- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Aliexpress tapasztalatok
- Facebook és Messenger
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Hálózatokról alaposan
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Adobe Illustrator kérdések
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lompos48
nagyúr
válasz CPT.Pirk #22550 üzenetére
Autóba nem tartom rossz megoldásnak az FM Transmittert sem. Azt még akár házilag is meg lehet építeni, csak a teljes FM sávra nehezebb. Ha pedig egy fix frekvenciára csinálja az ember, eljuthat olyan vidékre, ahol rátevődnek a helyi adók. Nekem ott porosodik mindkettő, de egy cd lejátszó is az autóban. Közben meg "cipelem" a gigabájtokat zenével telefonon is.
-
PH-User
addikt
válasz CPT.Pirk #22545 üzenetére
Akkor megjátszhatom azt is, hogy leforrasztom a fejről a 2 (3) vezetéket és onnan kivezetem?
Egy kapcsolót iktassak be oda, ahol a mechanika van? A motort kiköthetem?Ha FM-Transmittert használok, akkor csak MP3 zenét tudok átjátszani a magnóra, FLAC-formátumokat nem. Ezért nem került szóba eddig még ez a megoldás.
Esetleg kimenetet tudok valahogy készíteni erősítő számára?
Vagy fogjam a két hátsó hangszóró-kimenetet és kössem az erősítő magas-szintű bemenetére?Köszönöm a válaszokat.
''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
őstag
válasz PH-User #22552 üzenetére
Üdv
Jó az a kazetta úgy ahogy van.Autóról beszélünk nem stúdió szobáról.A jobb minőséget akkor tudnád meghallani amikor áll az autó.
Sokan esnek abba a hibába,hogy nagy pénzeket ölnek az autó hangtechnikájára hol ott messze nem azt hallja amit várnak.Meg a több 100W-os mély nyomók amik lerázzák az autóról a rendszámot,elfoglalják a csomagtartót(ha csak nem maga a csomagtartó a mély láda)
Egy jó zárt fejhallgató többet érne mint mint az autós cuccok 90%-a.Vagy egy átalakított harckocsizós sisakÜdv:Attila
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz PH-User #22552 üzenetére
A kazettás dolog a legegyszerűbb, ahogy totya mondta, nem fogod észrevenni menet közben, hogy a jel átment egy trafón. De ha van kedved, nyugodtan forrasztgathatsz.
És Lompos48:
Ilyen FM tansmittert többet is próbáltam már, de mindegyik nagyon zajos volt, mindenféle zavart összeszedtek. Szóval kvázi használhatatlan megoldások. Használtam lakáson belül elemről is, ott nem volt zavar, de a minőségük nem valami csúcs.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Lompos48 #22556 üzenetére
Meg kel cáfoljalak, legalább is az olcsó transmitterek terén, nagyon zajos lesz a végeredmény, vezetés közben is hallható. Talán olyan, mintha a kocsi teljes vezeték rendszere antenna módjára gyűjtené a zavarokat.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz totya694 #22558 üzenetére
Vietnam felett az AC-130 specter gunship gépek is erre vadásztak, mert az akkori szovjet járművek gyújtás kábele sem volt árnyékolva, ilyeneket használt a vietkong. Elég volt beindítani a motort, kapták az áldást az égből.
Amúgy ilyen régi autó még időnként előfordul faluhelyen, tapasztaltam én is ilyet.
Egyébként jó régen egy autórádióval nézegettem mit lehet befogni, a számgépem HDD kaparását több helyen is befogta.
Lompos48: ha azt nézzük nekünk sem, mert dízelben nincs gyújtógyertya.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #22512 üzenetére
A KV feszültségű távvezetékre ugye közvetlen csak 3 fázisú trafók kapcsolódnak, amik produkálják a 400V-ot a háztartási hálózatok számára.
Namost a távvezeték háromfázisú és a kisfesz. hálózat is,
de nem közvetlen csak közvetett kapcsolatban vannak egymással,
egy mágneses mezőn keresztül.Vagyis, ha a kisfesz hálózat egy fázisát használom maximum, a többit pedig semmire, akkor a trafónak csak egy tekercse, egy fázisa van terhelve, tehát odáig nem szimmetrikus a hálózat így a kisfesz. hálózat föld vezetéke is használatban van.
Ezt az egy kisfesz tekercset táplálja a trafó közös mágnese mezeje, amit pedig a másik oldalon szimmetrikausan táplál a 3 fázis, a 3 tekercsen át a távvezetékről, így a magasfesz. oldalon mindíg szimmetrikus a terhelés !
Rajzos formában így képzelen el:
Lehet hogy ez így hülyeség, nem teljesen látom át a háromfázisú trafók működését, tekercselését.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz jozsi252 #22531 üzenetére
Csak a pillanatnyi áramot tudod mérni, valami infót mondjuk abból is kapsz az akku állapotáról.
DE:
csak kis méretű akkuknak tudod az áramát mérni, pl. NiMH, vagy NiCd AA, AAA akkuknak, de egy auótabn használatos savas ólom akkunka nem, mert az akkora áramot ad még kimerült állapotban is, hogy egyből szétég a műszer !!!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz CPT.Pirk #22545 üzenetére
Csak az erősítéssel, a jelszintekkel lesz baj,
mivel egy magnófej valami 1mV kategóriába tartozik, tehát olyan erősítő fokozat van utána kapcsolva, ami ilyen jelszintet kezel,
annak viszont sok lesz akár egy vonali kimenet, vagy pláne egy fülhallgató kimenet jelszintje !!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #22561 üzenetére
Dízel autókban csak a generátor a zavar forrás és a különféle relék, egyéb kontaktusok működése, kapcsolódása.
De ez sajnos olykor elég is.A régi működésű izzító rendszer biztosan nem, mert ott csak csak foylamatos egyenáram folyi, pár másodperc, legfeljebb 1 percig,
a modernebb autók izító rendszerében esetleg már használhatnak PWM teljesítmény szabolyázozást, ami már lehet zavar forrása.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
-
Lompos48
nagyúr
válasz CPT.Pirk #22569 üzenetére
A hamis kazetta "adófeje" úgy van méretezve, hogy akkora jelet adjon az audiójelből mágneses tér formájában, amit normális körülmények között a mágnesszalag ad(na). Onnan kezdve minden úgy megy, mint a klasszikus lejátszás alatt. A fejről levett jelet nem lehet vonaljelként használni, mert kicsi, ahhoz (elő)erősítés kell, mindenféle frekvenciakorrekció nélkül (ami létezik minden magnóban is).
Köszönet mindenkinek, hogy megtanítottátok nekem is végre, hogy mi is van az izzógyertyával a dieseleknél.
-
Lompos48
nagyúr
válasz CPT.Pirk #22572 üzenetére
Miért ne? Ugyanakkor gondolj arra, hogy ez a megoldás azt is magában hordozza, hogy nem kell belepiszkálni a készülékbe. Nem kell kitalálni a kapcsolgatás megoldását rádió és magnó között, nem kell kábelezni, nem kopik/használódik semmi. Egyedüli kényesebb dolg a kazettából kilógó nagyon vékony árnyékolt kábel a jack-kel, amit nagyon könnyű eltépni.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Lompos48 #22573 üzenetére
Jah, kazetta egyszerűbb.
Amúgy egy ilyesmi esetben, ahol vonali jelet szeretne valaki osztani egy másik eszköz érzékeny bemenete számára, ott milyen szempontok alapján választódik ki az ellenállások értékének nagyságrendje?
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
sztanozs
veterán
válasz PH-User #22541 üzenetére
Nekem van otthon ilyen dumy-kazettám jack dugóval a végén... ha érdekel - és megoldható - odaadhatom.
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
Lompos48
nagyúr
válasz CPT.Pirk #22574 üzenetére
Őszintén, nem tudom. Mindenesetre a logika azt diktálná, hogy mivel minden fozozat elméletileg szeret egy bizonyos be- vagy kimeneti impedanciával dolgozni, akkor az osztás megoldható egy egyszerű π vagy Y taggal annak függvényében, hogy kicsiről nagyra vagy nagyról kicsi impedanciára csatalkozunk. Kapásból nem tudnék értékeket mondani, de ha ismersz impedanciákat egyszerű a számítása.
-
PH-User
addikt
De rég volt már ilyen, hogy ennyien foglalkozzanak a kérdésemmel.
CPT.Pirk & Lompos48 & totya694 & Batman2 - Akkor nem járható út, ha leforrasztom a mágnesfejről a kábeleket és arra kötök egy sztereó RCA kábelt? Jelszint-korrekció kellene mindenképp?
Azon is gondolkodtam, hogy a kazetta nyílását letakarom és ott lesz a két RCA-aljzat.
A motort azt kiköthetem vagy forgatnia kell a kereket? Egyáltalán van ezen az átjátszó kazettán szalag?sztanozs - Ha ez a legegyszerűbb megoldás, akkor kellene majd a kazetta, csak még az "autó" is odavan szerelőnél... (Még nem tudja, hogy mi a baja?!) Szerintem foglak keresni.
[ Szerkesztve ]
''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
Lompos48
nagyúr
válasz PH-User #22578 üzenetére
Vagy ha volna kapcsolási rajzod (mi a pontos neve/típusa?)megjelölnénk a pontokat, ahova be kellene kötni az RCAkról érkező jeleket. Marad nyitott kérdés a kapcsolás rádió és "új" bemenetek között. Tulképp a 2 csatlakozó mellett akár elfér még egy kapcsoló is,
Jelszint-korrekció kellene mindenképp?
Nem. De simán erősíteni valamivel muszáj!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Sziasztok
Nemnagyon tudok azonosulni a következő problémámmal. Van egy óra az asztalomon, és észrevettem hogy kezd halványulni a kijelzés. Mondom multiméterrel rámérek. 3db Ceruza elem vanna benne, Varták.
2db elemnek 1.43V-ot mutat a multiméter, viszont a 3.ik elemnél semmit.. -0.06 ot mutat. Mi a fene lehet az elemmel szerintetek? Többször is próbáltam mérni, de mindig 0 közeli érték jön ki a feszre. Ennyire lemerítette volna az óra az elemet?
Illetve ceruza elemnél mi számít már lemerültnek? 1.2-1.3volt környéke?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
PHM
addikt
válasz jozsi252 #22582 üzenetére
Az az elem valószínűleg gyengébb volt a többinél, ezért teljesen lemerült.
Szerintem cseréld ki mind a három elemet. Tartósra, avagy alkálira.
Terhelés nélkül nem igazán érdemes az elemek feszültségét mérni,
mert az eredmény csalóka. Az egyébként teljesen lemerült elemeknél is
akár 1,4V-ot is lehet mérni, főleg, ha előtte pihent egy kicsit.
50-100 ohmmal terhelve 1V feszültség alatt lemerültnek tekinthető az elem.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
Lompos48
nagyúr
válasz PH-User #22584 üzenetére
Millió bocsánatkérés, nem vettem észre!
Mint mondám, a magnófej által szolgáltatott jelet erősíteni kell, amíg vonaljel szintre hozzuk, akkorára, mint a rádió jele is. Ezt csinálja az IC301.
És itt a megoldás is, a 12. oldalon található rajz alapján: az IC kimeneteiről (1 és 8) induló szálakat szakítod meg és az elmenő végekre kötöd az RCA konnektorokon érkező jeleket. A földszálakat összekötve, minél rövidebb szállal valahová a végfokok földpontjára (IC451, IC452 - 4. lábak) kell kötni. Itt brumm nem lehet, mert nincs hálózat, de gerjedés jelentkezhet esetleg földhurok miatt. Ezért lehet, hogy kis "sakkozás" vár rád, ha nem találod el a legmegfelelőbb pontot.
A rádió/szalag(most RCA) váltáshoz megkeresed ugyanabban a rajzban és az áramkörben az RA/TA jelet vivő szálat. Azt viheted ki az RCA-k mellé egy pici kapcsolóra, másik szálon pedig valahonnan a +5V-os tápot. Bekapcsolva (zárva) a bemeneteket aktiválja, kikapcsolva marad a klasszikus rádió. Esetleg szükség lehet a magnó mechanikájában található kapcsoló megszűntetésére az RA/TA szál megszakításával. Ez a rajz bal alsó sarkában van a motor mellett. Valahol a konnektornál lehet a legegyszerűbb ezt elvégezni.
Gondolom ennyi lenne. Ha valami nincs rendben, vagy esetleg elnéztem valamit, szóljatok!
-
erikke17
őstag
Üdv, GPS szivargyújtós töltőjének feje széttörött, szó szerint vacak gagyi cuccok -.-
vége mini USB-s DC 5V 1.5A tehát nem szabvány 500mA kicsit problémás lesz beszerezni egy univerzálisat. Az a kérdésem hogy ha találok olyat ami DC 5V 2A lenne a kimenetén, szabad e olyannal működtetni? Vagy kinyirja a GPS-t?
Előre is köszi||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #22571 üzenetére
No azt látom, hogy 3 tekercs van egyetlen vasmagon, és 3 fázisról van szó, eddig rendben is van, de mindjárt felmerül kettő kérdésem !
1. hogyan kell ezt a 3 tekercset kötni, úgy ahogy rajzoltam ??
2. ha csak 3 tekercs van, akkor abba belejön a 3 fázis, de ez még csak a primer oldal, hol marad a szekunder ??
Vagy van szekunder, csak egymáson van a két tekercselés, de akkor pedig hogyan vannak kötve a kivezetések, hogy csak 6 van és nem 8, vagyis nincs föld csak a 3 fázis ??
Nem értem.Úgy nézki mint egy 3 tekrecses, 3 fázisú elektromágnes, csak zárt a magja.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #22589 üzenetére
Mindegyik függőleges szegmensen 2-2 tekercs van (egy nagyobb meg egy kisebb), nevezd mindegyiket, ahogy akarod, primérnek, vagy szekundernek.
Azért választottam ezt a képet, hogy ez látszódjon. A tekercsek lehetnek egymás tetején is. Itt már szigetelési meg konstrukciós feltételek döntenek.Kapcsolni többféleképpen lehet:
vagy:
Ez csak 2 példa. Alkalmazásfüggő. Van ahol a föld az egyik tekercs közepe, de van pl. a vasútnál, hogy a 3 fázis deltába van kötve, 2 fázis "forró" a harmadik pedig a földre van kötve. És még vannak.
Ugyanakkor járt a "kezemben" ( ) olyan 230V= / 30A kimenetű egyenirányító, amelyikben a 3 fázis kimondottan 3 külön trafóra érkezett, majd csak a háromfázísú egyenirányító hídon "találkozott" először a 3 szekunderfázis.
[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
Valaki intézzen már nekem egy k*rva weller páka nyelet....
[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
DonThomasino
veterán
[link]
Ez.. mi ez?" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
őstag
válasz DonThomasino #22592 üzenetére
Egy barátom szakácsnak tanult és egy Zepter edény bemutatón amikor hosszasan ecsetelték,hogy zsír nélkül sütni főzni lehet benne feltette azt a kérdést."Ha megéhezek egy zsíros kenyérre akkor elég a kenyeret megkenni a fazék alján?"
Sajnos Ő már nincs köztünk de az emléke és ez a mondata is sokáig élni fog.Az egyik legjobb barátom volt"Ez.. mi ez?"Szerintem konnektorba dugható átverés 5980Ft-ért
Üdv:Attila
-
Soja
aktív tag
válasz DonThomasino #22592 üzenetére
A termékleíráson szereplő youtube video hozzászólásai között is írják, hogy kamu...
-
őstag
Csak ha abba belegondolunk,hogy bár mit is csinál a mérő órával azt a szolgáltató nem hagyja annyiba és olyan bírságot szab ki,hogy akár egy adott szakasz összes hiányát/veszteségét ráterhelheti 1 fogyasztóra akinél manipulálást talál.Ez minden szolgáltatóra vonatkozik(víz,gáz,villany)
Üdv:Attila
-
őstag
-
DonThomasino
veterán
válasz totya694 #22598 üzenetére
Hát az a helyzet már ezt a projektet is kezdem megbánni,
hígabb lesz a hús mint a leve.
A végén ott leszek árba mintha vettem volna egy újat.
Nekem csak nyél kéne, persze ha nagyon olcsón adod érdekel.Meg kellett volna vegyem azt az LR21 nyelet amit mutattál,
csak nagyon kopottnak találtam.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
őstag
válasz DonThomasino #22599 üzenetére
"hígabb lesz a hús mint a leve" akkor ez egy szét főzött kocsonnya
Ami nekem van páka abba meg be van égetve a valamikori nyilvántartási szám(jó ronda de kit érdekel)
[ Szerkesztve ]
Üdv:Attila
Új hozzászólás Aktív témák
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Politika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- World of Tanks - MMO
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
- Nikon D7000, Tamron 18-270mm, Sigma 150-500mm
- KÜLÖNLEGES AJÁNLAT 21,5 iMac 2013 Late i5, 16GB RAM, 1,25TB Fusion Drive
- LG OLED55C19LA 1 ÉV GYÁRI GARANCIA
- Újszerű (AB) Macbook Pro 14" M1 Pro 512/ 16GB USA
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest