Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Parson

    addikt

    válasz Aske #4679 üzenetére

    Erre személy szerint nekem két véleményem van.
    1. Az egyetemen nem véletlenül tanitanak Ábrázoló Geometriát, Gépszerkesztés alapjait, Középkategóriás CAD rendszereket (2D AutoCAD-del kezdve) és csak eztán csúcskategóriás CAD rendszereket (ezt már géptervező szakirányon). Ha ezt a logikusan felépitett ábrázolási vonalat megnézed, akkor rájössz, hogy szép dolog lenne rögtön hátulról kezdeni, mert az eleje 'felesleges', de nem. Sajnos ez nem igaz. Az egymásraépülésnek itt is meg van a fontossága és erre diploma után majd rá is jössz. Ahogy arra is, hogy nem véletlenül kell megtanulni kézzel rajzolni (persze az autóemelőnél én is anyáztam rendesen, de kibirtam, és váltig állitom, hogy hasznos volt, utána már csak AutoCAD-ben, Inventorban, és később már csak és kizárólag Pro/E-ban dolgoztam ki a terveket és rajzi dokumentációikat) - mondhatnák laikusok szerénytelenül, hogy mérnök ember létedre nem tudsz meghúzni két-három vonalat egy papiron? Ez amig világ a világ elvárás lesz velünk, mérnökökkel szemben, még ha soha nem is fogod ipari szinten húzogatni a vonalakat a rajzlapokon, csak skiccelgetni... akkor is benned lesz a tudat, hogy megtanultad, alkalmaztad, tudod használni ezt a képességed/képesitésed. És pontosan ez van a konstrukciós tervezéseknél is. Teljesen mindegy, hogy autóemelő vagy munkahenger-család... ott igenis a lényeg, hogy szivj vele... hogy minél jobban megtanuld, hogy a problémákat mérnöki felfogással, hogyan oldd meg szivatós helyzetekben... mert ha kikerülsz az életbe, ott szivatások sora fog jönni... max más formában, de azért a műszaki gondokkal nagy mértékben átfedésben. Szóval inkább élvezd az egyetemi feladatokat, még ha szivatósak is néhol... előnyödre válnak. :)

    2. Igazából logikus, hogy amit az 1. pontban leirtam, az alapján nem kérdés, hogy rajtad mulik, hogyan alakitod a jövőd. Szerencsére megvannak a lehetőségek arra, hogy számodra kedvező irányba indulj, akkor meg ne érdekeljen, hogy mások AutoCAD-ben dolgoznak csak... nekik más a céljuk/kisebbek az igényeik. Egy biztos: szerintem jó irányba haladsz, ha a CAD rendszerek a minőségi ábrázolásban érdekelnek. A tanárok meg vagy értékelik vagy nem - nekik a problémamegoldás és a beadott végeredmény számit csak, hogy mérnökké neveljenek és hogy minősitve tovább tudjanak engedni a következő szemeszterre. A cégek pedig értékelni fogják a modern eszközismereted, ez az ami számit majd a későbbiekben egy jobb tervezőmérnöki munkához (ahol aztán lehet hogy nem is kell majd CAD-ezned orrvérzésig, de a tudásod ott lesz a tarsolyban). Szóval hajrá, hasznos dolgok ezek mind.

    Megj.: Senki nem kötelezhet arra, hogy melyik könyv melyik tervezési metódusa alapján tervezz konstrukciót. Egyedül a mechanikai és stb egyenletek, szabályok azok, amiknek kötelezően meg kell felelni.

    ───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────

Új hozzászólás Aktív témák