Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bkercso

    nagyúr

    válasz Dißnäëß #25335 üzenetére

    és ahogy jön egy (most nem feltétlen ez) hiperkorrekt, hipersemleges szett, ami elméletben 10x annyira közel van a forráson lévő anyag visszaadásához, kiderül, hogy szar a forrás, a CD nem elég "felbontó", a mastering és keverés kuka, satöbbi.
    Én is építettem egy nagy visszacsatolású (>160dB a teljes hangfrekis sávban) erősítőt, aminek szintén 1/100-ad akkora a torzítása, mint egy hagyományos, jobb erősítőnek, és nálam nem művi a hang, de tény, hogy nagyon tiszta, élő. :B A felvétel atmoszférája kijön, de a legtöbb felvételemben nincs idegesítő hatás. (Igazából két ilyet is építettem: egyet fejhallgatóra, egyet hangfalhoz.)
    Azt is megjegyzem, hogy az OPA tápját el tudtam úgy cseszni, hogy műhangja volt és fárasztott. 6 féle tápot próbáltam ki vagy 10 féle OPÁ-val abban a kísérletsorozatban és az OPÁ-k sorrendjét befolyásolta a táp, de tápokból volt abszolút győztes.
    És ez még csak egy fül(pár), az enyém...

    Szerintem onnantól, hogy ez a fickó (és mások is azóta) megoldotta a D-osztály problémáját - vagyis kreált többedrendű, erős visszacsatolást egy lassú erősítőhöz - már ugyan azokkal a problémákkal néznek szembe, mint az A- vagy AB-osztálynál: műveleti erősítő, tápegység, csatolókondi stb. Ezek mérve jók, de hangra nem feltétlen. És ezekre nem megoldás a D-osztály.

    Passzív hangváltó: Az erősítő mellé tenném, és onnantól mehet a bi- vagy trikábelzés. Így egy adag torzítás megúszható. Persze egy SAL-nak mindegy, hova teszi az ember, ott nagyságrendileg nagyobb torzításokat produkálnak a hangszórók.

    [ Szerkesztve ]

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • Ear001

    addikt

    válasz Dißnäëß #25335 üzenetére

    A D-osztályú erősítőkkel nincs baj. Az a hang, amit a filléres T-Amp csinált egy jó előfokkal, az ma is bőven vállalható. Azóta rengetegen építenek ilyeneket, akár olcsó alap paneleket felturbózva, mint a Jeff Rowland, aztán csinálnak egyedi megoldásokat, mint a Flying Mole vagy éppen a világbajnok Devialet. Kellemes, levegős, nyugodt hangot tudnak, kellő dinamikával, lendülettel.

    A Grimm nem ilyen volt. Nem is értettem, mit keresnek itt. Amikor megjelent, kaptak egy csomó pozitív kritikát, igaz ilyen drága cuccot már nem szoktak fikázni, de az valamit sejtetett, hogy utána senki nem hivatkozott rájuk, mint referencia. Igazából semmi falrengető újdonság nem volt, ilyen DSP-vel megtámogatott aktív hangfalat láttunk már sokat. Ezen azt lehetett hallani, hogy porrá van korrigálva, pont az a lazaság, levegősség természetesség nem volt meg a hangjában, amit a D-osztályú erősítőkben lehet szeretni.

Új hozzászólás Aktív témák