- Asustor NAS
- SkyShowtime
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- 2 nm-es chipeknél is modernebb lapkákat fejlesztenek az EU-ban
- OpenMediaVault
- Videó stream letöltése
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Max
- Megkérték az Apple beszállítóját, hogy ne használjon annyi áramot
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
Hát előszöris a ''lélektani hatás'' hasznos lehet egyes esetekben, ahogy net84 is írta. Most sajnos nincs határidő, meddig kell válaszolniuk rá - viszont régebben volt és hamarosan megint lesz azt hiszem 15 nap előírva erre. Arra jó, hogy nyoma marad annak, mi történt, ha elhozod az egyik példányt, ez jár neked (pl. azt, hogy nem hajlandóak bevenni a cuccot a kiskernél, nem tudod később bizonyítani másképp), és a békéltető testület eljárásának feltétele is a bejegyzés egy példányának bemutatása, vagy más módon igazolni, hogy próbált megegyezni az ember.
Meg a legrosszabb esetben a bíróságon is jól jön, de eddig persze legtöbbször nem érdemes elmenni.
A fogyvédelem sajna már nem dönt egyedi ügyekben, ők is a békéltetőkhöz küldenek."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Szép munka! Kemény harcos vagy, látom. Végülis az ember ilyenkor legfeljebb a láncait veszítheti, ha úgyis mindig elromlik a monitor, ennél rosszabb helyzetbe nem kerülhetsz. Legfeljebb annyiban, hogy utálni fognak az üzletben, de ezt is megszokja az ember egy idő után...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Bocs, nem tudtam előbb jönni...
Szóval ez tényleg így van, egész egyszerűen Ptk. alapján köteles vagy elfogadni a javíthatatlanság esetén az ugyanolyat cserének, kivéve (és nálad ez van), ha jelentős kényelmetlenséget okozott neked a javíttatás/eljárás. Viszont ha van nekik ugyanolyan, és azt kb. normális időben felajánlják neked, akkor szerintem nem nagyon jó esélyekkel indulnál a bíróságon ellenük...
Apropó bíróság, ősszel tárgyalóteremben találkozom a Kék halas üzlettel...
A nagykert sz*rd le magasról, csak a kiskerrel van dolgod, tőlük vetted a monitort. Nincs olyan jogszabály, ami feljogosítana arra, hogy másmilyet kérj, ez a kettőtök megállapodása lehet max.
Agyasima: Fogyvéd fórumon válaszolok.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Kötelező jótállás nincs rá, csak szavatosság, ami a vásárlástól 6 hónapon belül ugyanolyan, mint a jótállás. Vagyis meg kell javítani, ha nem megy, kicserélni ugyanolyanra, ha ez sem, viszaadni a teljes vételárat - kivéve ha bizonyítani tudja (pl. külső, független szakvéleménnyel), hogy nem gyártási hibás.
Blokk mindenképp kell, gondolom nem adtak hozzá jótállási jegyet."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Na az elképzelhető, hogy válalnak többet, csak lábbelikre általánosan kötelezően nincs más, mint a szavatosság, annál meg a 7. hónaptól tkp bukott a dolog (kivéve ha nem jut eszükbe kifogásolni, vajon ki/mi okozta a hibát - ha így van, nyert ügy ).
De hiába vállaltak rá többet, ha nincs blokk. Ahogy előbb is volt róla szó, azzal tudod csak igazolni, hogy ott vetted..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Szabály szerint vagy blokk, vagy ha van ilyen, jótállási jegy. Persze egy nagyon kedves és együttműködő üzlet bármi ennél kedvezőbbet is megtehet a kedves vásárló felé...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
''Garancia'' nem létezik Magyarországon, csak jótállás (kötelező és önként vállalt) és szavatosság. No cipőre - hacsak a gyártó véletlenül nem vállalt maga többet - szavatosság van, ennek első 6 hónapja olyan, mint a jótállás, vagyis a vásárlónak kedvez. Jelesül meg kell javítania, ha ez nem megy, kicserélni ugyanolyanra, ha ez sem, visszaadni a teljes vételárat. Kivéve ha bizonyítani tudja az eladó cég (általa fizetett független szakvéleménnyel, nem a sarki cipész bácsi állításával), hogy nem gyártási hibás.
Amire hivatkozhatsz: Ptk. [link] itt megtalálod a vonatkozó részeit.
Ha el akarnak hajtani, 1. csapj az asztalra, 2. írj be a vásárlók könyvébe (kötelező lennie), 3. ennek egy példányával lehet menni békéltető testülethez (helyi kereskedelmi- és iparkamarák mellett működnek), akik ingyen de nem kötelező erővel döntenek az ügyben."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz nemtudom #426 üzenetére
Pontosabban a pénzt nem kérheted vissza, viszont kötelesek (lennének) azonnal cserélni egy ugyanolyan másikra. Ha ez nem megy, na akkor viszont visszajár a vételár.
Mivel neten rendelted, a távollévők között kötött szerződésekre irányadó kormányrendelet is él, tehát 8 napon belül indoklás nélkül elállhatsz a szerződéstől, vagyis ha erre hivatkozol és nem a ''hibásságára'', akkor viszont rögtön visszakérheted a pénzt, és csak a postaköltséget bukod."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nem, mert benne van a 151/2003-as kormányrendeletben (a jótállásos), hogy 10 kg-nál nagyobb vagy tömegközlekedési eszközön nem szálítható cuccok beszállítására nem vagy köteles. Szóval vagy beviszik ők, vagy kijönnek megjavítani. És ettől nem lehet a vásárló hátrányára eltérni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ha még garanciális (10.000 Ft feletti vagy a gyártó vállalt rá), akkor a forgalmazónak kell(ene) bizonyítania, hogy nem rendeltetésszerűen használta a páciens, ez pedig kvázi lehetetlen. A bevizsgálás költsége persze a céget terheli! (És nem mindegy, hol vizsgáltatja be...) Ha nem tudja ezt bizonyítani, akkor javítania/cserélnie kell.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Tesztelésre kell adni lehetőséget - érdemes végiggondolni, biztos tuti megbízható-e egy olyan cég, akik nem hagyják, hogy kipróbáld és csak a pixelhibamenteset vedd meg... Én biztos elhúznék onnan a lehető legrövidebb úton...
Ez egy nagy vita egyébként, hogy a standard pixelhibahatárokon belüli hibaszámú monitorral mi a helyzet. Én azt mondom, hogy hibátlan terméket akarok venni, és ha egyetlen icipici alpixel is hibás, akkor cserélje ki, mert ez hibás teljesítés. A szabvány egy dolog, megnéztem, nem találtam nyomát, hogy vásárlóként nekem bármi közöm lenne a pixelhiba szabványhoz. Nem mondja ki egyetlen jogszabály sem, hogy a pixelhiba szabvány alatti hibákat el kellene fogadnia a vásárlónak...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A biztosító kér friss számlát? Ez fura... Csak vadiúj dologban bekövetkezett villámkárt térítenek? Hogy van ez? Nem tudom elképzelni, hogy ne legyen jó az eredeti számlája, nem hinném, hogy azt szeretnék, hogy valami számlagyárnál szerezz egyet, ez abszurd... Nem lehet, hogy félreértettél valamit, amit mondtak?
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Még annyit tennék hozzá, hogy egyébként meg nem hivatkozhat a nagykerre, az az üzlet dolga. A sürgetésre meg ritkán hatásos, de egyetlen módszer a vásárlók könyvét kérni és beleírni, hogy meddig sz*roznak már, mikor mi történt, és mi nem. 30 napon belül kötelesek válaszolni rá, ekkor egy példányt érdemes elhozni, azzal lehet későb békéltető testülethez menni, ha nagyon elmérgesedik a dolog.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Szvsz ha van egy papírja arról, hogy bevitte ezzel a hibával, és azt mondták rá, hogy nem csinálnak semmit, az elég kell legyen az esetleges elhalálozás esetán arra, hogy ne lehessen ráfogni a tulajra az égetést. Meg egyébként is jótállási idő alatt ha az üzlet nem tudja bebizonyítani, hogy a tulaj égette össze és nem gyári hiba volt, javítania/cserélnie/pénzt visszaadni kell, mint a kisangyal. És nem szokták tudni (akarni) bizonyítani, ráadásul a fenti papír igen jó ellenérv ilyenkor.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
1. A Forgalmazó a termék eladásakor köteles a Jótállási jegyen a készülék típusát, sorozatszámát, a vásárlás napját feltüntetni, azt hitelesíteni és a fogyasztónak átadni. A Jótállási jegy helyes kitöltésének ellenőrzése a fogyasztó feladata, vita esetén a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a Jótállási jegyen, illetve a terméken szereplő termék- és sorozatszámok eltérése a Forgalmazó mulasztásának eredménye.
Na ez nem így van, az ő felelősségük a jóti jegy kiállítása és az is, ha rosszul töltik ki. Olyan szempontból mindegy, hogy ez a szabály, minden ellentétes kikötés érvénytelen (csak ezt ők nem tudják).
Elvileg a számla is elég kell legyen a jótállás érvényesítéséhez, de ez is olyan, amitől nem lehet a fogyasztó hátrányára eltérni, tehát megint a ''nem tudják, hogy hiába írták le'' esete áll fenn. A többi azt hiszem OK.
A monitoros ügyeddel mi lett végül?
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Várj, ha a másik oldalról van rá szükséged, tehát mondjuk eladó lennél, aki kiállítja a jóti jegyet, akkor más a szemszög kicsit.
De ha egyszerűen kihagyod a második mondatot, úgy korrekt."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Az eladói oldalról nézve még egyszer megnéztem, és egy kisebb hibát még találtam az elején: a 49/2003 GKM rendelet szerint elvileg elég a bizonylat (számla) bemutatása is, nem kell feltétlenül a jótállásinak meglennie (bár niylván jobb). Legtöbbször amúgyis egy papíron van az egész.
Azt is érdemes beleírni, hogy ''Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.'' Ez is idézet a 49/2003-ból, így nyertek némi - reális - időt a válaszadásra, hiszen tényleg nem lehet mindig rögtön megmondani, pl. javítható-e a cucc egyáltalán, vagy ki lehet-e cserélni.
A kijavítás-kicserélésnél a 15 napra törekvést nem tudom, jobb-e beleírni, szerintem annyiban jó lehet, hogy nem ugrálhat a vásárló, hogy márpedig a törvény szerint neki most kell...
Az importáló feltüntetésees dolog érdekes, elvileg kötelező, de nem szokták. Ha én cég lennék, azért lehet feltüntetném a nagykert legalább, mert egyrészt ez megkönnyítheti az ügyintézést saját magam számára, másrészt ha - ne történjen meg - megszűnik a cég, utána sem fogja szidni a vásárló a felmenőimet, mert ott van előtte, ki a nagyker, akivel egyezkedni tud.
mod: Priviben megírhatnád, melyik ez a jó cég. Hamarosan gépet kellene vennünk. Na csak poén volt, nem várom el, hogy kiadd őket.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Szerintem simán írhatod az 5. pontba következő mondatnak, végülis ez a kereskedőnek is kedvez, ha úgy nézzük. A fogyasztó szükséglete lehet, hogy egynapos javítás, de ha törekedsz (de mondjuk a nagyker késik vagy hófúvás van Taiwanban) és mégiscsak 15 nap alatt megy, akkor nem állhat el a páciens a szerződéstől a neki okozott kényelmetlenség miatt.
''A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.'' Ez a jogszabályszöveg, teljes egészében lásd itt [link]
A kis gyűjteményem is segíthet: [link], meg ezek a magyarázatok [link] [link] [link] [link], bár ez a fogyasztók oldaláról nézve ilyen, de tkp ugyanarról van szó a pult túloldalán is.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Örülök neki, ennyihez azért legyen joga a kereskedőnek is. A megsemmisítést egyszerűen csak nem találom célszerűnek, azért találtam ki mást, mert anyagilag még mindig jobban megéri, ha eladhatod annyiért, amennyiért lehet, mint egyszerűen a kukába dobni.
(Igyekszem nem egyoldalúan fogyasztópárti lenni, mert sok vásárló is visszaél a jogaival vagy ügyeskedik, ennek egy részét meg lehet akadályozni jogszerű eszközökkel. )
Leginkább kéz és lábtörést kívánok a jövőre nézve, azt hiszem...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Az egészen biztos, hogy nem kötheti ki a felbontatlan csomagolást, épp az a lényege a rendeletnek, hogy feltétel és indoklás nélkül el lehet állni, tehát akkor is, ha csak meggondolta magát az ember. A postaköltséget viszont persze ekkor is bebukja a megrendelő, de ez azt hiszem magától értetődik.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #497 üzenetére
Nincs már jogkörük egyedi ügyekben eljárni, ezért el fogják utasítani a kérelmedet... Elvileg ha elég sok panasz összegyűlik ugyanarra a cégre, akkor közérdekű keresetel élhetnek, de nem nagyon szoktak... Célszerűbb vásárlók könyvébe beírni, békéltető testülethez menni, a fogyvédelem is ezt szokta tanácsolni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #499 üzenetére
Igen, elvileg tuti. Persze a bíróságon sohasem tuti teljesen semmi, de ez annyira az, amennyire csak lehet.
Egyébként más garis ügyben most várom a ''csúcspontját'' a kékhalas afféromnak, én bizony bepereltem őket. Kb. ennyire magától értetődő az ügy, jövő hónapban lesz a tárgyalás, a nagyokos ügyvezető maga barkácsolja a beadványokat a cég nevében, pedig villamosmérnök, gondolhatod... Néhány tízezres összegnél nem fáj olyan sokba a dolog, inkább sok időbe kerül - legalább már dühös sem vagyok rájuk, csak röhögök magamban, milyen balfék egy társaság. Élmény lesz leemelni a bankszámlájukról a nekem járó pénzt, kamatostul-költségestül, majd olyan fél év múlva kb...
Egyébként van a csomagküldőknek egy érdekképviseleti szervezete, Magyar Áruküldők Egyesülete a nevük. És van egy pont, ahol esetleg meg lehet fogni ezt a céget, most jutott eszembe. Nem tudom, van-e nyilvántartási számuk - a csomagküldőkénti nyilvántartás nélkül elvileg tilos ilyen tevékenységet folytatni, bár a cégek többsége nem kérelmezett ilyet, ezt a fogyvédelem egy elemzésében olvastam. Na ha ezt megírod nekik, arra hátha lépnek..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Ariadne
őstag
Hopp, az árfekvés nem mindegy. Ha 10.000 Ft felett volt az ára, akkor van rá kötelező jótállás egy év, ha ez alatti, akkor csak szavatosság van, ami az első fél évben ugyanolyan kedvező, mint a jótállás, de utána (még 2,5 évig) már neked kell(ene) bizonyítani, hogy gyártási hibás, ami nem igazán működik...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Azt honnan tudhatom meg tutira, amikor veszek valamilyen alkatrészt, hogy azt ''hivatalos'' forrásból hozták be és nem lesz gondom, ha neadjisten gariztatásra kerülne a sor?
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
''sehonnan
Követelni kell a kereskedőtől, hogy írja rá a beszállítónak a nevét, esetleg még a címét, akitől származik a cucc. Egyébként éppen azért vezették be, ha megszűnik a cég, akkor a garpapíron lévő nagyker/beszállítóhoz is vissza tudd vinni, ha problémád van vele.''
Uff... De a ráíratás jó ötlet, ezt meg fogom tenni adandó alkalommal, és egy normális üzletben nem is fognak emiatt furán nézni rám gondolom."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Legtöbb helyen nem írják rá, de ezután már a körmükre nézek, akárhol is vásárolunk. Úgyis aktuális lesz lassan egy kis alkatrészfrissítés, csak előbb gyűjteni kell a lóvét rá...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Rosszul tudod! A magyar jogszabályok kötelezik a kiskereskedőt, hogy a gyártó által vállalt jótállást továbbadja a fogyasztó felé! Tehát pl. kiába árulnak ASUS alaplapokat egyes üzletek 1 év garival, mivel a gyártó 3 évet vállal ezekre, ezért lehet menni asztalt verni ilyenkor. Persze legjobb megoldás, ha eleve csak olyan helyen vásárol az ember, ahol megadják, ami jár.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Íme:
151/2003 korm. rendelet
1. § (4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
[link]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
[link] innen megtalálod a fentebb is említett 151/2003-as korm. rendeletet mega a 49/2003-as GKM rendeletet, és van ott egy Ptk kivonat is. Lényeg a 151/2003-as. A vásárlók könyvébe érdemes beírni ilyenkor, a fogyasztóvédelem már nem járhat el sajnos egyedi ügyekben, de azért bejelenteni lehet (ha tömegesen gyűlik egy cégről, azért hátha cselekednek végre). Mindenesetre érdemes kompormisszumra törekedni, hátha egyszerűen tényleg nem tudták... Bár ha M*****l vagy B***f*** az üzlet, akkor ne számíts sok jóra...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
No az gondolom nem olyan egyszerű, de meg lehet próbálni. Ha hiányzik egy kis stressz az életedből. Elvileg jár egyébként viccen kívül, de hát persze nem mindig éri meg szöszölni vele. Mondjuk ha veszek most egy Kingston ramot, nem hiszem, hogy érdemes 15 év múlva visszamennem, hogy elromlott...
Pl. lejátszómra két év ''garancia'' van, rátapaszolták a dobozkára is, cégnévvel mindennel, meg a 4 A4-es oldal jótállási jegyen is rajta van kiemelve (nagyobb, mint a lejátszó maga) - ez a tuti."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Igen, ''gyári'' 3 példányos kell legyen, számozott oldalakkal, a jegyző által összefűzve és lepecsételve. És a cég pecsétjének is rajta kell lennie minden lapon.
Más dolog a jegyzőkönyv a hiba felvételéről, ez a hivatalos minta[link], de lehet más formában is, csak legyen rajta minden adat,ami ezen, akkor tökéletesen szabályos. (mod: ez biztosítónál nem nagyon értelmezhető, csak pl. számtech üzletnél)
Az önkormányzat jegyzőjénél lehet panaszt tenni, ha nincs vásárlók könyve vagy nem adják oda, egyébként is 2 évre visszamenőleg vizsgálhatja ennek tartalmát a fogyvédelem meg a jegyző egyaránt. Ha ezt elmondod nekik, meg azt is, hogy ha nem adják elő az igazit, akkor mindkét szervnél bejelentést teszel, szerintem hirtelen meg fogják találni.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Drukkolok, legyél határozott, de ne túl kemény így az elején.
Ez az:
1. § (4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
Egy ismerősöm merész megoldása, ha tagadják: ott helyben felhívta a fogyasztóvédelmet, elregélte, mi a gond, aztán átadta a telefont a pult felett, beszéljék meg...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hm, sanda gyanúm szerint nem sok fogy ebből a jegyzőkönyvből az átlag magyar számtech üzletben... A tiétek kivétel, de ott meg valszeg a normális rendezés miatt nem fogy.
Városi (kerületi) jegyzőhöz meg fogyasztóvédelemhez lehet erről bejelentést tenni, ahogy írtam is. De először érdemes közölni velük, hogy ha nem adják oda, akkor bizony bejelentesz és az lehet, hogy fájni fog nekik (bírságolhatóak érte)..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz TauDragon #544 üzenetére
Azért kijavítok pár komoly hibát abban, amit írtál...
Jótállás valóban bruttó 10.000 felett jár, de csak és kizárólag a 151/2003 kormányrendelet melléketében felsorolt termékekre, tehát pl. cipőre nem. Jótállási jegy hiánya esetén a blokk bemutatása is elegendő, egyébként is a kereskedő felelőssége, ha nincs kiállítva, ő felel a kiállítás hiányából eredő kárért... Ha ''árengedményes'' egy dolog, attól még ugyanúgy jár rá a kötelező jótállás, kivéve ha konkrétan feltüntetett hibával vetted (pl. bemutató darab, hiányzik alkatrésze, szépséghibás műszaki cikk), de akkor is a feltüntetett hibán túl minden másra érvényes a kötelező jótállás.
A szavatosság 2 év, tartós fogyasztási cikkekre 3 év időtartamú, első hat hónapja olyan, mint a jótállás, tehát ha a kereskedő nem tudja bizonyítani, hogy nem gyári hiba, akkor javítani/cserélni/vételárat visszafizetni kell. A fennmaradó időben viszont csak akkor köteles ezt megtenni, ha TE bizonyítod neki, hogy gyári hibás! Jelentős különbség, cipőnél pl. gyakorlatilag fél év után legtöbbször nem is éri meg. Tehát árucsoporttól független a szavatosság, mindenre jár a bilitől az autóig. És természetesen ahogy a jótállás is, ez is minden, a termékben vásárláskor meglévő hibára vonatkozik.
A házi összerakás ténye önmagában nem jár a jótállás elvesztésével, mert a szgép alkatrészt nem kötelező szervizzel beszereltetni, nem gázkazán az... Akármi van az apróbetűben, csak akkor vész el a jótállás, ha a kereskedő bizonyítani tudja (általa fizetett független (!) szakvéleménnyel, nem a saját szerviz sajtpapírjával), hogy a hiba oka a termék átadása után keletkezett. Ha nem lehet megállapítani ezt, akkor bukta a kereskedő a dolgot, sőt, még a független szakvéleményt sem vagy köteles elfogadni, a végső szót csak a bíróság mondhatja ki.
A fogyasztóvédelem már jó ideje nem jogosult egyedi ügyekben eljárni, tehát jó, ha ír vagy szól nekik az ember, de tenni nem fognak semmit, mert nem tehetik, nincs rá jogkörük. Viszont ha írásban kérsz tájékoztatást a jogaidról, nagyon korrektek szoktak lenni, telefonon viszont sajna sűrűn tévednek is, ha nem mondasz el minden részletet.
Tehát ha gond van, asztalcsapkodás, jogszabálylengetés, tértivevényes felszólító levél a kiskernek, békéltető testület, bíróság - ezek a lehetőségek, lehetőleg így egymás után, bár tetszőlegesen bármelyik kihagyható.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
az mondta a boltos hogy csak akkor tudják vállalni a hosszabb gar. időt ha az importőr is... , minden esetre azt mondta utánanéz...
Ez tipikus hozzáállás - mondd meg nekik, hogy te tőlük vetted, velük kötöttél adásvételi szerződést, az importőr neked se kutyád, se macskád. A kiskernek kell biztosítania feléd jogszabály alapján a gyártó által vállalt jótállást - az, hogy ők szürkeimportban hozták be, legyen az ő saruk...
a fülhallgatóval meg elküldtek a szervízbe, mert nem tudta a boltos mit ell ilyenkor tennie (garanciális e ez a problem vagy nem)
Ha bruttó 10.000 feletti értékű vagy alatta van, de vásárlástól 6 hónap nem telt le, akkor csak úgy mondhatja, hogy nem ''garis'' a dolog, ha bizonyítja (pl. fogyvéd által akkreditált, független szakvéleménnyel, amit ő köteles fizetni), hogy a hiba nem gyári hiba, hanem te okoztad. A szerviz véleménye nem szakvélemény, mivel nem független, de még a függetlent sem vagy köteles elfogadni. Ha nem megy a dolog, kereskedelmi- és iparkamarák mellett működő békéltető testületekhez lehet menni, akik ingyen de nem kötelező erejűen döntenek - viszont ha nem teljesít a cég, nyilvánosságra hozzák a döntést, és belinkelheted pár fórumba. Ezen kívül csaka bíróság van, de az több tízezres érték alatt nem éri meg.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Valóban...
A meghosszabbodásról: ha a dolog jelentős részét cserélik ki vagy javítják, akkor erre a részre újrakezdődik a jótállás, valamint a kijavítás következtében keletkezett hibára is újrakezdődik. De ez ritka eset azért.
Azért sem kötheti ki, hogy csak szakszerviz, mert valami eldugott jogszabály határozza meg, milyen cuccokat kell szakembernek beszerelnie (pl. gázkazán), és a szgép alkatrész nincs köztük. De azért tudok olyan cégről, ahol az általuk összeszerelt komplett gépre azt hiszem másfél év ''garanciát'' vállalnak, erre én is azt mondom, hogy akkor inkább fizetek, szereljék össze, és nincs gondom a géppel egy jó ideig."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Remélem hamar rendeződik a dolog. A csere vagy újat adnak-ot hogy értették? Cserélni csak újra lehet, jótállása természetesen szintén új. Hivatalosan csak ugyanolyanra lehet, de ha jobbat ad, persze érdemes elfogadni. De nem számíthat be ''használt'' vagy ''napi'' árat, a teljes vételárról kell hogy szó legyen, amit levásárolni nem vagyk köteles, ha nincs ugyanolyanjuk.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #559 üzenetére
Egy elég eldugott jogszabályban van benne, egyszer régen megkerestem, de most én sem tudom hirtelen. Arról szól, hogy melyek azok a cikkek, amelyeket kötelező szakemberrel beszereltetni, pl. a gázkazán ilyen. De erős gyanúm szerint az autórádió nem ez a kategória...
A kerékpárnál viszont még a fogyvédelem is azt mondta, kötelező a beállítás. Az már más kérdés, hogy olyan helyen élből nem veszek kerót, ahol külön pénzt kérnek az összeállításáért... A cipőt a cipőboltból régi elve itt is érvényes: kerékpárt a kerékpárüzletből, de Tecsóból ne már... Én nemrég vettem az enyémet szaküzletben, érdekes módon ott benne volt az árban a beállítás sőt plusz még egy hónap múlva vissza kellett vinni és akkor utánaállították. Jó, nem volt olcsó kerékpár, de lehet kapni ott olcsókat is. Ismerem a nagyáruházasak minőségét, alig kerülnek kevesebbe, de olyan borzalmas minőségűek, adott esetben szvsz akár életveszélyesek is, hogy nem éri meg..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #561 üzenetére
Abban nem vagyok tuti biztos, hogy szerepel-e vagy sem abban a jogszabályban, ha szerepel, kötelező szakemberrel beköttetni, ha nem, nem. Az viszont biztos, hogy HA kötelező, akkor annak a költsége vagy benne kell legyen az árban, vagy köteles feltüntetni, hogy láthasd, mielőtt megveszed.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Ariadne
őstag
Nem fogyasztóvédelemmel kapcsolatos dolog, vagy legalábbis nem a vevőkkel konkrétan. Sosem hallottam róla, és hatályos jogszabályban nem is szerepel, csak egyben a neve, amit szerintem bennefelejtettek. A Kereskedelmi- és Iparkamara biztos tudja, van-e még ilyen és mi is az. [link]
mod: A 16/1976 MT rendelet írta elő régen, de ez már 2004 óta nem hatályos, szóval szvsz ilyen már nincs.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
No, a 249/2004 (VIII. 27.) Korm. rendelet helyezte hatályon kívül, ez most is ''él'', az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szól. Ez az, ami alapján a jótálláson, szavatosságon kívüli, tehát ''fizetős'' javításnál ha 20k feletti a díj, akkor 6 hónap kötelező jótállás van a javításra, karbantartásra. Szóval egyre inkább biztos, hogy nincs már ilyen vállalási szabályzat.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Annyi azért lehet benne, hogy 2004. szptemberéig kellett legyen ilyenjük, szóval ha akkori vagy azelőtti üggyel kapcsolatban kérik, akkor kell bizony. Gugliba beírva kiad egyébként néhány darabot. Azért az MKIK-t kérdezd meg szerintem...
7/2001 (III. 29.) GM rendeletben van benne, a magyarorszag.hu-n biztos megtalálod, néhány helyen a fogyasztóvédelmi törvénnyel kell összeolvasni (1997. évi CLV. törvény), de a lényeg a rendeletben van.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
- KIEMELT AKCIÓ: iPad Pro 9.7" Rose Gold 32GB wifi (MM172FD/A) kitűnő állapotban szuper áron eladó !!!
- Sony Xperia 10 V eladó ! Használt, sok garanciával.
- 2 év gari: Olcsó DDR5 PC/I5 12400F/16GB/500GB M2/Suprim X RTX 3070/Futár is
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill,WWAN 4G,Win11
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest