-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chaser
titán
válasz Ariadne #4940 üzenetére
Sztem ő se tudja, csak úgy alakult hogy az lett
Többen mondták itt a 15 napot betartandó határidőnek, a kisker által kurtított garról is többfélét, én határozottan úgy emlékszem, hogy te is azt mondtad ha papíron az van akkor bukta, ha majd nagyon ráérek megkeresem. Na ezért kérdeztem olyat, aki ide nem szokott írkálni, de kompetensnek tűnt a témában.
Volt a mistralban kötsög is, a kékhalban meg csak olyanokkal találkoztam.
Még egy kérdés, van olyan jogszabály is, amiben valami ilyesmi van: "ha a vevőnek túlzott kényelmetlenséget okoz" akkor -ha jól emlékszem- 30 napot nem lépheti túl az ügyintézés. Jól emlékszem? Bármilyen indokkal mondhatom azt, hogy kényelmetlenséget okoz.szerk: Az acer tulajnak, aki biost frissített, véletlen beestem az acer topikba... többek elmondása szerint a hivatalos acer oldalon legtöbb esetben más típus van a letöltésnél, mint amit ír.."természetesen" ezt bármilyen hibaüzenet nélkül engedi is flashelni amitől a gép természetesen működésképtelen lesz, innentől lehet verni a gyártónál az ajtót, vagy akár kiskernél aki akarja...innentől kezdve nem tudják bizonyítani, hogy usererror volt.
[ Szerkesztve ]
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
válasz Ariadne #4947 üzenetére
Nem speciálisan ehhez szól, de létezhet olyan, hogy használtként árulják bolti árnál olcsóbban garival. HP-nál pl van a renew program, akár 50-60%-kal olcsóbb mint a normál ár, jogilag új -ez fontos, mert áfát is visszaigényelhetsz- és akár a teljes gart megkapod, pl kiállítási darab volt, vagy valamit javítottak rajta de közben a tulajnak újat adtak. Másik programjuk az asis -jogilag használt, tehát 0% áfa-, de szintén garival adják.
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
válasz Ariadne #4949 üzenetére
A HP asis programjából ítélve nincs tréfacsalás, ezek a készletek nem végtelenek, néha csak 1-1 db van. Gondolom ha trükköznének feltűnt volna már az apehnek.
szerk:
"A RENEW besorolású termékek jogilag újak, rendelkeznek a HP egy, kettõ, vagy három éves nemzetközi garanciájával és támogatásával, valamint a Microsoft valamely operációs rendszerének szoftverlicenszével. Ezek a termékek vagy beragadt készlet, vagy meghiúsult üzlet miatt váltak a program részévé, illetve elõfordul, hogy bemutató/minta darabok voltak, vagy éppen kifutott konfigurációk/modellek. A legfontosabb az, h 30-40%al olcsóbbak.Itt van az ASIS is de azt nem ajánlanám:
Az ASIS besorolású termékek jogilag használtak, nem rendelkeznek a HP egy, kettõ, vagy három éves nemzetközi garanciájával és támogatásával, valamint a Microsoft valamely operációs rendszerének szoftverlicenszével sem. Ezekre a termékekre 12 hónapos, teljes körű garancia van. Ezek a termékek vagy beszámításos, vagy visszavásárlásos üzlet miatt váltak a program részévé, illetve előfordul, hogy garanciális esetek, vagy cseregépek voltak. Az ASIS gépeket mielőtt forgalomba hozzák az adott cég teljeskörű tesztnek veti alá."
Lehet a nokiánál ennek a 2-nek a kombinációja van, az asis hátrányával. De gondolom erről van hivatalos tájékoztató mint a HP-nál.
[ Szerkesztve ]
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #4945 üzenetére
Akkor végül is kimondható az, hogy cég által vásárolt dolog esetén nem alkalmazandóak a fogyasztói szerződésekre vonatkozó kedvezőbb szabályok és csak a PTK hibás teljesítésre vonatkozó szabályai a mérvadóak*?
mod: vagy a felek közötti külön szerződés, ha van ilyen
[ Szerkesztve ]
-
Chaser
titán
válasz Ariadne #4951 üzenetére
Figyelj nem tudom, HP-nál, Dell-nél van ilyen, telefonokba nem bonyolódtam bele, lehet hogy stikli van, ügyes ügyvéd vagy, kideríted
luciferc: Nehézsúlyú pingvin vagyok...nem lennék a helyedben
"Többször emlegetitek, hogy ha munkára kell, akkor jelentős kényelmetlenség már pár nap is. Kicsit ördög ügyvédjét játszom, de szerintem érdekes a téma. Mennyiben tekinthető fogyasztónak az ember, és így a vásárlás fogyasztói szerződésnek, ha a gép munkára kell."
Na most ez nem arra a boncolgatásra utal, amit most írtál. De lényegtelen, ha cégként vettem a gépet akkor munkára hivatkozok, ha magánemberként akkor pl a nagyira._tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
#02683648
törölt tag
válasz Ariadne #4951 üzenetére
Van azért olyan bolt is, ahol hivatalosan, számlásan áfásan is olcsóbb mint a "Nokia boltban". Emellett nagyáruházak (MM,EW stb.) aktuális kínálatában is érdemes körülnézni, rendszeresen akcióznak felső-középkategóriás mobilokat is.
Amúgy jogilag tuti biztos h sáros a dolog, de MA-s topicokban az volt a tapasztalat, h a garjegy tutira nem hamis (legalábbis Nokiák esetében). Volt olyan, h 0% áfával adtak ki teljesen hivatalos számlát, persze legtöbbször az adásvételi szerződéses mutyi megy.
Viszont maga a telefon legtöbbször magyar piacra szánt, magyar nyelvű, teljesen bontatlan, Nokia nyilvántartása szerint is rendben lévő cucc, Nokia garral.
Tényleg kíváncsi vagyok arra, h ez miért éri meg nekik, és miért nem sújt le már az APEH erre az egész biznyecre. Csak aki tudja is h miről van szó, az hallgat mint a sír, még egy anonim fórumon is.
Én egyszer egy VPOP-s komát is megkérdeztem, h mégis mi van ezekkel, mire ő széttárta a kezét, h "a forrásnál akarjuk azokat megfogni akik az EU-ba is illegálisan hoznak be vmit, de a különbözeti adótrükközők nem hozzánk tartoznak". Ok, végülis -
salieri.
őstag
válasz Ariadne #4962 üzenetére
5990 ft volt a pedal! volt belole masik , de azok is eleg rosszul mukodtek igy nem kertem belole. ajanlottak egy 12 ezrest de en nem akartam rafizetni, ekkor mondtak vasaroljam le az arat... en viszont nem szeretnek mast venni! igy jogtalanul kerem vissza a penzem?
[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz Ariadne #4964 üzenetére
Tudtak volna cserelni mint irtam volt meg belole 5 db ,viszont en azt mivel bizonyitom nem jo konstrukcio!? mindenesetre beirtam a vasarlok konyvebe! holnap bedorgolom az orra ala a rendeletet mit nyomtassak?
Magyar nyelvu hasznalati utasitas sem volt a dobozban ! Egyik pedalban se!
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Ariadne #4973 üzenetére
Lehet nagyon nagy hülyeséget írok, lehet, hogy nem.
Szóval fizikailag egyáltalán nem kapcsolódik egymáshoz ( a telefon bármely T-s simmel üzemel,. illetve a sim bármilyen telefonban használható) a készülék és az előfizetés. Aztán jogilag ez hogyan van, azt már nem tudom. (Részletre vásárolt lészülék esetén is csak az előfizetésre van kötbér kikötve.)telefon teljes árának kifizetése után kapcsolódik-e a készülék az előfizuhoz.
Ez nem teljesen mindegy különben?
Jó szerencsét!
-
Mr President
senior tag
válasz Ariadne #4973 üzenetére
A telefon garija pont a szervízben töltött időpontban járt le. Gondolom ezért is mondták hogy akkor csere lesz mert nem tudták javítani. Míg volt rá gari mindig küldték a szervizbe ugyanazzal a hibával, de soha nem javították meg. (szerintem nem lehetett javítani).
Akkor az most a lehetőség most nem működik, hogy kérem az árát és veszek egy másik telefont?
iPhone 15 Pro | iPad Pro M1 | Apple Watch S7
-
Scenic
tag
válasz Ariadne #5005 üzenetére
Köszi, használtam a keresőt és olvasgattam is, de ott nem találtam konkrét választ, mind az 5000 hsz-t pedig had ne...
Mint írtam az első hsz-ben meglenne a válaszom, de tényleg nincs garis javítási időkorlát? Ha pedig van, akkor kérnék egy jogszabályt is! Ennyi lenne, please!
XPERIA Z2
-
Scenic
tag
válasz Ariadne #5007 üzenetére
Köszönöm, de úgy gondolom, hogy a törvény az törvény, a garancia, pedig garancia. Ha rákarmolják a papíromra, hogy 1 év, akkor felőlem Kazahsztánba is vihetik szervizelni, akkor is vállalják amit leírtak és lebélyegeznek. Nem is ez most a kérdés, az utolsó 5-6 telefonom tőlük vettem és 3 szervizem is márt volt náluk, 1 héten belül mind készen volt, igaz egyik sem ACER márkájú volt...
Állításuk szerint az ACER szervize az egyik legrosszabb a mobilosok között és a Speedshop, ahová ők is visszaküldték nem tudnak mit mondani. Utánanéztem és Francia honban van az európai szervizük, lehet kint van a kütyü, de várnom kell nekem arra 1 hónap után, hogy visszakaphassam vagy írhatok a Speedshop-nak, mint importőrnek egy kérdő/felszólító levelet?[ Szerkesztve ]
XPERIA Z2
-
Scenic
tag
válasz Ariadne #5009 üzenetére
Megint elkanyarodtunk! Szó nincs felszámolásról és eltűnésről még akkor sem ha sufni GSM és még akkor sem, ha nem tudnak helyesen írni!
Írtam: korrektek és már nem egy készüléket vettem tőlük, az elmúlt 3 évben, SŐŐŐT gariztattam is, de nem írom le ismét...Nem szürkén/feketén jött be a mobil, hanem az importőrtől, aki a Speedshop és nem sufni cég! Igaz 0%-os ÁFA-val vettem, de könyörgöm senki nem mondja azt jelen pillanatban, hogy eltűnik, vagy az én egy szem mobilom miatt felszámolja a belvárosi boltját, vagy nem akarja megjavíttatni, stb. Hagyjuk már ezt!
A kérdésem mindössze annyi (és akkor maradjunk nevek nélkül): ha van egy 2 hetes műszaki cikkem ami elromlik, van-e törvényben maximalizált idő ami alatt köteles megjavítani a szerviz, illetve mennyi idő múlva "csaphatok az asztalra", ha ezt nem teszi meg!? Erre keresem a konkrét választ, semmi többre! Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
XPERIA Z2
-
ProdyG
senior tag
-
W!nman
csendes tag
válasz Ariadne #5065 üzenetére
Szia!
Jelen esetben a garit, a javításra értettem. Infopatika eddigi javítások során 3hó garit adott mindig... Így vittem most februárban vissza 2-jára. De tegnap írtam nekik fogyasztóvédelmes levelet, ma hívtam őket, mély elnézések közepette mondták, h vigyem be -be is vittem újra- és sürgősségivel, garisan "újra" megcsinálják... Ezúttal már remélem jól...
Deha megint tré lesz, akkor tuti megbolygatom az ügyet, de egyelőre most csak várok...
Köszi azért a reakciód! -
gtamate2
veterán
válasz Ariadne #5072 üzenetére
Felhívtam őket, rákérdeztem az esetre, azt mondták e-mailben elküldték hogy mire cserélik. Az emailben az állt hogy a 96gt-met megjavították és küldik. Rákérdeztem hogy nincs-e lehetőség arra hogy esetleg egy másik kártyát válasszak, azt mondta nincs, rákérdeztem hogy miért, és azt mondták hogy megvárhatom a kártyámat az még kb 2 hét mire a gyártó visszaküldi. Azt mondtam hogy rendben akkor maradok ennél, nem tudtam mit mondani már. Most ferdített egyet, vagy tényleg ez a hivatalos procedúra? Sajnos csak telefonon tudok beszélni mivel elég messze lakok Bp-től.
*Sn0w
-
ProdyG
senior tag
válasz Ariadne #5067 üzenetére
na bementem a Metro-ba felkészülten
elmondtam, hogy mi van, a csajszin láttam, hogy tudja, hogy nekem van igazam, így csak egy kis szájhúzogatás volt, de adták vissza a pénzt egyből. szóval semmi gáz nem volt.
csak az idegesít, hogy 2 nappal ezelőtt, amikor egy másik nő volt és amikor még én sem voltam képben, ő teljesen mást mondott, azt mondta, hogy le kell vásárolnom és azt is csak egy összegben tehetem meg (52 ezer forint). tehát hazudott......
nektek köszi a segítséget, nélkületek nem ment volna -
Zirowe
nagyúr
válasz Ariadne #5089 üzenetére
Tisztába vagyok azzal,hogy megváltoztathatják az imei számot (mint azt írtam is),ezzel is csak a dolgukat nehezíteném meg a tolvajoknak.
Feljelentés alapján egyébként igenis kötelességük letiltani a telefonját annak,aki bizonyítani tudja minden kétséget kizáróan,hogy a telefon az övé,és itt van a bibi,mert csak azt fogadják el bizonyítékként,amit ők előírnak.
Annak még utánanézek,hogy htc milyen garanciát vállal.
[ Szerkesztve ]
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Zirowe
nagyúr
válasz Ariadne #5091 üzenetére
Tudom,de nem reagál az eladó,hamisítani meg nem fogom az aláírását a szolgáltatók miatt,főleg mert rendőrségi ügy is folyamatban van
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
gtamate2
veterán
válasz Ariadne #5085 üzenetére
1.5 éve vásároltam de múlt hét csütörtökön ennek a terméknek újraindult a garanciája, szóval hogy is kell ezt értelmezni ilyen esetben? legjobb lenne egyeztetni hun]repaval, de telefonon azt mondta nem cseréli hanem megvárhatom a kártyámat 30 napon belül... most mit tudok tenni?
[ Szerkesztve ]
*Sn0w
-
Chaser
titán
-
gtamate2
veterán
válasz Ariadne #5134 üzenetére
150k-ért már az új i3-as(vagy esetleg i5-ös) procival szerelt gépeket keressétek, azok jóval erősebbek, iPon-on van jópár teszt ezekről. Nagyon ajánlom a netbookokat, nekem egy Asus EEE 1005HA-H-m van, csináltam tesztet is, bővebben a logout blogomban találhatsz, csak pozitív tapasztalataim vannak róla, már 90k-ért lehet venni, ha van wifi a házba akkor maga a paradicsom a netbook
*Sn0w
-
Chaser
titán
válasz Ariadne #5179 üzenetére
De ha kukacoskodni akarok, kit érdekel, hogy téves ár volt feltüntetve? Rúgják ki aki elbaxta. 1éb megközelítésből pedig ha jól tudom létezik egy olyan jogszabály, miszerint beszerz ár alatt nem lehet semmit eladni, erre hivatkozhat a kisker éppen
Notebbokos kérdésedre /láttam vmelyik nap de nem értem rá/: Amiket én ajánlok a jó support miatt -szerviz és sw-es támogatás 1üttesen-, HP, Dell, Toshiba, Lenovo/IBM. Mindnek van itthon szervize, ált-ban gépeikre garanciakiterjesztést is lehet venni. Toshibáról tudni kell, hogy ott 1 hónapon belül meg kell tenni, a többi gyártónál ilyenről nem tudok. Én Dellt emelném ki, nem azért mert nekem ilyen van, hanem mert meggyőzött az itteni szerviz. Abból is helyszíni garanciás verziót kell venni, sok gépet alapból úgy adnak 3 évvel, de van olyan is ami csak szerviz garos. Ha servicetagot lecsekkolod a hivatalos oldalon akkor next business day-helyszíni, parts only-szerviz gar. Lehet valamennyivel drágább egy Dell gép mint mások, bár nem feltétlen. Viszont amit tudni kell, egy laptopnál legalább annyira fontos a szervizháttér, mint a gépben lévő hw. 150k alatt én mondanék egy vostro 1015-öt, mondjuk egy ilyet, erre ráadásul 4 év gart is írnak, ami reális is lehet, nekem is alapból annyi volt a gépen. Core i vonal modernebb lenne, de drágább, inspiront nem dícsérik, az 160k körül van, újabb vostro meg 200k+. Ha kinéztél valamit vagy kérdésed van a notebookos topikban segítenek, de letámadhatsz egy pü-vel is
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
stifi
senior tag
válasz Ariadne #5126 üzenetére
bocs, hogy csak most, rég jártam erre
kb br 30e ft, és notebookvásárlástól számított 90 napig tudod aktiválni
egy felső kategóriás notebooknál (2-300e Ft), abszolut megéri, mivel az alap 1 év mellé jár még plusz két (tehát összesen 3) év nemzetközi alapgarancia, plusz a fizikai
az lcd-re nem vonatkozik, ott 10 Euro az önrész (üvegkár)
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
-
_BM_
senior tag
válasz Ariadne #5380 üzenetére
"szerintem még keresgélj egy kicsit"
Nekem a 3 napos cseregari sokkal, de sokkal többet jelent, mint a harmadik naptól kezdődő és az 1-2-3 évig tartó javítási gari (az élettartam garit körberöhögöm, de már a 2 éveset is). Számtechben az a tapasztalatom, hogy az a cucc, amelyik a harmadik napon még frankón megy, az a gari időszak végéig ugyanúgy frankón fog menni (majd közvetlenül utána esetleg beszarni). Lehet, hogy hülyeséget beszélek, de nekem ez a személyes tapasztalatom immár 20 éve, másból nem tudok kiindulni. A 3 napos témában az MM és a Saturn a legjobb, de ott kegyetlenül megkérik az árát, ezért ott szinte semmit nem vásárolok, így én is cirkuláltam a kis cégek között az ED megjelenése előtt. Garis szempontból nálam MM-ED-sufnibéték a sorrend, mert minél nagyobb egy cég, annál kisebb az esély arra, hogy sumákolásra bírják a garis ügyintézőt (protokoll, ugye). A legkisebb cégeknél maga a tulaj (vagy a hozzá közel álló, haszonban érdekelt ember) intézi a garis témákat, ami eleve halott ügy a júzerek szemszögéből.
Az ED-nél az nem tetszett, ami a Mistralnál, hogy előbb fizetsz, aláírsz, és csak utána hozzák ki a cuccot. Ez eddig nem volt gond, most már igen. Egy 5 ezer ft-os dvd-íróval nem állok le reklamálni, hogy nem is Samsung, hanem non-name, inkább váltok.
Összefoglalva: elvesztette nálam az előnyét az ED. Ennyi.[ Szerkesztve ]
-
Laca19 (a)
aktív tag
válasz Ariadne #5413 üzenetére
Oké, majd utánajárok a dolgoknak.
Nem volt olcsóbb amúgy, 4999Ft a dm-ben jelenleg, illetve karácsony előtt volt 4200Ft. A parfumcenter.hu-n volt 5000Ft. Inkább a drágább verziókon lehet pár ezrest megspórolni a bolti árhoz képest, persze amelyik tényleg eredetit árul. Nem is az ár miatt vettem régebben a parfumcenteren, hanem gyakorlatilag ezt a Diesel Plus Plust lehetetlen beszerezni, nagyon ritkán van, 2 év alatt 2-3-szor láttam a dm-ben, tehát nem az a helyzet, hogy elfogy, azt fogom magam elmegyek érte.
http://www.diesel.com
-
sasa311
veterán
válasz Ariadne #5421 üzenetére
Épp ez a gond legtöbbször, hogy okoz, mivel a gyártó nagyon sokszor nem BOX-os cuccot küld vissza gariba, hanem OEM-et.
Ennek nyilván az az oka, hogy a nagykernek olcsóbb úgy szállítmányozni, hogyha OEM-ként küldi, mert így egy dobozba 3 terméket is vissza tud küldeni, mert a nagy dobozok amik "tele vannak levegővel" sok helyet foglalnak és megdrágítja a szállítást.
A kisker meg kevés dolgot tud tenni ez ellen. A gyártóval ő nem tárgyalhat,csak a nagykerrel az meg tojik rá. Így vagy saját költségén ad egy új BOXosat a kisker az OEM-et meg megpróbála "elsózni" vagy beszerelni vagy simán megszívja.
A vevőnek viszont tök mindegy lenne, hogy mit kap, garija van, leírások, dobozok megvannak a régiből. Tehát azért elfogadható szerintem, mert a vevőnek nincs semmi kára vagy hátránya ebből.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
horuszkutya
csendes tag
válasz Ariadne #5430 üzenetére
Igen, a múlt hét kedden voltam a boltban, ahol a polcról leemeltek egy zacsiban lévő kártyát, bedugták a régi kártyám dobozába, ráírták a garis papírra hogy kicserélték és hogy a garancia újraindul. Az mondjuk az én saram hogy nem néztem jobban meg ott, és hogy nem szóltam a zacskós kiszerelés miatt, de 14 perc járóföldre volt a bolttól a vasútállomás, az én vonatom pedig 15 perc múlva indult, így gyorsan elpakoltam mindent és rohantam. Sajna nem voltam tisztában azzal hogy nem kellene csak új, dobozos terméket elfogadnom, és azt is már csak a vonaton ülve láttam hogy hiányoznak belőle csavarok De a legnagyobb meglepetés másfél héttel később itthon ért, amikor végre a gépbe rakva rápillantottam a kártya órajeleire, és azt láttam hogy teljesen az nvidia referencia értékeken fut, holott az enyém egy emelt órajelű példány volt. De az hogy oc-s kártya volt, ez sehol nem szerepelt a dobozon, így hunrepa üzenetéből is az derült ki, hogy a gyártó oldalán sincs csak ez az egy verzió. De a kártya topikjában beszélgetve kiderült számomra hogy valószínűleg a gyártó többféle bios-szal látta el a kártyákat, így amit vettem az túlhajtott volt, ez meg teljesen referencia. Ez ügyben lehetne valamit lépni, kérni esetleg a bolttól hogy tegyen rá olyan bios-t mint az első kártyán volt?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen