tag
MIMS(Mineral Insulated Metal Sheeted) neven fut, tűzálló általában liftaknákban használják, meg mindenhol ahol szükséges a tűzállóság.
A külső borítás, elláthatja a földelő vezetek(PE) szerepet, de kötelező a földelő hálózatra csatlakoztatni attól függetlenül hogy az adott áramkorhoz tartozik-e külön földelő vezetek vagy sem.
A porbél töltetnek száraznak kell lenni mint a puskapor különben a szigetelési ellenállás értéke leesik.Egyébként 0.6kV-ra méretezett 100C üzemi hőmérséklet mellett 21A a terhelhetősége(AS3008.1.1:2017)
-
#90088192
törölt tag
válasz
moha21 #68017 üzenetére
Hello a PM-rol nekem az jut eszembe amikor a primer és szekunder tekercs közé egy földelő "lapot" tekernek be, így megfelel a leválasztó transzformator kitételének
Ha nincs galvanikus kapcsolat sem a primer sem a szekunder oldallal akkor 99% hogy az.
A 0-100 kivezetés meg valószínű pont az amit írsz, arányosított feszültségmérés, de lehet az elektronikának segédtekercselés is.
En ezekkel találkoztam, nem tudom segít-e
-
#90088192
törölt tag
válasz
HoTaZo #68206 üzenetére
Hello
Mint mindig a másik oldalról szeretnem megközelíteni a problémát:
Ezeket ajánlom megnézni(csak általánosságban rákerestem), amit vettel meg add el nyugodtan.
Nincs probléma a teljesítménnyel sokkal tovább működni fog.
Persze a másik út is járható, de készülj fel a rezonancia elég gyakran megöli azokat, sajnos tapasztaltam.
-
#90088192
törölt tag
válasz
#90088192 #68230 üzenetére
Csak benéztem, ez csak a a megszakító szelekciós progi...
Draftsight -
#90088192
törölt tag
válasz
zsolti_20 #68262 üzenetére
Valami ilyesmi, mert a megadott alapján nem találom, a masik ami lehet
A lényeg ha nyomás kapcsoló hibás produkálhat ilyen furcsaságokat, a másik, probléma, amit latok, hogy a szállítása nem elegendő SZVSZ.
A 2 probléma teljesen 2 különböző okra vezethető vissza.
Az hogy elszokik a levegő, és nem kapcsol vissza, az a Nyomás kapcsoló hibájára utal+ valahol elszokik a levegő(pl a lefúvó szelepnél mert elgyengült a rugoja, vagy túltermel vagyis nem kapcsol le a nyomás kapcsoló amikor elérte a megfelelő nyomást ezert a lefúvó szelep lep működésbe, hogy megakadályozza az egyéb problémákat).
Az hogy ha sok minden egyszerre megy róla, és közben drasztikusan esik a nyomás, az a nem megfelelő méretezés oka mert nem szállít eleget a kompresszor/nincs elég nagy puffer tartály.
-
#90088192
törölt tag
válasz
zsolti_20 #68265 üzenetére
Az egy biztonsági szelep(Lefújó), és akkor az okozza a problémát, csak cserélni szabad mert Biztonsági!!!
Nem egy nagy tétel, és 99% megoldja a problémát.
Azt érdemes megnézni, hogy feltöltés közben hogyan megy felfele a nyomás, és mikor kapcsol le a nyomás kapcsoló, mert az tönkreteheti a szelepet ha folyamatosan a MAX fölé megy.
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
Hello
Ha jobban belegondolsz, szinte minden létező alkatrésznek van impedanciája, ami magában foglalja a 3 fő problémát: Ellenállás, induktivitás, kapacitás.
A jelleggörbe pedig nem lineáris de alapjaiban Ohmikus (differenciál ellenállás ha jól emlékszem) jelleget mutat.
Aztán Lompos kijavít ha rosszul emlékszem
-
#90088192
törölt tag
válasz
Lompos48 #68413 üzenetére
Nézegettem, a jelleggörbét, igen önellentmondásosra sikeredett mondandóm.
Eszembe jutott, pont a Zener diódák jók a feszültség stabilizálásra(Nagy áram változást, kis feszültség változást követ). Vagyis az Ohmikus ellenállása nem mutat lineáris jelleget.
Remélem így érthetőbb
Ezt akartam használni a hagyományos diódák nyitó irányú karakterisztikájának jellemzésére
Lassan de biztosan haladunk valamerre a kérdés az irány
Koszi Meg egyszer
-
-
#90088192
törölt tag
válasz
t72killer #68544 üzenetére
A noob kérdésre tudom a választ. Az akksi töltő feszültség mindig magasabb mint az akkumulátor nyugalmi feszültsége ergo a töltő fogja a terhelés irányába az áramot szolgáltatni. Így működik az összes töltő/szünet mentes amit gyártunk. De amit N mi gyártunk az is így működik 😀. Amit bevett szokás ha párhuzamosan több feszültség forrás van közösitve azt diódàn keresztül teszik.
-
#90088192
törölt tag
Keress ra PITE 3980 Battery load bank
Kepes 200A tartani 250V tol 180V ig DC
Most csináltam vele éppen egy 10 órás tesztet egy 108db akkumulátor álló csoporton aminek minden tagja 2V es 2000Ah kapacitás.
Különben fordítva is lehet kapacitást merni, ha van áramgenerátoros tápegységed, amit álltálában IU görbével kell hogy rendelkezzen, különben akkumlator Bye-Bye amint eléri a névleges töltőfeszültség maximumot.
Vagyis addig I utána U.Ha érdekel, a VRLA akkumulátoroknak 2.27/ cella a névleges "Float" feszültség
A LFP 3.6V/cella
A NiCad 1.42/cellaEs a kisutesi also hatar kell meg ha erdekel azokat is ide rakom. Van egy szep kepem rola
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz
Reaper04 #68575 üzenetére
Hello
Kicsit el vonatkoztatva de itt egy egyszerű példa:
Sima kis megszakító 240 VAC-n meg tud szakítani minden gond nélkül 32A. DC esetében azonos feszultsegen gyakorlatilag elég felé áram erősség ahhoz hogy füstöltni kezdjen. 110VDC 10A amivel még elbír komolyabb gond nélkül.
-
#90088192
törölt tag
válasz
Reaper04 #68579 üzenetére
Sajnos nem erre találták ki.
Ha akarod akkor egy relé meghajtásáról tud gondoskodni beszélünk az tudja kapcsolni a nagyobb áramot.
A probléma ezzel, hogy az ivoltàs nem megoldott. Ezért nem lehet lineárisan leképezni ezt a sort. Ha belegondolok a az autókban alkalmazott ivlampa (Xenon nép nyelvén) kb 15-20kV ön úti át a rést de az ív fenntartásához kb 80V szükséges.
Ebből indul ki az egész a mikro kapcsoló nem tud elég nagy szikra közt produkálni. Ezt füst megjelenésével fogja jelezni.
A másik probléma a belső alkatrészek DC esetén az idő 100%-aban ki vannak teve a terhelésnek míg AC esetében hiába beszélünk hőegyenértékről, úgy kell elképzelni hogy a nulla átmenet esetén COSfi1 esetén nincs áram ergo pihen egy kicsit mint a szív izomzat. És a legfontosabb ekkor még tudja szakítani az áramkör mivel nincs áram és a feszültség nem elég nagy hogy átüsse a légrést.
Régi autókban pl bontóbol beszerezhető ajtó kapcsoló tökéletes ilyen célra sőt lehet találsz olyat is ami pont a csomag térben volt.
Ha mindenképp a mikro kapcsolót akarod akkor akkor marad a relé mint megoldás. Dioda szükséges a tekercsre kuloben az ön indukciós hatás megöli a kapcsolót. Én tennék egy pici kapacitást is a kapcsoló lábai közé mint egy pergés mentesítő megoldást. Így hosszabb élettartamra számíthatsz. Ha érdekel van egy előre kitalált alkatrész amit Snubber Nek hívnak pont ezt a célt szolgálja.[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz
carl18 #68583 üzenetére
Hello
Egy jobb képet kérhetnénk?
Ha a szalag kábel vége, és maga a kábel ugyan azt a távolságot mutatja a vezető erek között, akkor le lehet vágni a sérült véget, es "megcsupaszítani" magát a kábelt. Ha ez megvan akkor megónozod és kész az új kábelvég. Csak nem latom a képen milyen és hogyan
-
#90088192
törölt tag
válasz
Reaper04 #68592 üzenetére
Hello
Ha jól sejtem tudod hogy működik a gyújtó trafó az autókban. A relé tekercse az átfolyó áram megszűnése után pontosan ugyan azt teszi kicsiben. Vagyis generál egy ellentétes polaritasu feszültség tüskét. Ezt a dioda rövidre zárja. A kapacitást pedig a kapcsoló lábai között megakadályozza a szikrázast.
-
#90088192
törölt tag
Udv mindenkinek
Lenne egy kérdésem ami összetett:
Van egy delta primer tekercses trafó, a szekunder Y
A szekunderen Tirisztorok vannak 3 fázisú hídba kötve
A primeren megjelenő felharmonikusokat akarom szűrni, akkor ha azt fold potenciálra kötöm kb 50%-os terhelésnél a legnagyobb az áram ami a szűrön keresztül a fold fele folyik(0.3A amit mertem)
Van*e valami másfajta szűrési mód amit lehetne alkalmazni, mert a FI relé ezzel nem boldog.
a másik, ha van meg egy trafó ami 2 fázis köze van bekötve ugyan ezen a feladásban, hogyan lehet a feszültség megúszását(a harmonikusok miatt) megakadályozni?
Előre is koszi
-
#90088192
törölt tag
válasz
moha21 #68738 üzenetére
Hello
Kezdem a végén:
Van egy 3 fázisú tirisztoros egyenirányító, ami nagyon csúnyán "megrongálja" a szinuszhullámot. Vagyis rengeteg felharmonikus keletkezik amik igen csak torz képet mutatnak az oszcilloszkópon.
A primer oldalon is meglátszik a torzulás(gyakorlatilag mind a 6 tirisztor nyitás meglátszik mindegyik fázison)A baj ezzel, hogy a primer oldal delta, és a 2 fázis köze be van kötve egy másik trafó is ami a kontroll 240V-ot állítja elő, és kb 50%-os terhelésnél, a felharmonikusok miatt megindul felfele 240V ami elérte esetünkbe a 270V-ot.
231VDC 500A töltőről beszelünk kb 0.55CosFI a Fő trafó(~270kVA Primer 415V Delta Szekunder 271V Csillag és DY30-as ha jól írom 30 fok van a primer és szekunder között)Ami a másik probléma, a primer körben van egy 350A-es szűrő, ami a fold fele eregeti az a szűrendőt, hiszen nincs más választás. Ez ipari környezetben ha jól sejtem normális, a baj az, hogy a teszteléskor, mindenhol van FI relé a gyárban, (a szerencse hogy kikapcsolható a generátoron amiről éppen teszteljük)
Ezert érdeklődök, mit lehetne tenni, a kontroll trafóval aminek 415V a Primer tekercse, és 240V a szekunder tekercse, hogy ne emelkedjen az egekbe a kimenő feszültsége.
Volt egy eszre vételed, az egyik hozza szólásommal kapcsolatban, kérlek írd le az okulásom céljából, hol tévedtem, és jobb a többieknek is
-
#90088192
törölt tag
válasz
moha21 #68745 üzenetére
Hajnali 2 volt
A lényeg, RMS értékekről beszelünk, 100Hz 200Hz 300Hz 600Hz ami biztos, de full spektrum analízist nem végeztem.
A főtranszformator leválasztó funkcióval is bír a 3 fázisú hídhoz, ami a töltésre szolgáló DC-t állítja elő. Ez a funkciója az egész szerkezetnek egy bazi nagy akkumulátor töltő+táp az invertereknek egy ~700MW összteljesítményű hőerőműbenA segéd transzformator a primer oldalon 2 fázis közé van bekötve. Ennek a szekunder feszültsége emelkedik vészesen, mind RMS mind Csúcs
Ha a híd 50%-ban van terhelve akkor az a jelenség, hogy a segéd transzformator szekunder oldalán megnő a feszültség.
Elsőre ennyi, Remélem világosabb
Amit használunk, az jelalak vizsgáló, leválasztó szettel, meg van egy célműszer ami képes jelalakot vizsgálni, áramot merni és feszültséget merni Power Analyzator a becses neve
A jelalakokat a primer oldalon vizsgáltam.
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz
Breaker #68838 üzenetére
Amire Neked szükséged van:
Erre lett kitalálva, direkt furat szerelt alkatrészek eltávolítására.
Persze van más megoldás is, de ezt használtam, és nagyon precíz.
Ami kell az extra folyatószer/forrasztó zsír, és minden használat után ki kell takarítani ha azt akarod sokáig működjön -
#90088192
törölt tag
válasz
krisztianAMG #69026 üzenetére
Talán a legegyszerűbb magyarázat: A távvezeték+levegő+drón kb úgy viselkedik mint egy kondenzátor, a levegő a dielektrikum a két fegyverzet meg a távvezeték meg a drón. Hogy a töltés tarolás meg történhessen, ahhoz elektronoknak kell elvándorolni.
Ez a töltésvándorlás ionizálja a levegőt(Átüt a kondenzátor szigetelő anyaga) és maris kész a szikra
Kb ennyi az én értelmezésemben
-
#90088192
törölt tag
válasz
Black-core #69104 üzenetére
Amit találtam:
"Faulty PCB1: No video output; solid black screen.
This PCB was originally paired to Run and Gun 2 Sub-board which being a dual monitor game uses the SUB board for video output, leaving it with Run and Gun 2 it works perfectly and passes all tests. If I swap to a normal sub board (like say Salamander 2) which relies on the main PCB for video output I get the blank screen."Nem a monitor maga a hibás, hanem a "Sub board" sajnos.
Amit írtak róla, hogy az 5 voltos tápellátást érdemes végigtúrni[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
A nagyobb feszültség miatt, max nagyobb lesz a primer áram, ami szaturácioba viszi a vasmagot.
Meg kell vizsgálni mert lehet a vasmag telítés miatt a szekunder oldalon 4szog jel szerűség jelenik meg ami ismét érdekes problémákat okozhat.
Extra hő, és egy kicsit a hiszterézis veszteség is megnő.
A zajnak más oka kell hogy legyen ha hallható, az csak a jéghegy csúcsa hogy a feszültséggel van összefüggésben, hiszen terhelés alatt is produkálni fogja SZVSZ.
Van egy inverterünk, amivel most éppen az baj, ha szinkronizál a hálózattal, a trafó vonyít benne.
Pont arra tippellek, hogy a szinkronizálás nem a legsikeresebben sikerült, mert különben síri csendben van.Vagyis érdemes ahogy írták, mechanikai úton csillapítani a zajokat.
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
Egy másik transzformator kell elé, probléma megoldva, a legtöbb leválasztó trafó ami 1:1 nek van írva valójában ad neked kb 5-10V letranszformáciot.
De van erre a célra trafó is ha érdekel 2400W ig jó
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
Hat ha öreganyám feltámad a hamvasztás után az urnából akkor nem tudom mit csinálok az urnával...
Akkor majd kiírod a fórumban, hogy mit csináljak ha 10-20 volttal alacsonyabb a feszültség, En meg leírom neked, hogy vedd ki a köztes transzformatort.
Megspóroltunk egy beszélgetést
Remélem segítettem a jövőbeni problémáiddal is -
#90088192
törölt tag
-
-
#90088192
törölt tag
válasz
RootRulez #69506 üzenetére
Kontakt spary az amit nem szabad!
A kérdés mi lehet a sárga lerakodás, mert alkohollal jó esetben eltávolítható. En ott kezdenem.
Van direkt PCB tisztito folyadek azzal at lehet mosni es ki kell szaritani.
Utanna lehet gondolkodni a tobbin es megnezni a csatlakozasokat.
-
#90088192
törölt tag
válasz
hódmaci #69750 üzenetére
Helló
Az öreg mester aki tekercselte őket ugyan ezt csinálta hallgatta mikor nem bug.
Amit csinálhatsz hogy kapcsol hatora csinálod egyesével.
Neki is így volt vagyis változtatta mennyit köt rá.
Hivatalos verzióban egy watt méter meg egy A/V méterrel ki tudod mérni a Cosfit aztán számolható.Az indító kondi ha jól emlékszem a billenesi nyomatékkal volt összefüggésben de erre mérget ne vegyél.
A 3 fázis 1 történő átalakítása egy kicsit másabb mert ott pont a fázis szöget akarjuk eltolni pólus számtól függően.
Szerintem Moha jobban képben van ebben, ha mást mond hallgass rá 🙏
-
#90088192
törölt tag
válasz
Vertigo18 #69754 üzenetére
Helló ez nem hiba 😀
A leírásban biztos benne van ha csak egy gyors le- fel kapcsolast csinálsz akkor automatikusan direktben kapcsolódó. Megoldás kb 10-30 MP te le kell kapcsolni utánna újra mozgásérzékelős ként működik.
🙏
Normál esetben Minden lámpatestek saját kapcsolojanak kell lennie.
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz
Vertigo18 #69758 üzenetére
Még kell keresni merre megy és honnan kapja a fázist. Ha megvan akkor az egyik dobozban megszakithato és a legközelebbi kapcsoló ami pl szimpla ki kell cserélni 2-es re
Ez a hivatalos verzió nem hivatalosan tök mindegy mit csinálsz de a kültéri lámpa esetén vízhatlan kapcsoló járja -
#90088192
törölt tag
válasz
Lompos48 #69821 üzenetére
Szia Kolléga
Amit szeretnék hozzátenni hogy az akkumulátor belső ellenállása mérvadó impulzus szerű használat esetén.
Sacc per kb 2-4mohm ami azt jelenti ha elkapja az első fordulattal a motor akkor akár egy nagyon pici kapacitású akkumulátor is képes elindítani.Az indító áram rövidzárlat módján indul és csökken le ahogy a fordulat emelkedik(back EMF).
Vagyis lehet bikazasra használni csak ugye a belső szerkezete nem fogja sokáig bírni az ilyen jellegű terhelést.
-
#90088192
törölt tag
válasz
csabyka666 #69878 üzenetére
-
#90088192
törölt tag
válasz
csabyka666 #69882 üzenetére
Ha nagyon szeretned küldök neked egy part nem tudom hogyan miként és mennyire sürgős neked.
Mert idom nincs de E-bayrol meg tudom a címedre rendelni ha szeretned -
#90088192
törölt tag
Hello
Az akkumulátor lekötés eredeti oka, az hogy heggesztes közben nem feltétlenül csak ott húz ívet ahol te latod, az akkumulátor meg ugye pont úgy van kitalálva hogy nagyon jól van testelve, vagyis a kóboráramnak csúfolt jelenség pont hogy az akkumulátoron keresztül haladhat.
A fogyasztókra ez nem jelent veszélyt, és nem is jelentett, de az akkumulátorra igen.
A heggesztes ionizációs folyamatokat indíthat be az a belsejében, és akar extra hidrogén gaz is fejlődhet ami a szikrával párosítva nem biztos, hogy jó ötlet.
A mai akkumulátorok viszont nagyrészt VRLA típusúak, úgyhogy mar ez a probléma sem áll fenn normál körülmények között.A mai fogyasztok nagy impedanciás bemenetei pedig érzékenyek lennének a feszültség csúcsokra, de van bennük vedelem minden irányból, úgyhogy úgyhogy az sem gond mar.
ami maradt pl a lopásgátló ami azt gondolja, hogy tápfesz megszűnt akkor valószínű elloptak(Bar ez kicsit értelmetlen számomra főleg a teli hidegindítások miatt), a betanult gyújtás és befecskendezési térkép, a befecskendező kalibrálási adatok és így tovább
-
#90088192
törölt tag
Helló
A megoldás egyszerű az N el jelölt az N vezető a másik meg a termosztát leírása alapján vagy a nyitva vagy a zárva érintkező egyikére megy.
Amit tudsz tenni egy közeli dugalj segítségével megerősítés szerzel arra melyik a fázis ha jól értelmezem a nullát kapcsolja bár a színek alapján pont fordítva kellene lennie.Ha nullát kapcsol akkor amelyik vezető a fázis az a kapcsolt szál ha fázist kapcsol akkor fordítva.
Mivel N láttam a leírását a termosztátnak így fejből Nem megy a tobbi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Google Pixel topik
- LEGO klub
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- SörcsaPH!
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Belsős dokumentum az Intel CPU-k stabilitási gondjairól
- További aktív témák...
- BTWIN gyerekbringa eladó
- ASUS TUF Gaming F16 FX607JU-N3073W, új, 36 hó gar, Áfá-s számla
- DDR5 GAMER PC! - AMD Ryzen 5 7600 - RTX 3070 Ti 8GB - 16GB DDR5 - 500GB Nvme SSD - 650W 80+
- DDR5 GAMER PC! - AMD Ryzen 5 7600 - RTX 3070 8GB - 16GB DDR5 - 500GB Nvme SSD - 650W 80+
- Fujitsu-Siemens Esprimo P700 E85+