Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • orbano

    félisten

    válasz Gyuri108 #117611 üzenetére

    miért szeretnél egy 400 wattos brutál anál végfokot egy olyan hangfalhoz, ami gyakorlatilag lepkefinggal is elmegy? bűn nem csöves erősítőt venni hozzá :D add el nekem, itt van helyette egy Dynaudio, ahhoz jó lesz a 400 watt, talán eldödörög vele :P

    A vér nem válik VAZZE!™

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz Gyuri108 #117611 üzenetére

    A magas impedanciát minden erősítő szereti.

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • tranceplanet

    addikt

    válasz Gyuri108 #117620 üzenetére

    Én adnék esélyt a D osztálynak, hallgasd meg személyesen, szerintem nem színeznek, azt fogod hallani, amit elé és utána kötsz, neutrális, nem akar reflektor fénybe tenni semmit. Csöves előfokkal is szokták kombinálni, ki maga saját szájízének és ízlésének megfelelően.

    Zenélni: [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link]

    [ Szerkesztve ]

    " Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!

  • denesdr

    addikt

    válasz Gyuri108 #117611 üzenetére

    Ahogy VoidXs is írja, az erősítőknek nem gond a magas impedancia, ez a linkelt erősítőkre is igaz. Mivel nagyon magas érzékenységű hangsugárzókat szeretnél hajtani, ezért érdemes alacsony alapzajú erősítőt használni, az NCore meg a Purifi azok, mondhatni a legalacsonyabb zajú és torzítású erősítők egyikei, szerintem jó választás lenne mindkettő. Az persze más kérdés, hogy a teljesítményüket mennyire aknáznád ki, de végülis nem baj , ha van egy erősítőben tartalék, a jövőben akármikor jól jöhet az a plusz.

  • denesdr

    addikt

    válasz Gyuri108 #117630 üzenetére

    A Purifit még nem hallottam, de különböző fórumokon leginkább olyanokat lehet olvasni, hogy nincs hallható különbség közöttük. Persze a Purifi a mérve jobb az NC-MP alapú NCore-oknál, de ennek a hallhatósága eléggé kérdéses, gyakorlatilag mindkettő transzparensen/neutrálisan szól, ha lehet ilyet mondani.
    Ha nagyon ki akarod maxolni a témát, akkor Purifi, ha nem feltétlen költenél ennyit akkor NCore, én személy szerint a jelenlegi anyagi helyzetemben az utóbbit venném (de még az sem biztos, hogy az 500 W-ost), mert szerintem nem hallanám a különbséget a kettő között és az NC jóval olcsóbb. A Purifi érdekessége még, hogy állítható az input buffere, 2V, 4V illetve a buffert teljesen kihagyva 10V lehet a bemeneti érzékenysége, ez utóbbinál viszont oda kell figyelni, mert a bemeneti impedancia 2-4 kOhm-ra esik vissza, szóval olyan előfok vagy hangerőszabályzós DAC kell hozzá, ami nem riad vissza ettől. A 4V-os opciót meg szerintem pont a hangerőszabályzós DAC-ok előfokként való használata miatt rakták rá. Az 500 W-os NCore-nak azt hiszem fix 2V körüli a bemeneti érzékenysége, ez is jól működik DAC-ról hajtva, de tipikus XLR kimenetről használva már a DAC 0dBFS-e előtt el fogja érni a végfok a max kimeneti szintet (mondjuk nem mintha olyan nagy probléma lenne ez).

    [ Szerkesztve ]

  • ozzy711

    őstag

    válasz Gyuri108 #117632 üzenetére

    Az AVX-en hirdetnek egy sztereó ncore-t tehetnél vele egy próbát, így nem lenne zsákba macska.

    [ Szerkesztve ]

  • denesdr

    addikt

    válasz Gyuri108 #117632 üzenetére

    Mondjuk a 250-est [link] de akár még a 125-ös is elég lehet (viszont ez már olyan sokkal nem olcsóbb a 250-estől). Bár az 500-ason van RCA meg XLR is egyszerre, illetve 12V trigger (a sleep módhoz, de ehhez triggeres előfok/DAC is kell, hogy legyen értelme), ha ezek valamelyike fontos lenne (netán extrém alacsony érzékenységű hangfalakat szeretnék vele hajtani nagy hangerőn), akkor nyilván az 500-ast venném én is.

  • orbano

    félisten

    válasz Gyuri108 #117632 üzenetére

    Azt 500-ast vegyed, egy életre elég mindenre, és át tudod hozni kipróbálni, mert gondolkodom én is egy ilyenen :)

    A vér nem válik VAZZE!™

  • denesdr

    addikt

    válasz Gyuri108 #117640 üzenetére

    Én a 125-öst hallottam csak, nekem meg 250-es van, bár mindkettő többutas FA plateamp formájában. Én nem hallottam drasztikus különbséget és az is valószínűleg annak volt betudható, hogy más hangszórókészleteket hajtottak.

    Szerintem érdemes kikapcsolni, ha nem is a fogyasztás miatt, akkor az erősítő élettartama végett. Alapjáraton azért némileg langyosodnak (legalábbis a platek igen), végülis minek dolgozzanak, ha úgysincsenek használatban?
    Nálam pl master-slave elosztóról üzemelnek a platek (ők a slavek).

  • Dißnäëß

    nagyúr

    válasz Gyuri108 #117611 üzenetére

    Hello.. tök jó amit a többiek elmondtak. :K

    Ami számomra látszik és lényegében mérlegelendő, az az extra költség, ami a Purifi esetén üt be.

    NCore:
    Max Power at 2.35Vrms
    XLR : 2x1.17Vrms
    RCA : 2.35Vrms
    Ami itt furcsa nekem, az az Audiophonics adatlap, miszerint az XLR érzékenység kisebb, mint az RCA, holott általában fordítva van. Az NC502MP-k gyári speckó szerint balanced bemenetükön tudnak 2.35Vrms-t:
    Input sensitivity
    Below a formula is given to calculate the balanced input signal level for a desired output level. An example is
    given using PRATED 500W, Load 4Ω, Gain 25.6
    Ezeknél is lehet a gain-t csökkenteni, az input buffer-t bypass-olni, kikerülni, az ezzel járó minimális forrasztásokat nem lépte meg Audiophonics, ezért XLR fronton a szokásos 4Vrms körüli-feletti jellel lazán maximumra hajtod a modulokat, míg a szokásos 2Vrms RCA kimenettel viszont 2.35Vrms alatt vagy, azaz nem tudod maximumra vezérelni őket. Ennek lehet oka van, hogy Audiophonics ilyenre csinálta, mindenesetre az RME-det ha XLR-en kötöd, rendesen tudod küldeni ezt az erősítőt, túl is tudod akár vezérelni (vagy a zene halkabb és akkor eleve sosem üt maximum környékén, ergo pont jó vagy nagyjából. De azért max DAC kimeneti állásban XLR esetén Ava Max-al óvatos lennék, Chopin-nél nem gond, RCA-n kötve pedig semmisem gond, minden "gyengébb" kicsit).

    Purifi kicsit más liga, átgondoltabb (szerintem).
    4.2V
    2.25V
    10V
    konfigurálható balanced bemeneti érzékenység, amit forrasztás nélkül, simán jumper-ek átrakásával tudsz konfigolni (a default a 4.2V-os állás, ami a Te RME-dhez XLR-en ideális).

    Teljesítményben a Purifi 1% torzítás mellett (ami soknak számít nagyon ezeknél - nagyon kicsinek számít szubjektíven nézve) :
    227W @ 8Ω, 1%THD

    Azaz a 9-12 Ohm tartományban, ahol a Zu zenél, a gyártói 200W max. teljesítményerősítő ajánlást figyelembe véve (8 Ohm-ra), pont 200 körülre-alá picivel érkezik be, nagyságrendileg, szóval hajtás szempontból jó és se nem küldöd szét a Zu-kat, se nem fog hiányozni az erő és dinamika a rendszerből. Azért megnézném én, 98dB érzékenység mellett akár csak 100W-ot is mikor érsz el, szerintem az is bődületesen nagy hangnyomás, de ki tudja, mekkora a szoba stb.

    Az RME max kimeneti fesz-ed RCA 2Vrms körül lehet, XLR 4V körül, a II-es verziónak (AKM4493) látom a méréseit, az I-esét nem (Tied az I-es talán, ES9028Q2M).

    Nézd, nem szeretnék a zsebedben turkálni, de ha Zu Omen zenél otthon, RME DAC-ról, ez számomra full nobrainer, egy pillantást sem vetnék az NCore-ra. Hangra szubjektíven ekvivalens a Purifi és az NCore, de a Purifi jelen Audiophonics esetben sokkal többrétűbb és jövőtállóbb, input oldali konfigurációt tekintve + az átállítás egy pillanat alatt megvan. A régi korok DAC-jai (CD lejátszói) jellemzően ilyen 150mV (0.15V) rms körül indultak RCA-n, ma 2V körül tartunk, ha marad a számháború-trend hifiben, itt még várható növekedés, míg az, hogy egy Purifinél jobbra mérődő erősítő mikor jön piacra, úúúúúh, na erre nem vennék mérget, mert ilyen tempóban nem születnek okos emberek (sőt, butulunk, oktatásostul mindenestül). Tehát ha a Purufidbe nem csap villám és amúgy tejbe-vajba fürdik és a sooook-sok kis komponense közül 1 sem makkan meg (mert házilag egy ilyet nem javítasz) és mondjuk 10+ évre rendezkedsz be vele, mert "megkérkeztél", akkor ideálisabb választás mindenféle pre/input oldali mókoláshoz. Vagy megunod az RME-t és közbeiktatsz csövet (vagy simán maradsz félvezetőn, csak DAC-ot cserélsz és annak még erősebb lesz a maximuma)........... -> Purifi.

    De mondom, csak az input konfigurálhatóság miatt. Egyébként mindkettő az a liga, ahol a fül képességei meg vannak haladva (szerintem), transzparensek, ami bejön, az megy ki és ha nem tetszik, lelketlen, száraz, ki minek nevezné, eléteszel olyat, ami színez - és akkor azt is átengedi és lehozza szépen, és beállt a világbéke.

    A magas impedancia amúgy ezeknél "mindössze" annyit okoz, hogy ellenében kevesebb áram megy ki a végfokokból, tehát maximum/névleges teljesítményüket sosem fogják elérni a bemeneti érzékenységben specifikált feszültségszintek mellett. Ezért is lesz az 500/400 Wattokból (4 Ohm-on!) durván a fele 8 Ohm-on (amúgy a speckózást 8 Ohm-ra illik és ebből a 4 Ohm csak egy szorzás, kivéve, ha áramlimites és akkor kevesebb, mint 8 Ohmx2).. szóval .. a 400-as Purifinél 200W-ra kerülnél max kimenő teljesítmény tekintetében 8 Ohm-os motyóval (teljes frekitartományban), 9-12 esetén úgy hasra 150-180W körül mozog a max kimenő teljesítményed, ami még mindig nagyon combos hangnyomás 98dB mellett, nem lesz vele szerintem gondod, hacsak nem diszkót üzemeltetsz.

    Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !

  • Dißnäëß

    nagyúr

    válasz Gyuri108 #117630 üzenetére

    Rövid távon vállvonós, hosszú távon érdemes.
    Még előzőekre visszatérve, ha az Audiophonics XLR-e tényleg feleakkora feszre van specifikálva, ahogy látom, ez elírás is lehet részükről. És az RCA érzékenység az alacsonyabb érték, az XLR érték pedig a magasabb, ez korrelálna a gyártó adatlapjával is. Tehát akkor ilyen lenne az Audiophonics adatlapja:

    Max Power at 2.35Vrms
    RCA : 1.17Vrms
    XLR: 2.35Vrms

    Magyarul RCA és XLR felcserélve. Lehet egyet ráírnék support-ra, hogy nem cserélték-e fel dokumentum íráskor a két értéket, mindenesetre ha a most a honlapon látható (ennek fordítottja) él, akkor az él, amit korábban írtam: RCA-n nem tudod kihajtani max teljesítményre, XLR-en pedig még erősebb is vagy nála). Ha az él, hogy igen, bocs, "elírtuk" és javítják fentebbiekre (ebben a hsz-ben), akkor meg mindkét esetben erősebb a DAC-od, mint ami hajtás kell neki. Ez jó amúgy (szerintem, határokon belül), főleg halk zenénél, régebbi anyagoknál.

    Ha mégis jó a honlap által írtak és az van, hogy:
    Max Power at 2.35Vrms
    XLR : 2x1.17Vrms
    RCA: 2.35Vrms

    belül olyan bemenet kialakítás van ,hogy
    1. az XLR kapcsolat megfelel a Purifi balanced bemenet maximumának a 2x1.17-el
    2. az RCA-t pedig feszültségosztóval kettészedve normálra és inverzére, ugyanezekre érkezik

    A többi áll, tehát az RME-ddel az RCA-t nem tudod elérni (de csak éppenhogy nem, szóval nem gond), az XLR kimenetével meg sokkal több vagy, mint amit az erősítő fogadni tud.

    [ Szerkesztve ]

    Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !

  • Dißnäëß

    nagyúr

    válasz Gyuri108 #117699 üzenetére

    Hát nincs mit, erre van a fórum. :B

    denesdr kolléga visszajelzése nyomán tehát kiderült, hogy az RME-d kihajtja mindegyik Audiophonics-ot, viszont én akkor is a Purifi fele húznék, okokat már említettem.

    Amúgy az AK4493 egy zseniális chip, nálam egy Tiednél sokkal szerényebb kis Topping E30-ban muzsikál és nem nagyon akarnám elengedni másért cserébe, pláne nem ha az árát is melléteszem. De a 4493-as - szerintem - egy rohadt jó DAC, totál megértem, ha fullextrásan kiegészítve egy RME is bevette a termékpalettába.

    DSD-vel etetve (JRiver mindent átkonvertál arra nálam) én hallani vélek egy plussz természetességet, azaz hangszereket hallok megdöbbentő élethűséggel, de lehet csak a szubjektivitásom visz el. Mindenesetre, a DAC belül 32 biten műxik, a JRiver meg minden digi belenyúlást 64 bites precízióval végez a szobai desktop processzoron ugye, szóval akár natív DSD, akár PCM->DSD az anyag + EQ és minden kutyafüle amit ráteszünk, végül amit a DAC megkap, DSD újra, és amit kiad, az gyönyörű. :K

    Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !

Új hozzászólás Aktív témák