- Programozás elméleti kérdések
- Aliexpress tapasztalatok
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Rendszergazda topic
- Sweet.tv - internetes TV
- Kína miatt izzad a német robotipar
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Pemethe #23138 üzenetére
nem az alza hibája, ilyen a piaci helyzet most
gondolom ha fele lenne az ára most, nem tiltakoznál hogy visszakapod az árát
a videokártyát visszaküldték külföldi beszállítónak, az árát jóváírták, és ők visszaadják neked
teljesen rendben van az eljárásuk
videokártyát nem a sarki kispista szervizében szokták javítani, sőt leginkább sehogysem szoktak javítani, kivéve ha pl csak egy venticseréről van szócryptot minden termékemért elfogadom
-
válasz
Pemethe #23140 üzenetére
falrahányt borsónak érzem, de megpróbálom elmagyarázni, hátha
egy hibás videokártyát nem a sarki műszerésznél vizsgáltatnak be, hanem visszaküldik a gyártónak, külföldre
a gyártó ha tudja cseréli, ha nem tudja akkor visszadja a pénzta te esetedben nem tudta, a vételárat visszakapod
ingyen használtad idáig, jól jártálabszolut nem releváns, hogy most mennyibe kerül egy kártya
lehetne most olcsóbb is, az árak változnak mindigértem hogy te a cserét szeretnéd, de ha nem megoldható, akkor 100% korrekt a pénzvisszafizetés
cryptot minden termékemért elfogadom
-
válasz
Pemethe #23142 üzenetére
megpróbálhatod, ha tudod a kártya sorozatszámát, hátha
vesztenivalód nincs
értem én hogy miért kellemetlen ez neked, remélem te is érted hogy nem rosszindulatból írtam, amit
egyszerűen ez most a covid és a bányászat miatt egy iylen piac lett sajnosaz eladón csak azt az árat kérheted számon, amennyiért vásároltad, a mostani érték ebből a szempontból nem számít
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Floyd80
addikt
válasz
Pemethe #23142 üzenetére
Ezzel egyetértek, hogy ezeket a dolgokat illene dokumentálni, illetve a termék valóban a tulajdonod, kérésedre kötelesek lennének visszaszolgáltatni, amíg nem álltál ez az ügylettől, mert a visszafizetés is (én értelmezésemben) csak a vevő elállása, kezdeményezése alapján működhetne.
A másik része, ha javítani nem lehet, de csere lenne, de az aránytalan plusz kiadás neki, akkor elvileg átléphet a visszafizetéshez, de úgy, hogy azt felajánlja neked, legalábbis szerintem, de aztán lehet, hogy a) és b) pont között nem lehet ugrálni.
Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt."Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
#24845312
törölt tag
válasz
Pemethe #23157 üzenetére
Értem. Akkor végülis ha nem tudják a számlaszámod, még van esély rá, hogy tényleg nem utalták el. Ha viszont korábban már szerepelt a számlaszámod a rendszerükben (mert volt pl. pénzvisszatérítésed akár garanciális, akár elállási ügyben), akkor viszont automatikusan elküldik arra.
-
#24845312
törölt tag
válasz
Pemethe #23154 üzenetére
Az aktuális piaci árnak semmi jelentősége, hisz te nem az aktuális piaci áron vetted, hanem egy jóval alacsonyabb összegért. A vásárlót nem éri anyagi veszteség, mivel a vásárló a teljes vételárat visszakapja. Ha időközben a 10-szeresére ment volna föl a termék ára, te akkor is csak arra az összegre lennél jogosult, amennyiért vetted, pontosabban amennyi a termék számláján szerepel. (Ezt azért írtam ki így külön, mert tudom, hogy vannak, akik képesek voltak akár 600ezret is fizetni egy 200ezer Ft-os számlával rendelkező termékért. Ők nem tudom, hogy vajon tisztában vannak-e vele, hogy meghibásodás esetén legjobb esetben is csak a termék számláján szereplő összeget fogják visszakapni? Ez nem csak az Alzánál, hanem mindenhol máshol is így megy, és így ment mindig is.)
-
#24845312
törölt tag
válasz
Pemethe #23161 üzenetére
A kártyát gondolom ugyanabban az állapotban szeretnéd visszakapni, amilyenben leadtad. Mi van, ha közben xy szervizes megpróbálkozott a javítással, de nem jött össze? Ebben az esetben azt a kártyát már hiába is kapnád vissza, te arra már sehol máshol nem fogsz tudni garanciát érvényesíteni. A teljes vételárra viszont jogosult vagy mindenféleképpen. Én arra tippelek, hogy azt a kártyát már nem fogják visszaadni, azt viszont nem tudom, hogy jogodban áll-e egyáltalán kikérni tőlük.
Egyébként milyen garanciával vetted? Vannak termékeik, amikre csak Alzás bolti garancia van, meg vannak, amikre akár gyártói garancia is érvényesíthető. Korábban a számlákon ezt AL, illetve. AM, AS, stb. kódokkal jelölték (AL = Alza, AM = AMD, AS = Asus, stb.).
Ha meg vannak a korábbi (régi) számláid lementve, csak akkor tudod megnézni, mert ahogy nézem, ha most akarom letölteni a számlákat, azokon már nem szerepelnek ezek a kódok, visszamenőleg is törölték azokat a számlákról (tehát utólag módosították a régi számlákat is az oldalukon). -
asdf_
veterán
válasz
Pemethe #23161 üzenetére
Nem védem az Alzát még véletlenül sem, de komolyan azt gondolod, hogy az a termék még náluk van, vagy bármi ráhatásuk lenne, hogy hozájuk viszakerüljön?
Ők átvették tőled, elkerült a beszállítóhóz, a beszállító beszállítójához <insert random number of beszállítós here> , esetleg a gyártóhoz (de nem feltétlen, mert az Alza és a gyártó között bármelyik kereskedő gondolhatta úgy, hogy ahhh, jó lesz ez a kártya nekem, nyerészkedem egy kicsit rajta. a sorban előttem levőt jóváírom, (ez végiggörög hozzád) én meg inkább leadom a gyártónak és ha viszakapok egy vadiújat, egy cserét, egy javítottat, azt majd eladom a mostani heroináron valaki másnak, még javítottan is többet ér, mint anno újkorában). Emiatt is feleslegesnek tartom abba a hitbe ringatni magad, hogy nem tudják a számlaszámodat, így automatikusan utalni sem tudnak neked, így ebből még leeshet valami gyümölcs mégiscsak. Nem, nem fog, hogy visszakapod a pénzedet, az az egyedüli opció, úgy, hogy céges vásárlás volt, így egyedüli lehetőséged a polgári per, így meg ez az egyetlen opció a négyzeten.
[ Szerkesztve ]
-
#24845312
törölt tag
válasz
Pemethe #23164 üzenetére
Megnéztem, február közepe/vége környékétől már nem írják rá a számlákra, hogy csak Alzás bolti garancia van-e a termékekre (AL), vagy gyártói is (AS, AM, stb.). Ha ezután vetted, akkor már nem tudod megnézni. Ha előtte, és le is van mentve a régi számla, akkor még meg tudod nézni.
-
válasz
Pemethe #23167 üzenetére
pny weboldala:
GeForce Product is intended for consumer end user purposes only, and is not intended for datacenter use and/or GPU cluster commercial deployments ("Enterprise Use"). Any use of GeForce Product for Enterprise Use shall void this warranty.
cryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz
Pemethe #23165 üzenetére
Itt az a gond, hogy semmit nem tudok a leadott termékről
De miért hiszed, hogy ők ennél többet igen? A kiskered egyetlen dolgot tud, hogy cserélt vagy javított terméket kap majd vissza, hogy nem hibás/elutasított a termék, vagy hogy ől pénzt kapnak vissza (így te is). És ha van is papíralapú szervizlap, azon is max ennyi információ szerepel, egy centivel sem több. Olyat, hogy Teszt Elek technikus megvizsgálta és az IC203 beülteési helyen levő fesz. szab. IC meghibásodása miatt megszaladt a tápfeszültség, emiatt odakozmált a GPU és mellette két tranzisztor, ilyen jellegű leírást és munkalapot az életben nem fogsz látni. Nem csak te, senki sem előtted a sorban.
-
#24845312
törölt tag
válasz
Pemethe #23167 üzenetére
Nem látom a képet, nem tudom mi van/volt rajta. Annyi a lényeg, hogy ha korábban letöltötted az Alza oldaláról a számlát PDF-ben, azon még szerepeltek azok a kódok, amik a garancia mibenlétére utaltak (csak bolti, vagy gyártói is), de ha korábbról nem volt letöltve ez a PDF, most már hiába töltöd le, visszamenőleg is módosították az összeset.
-
válasz
Pemethe #23175 üzenetére
Szia!
Jó lenne, ha már valaki végigcsinálna egy ilyen pert, mert gyakran jön elő ez a téma a topikban, és a topik két táborra oszlik: egyesek szerint a bolt részéről pénzvisszafizetéssel lezárni egy ilyen ügyet teljesen jogszerű, mások szerint (beleértve engem) nem.
Nem vagyok jogász, de a jogszabályokból számomra az olvasható ki, hogy jótállás keretein belül az elállást csak a vevő kezdeményezheti, illetve egyezhet bele, ha a bolt felajánlja.
"5: 139. § [Kellékszavatossági igények]
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget; vagy
b) megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta vagy e kötelezettségének a (3) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, illetve, ha a hibás teljesítés miatt a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, így különösen, ha a hiba a (3) bekezdés szerinti feltételekkel nem hárítható el.
(2) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(3) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel -megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(4) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja."Egy ügyvédet is megkérdeztem annó erről, aki megerősített abban, hogy csak a vevő állhat el, illetve a bolt jogszerűtlen elállása miatt kártérítési pert lehet indítani. Viszont eddig (tudomásom szerint) a topikba írók közül senki nem csinált végig egy ilyen pert és nem is találtam ilyen infót a neten, szóval 100%-ig biztosra én sem tudom mondani, hogy meg lehet nyerni egy ilyen pert az Alzával szemben...
-
válasz
Pemethe #23179 üzenetére
Nem ismerem az Alza ÁSZF-t, de annyi biztos, hogy a jogszabályoktól elétérni a vásárló hátrányára nem szabad. Véleményem szerint, ha kizárják annak a lehetőségét, hogy a vevő a saját költségén megjavíttassa a terméket, azzal a vevőt hátrány éri.
Én azt mondom, hogy járj utána a pernek, mert nem szotyipénzről beszélünk, hanem súlyos százezrekről. Mondanám, hogy első körben a békéltetőkhöz menj, de mivel céges vásárlás, nem minősülsz fogyasztónak, így oda nem mehetsz, annak ellenére sem, hogy papíron kaptál 3 év jótállást. -
-
cimbi186
aktív tag
válasz
Pemethe #23189 üzenetére
Szia!
Én hasonlóan jártam egyszer egy szervizzel.
Én felkerestem egy ügyvédet és azt mondta,hogy ilyen esetben simán megáll a sikkasztás bűnügyi fogalma.
Én ezt leírtam a szerviznek és láss csodát visszaadták a terméket.
(bár az én esetem nem pont ilyen volt mint a tied,de hasonló).
Sztem ,ha felkeresel egy ügyvédet,pontosan tudna informálni. -
asdf_
veterán
válasz
Pemethe #23187 üzenetére
Az miért eredményezne többletköltséget, hogy visszaadja a termék tulajdonosának?
Azt a részét azért ne feledd, hogy ahhoz, hogy te a terméket annak megállapítása után, hogy nem javítható, nem cserélhető, visszalkapd, visszakaphasd, hogy ez így legyen, az Alza és az előtte levők (az Alza méretéből adódóan szerintem azért túl sokan nem lehetnek, de ezt most értem nem csak a te esetedre, hanem mindenki máséra is, tehát olyanéra, aki a sarki kisboltból vett valamit), ezeknek az összes munkája mind oda mind vissza arányban nem jótállási kötelezettség teljesítése során keletkezett (hiszen magát a teljesítést te magad tiltottad meg), így viszont nem lenne ördögtől való gondolat, hogy ez a sok ember az ő sok munkáját (átvétel, bevizsgálás, papírmunka, szállítás, mindezt kétszer, mert visszairányban is) szeretné mind kiszámlázni neked.
Amúgy mi volt a kártya baja? Mert ugye talán tetszett hallani róla, meg nem véletlen ment az egekbe a kártyák ára, hogy chiphiány, termékhiány, amikor autógyárakat állítanak le hetekre(!), akkor egyáltalán nem tartom elképzelhetetlennek, hogy magának a gyártónak sincs jelenleg alkatrésze (a gyártó imho nem top 3, top 5 gyártó, tehát simán van realitása), így hiába akarna, nem tud sem cserélni, sem javítani.
Amúgy ha nagyon bizgatja a fantáziádat, hogy mi történt, én simán írnék a PNY-nak, hogy, hellóka, ekkor és ekkor vásároltam ezt a típusú ezen gyári számú kártyát Magyarországon, meghibásodott, leadtad garizni és legnagyobb meglepetésedre nem egy javított- vagy cserekártyát, hanem refundot kaptál. És hogy ezek ők voltak-e, tehát frankó a dolog, vagy pedig valamelyik beszállító lehúzta a másikat és így téged is, mert te most nagyon elégedetlen vagy, itt állsz kártya nélkül (az üzleti felhasználástól szerintem ne tarts, ha egy sima asztali gépbe belepakoltad és ennyi, az szerintem jó náluk, az nem, amikor rackbe építesz 20-at és bányászol vele). Aztán meglesz, hogy van-e miért szídni bárkit is.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz
Pemethe #23196 üzenetére
Valamiért nagyon ragaszkodnak hozzá.
Nem ők ragaszkodnak hozzá. Írtam már fennebb, az a kártya 2-3-4 beszállítóval előttük van, sosem kapják már vissza, még ha kérik, akkor sem. Ha nekik jóváírták (=a kártya soha a büdös életben nem kerül vissza hozzájuk), akkor kényszerűen neked is csak azt tudják.
-
Exodion
aktív tag
válasz
Pemethe #23243 üzenetére
Az alza reklamacios szamaval nem sokra mesz, konkretan a kartya sorozatszama kell hogy a gyartonal utanna tudjanak nezni (rma@pny.eu cimre irj). Amugy nekem az a tapasztalatom az alza-val (mondom az EN tapasztalatom), hogy nem kuldenek ok senkinek semmit. Sufniszerviz javitas, megy vagy nem? Nem akkor penz vissza; egyebkent meg "javitott" termek. Igy kaptam vissza az LG G6-om aminek MEGFURTAK az oldalat, hogy levegyek a hatuljat, ahelyett hogy megolvasztottak volna a ragasztot (nekem persze megfelelt a penz vissza).
Lehet nincs igazam, de *szerintem* a kartyad mar banyassza az ethereumot valamelyik sogornal a pinceben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Renault, Dacia topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Notebook hibák
- Programozás elméleti kérdések
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Bluetooth dongle-k PC / PS4 mellé
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Overwatch 2
- További aktív témák...