Új hozzászólás Aktív témák

  • totya694

    őstag

    válasz PH-User #14657 üzenetére

    Régen is a trafók és tekercsek szigetelésére különböző lakkokat használtak.Voltak olyanok amik még 30-40 alatt sem kötöttek meg teljesen(még ma is ragadnak) meg voltak olyanok amik rövid időn belül keménnyé kötöttek.Lakkba mártás után kemencébe(általában elektromos sütőbe)rakták a tekercseket és ott a hő hatására a lakk folyékonyabb lett így minden hová be bírt folyni.
    Sajnos az igazán jól lakozott trafót már nem lehet még 1x felhasználni/újra tekercselni(mert ha pl. lemezelt a trafó és befolyik a lemezek közé a lakk akkor azt már csak vandál módon lehet szétszedni.
    Szigetelésre még használtak epoxigyantát ez olyan keményre kötött,hogy csak szét verni lehetett(ilyen gyantával voltak kiöntve pl. a Wartburg,Trabant,IFA beépített feszültségszabályzós generátorok feszültségszabályzója és persze sok más motor bizonyos elektromos egysége
    A "bontható" kategóriába sorolhatnám a silikon alapú vegyületekkel(siloplast,FBS) kiöntött elektronikai egységeket babra munka de szét lehet csipkedni

    Üdv:Attila

Új hozzászólás Aktív témák