Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sultansmith

    senior tag

    válasz #71562240 #37172 üzenetére

    Viszont az már befolyásolja, hogy az adott hangszerek rögzítésére használt mikrofonok még mindig egy adott pontból hallgatva közvetítik a hangot. Ergo, a felvétel olyan mikrofonbeállítással és karakterisztikával készül, ahogy az a hangszernek a legelőnyösebb. Ez a hely elég ritkán van a csellista mögött... ez a csoda 360 fokos sugárzó effektive tehát minden irányban képes leközvetíteni, hogy a csellista előtt ülünk.

    Ez szerintem sok minden, csak nem életszerű.

    Ja, és ember legyen a talpán aki egy ilyen rendszert akusztikailag csillapítani akar... :D

    [ Szerkesztve ]

    Babakék is never ever motherfuckin' DIE!

  • contaxg

    veterán

    válasz #71562240 #37172 üzenetére

    Igen ezt az információ mennyiséget úgy "ömleszti rám". hogy közben halál nyugodt és semmi élesség, ( "hars" :DDD) nincs a hangjában. Volt már nálam IC, de így egyben, IC+hangszóróvezeték egy picit más.

    Nekem is (fél)omni dobozom van és kell egy kis idő mire vissza áll az agyam a hagyományos két hangszórós felállásra. Gondolom másnak meg ez lehet furcsa elsőre.

    (#37175) sultansmith
    Két mikrofonos felvételnél külön előny lehet egy ilyen rendszer. A környezet csillapítása nem sokkal másabb mint egy hagyományos előre sugárzó hangdobozé.

    [ Szerkesztve ]

    A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.

  • Auratech

    őstag

    válasz #71562240 #37172 üzenetére

    Talán épp ezért kábeleztem be az aktív beag belső interkonnektjeit(az erősítőpanelek között) Siltech G3 dróttal.

    A mély tartományok felé egyre kevéssé irányított a hang. A lézerfényhez hasonlóan teljesen vonalszerűen terjedő ultrahangtól az omnidirekcionális subokig. (levegőben)
    A subok esetén az irányított (kardioid) karakter a részben kívánatos, hogy előre kicsit többet adjon.
    A magasak számára meg a minél szélesebb sugárzási karakter a cél, hogy ne csak egy szűk sávban adjon.
    Ennek az az értelme, hogy a hallgatási pozíció szabadabban választható a sztereó hangkép sérülése, színezése nélkül. Tehát a hangtér diffúzitása a sugárzókból. Legalább is a hallgatási pozícióban.

    A fenn hozott szalagokból kialakított sugárzófelület pont olyan sávosan irányított magas hangképet hoz létre, mint a régebbi, nem kiegyenlített koncerthangosítások ládatornyai, ahol fésűszerűen jelentek meg magas-közép kiemelések és csillapítások a nézőtéren méregetve. Digitálisan ma megoldható a balansz.
    Stúdió körülmények közt a szobaakusztika kizárása, csillapítása a cél. Ezért nem előny, hogy pld. az elektrosztatikus hangszórók nem olyan érzékenyek a helységre, hiszen nem pontszerű a felület egy silk-dómhoz képest. Mivel a nagy többség dinamikus sugárzókon hallgat zenét, azon kell jól szólnia.

    Diffúz membrános dinamikus sugárzókat fülesekben lehet találni. pld AKG701- től Beyer DT990... Ezeknek gyönyörű tere és homogén sztereója van, visszafogottabb basszusok mellett. Néha csaknem Staxos, K100-as, Orpheusos megszólalásban.
    Sugárzóknál a Berlini Rádióban volt egy monó lehallgatás egy fagömbbe gyógyított 32 sugárzóval.
    Vagy mostanában a Polyhedron Shaped Speaker Unit with 32 Speakers. A maguk fázisgondjaival együtt.

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák