- A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Windows Insider Program
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz BRIKLY #16863 üzenetére
Kopásjelző (1,6 mm) alá kopott gumival tényleg megszexszuál a rendőr. :/ Akkor inkább mégis tegyél fel valami használhatót az útra, a meglévő 2 db normális mellé.
BS = bull shit, magyarul kb. üres duma / fasság / etetés.
Szerk: és valójában is életveszélyes elkopott gumival közlekedni!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #16832 üzenetére
Megjött a verdikt a gumistól:
- nem púpos belülről,
- de fémszálig ment a csavar, a fémszál korrodálni fog a bejutó víztől - > autópályás csapatás nem ajánlott.2 opció van; nincs autópályás veretés; vagy csere.
A hibás gumi párja 5,5 mm-es. Kérdés FB gumis topikokban jártas kollégákhoz: mennyiért lehet FB-n eladni párban? 225/40r18 Bridgestone Potenza S001; 1,5 éves, 5,5 mm. Az egyik nem alkalmas nagy (160+) tempóra.
Aztán az is lehet, hogy veszek 1 db azonos Bridgestone-t, a hibás megmarad vésztartaléknak.
@lenko (16870): ma beszerelték a javított hőcserélőt, további 20 k, összesen 60 k (+ üveg pálinka + ~ 80 km autózás). Gázszerelőt nem szeretnék látni egy darabig.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Amit múlt héten vettem autót azon Nokian zLine van a nyári keréken (235/40r18), kb. 300 km-t mentem vele a mostani nagy mínuszokban, így a tapadását annyira nem próbálgattam. Zajosnak zajos, de nagy a méret is, ami eleve zajosabbá teszi.
Milyen Vectra? Ha Vectra B, akkor 205/55r16 kell rá. Így még kedvezőbb is lesz az ára.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
4 db Vectra B-m volt, ezek gyári kerékmérete:
- 1.6 16v - 185/valami R14 - nem emlékszem pontosan, de gondolom akkor /70
- 2.0 - az alap 195/65R15 helyett a feláras 205/60R15-tel kértem
- 2.0 - 205/55R16
- 2.6 - 205/55R16A 185/70R14-nek simán váltómérete a 205/55R16 és lényegesen olcsóbb a 205/50R16-nál. A döntés a Tiéd!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Killer01 #17187 üzenetére
Tegnap -9 fokban megpadlóztam az autót az enyhén kanyargós Margit körúton -> 4 kerékkel sodródtam gázelvételig. ESP van. Dunlop Winter Sport 4D.
Szerk: a guminyomást még be kell állitanom, kb. 3 bárra fújtam a gyári min 2,4, max. 2,8 helyett. Ez biztos csökkentette a tapapdást.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz stickermajom #17204 üzenetére
Szvsz telibe szokták javítani. Homokfújatni kell, majd fényeztetni, tippre 7-10 ezer Ft.
Vagy hagyod így.Alternatíva, hogy Te s.k. lecsiszolod - én magam nem vállalkoznék rá.
Ha nem fontos, hogy nagyon szép legyen, akkor esetleg óvatosan lecsiszolod a lakksérülés peremét finom csiszolópapírral és lelakkozod a hiánynál. Lakk-sprét tudok adni kölcsönbe - metálfényezésre valót. Kicsit gány, de óvni fogja a felnit.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz zsolt19900 #17216 üzenetére
10 ezerért a 17"-es Kumho - jól gondolom - használt? Mert ha új, akkor az vmi hihetetlen bestbuy, meg kell venni.
Használtat használthoz, újat újhoz hasonlíts.Passatra szvsz nem vészesen nagy a 17".
-
veterán
válasz zsolt19900 #17223 üzenetére
Minőségi 205/55r16-nak a darabja szokott 20 ezer körül lenni. Tavasszal akciózzák őket.
Ha nem muszáj, nem tennék eltérő méretet az első és hátsó tengelyre.
-
veterán
válasz zsolt19900 #17227 üzenetére
történik kb. ettől az 1cm eltéréstől?
Szerintem se sok, de elsőkerekes gépen szokatlan, általánosan nem bevett megoldás.
Időnként célszerű megcserélni a tengelyek közt a kerekeket, így 1x elől, máskor hátul lesz a szélesebb. Fura.@szabonagyur: 1 cm-rel beljebb lesz a kerék -> nem előnyös,; rossz esetben beleér valamibe.
Ez még a Honda City?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Vesztor87 #17369 üzenetére
A hónap elején vettem egy autót, azon Nokian zLine a nyári gumi, kb. 300 km-t mentem vele nagy minuszokban (azóta tettem rá télit), nekem hangosnak tűnt, bár elég széles - 235/40r18 és az egyik szálszakadt.
Márciusban tudok beszámolni részletesebb tapasztalatokról, ha addig ráér. Látatlanban inkább a Hankooknak szavaznék bizalmat. -
-
veterán
Olyankor akcióznak.
-
veterán
A SportMaxx RT sportgumi, így:
PRO: jobban tapad
KONTRA: jobban kopik, vélhetően hangosabb.Anyagilag a BluResponse jobban megéri, mert később kell majd cserélned.
Nem tudom, hogy 205/50r16 méretben a BluResponse peremvédős-e (rim protector), a Maxx szinte biztosan. Ez arra jó, hogy pl. útpadka (vagy útpatka?) mellé parkoláskor valamilyen szinten védi a felnit.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rbalint88 #17471 üzenetére
Most jut eszembe, van a pincében egy szett használt Kumho 195/65r15-ben, a Golf 6-ot azzal vettem, ez volt a gyári szerelés, 2009-es, majd felteszem a jofogasra tavasszal. A pontos típust nem tudom, de tartósnak biztos, hogy tartós, mert közel 120 ezer km-rel vettem az autót, én kb. egy hétig használtam.
-
veterán
válasz szőröscica #17569 üzenetére
Hirdesd egyben és külön-külön is. Egyben olcsóbban szeretne mindenki venni, pedig úgy még a szerelést is megspórolja a vevő.
Mennyit szeretnél kapni értük? Nem akarom megvenni, csak kíváncsiságAmit Péter felsorolt, abból én a jofogast és az autóalkatrészt mindenképp javaslom. Utóbbin adj meg minden adatot (osztókör, ET, stb.), de a legjobb, ha jófogáson is leírod.
-
veterán
válasz Zsmester89 #17575 üzenetére
3,5 cm nagyon soknak tűnik.
Használd ezt a kalkulátort: [link], a gyári kerék mérete is kell hozzá. -
veterán
-
veterán
válasz B-L-A-C-K #17674 üzenetére
Nézd meg az autó kezelési utasításában, hogy melyikek a gyári méretek az adott motorhoz. 7 éve volt utoljára Opelem, valahol mintha lenne matrica is - üzemanyagtank, vagy B oszlop.
225/45R18-ban szoktak lenni jó akciók. Túltárolt, de ennyiért én simán venném: Hankook 23/db.
-
veterán
válasz B-L-A-C-K #17687 üzenetére
Ha XL-es kell 225-ben, akkor.... fene se tudja. Én pályán tiprom neki, ezért nem merek játszani a súlyindexszel.
Nekem is balfék méret kell a mostani autóra, 235/40r18 XL; eredetileg 225/45R18 (ebben a méretben nem szükséges XL) lenne, de az előző tulaj 235/40-et tett rá, ezekből 1 db szálszakadt, tehát vehetek egy párral.
Egy hónapig keresgéltem vmi frankó használtat, aztán végül 2db új Laufennt rendeltem, remélem nem bánom meg. Nem érdekel ha gyorsan kopik, csak azért tapadjon is. 59,80 €/db.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Előre vagy hátra megy majd a Laufenn?
Még törpölök rajta.
Ha hátra: ott kevesebb kárt csinál, gondolom a Nokiannak jobb a fékútja. Vizes úton nem fogok a Laufennel rajoskodni. Továbbá a megmaradó Nokianok eddig hátul voltak, a fűrészfogas-kopást megelőzendő, jobb ha most elől lesznek.
Ha előre: akkor egyenletesebben kopik a 4 gumi; az új tulaj jó szívvel kukázhatja majd a 4-et egyben.A másik pár milyen, hány mm-es és éves?
Nokian zLine, ez se nagy eresztés, de legalább drága, legolcsóbb helyről 38 ezer Ft darabja. Ennyiért top gumit tudnék venni. Egyik része asszem' 2013-as, másik fele 2014-es. A megmaradókon látszik halványan a 7 mm-es jelzés (Nokianon van kopásjelző skála - ez nagyon okos fícsör). Pont ma reggel mértem rájuk sietősen az új subleremmel, kb. 6,5 mm volt, majd este precízebben megnézem.
Szóval jöhetnek a javaslatok, hogy mit merre!
(#17694) HussarF + lenko: elbaltázott ez a 235/40r18 is, alig van belőle használt; bezzeg 225/45r18 "rogyásig". Utóbbi méret volt már 2 korábbi autómon is, minimális az árkülönbség.
Használtból egy párat néztem meg; előben nem jött be.
Sok véleményt nem találtam a Laufenn LK01-ről; The Prob eléggé szidja, hogy kopik (esetemben nem probléma) és nedves úton nem tapad jól (majd különösen óvatos leszek, ha elered az eső).
Egyetlen tesztet találtam, orosz nyelvű volt, dicsérték benne, bár lehet, hogy "fizetett hirdetés". Chrome lefordítja Némileg kísérleti nyúlnak érzem magam.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz HussarF #17703 üzenetére
Az árkülönbséget én is új gumikra értettem.
Egy átmeneti autóról beszélünk esetemben, ősszel eladom; igyekszem tisztességesen rendbe rakni, a nem látható motorikus karbantartást szakszerviz végezte, minőségi cuccokkal; egyedül a gumiból kockáztattam meg az olcsót, azt én is észreveszem egyből, ha baj van vele. -
veterán
válasz golfvariant #17706 üzenetére
Ilyenem van, innen: [link]
Meg ilyenem, máshonnan: [link] Ez pumpál (is), elég lassú, sokat kell pedálozni vele, egy kétkamrás biztos jobb lenne.Kb. egyformán mérnek.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Megmértem alaposan: egyik 5,7-6,0, a másik 6-6,2 mm. (Hátul voltak, az autó meg eléggé terpeszt a 7.5x18"-on és pápásan használták, a belső felük a kopottabb.)
Gondolkodom még, lehet hogy kezdetben előre tenném az alsópolcos, de friss Laufennt; hátra pedig a középes, 3-4 éves Nokiant. Ha nagyon gáz a Laufenn, akkor meg megcserélem gyorsan.
Mit gondoltok?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Zsmester89 #17719 üzenetére
Váltóméret szempontjából nem gáz (+2-3%). Viszont sok az a 3,5 cm szerintem, nem az 1 centivel keskenyebb gumin fog múlni. :/
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Zsmester89 #17724 üzenetére
Kilóg(hat) a kasztni alól:
- rendőr beszól, rossz esetben műszakira küld, NKH-s biztosan
- műszakira ne menj vele
- berugózáskor beleérhet a sárvédőbe
- lehet, hogy bután fog kinézni... -
veterán
Jogos amit írsz, még törpölök. Leghamarabb jövő hétvégén kapom meg a gumikat, egy barátom hozza haza Ausztriából; idén kivárok a szezonális cserével, mert a téliek minőségi abroncsok.
Nemtom mennyivel orrnehezebb, mint az eddigi autóim (mínusz kispók), tény, hogy alacsonyan hordja az orrát.
Az autóban elvileg van ESP, bár amikor havon kézifékkel provokáltam kicsit, nem éreztem, hogy beavatkozott volna.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen