Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    Nemrég AV erősítő váltás kapcsán felmerült, hogy esetleg érdemes lenne mai új felső közép erősítő helyett valami régebbi csúcsgépet nézni. Ez azért jöhetett számításba mivel a kép egyből a megjelenítőbe megy az összes forrásról, ahogyan a flac->pcm átalakítást is elvégzi a htpc. Így az igények elég egyszerűek voltak: jó 5.1 DD és DTS és az elérhető legjobb kétcsatornás üzem.

    Némi netes túrás után kiderült, hogy gyakorlatilag nincs olyan oldal (vagy én vagyok béna), ahol összehasonlítják régi nagyágyúkat a mai kor szülötteivel. Amik fórumbejegyzést találtam az vagy arról szólt, hogy tartsd meg a régit, mert az újak biztos a közelében sincsenek, vagy hogy vegyél mindenképpen újat mert az biztos jobb. Konkrétum semmi. Így hát némi (illetve sok) szervezés után a kellő sörmennyiség beszerzése mellett ismerősökkel összenéztük a tulajdonolt régi nagy- és kiságyúkat (Sony STR-DB840QS, STR-DB930QS, TA-VA777ES, Yamaha DSP-A1) egy új frissen vásárolt és "mindent tudó" Onkyo 717-tel. (Ok, ez messze nem felső közép, de csak ebből tudtunk újat szerezni.) Stereo-ban mindenféle vakteszt nélkül hallható volt a difi a jól ismert szobában, az Onkyo talán-talán a 840-nel vette fel egyedül a versenyt. A két ősrégi nagyágyú meg teljesen más ligában játszott, de 930 is már köröket vert rá. (Mondjuk ez nem meglepő, mert gyakorlatilag egy ES szériába tartozó darab, ellenben a QS sorozat bármely más tagjával.)

    Mozi alatt (DTS és DD (sima 5.1)) picit változott a dolog, a 840 kb. ugyanazt a csilingerést/lelkesedést hozta, mint az Onkyo, de ettől függetlenül megszavaztuk az Onkyo-t jobbnak, mert sokkal jobban szeparálta a hangokat a térben míg a 840 valahogy összemosta picit. A 930 kicsit lágyabb volt (hallgathatóbb), a két nagyágyú megint teljesen más szint, ők háttérbe húzódtak és tökéletes atmoszférát teremtettek. Vaktesztes papírokat itt is gyorsan elraktuk, értelme nem lett volna használni itt sem.

    Ami érdekes, hogy a HDMI-nek hála a HDMI mentes v. elavult HDMI-vel szerelt gépek ára gyakorlatilag mélyrepül, a 840-930 megvan 30-50eFt között, a 777-es 100eFt körül van, az A1 pedig 120eFt körül. Ezzel szemben a 717 üzlettel is rendelkező boltból 215eFt, igaz, ő tud mindent mi szem szájnak ingere és legfőképpen van rá garancia is.

    Nyilván ez korántsem referencia és erősen rendszer/szoba/ízlés függő a dolog, de ennek kapcsán - kicsit késő megkésve ugyan - érdekelne, hogy hasonló összehasonlítást AV erősítők között csinált valaki és ha igen, milyen eredménnyel?

    (Végül a 777ES lett a vásárolt darab egyébként.)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Valkűr #46503 üzenetére

    Wow, kösz a cikket, érdekes olvasni. Sajnos 717-nél komolyabb új erősítő nincs az ismeretségemben (ez sem lesz sokáig már a teszt után ;) ).

    "Csak" TA-VA777ES és DSP-A1 van az ismeretségi körben, de tény és való érdekes lenne összenézni őket az AX10-zel. Bár sok különbség szvsz itt már nem lenne (főleg nálunk, mert azért ez nem dedikált szoba), mind a két nagyvas kb. 25 kiló és új árban is az AX-10 környékén voltak újonnan.:)

    Egyébként Sony vonalon a 777ES-t a fórumokon tallózva a valaha volt legjobb integrált Sony AV erősítőnek tartják, mondjuk ez inkább a Sony mélyrepülését mutatja...

    @Oldfighter: Kábelezés oldschool Kimber 4PR, hangsugárzók meg saját készítésűek, szóval itt referencia nincs. Talán annyi, hogy 1998-ban - mielőtt készültek - körbejártam az összes hifi bemutatótermet és megnéztem mit kapni a pár évnyi iskola melletti melóból összeszedett 200eFt-ból. Aztán inkább építettünk és lecseréltem az erősítőt. :) Nyilván ez a leggyengébb láncszem, remélhetőleg már nem sokáig. ;)

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz valory #46510 üzenetére

    Ez ilyen sajnos. Sima stero-ból DPL-be keverésnél alapból nem fogsz sok mindent hátulról hallani, inkább csak térérzetet csinál nem túl nagy sikerrel. Ha mindenáron DPL-t akarsz használni valami miatt, akkor ha jól rémlik komolyabb hangot én csak olyan gyári VHS kazettánál hallottam anno ahol DPL volt rajta már a hang. Ilyen pl. a Ghost (vonat ahogy jött hátulról az hihetetlen volt anno) vagy a Twister (amikor a tornádó hátra megy), de alapból a térérzet sehol sincs a legjobb DPL film esetén sem a legvacakabb DD-hez képest. :)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz canniball #46804 üzenetére

    Szerintem a legegyszerűbb, ha bemész a legközelebbi bútorboltba/asztaloshoz és veszel kettőt a legolcsóbb polctartó konzolból. Veszel hozzá falhoz való 6 tiplit csavarokkal és a centert meg öntapadó ragasztóval rögzíted a tetejére, hogy le ne csússzon véletlenül. Szvsz a helyi vasboltban kb. 800Ft-ban megáll a művelet. :) Nem kell ezektől félni, a linkelt tartóból hangfalanként kettő (20/25-ös méretben) tartotta a 12kg-os hátsó hangszórókat gond nélkül. :K

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz MasterMark #46817 üzenetére

    A rezgések miatt kérdezed? Hangfaltól függ szvsz. Nálam 19-es mdf a hangfal, beül meg 28-assal van merevítve vízszintesen és függőlegesen is keresztben, szóval rezgés miatt én nem aggódtam. Gyengébb konstrukció esetén már lehet probléma. Én vágattam a tartókra egy polcot, de csak amiatt mert állítva mentek a hátsók és nem fektetve.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz krx21 #46835 üzenetére

    11cm-es méllyel és 59Hz-től induló (-3db) frekvenciamenttel, 11kg-os súllyal biztos kell ez neked? Még a b&w 686 is lentebbről indul.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz krx21 #46862 üzenetére

    Csak sejtés, de kinézet/ár alapján ezek nem Jamo/Wd fejlesztések, hanem simán matricázás. Pár éve még a SAL is forgalmazott ilyen hangszórókat, csak náluk nem D'Appolito elrendezésben voltak a közepek és a magas. Ennek ellenére persze simán szólhatnak jól.

    Jamo-ból hangcenter-ben tudsz meghallgatni párat, bár amikor én ott voltam, nem volt túl szerencsés a bemutatótermük (visszhangzott, nagy volt, stb.). De ha már ott vagy esetleg füleld meg a b&w-k akár a legkisebbeket is (használtan régebbiek kb. megoldhatók szub nélkül a Jamo árában v. részletekben). Nekem anno még a 685-ös messze jobban tetszett, mint a C607-es Jamo, ami egyébként jobban szólt mint az itthoniak. Ez pedig nem volt elmondható a 10 évvel ezelőttiekről, szóval fejlődtek ők is szépen. :)

    A mélyet azért írtam, mert ilyen átvitelnél small-ként fogod járatni a hangszórókat és ez szvsz nem szerencsés. Egyrészt elveszik egy csomó irány info, mert az átvitel miatt ilyen hangszóróknál 120Hz-nál fogsz átirányítani, nem alatta. Másrészt a mély nem fogja bírni az 5 hangfal mélyét + az LFE-t és két eset lesz: vagy mélyed lesz bőven (ami szvsz baromi fárasztó egy idő után), de erősebb LFE effektnél torzít minden, vagy nem lesz mélyed ugyanúgy, de LFE normális lesz legalább. Van egy remek leírás a sub beállításról, ahol pont az ellenkezőjét javasolják, bár ott a végső konklúzió az irányíts át mindent, miután megvetted a minimum 2 v. 4 sub-odat.:) Szóval az inkább a házimozi szobákhoz készült és nem a 20m^2-es nappalikhoz.:)

    @rappit4: Nem tudom ma mi a helyzet, de érdemes lenne megnézned CA esetén, hogy milyen gyorsan kezd el digitális jelet kódolni. Az 540-nél 4-5 mp is kell hozzá. Nem hangzik soknak, de ha pörget az ember a filmben/sorozatban, akkor a pörgetés után eddig nincs hang, ami elég kellemetlen. Valószínűleg ezek nem ilyenek már, de az ördög nem alszik. (CA hangja nekem is tetszik egyébként.)

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Tuib #46884 üzenetére

    Ha már ennyit szánsz rá és elég az 5.1, miért nem mész el szeparáltak irányába? Van fent egy T955-ös NAD elég sok helyen hirdetve, elé meg 100 körül dúskálhatsz a használt procik kínálatában. Az persze erősen szoba/hangfal függő, hogy egy autokalibráció nélküli erősítő/proci párosból ki tudsz-e többet hozni, mint egy új av erősítőből bekalibrálva.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz D®. GeNy@ #46931 üzenetére

    Nincs fenn valami codec pack ami szétcseszte a beállításokat :F Kétlem, hogy optikain nem menne ki a 7.1 is akár.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Peak #46936 üzenetére

    Jogos, benéztem. Realtek alaplapi büszkén hirdeti, hogy mehet a 7.1, aztán az apróbetűkben ott van, hogy tessék külsű progival 7.1 -> 5.1 kódolást csinálni és azt ők büszkén tudják továbbítani. :o

    Goose-T: Ja, igaz. Hülye marketingnek bedőltem. :((

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz krx21 #47065 üzenetére

    Tapasztalat ugyan nincs, de mivel érdekelt a dolog, megnéztem a leírást.

    DPLIIz módban normál 5.1 csatornás hanghoz használhatsz 4 frontot, ebből kettő normál, kettő pedig magasabban van.

    Front A és Front B külön paraméterezhető, ha 4 frontot használsz.

    Egyébként leírást végigfutva gyakorlatilag mindent tud, amit az ember elvárhat egy modern géptől. :) Viszont a nem HDMI bemenetek száma nagyon minimális, s-video pl. nincs is.

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz krx21 #47090 üzenetére

    Nm. :) Ez alapján megy minden forráson.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz rappit4 #47096 üzenetére

    No offense, de szvsz Big Daddy írása (az eredeti) nem szentírás, főleg a mi "kis" rendszereinkre. (Nyilván nagyon kis hangszóróknál mindenképpen small kell.) A második résznél már 2-4 sub-ról beszél és nem véletlenül. Egyrészt, ha ráengeded a mélyeket is a sub-ra, akkor két dolog lehet egy átlagos pár 10eFt-os sub-nál:
    - baromi unalmas lesz a sok basszustól és az LFE nem fog kitűnni, mert nem lesz a sub-nak elég dinamikája már hozzá
    - sub-ot lejjebb veszed, hogy LFE hatása megmaradjon, de ekkor kb. ugyanott vagy, csak buktad az irányított mélyeket

    Másrészt, ezeket akkor tudod kiküszöbölni, ha tudod állítani a crossover frekit és/vagy normálisabb mélyed van. Ha ezek megvannak, akkor érdemes inkább nekilátni. Harmadrészt, pl. Sony kifejezetten nem javasolja régebbi ES erősítőknél bookshelf sugárzóknál sem a small állást, pedig ott is állítgathatsz mindent. Pedig nekik volt némi tapasztalatuk anno, de inkább úgy voltak, hogy a mélyek iránya a fontosabb, mint az ereje.

    Negyedrészt meg ki kell próbáni, mert ahány ház, annyi szokás ízlés:) Egy baromi jó teszt a Bourne identity Mini-s üldözése. Itt van tobzódás mind az 5 csatornán mélyekből az ütközéseknél, motorhongnál, stb.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz krx21 #47112 üzenetére

    A DPL IIz mód fogja szétdobni az 5.1 jelet a 7.1 csatornára. Tehát az 5.1 DD vagy DTS fog menni hét csatornaként, ahol a kettő extra lesz a magassági csatorna. Gondolom tud az erősítő olyan más DSP módot is, hogy a hátulra rakhatod a két extra hangfalat.

    Ha biampnak konfigurálod az erősítőt, valószínűleg a front bal/jobb jelével meghajtja a két bal és a két jobb frontot sima 5.1-es forrásnál AFD-ben. Viszont kérdés így milyen teret kapsz, szvsz nem túl jót, mivel a távolságait a négy frontnak nem veszi figyelembe az erősítő.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz krx21 #47129 üzenetére

    Igen, de ha a két pár front egymás alatt/fölött van, akkor szvsz nincs értelme nem kihasználni a DPLIIz-t, mert úgy is erre van és a fórumok alapján elég sokat hozzáad a dologhoz. Igazából csak azt kéne megnézned, hogy lehet-e távirányítóval állítani az A/B kapcsolást. Mert mindig odamenni a készülékhez, átkapcsolni A + B-ről (mozi DPLIIz-vel) B-re (zene) és vissza elég kényelmetlen.

    Ha egymás mellett vannak a front hangfalak, akkor meg kell nézni tud-e ilyen módot az erősítő (szinte biztos). Az Audyssey DSX-et tudó erősítőknél van pl. lehetőség, hogy a plusz első pár hangszóród a "magassági" vagy "szélességi" legyen.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz aleister #47145 üzenetére

    Az a gond, hogy így mindenképpen bukta lesz valami. Ha veszel egy mindenegybe BR lejátszót, akkor tuti, hogy a főnököd találni fog olyan írt házi video-t amit nem visz és te leszel a "hülye".

    Ha htpc nem játszik akkor valami Dune vagy más BR olvasóval felszerelt lejátszó és egy 5.1 rendszer hozzá esetleg? Egy ASUS O!Play BDS-700 és valami hangrendszerrel 100 alatt megvagytok, egy Dune még rádob egy ötvenest.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz aleister #47156 üzenetére

    Hát más megoldás nagyon nincs sajnos, mert htpc karbantartás igényes, mindenegybe cucchoz meg firmware ellátottság kérdéses, ahogyan a formátumok támogatása is. Arra majd azért figyelj, hogy nem mindegyik ilyen játékosnál van 5.1 kivezetés és akkor dekóderes 5.1 hangrendszert kell venni hozzá.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz szaki1986 #47155 üzenetére

    Anno 4850-em volt:
    - 4850-ből néhány már gyárilag HDMI-vel szerelt, gondolom itt nem ez a helyzet
    - alapesetben a két DVI-vel szerelt kártyánál a DVI kimenetről fordít a saját átalakítójával amire a bandwith erejéig kiküldi a stream-et
    - a fordítást egy Realtek chip végzi amihez kell driver, ha az AMD telepítő nem rakja fel automatikusan (nem szokta...): Ati HDMI Audio device driver. Amíg ez nincs fenn, addig nincs hang a HDMI-n.
    - az Ati HDMI Audio device nevű hangkártyát kell alapértelmezetté tenni
    - ha lekevered a hangot pl. 2 csatornás stereo-ra, akkor azt is kiküldi szépen és így lehet TV-n nézni a filmet lekevert hanggal

    Egyébként Jobban jársz ha eladod a kártyát és nézel egy újabbat normális HDMI kimenttel.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz rappit4 #47171 üzenetére

    Nincs is, de csak a "nagyon" mélyeknek. Erősítő a mélyek átirányításánál valahol vágni fog. Közmegegyezés (meg talán valamely szabvány szerint is) 80Hz ahonnan már nem halljuk a hangok irányát. Értsd, x szignifikancia szint mellett kijelentjük, hogy valószínűleg nem hallja senki. Ergo 100-ból mondjuk öten még hallják. De egyrészt sok erősítőnél nem tudod állítani, hogy hol legyen a vágás (és szeretik 80 fölé rakni, Sony pl. 120Hz alapból), másrészt a vágást végző aluláteresztő szűrőnek van egy meredeksége. Ezek miatt vesztesz az irány információból.

    De mondom, ki kell próbálni és azt használni amelyik jobban tetszik. :)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz szaki1986 #47187 üzenetére

    Elég user error-nak tűnnek a hibák, a HDMI tudsz garanciáztatni ha gond lenne, Dolby Volume-nál gondolom azt reklamálják, hogy nem tökéletes (nem is lehet az a működése miatt, jövőbe nem lát ő sem), a lassú format váltás meg viszonylagos, próbálj ki egy régebbi CA-t, na az lassú. :)

    Egyébként meg a design hogyne lenne fontos, a hang érzékelésnél fontos a lelki állapot. A szép eszköz jobban szól. Kétlem, hogy a Stelvio Passon a kellemes napsütésben egy jó kabriót vezetve, melletted álmaid asszonyával a kocsi filléres bármilyen hangrendszerén ne szólna jobban a Sound of Sunshine, mint egy akusztikailag kezelt szobába rakott Focal Grande Utopián. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz rappit4 #47183 üzenetére

    Lehet félreértelek, szóval ha nem erre gondolsz, majd javítasz: Ha az erősítőn beállítod a hangfalakat small-nak, azzal aktiváltad az aluláteresztő szűrőt. Innentől a sub-on már csak annyit tudsz állítani, hogy mind megszólaljon-e a sub-on vagy legyen még egy "lyuk" is. Pl. ha egy régebbi Sony erősítőnél (STR-DB840 pl.) small-ra rakod a hangfalakat, akkor 120Hz alatt (vágási meredekséget most nem tekintve) minden mélyet a sub-ra küld. Innentől azon már csak azt tudod állítani, hogy szeretnéd-e hogy tényleg 120Hz-ig szóljon a mély, vagy inkább csak 80 alatt adjon ki hangot a sub.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Toobee #47268 üzenetére

    Egyébként van digit/optikai koax-ra lehet valami mérést találni valahol? Digit adat kábel elejét vs. digit adat kábel végén. Mert szubjektív véleménnyel teli a padlás, de egy egyszerű mérést nem találok sehol, pedig nem egy bonyolult dolog lenne.

    Nem vita gerjesztőként kérdezem, csak áttúrtam a netet ezerszer érte és nem találtam semmit. MD estén engem anno baromira idegesített és nem értettem, hogy ES lemezekre rögzítve jobban szólt a felvétel. Végül vettem egy filléres S/PDIF in-es hangkártyát és felvéve PC-re egyszerűen lehetett bizonyítani miért jó az ES lemez: felvételkor kicsit más adatot rögzített a Sony (csak az) MD deck rá, mint hagyományos lemezekre. :)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Toobee #47276 üzenetére

    Nyilván, a hangzás érzelmi kérdés is és ezzel így nincs is gond. Angelina Jolie is hiába sózná el a reggeli rántottát, azért jó ízűen megenném. :) A gondom ott van, hogy bármely audio fórumon de facto el van könyvelve, hogy a) optikai digit kábel nem jó és használj koax-ot, mert az jobban szól és b) digit koax kábelek hangja között van különbség. Én meg mérnökként fogom a fejem és nem értem, hogy miért nincs egy sima mérés, amivel ezt bizonyítja bárki is, mert elég egyszerűen lehetne. (Nyilván nem 40m-es koax kábelekről van szó, ott lehet zavarás miatt difi.)

    robi-k: Ilyen esethez vagy nagyon hosszú kábel kell (csillapítás) vagy nagyon erős zavarás. Pár éve írtam, hogy telepítő ismerősök nem egyszer húztak végig filléres 15-20m-es kínai hdmi kábelt. Nyilván volt pár próba, míg találtak olyat, ami tisztességesen megcsinált, de nem volt gond. Azóta meg olcsók lettek az extenderek és azokat használják, mert utp filléres és messze könnyebb vele dolgozni, mint a hdmi kábellel.

    bajnokpityu: Ha másra is kiterjeszthető a meghívás, én szívesen hallgatóznék Nagyon kíváncsi vagyok. Kétszer nekifutottunk ABX tesztnek ismerősökkel, de a kívánt szignifikancia szinttől messze voltak az eredmények, bár a rendszerek sem voltak milliósak. Erősítőnél, DAC-nál, 320kbit mp3 vs vbr mp3 vs flac-nál viszont nem volt gond, itt jöttek szépen szignifikáns eredmények.

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz BBéci #47311 üzenetére

    A legcsekélyebb mértékben sem érdekel a mérés, ha hallom és látom (vagy nem ) a különbségeket.

    Ez is egy megközelítés, csak ilyet ne írjunk már egy mérnöki oldalon. EZO-TV fórumaiban elmegy, de ha a megfelelő mérés nem igazolja, akkor nem látod a különbségét csak el akarod hinni és az nagyon nem ugyanaz... Nem látod vagy hallod a difit, csak képzeled ha a mérés nem igazolja, mert nincs veszteség. Szubjektív dolgokról meg lehet regényt írni pl., de ne szakmai cikkekben áradozzon már az ember egy digitális átviteli közeg "nagyobb teréről" egy másik digitális átviteli közeghez képest, ha mindkét kábelbe bitre ugyanaz megy be és ugyanaz jön ki. :W Remélem gyógyszereknél azért elvárod, hogy szűrjék a placebo hatást vagy ott is Penicillin helyett szőlőcukrot adsz a gyereknek, "hát majd hisz benne alapon". :F

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz mp54 #47323 üzenetére

    Pont az a kérdés, hogy miért nincs igazoló mérés? Nagy hifi lapok mérik sokezer €-s rendszerrel a hangfalakat, elleneben nincs egy 200€-s optikai/digit bementes hangkártyájuk, hogy megmérjék a optikai/koax kábeleket? USB detto, CD/DVD/SACD futóművek dettó... Digitális átivitelről beszélünk. Bemegy 100101 ha nem ez jön ki a másik oldalon, akkor hallhatsz különbséget köztük, egyébként csak placebo. Ilyen egyszerű, nem kell ezt túlmisztifikálni.

    Sefter: Digitális átvitelről beszélünk. Anyagtisztaság, stb. ha bekavar, akkor a kábel alkalmatlan, nem "máshogy szól".

    (Félreértés ne essék, nem az analóg átvitelről beszélek, mert azt szinte lehetetlen mérni teljes körűen mérni*, de digit átvitelnél nincs ilyen probléma. :U )

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz mp54 #47326 üzenetére

    Digitális átvitelről van szó. A net kábelét is cserélnéd, mert szebbnek látod tőle a betűket :F Ugye hogy nem.

    Ha a rákos beteg meggyógyul(na) a Kalmopirin-től, akkor mondja azt, hogy így a gyógyulás már nem is kell nekem???!!!
    Ha erre azt írod, hogy nem gyógyult meg, csak úgy érzi, akkor tökön bököm magam...

    Nem, csupán a Kalmopirint onnantól kezdve nem forgalmazhatod, mint rák elleni gyógyszert. Remélem érted a különbséget. :U Ezért van pl. OGYI/OÉTI szám itthon, hogy meg lehessen különböztetni a tudományosan bizonyított hatású szereket a homeopátiás (nem bizonyított, tehát egyelőre placebo) termékektől... Ma a digitális átvitelre való kábeleket úgy forgalmazzák/tesztelik, hgoy az "jobban szól"és erre semmi bizonyítási kötelezettsége sincs a gyártónak. Józan paraszti ésszel ezt nem értem mi alapján mondják. Ha csak a placebo-ra alapoznak, az továbbra is EZO-TV kategória. Ha azt mondják, hogy a csillapítás kisebb, árnyékolás jobb, stb. az ok, csak éppen ez 3 méteres kábelnél nem nagyon számít a mostani átviteli protokolloknál.

    robi-k: A szkópot rakd a kábel elejére és végére. Ha nem ugyanaz megy át rajta digit esetben, akkor a kábel hibás és cseréld. Hibás átvitelre alapozva rendszert hangolni érdekes elgondolás. A hiba eloszlása ráadásul nem ismert, innentől pláne érdekes... Analóg esetben van értelme annak amit írsz.

    Tigerteam: Hogy lenne más más digitális jelnél mint 0 meg 1? Komolyan érdekelne mire gondolsz, mert egyetemen ilyet valahogy nem tanultunk... Illetve igen, csak ott vagy eszméletlen adatmennyiség van (proci buszok tervezésénél érdekes kérdés a vezetékek hossza pl. a memóriabusz felé, coprocik felé, a zavarás miatt, stb.) és ezért lehet zavar vagy csak simán nem érvényes egy normál S/PDIF csatlakozás esetén. A számítógéped talán 0 és 1-en kívül dolgozik mással? Ugye, hogy nem.

    Ezért írtam, hgoy ha van difi, akkor ezt baromi egyszerű bizonyítani digit esetben, ahogy az MD-s példám is mutatja. Csak nem találok sehol egy mérést. Ha ennyire nyilvánvaló a difi, akkor csak tudna már egy nyamvadt mérésről adatot felrakni valamely nagy kábelgyártó. Pedig a teszt nagyon egyszerű, mint már írtam. Hang digit formában bemegy, végén megmér és binárisan össze kell nézni....

    Azt meg remélem nem kell magyaráznom, hogy ha binárisan két dolog ugyan az, akkor az nem lehet különböző...

    Remélem így érthető. :U

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Warter #47335 üzenetére

    Egyrészt a placebo effektus a pszihés állapotodól (jókedv, rosszkedv, hiszel a dologban van nem, stb.) függ, azaz nem állandóan jónak fogod érzékelni, hanem hol jónak hol rossznak. Ennek kiszűrésére számos alap módszer van (vakteszt, kereszt validálás, kontrolcsoport, stb.) Másrészt, ha nem placebo, akkor a hibának van egy eloszlása amitől függően hol jobban, hol rosszabbul fog szólni. Általában ugye rosszabbul. Egyszerűbb kicserélni a hibás kábelt. ;)

    Tamoo: A jitter elsődlegesen nem az átviteli közeg (kábel), hanem a DAC problémája.:) Ha a kábel gondja lenne, akkor a PC sem működne,nem tudnál CD-t másolni, stb., remélem nem kell magyarázni miért. Ajánlott olvasmány jitter tévhitek eliminálsa kapcsán. A DAC feladat megoldani a jitter gondod. (Illetve ő csinál ebből problémát, ha máshonnan nézzük.) Nincs itt semmi misztérium. A jitter mérhető, a kisebb a jobb, ahogy a kisebb hibával dolgozó DAC is. Ehhez viszont nem a kábellel kell szórakozni, hanem csinálni pl. egy olyan FIFO buffert ahol külön clock jut a kimenetre. A mostanában külön megvehető DAC-ok is ezt csinálják gyakorlatilag és ezért szólnak jobban. (Régi high end cuccok is ezt csinálták, btw, most lett reneszánsza megint úgy látszik.)

    De mondom egyszerű, még foobar-hoz is van ABX teszt modul (kicsit hackelni kell, hogy két kimenetet váltson), lehet próbálkozni, kizárva a placebo-t. 95%-os szignifikancia szint mellett (ABX-re lehet táblázatot találni ehhez, de talán 10/9 így fejből) már elfogadott az eredmény és nem köt bele senki, csak tényleg vakteszt legyen. A gond azonban az, hogy ilyen dokumentált vaktesztet csak párat lelni a neten és ott általában negatív az eredmény. (Pl. ott a "vicek-vacak" Journal of the Audio Engineering Society-ben megjelent dupla vakteszt eredmény az SACD vs CD vonatkozásában, high-end rendszereket használva. Kaptak érte hideget meleget, de érdekes módon nem a Sony-tól, ők csak annyit mondtak, hogy sohasem állították, hogy az SACD vs CD viszonylatban a világon pár hangmérnökön kívül bárki is hallaná a difit. ;) Ellenben máig nem készült vakteszt ellentétes eredménnyel...)

    bajnokpityu: Aszinkron átvitelnél van lehetőséged megnézni valahogy, hogy bithelyesen átér-e az adat? Vaktesztet próbáltál? Kábelnél nyilván elég macerás, mi úgy oldottuk meg, hogy egyvalaki cserélgette v. nem a kábeleket, egy hallgatózott, egy pedig a kábelcsere v. nem csere idejére az Obiból beszerzett professzionális fülvédőt rakta fel a delikvens fejére. Hát kisebb fétisparty-nak beilletünk volna asszem. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz gorbep #47369 üzenetére

    Ugye most nem azt akarod mondani, hogy mivel az eye diagramon némi torzulást látsz, ezért nem tudod tisztán visszaállítani a beküldött nullát meg egyest? :DDD

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz gorbep #47373 üzenetére

    Na még egyszer:
    - Ha a jitternek az átviteli szakaszban lenne bármi következménye a digitális jelen, akkor nyilván a másik oldalon digitális formában nem tudnád visszaállítani a küldött adatot S/PDIF-en keresztül. Ez ugye logikus.
    - Ha az átvitel végén ugyanazt a bitsorozatot kapod vissza, akkor a jitternek nem volt szerepe. Ez stimmel, hiszen ha digitálisan rögzíted az adatot, akkor elvileg ugyanazt kell kapnod. Meg is kapod jó esetben, ez ugye eddig stimmel. Ha nem kapnád, most nem beszélgetnénk itt.

    Hol játszik akkor szerepet a jitter? A DA átalakításnál, mert ahogy egy eye diagramon is látod időbeli csúszás van, amit kompenzálni kell. Hogy védekezel ellene? Pl. mint a Sony/Philips páros anno, hogy a DAC elé kötelelzően előírtak egy FIFO buffert ezt kompenzálandó. A gond csak ott volt, hogy ezt ugyanarról a clock-ról hajtották, mint a többi részt, valamint a korabeli DAC-ik sem voltak a helyzet magaslatán, szóval ez nem nyert anno, de ez lett az irány. Sony-nál rájöttek, hogy független clock kell -> mai millió féle DAC. De van más irány is, ahol alapvetően a D/A clock-ja határozza meg a teljes rendszer clock-ját, így minimalizálva a jitter néhány fajtáját.

    Egyébként ha nekem nem hiszel, talán Bob Katz-nak talán igen. A lényeg a közepén van a levelezésben és az elején a jitter megszüntetése/csökkentése résznél. Jitter D/A-nál fontos, ezt meg nyilván úgy véded ki, hogy mérsz jittert és a legjobbat választod (nincs szebbnek hallom v. hasonló) v. simán nem törődsz vele és a vDH-ra szánt pénzt inkább egy annyival drágább DAC-ra költöd. ;)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz nebulo5 #47375 üzenetére

    Értem, szóval könnyebb személyeskedni, mint megcsinálni egy sima ABX tesztet. :U Ha tényleg úgy gondolod, hogy a Hama rosszabbul szól, mint a mostani kábeled és nem csak te érzed úgy a placebo miatt, akkor csinálj egy sima ABX tesztet kedvesed/gyerkőcöd/haverod segítségével. Kb. fél óra maximum, meg pár ezer Ft a kábel/takarás beszerzése. Párszor végigjátszottuk mi is, nem nagy dolog, ellenben vannak meglepetések utána.

    Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy nincs különbség, csak meg kéne különböztetni azt, hogy szubjektíven jobbnak hallom, mert fél évet dolgoznom kellett érte/az újság szerint jobb, stb. mert akkor nyilván az lesz vagy mert tényleg statisztikai alapon és objektíven is jobb (ABX teszt vagy bármely hasonló).

    Na mindegy, többet nem írok. Ennél érthetőbben én ezt nem tudom leírni. Akit esetleg érdekel közben találtam egy szép gyűjteményt itt és itt a fellelhető ABX tesztekről, "meglepő módon" nagy lapot vagy gyártót nem találni benne, elleneben akár millió$-s cuccal rendelkező hobbistákat, hangmérnököket, akik összeálltak egy ABX tesztre igen. A válasz kiolvasható a tesztekből...

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz hétalvó #47381 üzenetére

    A kérdés az, hogy kihúzod bedugod és tényleg hallod-e vagy csak hiszed hogy hallod. De nemsokára egy kedves fórumtársnak hála lesz lehetőség nagyobb rendszert fülelni és majd jöhetek mea culpa-zni. :)

    Pl. vakteszt előtt letettem volna a nagyesküt, hogy a Nordost Flatline-om messze jobb a Kimber 4PR-emnél.* Aztán vakteszt szerint lövésem sincs hozzá, hogy éppen melyik szól.:) De előtte az sem tudtam, hogy hallom a difit a VBR 320k-ig engedett mp3 és a fix 320k-s MP3 között. Flac/320k mp3 vonalban biztos voltam, az bejött, ahogyan pl. erősítők/hangszórók közötti difi is, mondjuk ez várható is volt. WASAPI/ASIO-t ugyanígy nem hallom (ez eddig ok), WASAPI/DS-t igen (szintén ok).

    **Nem elhanyagoldnó tény, mivel jóval kevesebbet kellett vésni a falban így. :)

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz mp54 #47393 üzenetére

    Először is nyugi. Még egyszer utoljára leírom, remélem így már világos lesz.

    Ha majd TE SAJÁT MAGAD esetleg hallasz kábelcsere során különbséget, hogy a büdös francba döntöd el magadról, hogy tényleg hallottad vagy csak hitted???!!!

    Baromi egyszerűen, kb. 40 féle kísérlettervezési módszer van rá, valami miatt az ABX lett népszerű audio tesztre. Az összes lényege, hogy kizárd a zavaró tényezőket stílszerűen a zajok alterébe (pl. tudod, hogy melyik kábelt hallgatod éppen). Bővebben a statisztikai alapokról ebben találsz.

    Azon kívül mi értelme lenne eldöntened???!!!

    Mert nem arra vagy kíváncsi, hogy adott fiziológiai/szellemi állapotodban jobbnak hallod-e az egyik eszközt a másiknál, hanem arra, hogy tényleg jobb-e. Ha csak az előbbi a cél, akkor a második eszköz meghallgatása előtt gondolj valamely szerettedre olyan kontextusban, amit majd a hallgatandó zene szépen kísér és a második kábel lesz a nyerő. (Már ha nincs egetrengető difi a két eszköz között.) Egyébként meg nagyjából a teljes mai gyógyítási tudásunk pontosan arra alapul, hogy az emberi mentális befolyásoló tényezőt, hogyan lehet kizárni egyes betegségek/gyógyszerek vizsgálatakor. Szóval talán ezért érdemes eldönteni. ;)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Dorian #47385 üzenetére

    Mindentől teljesen függetlenül: igen, általában vacak DAC-okat használnak, illetve tudják, hogy mikor van értelme jobbat venni. A Meridian Director-ba pl. a 700Ł-os árba belefért a 0.7$-os low-cost CS4353. Igen, ez az a DAC amit a Samsung pl. csak a legolcsóbb BD lejátszóiban használ. Ellenben mivel a táp és analóg oldal a gyenge, ott kapott a Director Nichinon "majdnem legjobb a kínálatban" kondit, illetve még sajátot is gyártatott a Meridian. :U

    Csak megjegyzés képpen, a CS legdrágább DAC-ja egy nagyságrenddel drágább (7$), ellenben egy normálisan külső digit szűrővel, nagy bufferrel felépített DAC áramkör 200-300$. Ilyet meg ritkán látsz otthoni cuccokban. Szóval igen a DAC legtöbbször a vacak, mert talán nem 200Ft-os DAC chip-et kéne használni egy 200.000Ft-os cuccban,a minek egyetlen célja a D/A átalakítás...

    Egyébként pedig fpgaalapon is neki lehet állni, aztán gyakorlatilag végtelen a reconfigurálási lehetőséged, megfelelő méretű ram-mal mögötte pedig jitter sem akkora probléma, lásd Sony ram-only mastering cuccai.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz bajnokpityu #47524 üzenetére

    Alakul.:) Nem adták 115-ért, ellenben raktak elé egy ilyet a másikra meg egy ilyet. A Cirrus pl. kb. annyi, mint a csúcs DAC-jük, a JET árára meg inkább nem tippelnék, de kétlem, hogy 10-20$-os kategória lenne.:) A lényeg, hogy mindkét páros ugyanazt csinálja, csak az egyik jobban (igaz drágábban is), de a difi mérhető.

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz cekkk #47570 üzenetére

    Te értesz félre valamit. :) Itt is mikrofonnal mérnek, a jelek is rézdróton mennek, mint egyébként. Majdnem fénysebességgel mennek itt is -> ezért állítod azt az erősítőkön, hogy a hangfal tőled milyen messze van és nem azt, hogy milyen hosszú a kábel. A laser-t a hangfalak irányba állításához használják. Sinsheim-ban anno lehetett jelentkezni technikai körbevezetésre, érdekes dolgokat mondtak. :)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    Urak és Hölgyek!

    Ezennel hamut szórok a fejemre és kanosszát járok. Most jöttem bajnokpityu-tól (ezúttal is köszönet neki, egy nagyon szimpatikus fórumtársat sikerült így személyes is megismerni :R ) és extrém difi volt két koax digit kábel között (mind térben, mind bizonyos frekvenciáknál). Szintén volt elsőre hallható különbség az USB kábelnél is, tápkábelnél dettó (fülre nekem itt volt a legkevesebb). A miértjét továbbra sem értem, de tény, hogy nagy a difi.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Goose-T #50223 üzenetére

    Nem azt mondtam, hogy egy ilyen teszt után én gyártásba engedném, vagy publikálnék róla, de nem kétlem, hogy átmenne a kettős vakteszten. ;)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz gorbep #50244 üzenetére

    Ez a minimum, de a dícséret inkább Pityut illeti.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz BBéci #50274 üzenetére

    Ha a digitális koaxok és USB-k között Te is hallottad a különbséget, akkor miért lenne bármiben más egy HDMI viselkedése?

    Hangra inkább már nem szólok (:D) de egy tippre a képre: mert hdmi estén tmds-sel kódolod és dekódolod a jelet, így a hiba látványosan jelenik meg, ha elcsúszás/hiba van, másrészt a hdmi specifikáció rögzíti az elérendő ideális eye diagrammot, amit a rendszernek tudnia kell.

    bajnokpityu: Az csak simán szarul szólt. :) Jobban mellbevágott a digit kábeleknél a mélynél az a ~6db kiemelés mélynél.:)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz BBéci #50261 üzenetére

    Egyrészt nem célozgat, szembe mond. Vagy ezt nem tanították a szüleid? ;)

    Másrészt, honna tudod hogy ki hány és milyen rendszert hallott? Ez alapján olvasd vissza, amit írtál és te is fontold meg. ;) (Full memory based Sony master rendszer megfelel? Ott nem volt difi és érdekes módon azt mastering-re használják v. az már nem "audiofil" :F )

    Harmadrészt, akkor te gondolom - bár minden addigi tapasztalatodnak, józan eszednek ellentmond - nem furcsán nézel a telefonon gerincműtőkre, hanem szeretteidnek is javaslod, hogy próbálják ki nyugodtan..

    Negyedrészt, az itt digit kábelek különbsége miatt felszólalók 90%-a kereskedő. Pár hifi show és személyes fülelés finoman szólva is lehangoló tapasztalata után, engedtessék meg a negatív előítélet.

    Ha ezeket összeadod, remélem látod, miért volt baromi nehéz elhinni, hogy difi van két digit kábel között. Peace. :)

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz xtremetuning #50323 üzenetére

    Nincs itt semmi fight, csak beszélgetünk. ;)

    Ha a pityunál történt látogatásod volt életedben az első alkalom, ahol tesztelted (vetted a fáradtságot) egyáltalán ! , a kábelek közti különbséget, miközben hirdetted az igét, hogy nincs difi (és valljuk be, ez így volt), akkor olyan sok rendszert nem hallhattál...ergo helyes a megállapítás egy része.

    Ezt konkrétan a hozzászólásom milyen részéből sikerült levonni? Voltam pár "hifi show-n" és bemutatóteremben, ahol az eladó meggyőzőképességén és néha a "véletlenül" bekapcsolt mélynyomón(!) kívül más difit nem hallottam két digit kábel között. Egy barátomnak egy időben Sony mastering cuccok + Bowers 703-ak voltak, hidd el ott szórakoztunk eleget az akkor felkapott cuccokkal és még sem hallottunk semmi difit. Igaz, az teljesen memóriában dolgozott már 2005 körül is, pedig akkor sem volt egy friss csirke.;) Innen a tapasztalat. (Meg saját rendszerből is, de ott hangfal miatt annyira nem releváns, mert azok saját készítésűek és az nem 703-as szint.) Pityunál a két kábel között nagyon durva eltérés van EQ szintjén is, 100-150Hz-nél van egy 6db-es kiemelés kapásból. Nem tudom mi okozza, de hogy nem normális és logikus mérnöki szemmel, az biztos. Egy BMW-ben nagyobb sebességgel mennek az adatok az optikai hálózaton és még sincs javíthatatlan bithiba akár 1ms-os response time-os hálózaton sem (nyilván nem is lehet, mert árokba borulsz rossz esetben). Pont ezért volt hihetetlen az egész innen nézve, remélem így már érthető. ;)

    BBéci: Hát nyilván nem véletlenül most jutott eszedbe. :) Kereskedő: e-mail cím, több fórumon jelenlét, néhány szórodulat, saját rigek leírása és google csodákra képes. ;)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz bajnokpityu #50364 üzenetére

    Meg is látszik, akarom mondani hallatszik a beleölt munka. ;)

    A 6db-t nem abszolút írtam, csak a két kábel között relatív ennyit éreztem kb.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    Miután múltkor lecsúsztam a francia P9000ES-ről, most sikerült elhozni Németországból. Az eladó (csoda figura btw, a '70-es évektől megvan az összes pre-esprit/esprit/es szettje, köztük olyan ritkaságokkal, mint a japán only cdp-r3 vagy da9100es, vagy az elhozott szintén japán belpiacos p9000es de van három(!) dragon-ja is :) ) miután lelkemre kötötte 48-adszor is, hogy bypass bemenetre ne dugjak semmit előerősítőn kívül, elmondta, hogy évente egyszer bias-t állít az összes erősítőjén, mert hajlamosak elmászni és mennyivel jobban szólnak ha rendesen van biasolva az erősítő. Ezen felbuzdulva szombaton beállítottam a bias-t a ta-n9000es-en és bár alig szórt a csatornák között (10-14mV a 11 helyett) valamint a hiperérzékeny gyári potik miatt csak .3mV pontossággal tudtam belőni, a változás döbbenetes, főleg sztero-nál térérzetben. Próbáltam némi "bias tuning-ot" is, de javulást nem hallottam, valszeg a hangfalaim a szűk keresztmetszet.

    Az eredményt hallva ismerős is kérte, hogy nézzük meg az 5600-osán mit segít mindez. Meglepő módon a két évnél fiatalabb erősítőnél is az értékek már 8-11 között voltak, felhúztuk a service manual által engedett max. 20-ra egységesen (erősítője szabadon van, melegedés nem szempont nála), de változás csak akkor volt ha a room correction-t kilőttük, egyébként ez szépen megoldja.

    Szóval room correction nélkül erősítőknél - ha van rá lehetőség - tessék bias-t nézni. Megéri. :K

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz robi-k #65355 üzenetére

    Str-da5800es várható volt. Meglepő módon üt, ahhoz képest, hogy control4 is benne van. :K

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz hétalvó #58861 üzenetére

    Hallgattam nemrég 826w-t (ez be volt járatva) és új 926-ot (egy napja a boltban, még friss). A bolt akusztikája csapnivaló volt, a 926 pedig nyers, de ezért az árért szvsz teljesen jó lesz. 826W középen nagyon másnak (jobbnak?) tűnt (lehet javul), de szvsz a best buy továbbra is a régi Electra 926, vagy éppen a most 350-400 körül "nyugatról" bárhonnan hozható 826W-k. Egy már úton. ;]

    Btw, 826w-ról le kell szedni a magasról a porvédőt (csak mágnes tartja), egyből kinyílik. :)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Toobee #65421 üzenetére

    Annál nem volt rajta, így rátéve nem hallottam. 826-nál viszont még az eladó sem tudta, hogy le lehet venni, mert annyira úgy néz ki, mintha fix lenne. Finoman szólva sem nézett rám jó szívvel amikor a tőle kért ceruzával leoperáltam. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz hétalvó #65454 üzenetére

    Összehallgatva sok difi nem volt, tipikus Focal mindkettő, 926 így elsőre is erősebb valamivel mélyben, középben viszont 826w jobbnak tűnt és sokkal nyíltabb is volt. Nyilván bejáratva még alakult volna a 926 is. Egyébként 926 is nagyon jó, főleg ezen az áron újonnan. 826w-t eszembe sem lenne megvenni a korábbi 720-as ára körül (ott már azért lehetne válogatni használt egzotikumokból is bőven), ahhoz képest a 926 550-ért nem is lenne kérdés, de ezt meg a 826w mostani 400-as új ára teszi kicsi okafogyottá számomra, főleg, hogy a 926-ot nem érzem egyértelműen jobbnak még úgy sem, ha bejáratódna. Érdekes egyébként, hogy a 826V mennyivel máshogy szólt, mint a 826W, pedig új áraik között olyan hatalmas difi nem volt. :)

    Valamint (szigorúan szvsz) szebb a 826w kinézete (fehérben egyszerűen gyönyörű :) ), minimal lakásba sokkal jobban passzol a lekerekítettebb 926-nál. ;)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz hétalvó #65464 üzenetére

    926 Electra volt a cél, de sajnos lecsúsztam róla már kétszer is, szállításhoz meg ezek már pont túl nagyok sajnos, hogy megérje külföldről, illetve dhl ne törje meg valahol. Itthon meg évente jó ha egy-két párat meghirdetnek és várni megint nem szerettem volna. Egyik ismerősnek van a "ráncfelvarrott" 926 majd meghallgatjuk mi a difi.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz szaki1986 #65319 üzenetére

    AVR 265 tud több mérésből átlagolni? Ha igen, próbáld meg úgy. Mérésnél te fogtad a mikrofont vagy állványra raktad oda ahol a fejed van? Ha te útjában vagy a hangnak (fogod a mikrofont) az mást fogad adni. Esetleg nem lehet, hogy hozzászoktál a túl mély hangokhoz?

    sub: Ha a szomszédokat/családot nem zavarja, akkor - bár drágább a keretednél - : http://www.avx.hu/forum/index.php?/topic/59683-sony-sa-wx90-akt%C3%ADv-subwoofer-300-watt-36-kg/

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz szaki1986 #65489 üzenetére

    Audiolense-szel szórakozunk (jriver alá a kész room correction filtert egyszerűen be lehet tolni "konvolúciót" használva), ott is ez volt, hogy egy mérés nem mérés. Hiába az elvileg kalibrált adatokkal jövő 100€-s mic, 3-4 átlagából adott csak normális eredményt, de a legjobbat akkor, ha multi-seat mode-ot használtunk.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák