- Proxmox VE
- Mozilla Thunderbird
- Crypto Trade
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Pokémon-tolvajnak mondják, beperelték a fejlesztőt
- Mobilinternet
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Windows 11
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
soldi3r
veterán
Jo reggelt!
Tudnatok mondani egyszeruen hasznalhato aramkortervezot es vezetekelos szoftvert?E30 (oo=[][]=oo)
-
xors
senior tag
Ugyan nem autószerelős topik, de itt van véleményem szerint a legtöbb elektromos szaki
Kocsimban (95ös régi swift), mi nyomhatta ki menet közben a főbiztosítékot (60A)? Generátor és önindító méréseim alapján jónak tűnik. Ha nincs bent a kulcs a zárlat akkor is megvan. Tudnátok segíteni merre keressem a hibát? Ha valami konkrét eszköz lenne, akkor gondolom annak a körnek a biztosítéka ment volna ki, és nem a fő.
Előre is köszönöm! -
jksx
senior tag
Itt az első bejegyzésnél található linken van kapcsolási rajz. A főbizti körén van a gyújtáskapcsoló, az ABS is. Érdemes az önindító behúzó tekercsét is ellenőrizni. Ilyen öreg autónál a kábelek szigetelése is sérült lehet.
-
#15241216
törölt tag
Sziasztok!
Használ valaki ilyet?
Esetleg Kernel, az orosz barátaidtól nem tudnál kapcsolási rajzot szerezni?
-
Kernel
nagyúr
válasz #15241216 #56908 üzenetére
Gogle-barát szokott rávezetni, például beírom, hogy:
usb load site:mysku.ru
Ha egész orosz területen akarok keresni, akkor:
site:ru
Utána a webes vagy a képkeresőt is érdemes nézni, rá lehet találni:
http://mysku.ru/blog/aliexpress/37927.html
http://mysku.ru/blog/aliexpress/48251.htmlCsak ezt nem rajzolták le. Vagy tovább kell keresni, most nem tudom átnézni alaposabban a találatokat.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tordaitibi
veterán
A bizti helyére bekötsz egy fényszóróizzót és indulsz hibát keresni. Ahol megtaláltad, ott elalszik az égő.
Konkrétan a tipus vezetékkötegelése nincs előttem, indulj el a vastag dróton, és logikusan kösd le sorban a rácsatlakozó elemeket. Így bizti hegyek nélkül megúszod és tűzveszély se lesz. -
Heimdallr75
őstag
Sziasztok,
kis segítséget kérnék, közeledik a horgász szezon, és felmerült egy kis hordozható boom box féleség. Adott hozzá pár maradék autó hangszóró (nem lesz feltétel a hifi hangzás).
Gondolkodtam jó lenne rádió mp3, BT is bele.
Végül ezket összeadva elég húzós lenne így a következő gondolat került elő:
[link] egy ilyet betenni, hozzá egy 12 voltos akkut valami kissebbet például.
Viszont nem tudom mi lenne a megoldás töltésre, valami elektronika létezik ehhez feltételezem, mit javasolnátok? (nem lenne baj ha szivargyújtóba dugva menne onnan is és tölteni is lehetne közbe).[ Szerkesztve ]
الغريبة في هذا الكوكب
-
xors
senior tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget, nézelődök tovább, nekem a gyújtáskapcsoló a gyanús még.
Már csak egy kis jó idő kéne, -2 fokban nem a legjobb zárlatot keresni -
krisztianAMG
senior tag
válasz Kernel #56881 üzenetére
A tápfelezős virtuális föld világos, itt is így oldják meg:
De én erre gondoltam:
As we are not using the positive non-inverting input this is connected to a common ground or zero voltage terminal as shown below, but the effect of this closed loop feedback circuit results in the voltage potential at the inverting input being equal to that at the non-inverting input producing a Virtual Earth summing point because it will be at the same potential as the grounded reference input. In other words, the op-amp becomes a “differential amplifier”. (forrás)
Minden szót értek, de mégsem értem a miértet. Ha az invertáló bemenet azonos potenciálon van, mint a neminvertáló, akkor a virtuális föld=GND=0V?
-
Ribi
nagyúr
válasz krisztianAMG #56915 üzenetére
De az alsónál még mindig nem tudni milyen tápokra van kötve az erősítő. Ha -+ tápja van akkor a GND teljesen normális ott. Akkor is lényegében ugyanazt kapod mint az elsőnél. Két bemenet különbségét erősíti így nyilván gnd=0=vgnd.
Elsőnél meg vgnd=5v
De még mindig nem világos mi is akérdés, vagy mi az ami fura a dologban. Opa ígyis úgyis dif erősítő. -
tvamos
nagyúr
válasz krisztianAMG #56915 üzenetére
Ha nem akarsz + / - tapot, akkro az also nem jo, a pozitiv felperiodust le fogja vagni.
Amugy is nagyon csunya dolog a neminvertalo bemenetet ellenallas nelkul a foldre kotni![ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Kernel
nagyúr
válasz krisztianAMG #56915 üzenetére
Ezt le is írja:
The Differential Input Voltage is Zero as V1 = V2 = 0 (Virtual Earth)
A negatív visszacsatolás miatt azonos potenciálra kerül a két pont.
Mivel az csak egy elméleti lecke a műveleti erősítők működéséről, a tápfeszültség mellékes, illetve ideálisként feltételezett erősítőről van szó, ami odáig is fokozható, hogy a táppal nem foglalkozunk. Az csak úgy "van", végtelen határokig, pozitív és negatív irányba is.
Ez a virtuális földpotenciál is egy elméleti fogalom, talán innen jobban megérthető:
http://arekold.amk.uni-obuda.hu/elab/segedletek/Elektro_Fuzetek_2.pdf
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz Heimdallr75 #56913 üzenetére
Az akku linkje mondjuk elcserélődött, de ha az is "rokon", akkor direktbe is rá lehet kötni, vagy egy kisebb ellenálláson keresztül, hogy ne szikrázzon a feszültségkülönbség miatt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Zola01
tag
Sziasztok!
Bocs,ha kicsit off a kérdés,de hátha tudtok segíteni.
Esetleg ismer valaki olyan hobbi elektronika boltot Debrecenben, ahol ki tudnának cserélni a Logitech egeremben két mikrokapcsolót? Foglalkoznak ilyen "apró" munkákkal?
Lehetőleg olcsó és gyors legyen. (ne kelljen otthagynom az egeret, majd visszamenni érte egy hét múlva)Köszi!
(Oo\ SKYLINE /oO)
-
krisztianAMG
senior tag
válasz Kernel #56919 üzenetére
Szerintem ti nem értitek, hogy én mit nem értek, de nem baj, jó irányba haladunk.
Még egy percre térjünk vissza ehhez az ábrához:
A táplálás, és a föld viszonya most már világos. Összefoglalom az egészet, és ha valamit rosszul értettem meg, akkor javítsatok ki:
Az invertáló bemenet eleve 0V-on áll. Ez fix. Ha nics potenciálkülönbség az invertáló és nem invertáló bemenetek közt, akkor a kimeneten 0V van. Ha a nem invertáló bemeneten elcsúszna ez a szint, akkor a kimeneti feszültség változna, de ez nem következhet be, mert a visszacsatolás húzza le a kimenet szintjére. Ezáltal a DC szintek állandóak, és az erősítendő (erősített) AC jel mindig középen lesz. És ha mondjuk építenék egy fejhallgató erősítőt, amit egy 9V-os eleből létrehozott szimmetrikus táppal táplálok, akkor muszáj egy leválasztó (szintillesztő?) kondenzátort használni, hogy a forrás GND-je és a VGND közti 4,5V-ot "kiiktassam"?
-
Kernel
nagyúr
válasz krisztianAMG #56923 üzenetére
Leválasztónak nevezik, szükség van rá ilyen esetben, mert kiakadna a kimenet.
4,5 V szorozva az erősítéssel, akkora szintet akarna felvenni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz Heimdallr75 #56922 üzenetére
Egy hasonló van itt:
Tehát ha 13,8 V tartófeszültséget kötnél rá, ahhoz nem kellene áramkorlát, de az nem is felel meg az utazás közbeni, minél gyorsabb töltés követelményének, sőt nem is töltés, csak tartás (noha ez nem teljesen igaz, mert ennyivel is indítóképesre lehet hozni egy autóakkut, egy éjszaka alatt).
Ha gyorsabb töltés kellene, akkor lehet feljebb emelni a feszültséget, viszont az áramot is korlátozni kellene 2,1 A-nél.
A korábban is tárgyalt XL4015 CC/CV modul FET-kapcsolójával képes ilyen minimális feszültségkülönbséget is áthidalni, így talán használható lenne erre is.
A modul kimenetét rövidre zárva be lehet állítani az áramkorlátot.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tvamos
nagyúr
válasz krisztianAMG #56923 üzenetére
A két bemenet között (Vdiff) nincs feszültség! (A valóságban persze van egy nagyon kicsi, de elhanyagolható.) Ha ott feszültség van, akkor már kirakat a műveleti erősítő. Az a baj, ha az elem - pontjára teszed a muveleti erősítő negatív pontját, meg a neminvertáló bemenetet is, az nem jó, fél tápra kéne húzni, egy feszosztóval.
Persze, kell kondenzátor.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Kernel
nagyúr
A mérleghinta közepén sem történik látszólag semmi, de attól még működik a szerkezet. A szint (potenciál) nem változik, de erők (áramok) hatnak.
A bemenet és kimenet közötti feszültség úgy osztódik, hogy ideális esetben (végtelen erősítés, nulla bemeneti áram) létrejön a virtuális 0 potenciál.
A gyakorlati műveleti erősítő nyílthurkú ellenállása persze nem végtelen, de jó sok.
http://itl7.elte.hu/elektronika/node3_2.html
A két ellenállás találkozási pontját virtuális földpontnak nevezik, mivel ha az erõsítõ erõsítése nagy, akkor ezen a ponton szinte nincsen vezérlõjel.
Vagy a másik, amit tegnap linkeltem:
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
DonThomasino
veterán
Ez tényleg működik ?
[link]" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
tsu
tag
válasz DonThomasino #56937 üzenetére
Persze. Ha hosszabb alufólia csíkokat tekersz rá, még messzebbről is.
[ Szerkesztve ]
×××
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz DonThomasino #56937 üzenetére
Skalár hullámok jönnek így létre a szokásos EM tér helyett és ezek az éterben terjednek, kihasználva a nullponti energia minimum állapotát. Ez egy tiltott technológia, amit a nagy energiacégek nem engednek elterjedni a világban.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
gyenesmartin
őstag
válasz DonThomasino #56937 üzenetére
Nem. A vezetékek szabadon lógnak a levegőben. Olyan ez mintha elszakadt volna a kábeled.
-
Gergosz2
veterán
válasz gyenesmartin #56940 üzenetére
De tett rá alufóliát!
[ Szerkesztve ]
Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito
-
xxxjjjkkk
senior tag
válasz DonThomasino #56937 üzenetére
Igen, de tilos haaználni, mert teliholdkor nem működik, a hold mágneses tere bezavar, és fel is robbanhat!
"Attól, hogy valaki tud fogat húzni, még nem lesz fogorvos"
-
Flashback
addikt
Úgy tűnik van itthon egy rossz szkenneres tintasugaras nyomtató és egy rossz különálló szkenner is. Ezekből nyerhető ki valamilyen használható alkatrész?
profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
mezis
nagyúr
válasz Flashback #56944 üzenetére
Igen, tintasugarasban találtam kis ék alakú, erős, éles műanyag darabkát, amivel remekül lehet mobil, tablet hátlapot, egyéb pattintós műanyag házakat nyomtalanul szétfeszíteni.
A tápegység általában 24 - 40V-os. Láttam már olyan hirdetést, amikor valaki modellezéshez a ezeknek a szerkezeteknek villanymotorjait kereste.mezis
-
tvamos
nagyúr
válasz DonThomasino #56937 üzenetére
Minden képpen építsd meg! Ha elakadsz, majd segítünk.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Barret001
addikt
válasz DonThomasino #56937 üzenetére
Gondolom ez valami olyasmi,mint az önmagába visszadugott hosszabbító,amiről megy a betonkeverő...
Próbáld ki,és írd meg a tapasztalataidat! Sokunkat érdekel ám -
McSzaby
őstag
Sziasztok,
Negy hobbielektronika téma, de talán Ti is tudtok segíteni.
Van egy Spal AS90-s riasztó a kocsimban, ami minden ok nélkül, teljesen megjósolhatatlan időközönként beindul. Volt, hogy napi 2x, volt, hogy 2 hétig semmi. Eleinte az akksira gyanakodtam, mert állt az autó 2 hetet a nagy hidegben, aztán megcseréltem az akkut egy biztosan jóval, de ennek ellenére tegnap megint elindult. Amikor elindult megnéztem a "riasztási memóriát" és 4 LED pislogást mutatott, ami a használati útmutató szerint "Ajtók-motorháztető-csomagtartó" nyitást jelent. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy egyszer nyitva felejtettem a jobb első ajtót, beriasztottam a kocsit és emiatt elindult a riasztó. Nem tudom ez mennyire releváns infó a témában. (Többször ki be riasztottam mire észrevettem, hogy hülye vagyok... )Az ajtókapcsolókat megnyomogattam, szabadon járnak, szóval nincs leragadva egyik sem. Multival nem mértem még rájuk. Hogy tesztelhetném a rendszert, illetve van tippetek mit nézzek meg mélyebben? Lehet ezt a típust valahogy "resetelni" esetleg? Hátha az említett nyitott ajtós riasztás miatt kavarodott be nála valami..
Köszönöm!
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
Samus
addikt
válasz McSzaby #56949 üzenetére
Én első körben az ajtókapcsolókra gyanakodnék. A régebbi autókban gyakran romlanak el. Nem a mozgásukkal van a baj, hanem a a zárás-nyitással. Multiméter szakadásvizsgálójával könnyen ellenőrizhető, hogy jól működnek-e.
Ha két vezetékes a kapcsoló, akkor a multiméter két tüskéjét a vezetékre, majd normál állapotban (nyitva) zárni kell a kapcsolónak, tehát a multiméternek sípolnia kellene. Ha benyomod, elhallgat. Nyomkodd meg a kapcsolót és figyeld a működését.
Ha egy vezetékes, akkor a vezetékre az egyik tüske, a másik az autó egy fémes részéhez (nem festett csavarfej, nem festett fém felület) kell kötni, és a fentiekhez hasonlóan tesztelni.
Ha mindegyik kapcsoló jó (négy/öt ajtós modellekben hat szokott lenni belőle).
Fontos kérdés, hogy csak akkor indul be, ha be van riasztva az autó, vagy kikapcsolt állapotban is?
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen