Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz blattida #27118 üzenetére

    De azért az szerintem nem axióma, hogy az autós erősítők elektronikusan eleve nem képesek linearitásra. Szerintem hangszínszabályzás nélkül a többségük képes, akár az egyszerűbb-olcsóbbak is, vagyis a "nemlineáris" autós hangzást általában inkább a hangszínszabályzás és az autóra hangolt szubbasszusok alkalmazása hozza létre. Értelemszerűen, nincs sok tapasztalatom lakószobában autós erősítőkkel, de amennyii van, abból én nem szűrtem le azt, hogy a "csupasz" elektronikájuk már eleve behatárolná azt, hogy eleve nem képesek linearitásra. Persze bizonyára hajlamosak az autóerősítők tervezői olyan kapcsolásokat, áramköröket kialakítani, amelyek az "autós akusztikához" valók, de szerintem általában ezt inkább a hangszínszabályzásra bízzák, és nem az elektronikát alakítják ki eleve így. Én úgy vettem észre, hogy (általában) tudnak az autós erősítők is lakószobában pontosan, lineárisan szólni, ha az a feladat. Az ár/minőség téma az persze megint más kérdés, de ebben sem feltétlenül olyan súlyos a helyzet. Némely típusokat kifejezetten nagy szériában gyártanak, sokkal nagyobban, mint a hifi erősítőket, ergo alacsonyan tarthatók a fajlagos gyártási költségek, ezután már a gyártó hozzáállásán múlik, hogy mekkora "haszonkulccsal" akarja eladni a terméket. Szóval, én az ár/minőség mutatóra is azt mondanám, hogy néha egész meglepő tud lenni, pozitív értelemben!

    (#27111) cipofuzo87: Az ilyen típusú és színvonalú reakciót eleve beleszámítottam a mondandómba, pedig (mivel tudom, hogy a veszteségmentes tömörítés megkérdőjelezése itt sokakanak vörös posztó), kifejezetten árnyaltan és óvatosan fogalmaztam, hogy minél kevesebb ilyen érkezzen, mint a tied. A tömörítés egyébként már önmagában is egyfajta konverzió, azaz átalakítás.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák