Új hozzászólás Aktív témák

  • totya694

    őstag

    Kicsit elemezzük ezt a "szikra,ív" kérdést.

    Ha 2 autó akkut köt össze valaki és az egyiknek kisebb a feszültsége minta másiké akkor megkezdődik a feszültség kiegyenlítődés amely elektron vándorlással jár tehát áram folyik a kábelen.Ennek mértékét a 2 akku feszültség különbsége határozza meg.Mivel az akku sarok nem tiszták így a csatlakozás pillanatában is látható szikra keletkezés (de ez nincs így minden esetben)
    Igazi "nagy" szikra keletkezés olyankor látható amikor az autót indítják és közben szakad meg a kábel csatlakozás.

    Ez az ívoltó csipesz kifejezés szerintem valami jó képességű autóboltos fejéből kipattant ki (mert jól hangzik) Amúgy az alap elgondolás abból eredhet,hogy a csipesz hülső része be van vonva szigetelő anyaggal és így nem "látja" a félős autós az esetleges szikrákat.Valami ilyesmire "gondolt a szerző" [link]

    Igazi bika kábelt régi hegesztőtrafó munkakábeléből lehet csinálni.Minél vékonyabb a vezeték belsejében lévő vezeték annál nagyobb a veszteség(melegedés,felizzás stb)
    Azért hangsúlyozom a kábel belső átmérőt mert a gyártók sok esetben egy 2-3mm-es belső vezetőre öntenek 12-14mm-es szigetelés ezzel megtévesztve a vásárlókat és természetesen sok-sok rezet megspórolva.Amúgy is ha minden rendben van (töltés,akku állapot)nem sűrűn fordul elő,hogy egy autót bikázni kelljen.

    Üdv:Attila

Új hozzászólás Aktív témák