-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz Ariadne #4219 üzenetére
Ezzel nem értek egyet, mivel van a s@turn a fukar.hu domainnel, van sokmilió cégnév amihez a domain cím nem passzol, sőt az hogy vannak a domaint áruló cégek akik a domain címeket átirányítják a saját hirdető oldalukra azok is megtévesztők. Persze biztos lehet olyan passzust találni ami kifogásol bizonyos dolgokat de ezeket 30-40-50 évvel ezelött csinálták. A magyar törvényekben kismilió olyan dolog található ami már rég elavult. Itt van példának az izzókészlet. Az elmúlt 5-10 évben már semmi értelme nem volt, és mégis sokszor ezért büntették meg az autósokat. És azt sem értem milyen körülményre gondolsz? Arra hogy az aliencomputers.hu bepötyőgése után bejön az abinformatika.hu weboldala?
Ez amit itt sokan művelnek már nevetséges, már lassan a weboldal színeibe is bele lehetne kötni hogy ez miért kék miért ilyen miért olyan.
Minden fent van:
AB Informatika Kft, ami bekebelezte a birdpc.hu-t és az aliencomputers.hu-t
Ki van írva mindenhol az AB Informatika.
ezt kaphatod ott enniyért, ennél mi több kell még?Én itt le is zárnám a vitát. Akinek valami gondja lenne az a boltban vagy emailen vagy püben megtalál.
Jónagyot
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #4225 üzenetére
majd a magad kárán tanulsz, ha bepipul rátok egy jogász végzettségű vagy akár csak simán logikusan gondolkodó vásárló, és sorban bejelenti a bejelentenivalókat a cégbíróságnál, a fogyasztóvédelemnél meg a GVH-nál.
Nekem nagyon viszket a billentyűzetem, csak most sokkal fontosabb dolgaim is vannak, de nagyon úgy tűnik, hogy csak a bírságból tanulnának. Vannak ilyen szerencsétlenek.
-
attiati
veterán
válasz Ariadne #4227 üzenetére
köszi, olyan is jól jönne, hogy "itt aztán soha ne vegyél" (mert mondjuk tudjátok róla, hogy biztosan mindenre csak 1 évet vállalnak)
De valszeg inkább megkérem a helyi számtech boltot, hogy rendeljenek nekem egyet valahonnan, mintsem egy 7k-s cuccért kifizessek 2k postadíjat, és még gariztassam is látatlanba.
[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
válasz Ariadne #4242 üzenetére
Tanum van rá, hogy annyival kérted.
A gond azzal van, hogy ez nem igazán mérhető a dolog. Illetve mérhető, de speciális műszerrel csak. Ami se nekem se nekik nincsen.
A gondom az, hogy mit csináljak, ha ő állítja, hogy ez így jó?
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz Ariadne #4244 üzenetére
Persze.
Játék közben minél puhább a húr, annál gyorsabban megy róla a labda, viszont annál pontatlanabb. Ha kemény a húr, akkor pontosabb az ütés, viszont ugyan olyan sebességhez nagyobb erővel kell megütni.
Játék közben ugye triviális a különbség megállapítása, mert ütök egyet és a kerítésben landol, aminek a pálya közepén kéne.
Játék nélkül egyszerűen kezedbe veszed és kétujjal megnyomod. Azért aki sok ütőt fogott már a kezében az érzi a különbséget kilónként.Amúgy voltam a pályán. Ott volt a húrozó meg egy fickó, aki nemtudom ki, talán eladó vagy pályamunkás, nemtudom.
Azzal kedztem, hogy a kezébe adtam a húrozónak az ütőt, és megkérdeztem, hogy szerinte ez hány kiló? Azt mondta szerinte 26, talán 27. Én meg itt mondtam neki, hogy igen, ez volna nekem a gondom, hogy 26, talán 27....Üvöltözés, asztalcsapkodás hála isten nem volt, a húrozó nagyon normális volt, de csak annyi tudott mondani, hogy nagyon sajnálja, meg ha hozok egy másik húrt akkor ő ingyen behúzza... Erre mondtam neki, hogyha hoz egy másik húrt én kifizetem a húrozást...
Szóval itt elakadtunk. Megkért, hogy mielőtt panaszkönyvezek azért beszéljek a főnökkel mert ő ebben tényleg nem tud dönteni, húgyhogy holnap azért ezt megteszem, hátha.Ami igazán felidegesített, hogy a másik ember folyamatosan komplett hülyének nézett. Először azzal jött, hogy persze, az tök természetes, hogy megnyúlik a Babolat bélhúr (ami a VILÁG LEGjobb bélhúrja, meg messze a legdrágább is. Olyannyira presztizshúr, hogy a Babolat nem hajlandó szponzorációként adni csak a világranglista TOP5 játékosnak....).
Aztán azzal jött, hogy biztos kinn hagytam a hidegbe a kocsiba vagy "nem-e hagytam kinn az esőn....". Ami röhej, hiszen egy vadi új ütőmről van szó, ami 60K-s értéket képvisel, sose hagynám kinn a kocsiba vagy az esőn....
Miután meg kifogyott a csodás érvekből átment bunkóba... Ez azért kicsit felidegesített, hogy maga a húrozó, akin csattan a dolog teljesen korrekt volt, míg akinek semmi köze az egészhez az
ad1. Tök hülyének nézi a vásárlót
ad2. BunkóEs mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
World-Soft
senior tag
válasz Ariadne #4250 üzenetére
Ma voltam be az AB Informatikánál (nekem akkor is volt Alien Computers).
Elég érdekes és meglepő dolog történt.
Kicsit elszakadt a cérna náluk úgy éreztem.Érdeklődésemre semmi változás nem történt részükről.
Majd kapok valami olyasmi kártyát majd valamikor, de vélhetőleg jövőre, vagy valamikor, nem tudja.Miután akartam írni a könyvbe, ekkor a srác kijelentette, hogy nem írhatok bele.
Nincs jogom, és csak 1 oldalt írhattam volna, és nem is hajlandó olvasgatni amit írok, és egy ügyben különben is csak egyszer írhatok, stb...Mivel jött egy hívása, ezért egy kis harang megszólalt benne: Itt baj lesz!
Gyorsan be is kapcsoltam a felvétel gombot a telefonon és innentől minden rögzítésre került.
Ezért a hívás után ismételten rákérdeztem, hogy akkor hogy is gondolta a vásárlók könyvét:
- nem írhatok bele
- nincs jogom
- meg különben is feljelentenek rágalmazásért,
- és nem is vásároltam túllük
- és nem kell ige jönni
- és különben sem hoztak még újat könyvet
- amit pedig oda ki van rakva az tele van.Nem hittem a fülemnek.
Mondjuk készültem egy papírral arra az esetleg ha nem lenne könyv (óóó az a 6. érzékem), de persze ezt nem írta nekem alá.
Tehát pofátlanul a tele könyvet rakták ki amit nem tehetne meg.
Pedig 3 napjuk lett volna újat szerezni.Ezen kívül újra elhangzott, hogy ők mindent megtettek. Ajánlottak is terméket, de nem kellett és különben is nem vásároltam tőlük semmit.
Csak gondoltam mondja meg, hogy hol reklamálnák szerinte ha ők intézik jelenleg a garanciámat és a kártya is náluk van.Mikor mondtam, hogy mit ajánlottatok, és az az én kártyám teljesítményét meg sem közelíti, akkor azt mondta, hogy de ők ajánlották a xxxx-et is. Ez most náluk 30.000Ft mint utána megnéztem. Bele is gondoltak hazafelé, hogy ha ez valóban így lett volna, akkor miért akarnak magukkal ki*aszni. Én amit néztem még ennyibe sem került volna, és ráadásul ezt az egész cécót meg is úszták volna. Ezért nem értem őket.
A végén viszont ami meglepett az az volt amikor kijelentette nem is olyan kártyát adtam le amire hivatkozok.
Ezt arra alapozz, hogy pl. a munkalapra nem írta ár, hogy VIVO-s a kártya, és amikor az Alien cserélte akkor a csere papíron sem szerepel az, hogy VIVO-s. Persze azon az sem szerepel ha itt tartunk, hogy MSI. (még jó hogy a munkalapra ráírta az MSI-t, mert akkor azt is letagadta volna.) És ezt állítja úgy, hogy múltkor az én papírjaimat másolta le magának a szervizes srác, hogy legyen valami nála is. Ez alapján elég hihető nem?Biznisz Elek: Erre mit mondasz?
Hogy tudj reagálni itt, így küldtem egy privát üzenetet, hogy nézd meg ezt a topic-ot újra.Ilyen után várjátok el, hogy mi azt higgyük, hogy ti csak ebben az egészben csak áldozatként szerepeltek?
Mond azt, hogy:
Bocs! Félreértettük egymást! Sajnos rosszul kezeltük az ügyet, és helyrehozzuk!
És hidd el én elhiszem neked ha tényleg úgy is jártok el ahogy kellene. Sőt ezzel be is bizonyíthatod, hogy tényleg mi tévedtünk.De addig amíg azt mondjátok, hogy a 35.000Ft-os kártya helyett 30.000Ft-os kártyát ajánlottatok és én azt visszautasítottam az 5.000Ft különbség miatt, addig nem.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy valóban jeleztem, hogy ATI-t nem szeretnék, mert nem preferálom [pl. gyengébb Win7 támogatás, stb. de ez lehet az én döntésem], viszont amikor rákérdeztem egy 27.500Ft-os NVIDIA kártyára, arra azt mondtátok, hogy még 21.000Ft-ot kellene fizetnem rá GERANCIÁBAN.
Tehát sajnos nem vagytok hitelesek addig míg erre rá nem cáfoltok.Szerintem nemcsak én, hanem a többiek is kíváncsiak lennének a válaszodra.
Zoli -
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #4261 üzenetére
Na és mi van abban az esetben, ha az illetőt beperlik az Avtv. megsértéséért? Mert nagyon jó, hogy bizonyíthatta az igazát, de attól még Avtv-t sértett. Ugyanis a személyes adat tulajdonosa nem járult hozzá az adatkezeléshez sem és a nyilvánosságra hozatalhoz sem.
[ Szerkesztve ]
-
Móci
addikt
-
Bajgunar
aktív tag
válasz Ariadne #4303 üzenetére
Köszi a válaszokat!
A VGA-t, mikor megvettem, még semmi jele nem volt arról, h becsődöl, és ezt ők se jelezték! Amikor meg visszaküldtem hozzásjuk postán, az oldal még javában üzemelt!
Namármost, ha megszőnik a cég, ami márc. 1-töl kifingott, miért üzemeltették még az oldalt júli 20.án is??? Én meg jóhiszeműen, mit sem tudva semmiről, beküldtem a VGA-t.
Amire aztán nem kaptam semmien visszajelzést, h megérkezett volna. Egy hétre rá tudtam meg, hogy megkapták, azt is úgy, hogy felhívtam őket, és akkor közölték velem a tényállásokat, hogy mivel megszünt a bolt, blablabla....
Nah azóta megy ez a SEMMI. 1 hónapja megszünt a telefon. 2 hete még reagáltak a levelekre. Csütörtök óta, meg nem reagáltak mégy egyre se. Most lehet hogy megszünt, vagy nem nézik már a mail-eket, vagy lehet hogy nagyívbe lesz@rják, nemtudom.
Ha tudom előre, esetleg az oldal nem üzemel még mindíg júliusban, akkor felhívtam volna őket, h akkor most mi van?
Aztán meg mivel én már beküldtem nekik a vgat, és előtte nem jártam utána, nem olvastam el itt a ph-n 4300 hsz-t, így abszolút nem voltam tisztába a tényállásokkal!
Boldogan beküldve, mint egy laikus vártam, és várok még most is a nagy semmire!
Hiába irogatok, hiába telefonálgatok, nem ér egy nagy semmit se.
Aztán meg azt se tudom, miből mi igaz. Ígértek nekem fűt-fát. 40k-s vga helyett kapok egy 110k-s, csak úgy mert megsajnált a BFG. Mondjuk ez szép és jó, meg el is fogadnám, így 4 hónap után mondjuk a minimum lenne.
De most ha írok a NFH-nak, meg akárkinek, nem hiszem hogy ezután lesz is belőle valami Az az érzésem, h megloptak engem is, frankón átvertek.
Ki kellett volna írni az oldalra már március 1-én, h megszünt.
Arra meg nem gondoltam, vagyis nem számítottam, hogy fél év után beszarik a vga.
Írtam ennek a teknólódzsíksz stúdijó -nak is, hátha adnak valami választ.
Nem tudom mi lesz. Én már teljesen feladtam mindent.
Nem tudom kienk írjak, hol érdeklődjek, stb.. abba sem hiszek, h az nfh is tudna e, meg tesz e valamit ez ügyben, ha írok nekik.
A számla megvan, mert nem az eredetit küldtem vissza. Meg a VGA gyári száma is.
Dehát úgy jártam, mint Laci59. Megloptak rendesen.Minek hirdet az, aki nem tud reagálni privire? Törölje a hirdetését, meg magát is... Csak teleszemeteli az oldalt...
-
tlac
nagyúr
válasz Ariadne #4307 üzenetére
ha lesz is vmi, "jó helyen"
-
harry
veterán
válasz Ariadne #4343 üzenetére
Ugyanezt írtam én is...
"nem kötelezhetnek arra, hogy levásárold" így tehát "vagy megjavítják, vagy cserélik", és ha ezt nem lehet, akkor "visszaadják a vételárat, vagy levásárolod" ez meg a te választásodtól függ, ha ott akarnál vásárolni, miért kérnéd a vételárat? Ez egyszerűen csak egy lehetőség, direkt ezzel kezdtem, hogy erre nem kötelezhetnek, de van rá mód.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Gyuri27
félisten
válasz Ariadne #4365 üzenetére
Ha az ember ír vagy irat nekik levelet mondanak rá valamit. Amúgy hdd az rossz példa. Mert ha szürkeimportból jön be és szám alapán keleten adták el akkor nem fog menni.
Szóval a gyártónak kell levelet írni és rákérdezni. Bemásolod a kisker számlát és csókolom. Hiszen azért mert a kisker megszünt a gyártónak akkor is van jótállási kötelezettsége. [link] [link] [link] [link]aki jól tud angolul írja meg mi a téma.
De előtte 2 dolgot még érdemes megpróbálni. Ha kiderithetó melyik nagykerből van a cucc érdemes ott is rákérdezni. Gainward esetén A Mercury az illetékes. Más márkáknál meg egy közeli boltba benézni ahol azt a márkát forgalmazzák és rákérdezni.
De mondok konkrét személyt privátban ha valaki így járt.Amd - Radeon - Ryzen
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #4447 üzenetére
Ariadne írta:
Valóban, a kérdés viszont arra vonatkozott, hogy hogy tudja úgy megoldani, hogy a garancia megmaradjon.Erre pedig az a válasz, amit én írtam. De hajrá, add meg rá a választ a következő kérdésére! Mi van abban az esetben, ha webshopból rendelte, amely webshopnak nincs üzlete, ahol az adott dolgot vállalnák? Akkor kihez forduljon? Szereltesse fel más üzlettel? Ha felszerelteti mással és tönkre megy, akkor a webshop szerinted el fogja fogadni egy teljesen más cég munkáját? Ehh...pont úgy fogják elhajtani, ahogy akkor tennék, ha ő maga szerelné át a hűtést. Mindenféle bizonyítás nélkül! Meglátják, hogy szerelték és már küldik is melegebb éghajlatra.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #4457 üzenetére
Semmivel nincs beljebb azzal, hogy "szakember szerelte be" papírt visz. Mert a nem saját szakemberének a szakmaiságát épp úgy nem fogja a forgalmazó elfogadni, mintha azt, a fogyasztó saját maga szereli fel. Sőt, hiába van nekem papírom arról, hogy szakember vagyok, nagy ívben fognak rá tojni a forgalmazónál. Ergo alapból az utolsó mondatod van érvényben:
Ariadne írta:
bizonyítsák, például KERMI szakvéleménnyel, saját költségükre, hogy te rontottad el, különben pedig javítás, csere, satöbbi.Vagyis a forgalmazó szemszögéből semmivel nem elfogadottabb egy másik üzlet beszerelési papírja, mint a fogyasztó keze. Ha a forgalmazó bele akar abba kötni, hogy meglátja a másik hűtést, akkor bele fog. Akkor meg marad a per, ott meg az általam - pontosabban a PTK által - írtak a relevánsak.
De legyen, támogassátok a jelenlegi fogyasztóellenes gyakorlatot és kizárólag a forgalmazót hatalmazzátok fel a hűtés kicserélésére. Ne érdekeljen senkit, hogy ez ellentétes a jelenlegi jogszabályokkal!
u.i.: Épp a te tolladból fura ilyeneket olvasni Ariadne!
[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
válasz Ariadne #4493 üzenetére
Autós példánál maradva, mi van abban az esetben, ha ott is a hűtőt cseréled?
Tehát ha jól értelmezem a szavaidat, akkor cserélhet az ügyfél hűtőt, csak bizonyítania a kereskedőnek kell, hogy a hűtő miatt ment tönkre. Ennél az is elegendő, ha a hűtőgyártó az adott VGA típusra nem ajánlja a hűtőt? Vagy netalántán a VGA-n látszik a fizikai behatás (egy-egy csavarhúzó nyom)?
Egy konkrét példa kifordítva:
- 9600GT full passzív hűtéssel meghibásodik. Ügyfél lead garanciális javításra/cserére
- új 9600GT Aktív Zalman hűtéssel visszaad. Árban nem kell ráfizetnie, nem jár semmivel, a kártya teljesen ugyan az, csak a hűtő hatékonyabb már rajt.
Ebben az esetben akkor mi van? El kell fogadnia az ügyfélnek, vagy sem? Mert ha követem a fenti okfejtéseket, akkor ha az ügyfél cserélhet rajt hűtőt és az nem minősül szerződésszegésnek, akkor ebben az esetben sem minősülhet annak.A mobilcégeknek kellene megmondani, hogy mi nincs és mi van...én anno próbáltam "kötöszködni" velük egy Motorola L7 +12 hónapos javítási időszakában. A válaszuk egyszerű volt: a +12 hónap garanciát a gyártói és törvényi kereten felül vállalják, így ebben az esetben a cég álláspontja a mérvadó. Nálam nem cseréltek bent aksit, burkolatot, az alaplapot csak javították és a garlapon nem hosszabbították meg a garidőt, holott 3 hétig csücsültek rajt. Nem sokkal később kiderült, hogy az alaplapot cserélték, de a burkolatot sem ártott volna, ugyanis a korábbi szerelések miatt már annyira viseltes volt, hogy a kontakthibát az okozta. Azóta nem veszek mobilcégnél telefont, csak olyat, amit úgy vágnak hozzám és a telefonáláson kívül a kacsák kergetésére jó, a szervizük pedig nem rajtuk megy keresztül. Minden egyéb esetben kizárólag gyári telefont veszek.
Read only...
-
Gyuri27
félisten
válasz Ariadne #4497 üzenetére
Csere = másik ugyanolyan, vagyis eredeti állapotában kell kiadni neki, ahogy a másik is volt eredetileg. Ettől való eltérés már megállapodás kérdése...
Tehát ha a kedves user cseréli a hűtést. Az eredetit eladja, elveszti stb akkor a másik hűtővel, vagy hűtő nélkül nehéz ám garizni. A nagykernél is meg a gyártónál is. Az usernek nem kell vissza állitani az eredeti állapotot?
Amd - Radeon - Ryzen
-
Derrewyn
senior tag
válasz Ariadne #4499 üzenetére
Sziasztok!
Pont ezzel a témával kapcsolatban lenne kérdésem.
Következő a helyzet:
Gainward HD4850, 2008 nyár végi vétel, már eleinte jelentkezett fekete képernyő, de ahogy jött a hűvös elmúltak a tünetek. Ahogy aztán tavaly jött a nyár újra elkezdődött az egész, olyan 75 fok körül feketeség, időnként visszajött a kép, majd fagyott az egész.
Ekkor tanácsra egy Arctic Cooling Twin Turbo került rá a gyári aluborda helyett, kb. 20 fokot esett a hőmérséklet, és egy darabig úgy is tűnt így már nincs gond. Később, amikor már igazán meleg lett (szobában 26-28 fok), akkor terhelés alatt újra fekete kép és fagyás, miközben a kártya magja 60 fok fölé sosem ment.
Ekkor jobban megnéztem és a VRM szinte sütött, valószinűleg ez melegszik és okozza a gondot. Még terhelés nélkül is iszonyatosan forró.
Na most, a felrakott új hűtés nagyságrendekkel jobb, sőt ami eredetileg rajta volt, attól a VRM már csak némi meleget kapott, amit a magról odafújt.A gond az, hogy ez ugye Gainward, ergo matrica volt a hűtő csavarján. Viszont úgy érzem én nem hibáztam (leszámítva azt, hogy nem azonnal gariztatni vittem a kártyát, hanem hűtőt cseréltem), és nem rontottam el.
Szóval a kérdés, hogy ehhez vajon mit szól a gyártó? Lehet-e javítani/cserélni a kártyát? -
Gyuri27
félisten
válasz Ariadne #4535 üzenetére
Az a baj, hogy ezt a gyártónak sok esetben (közvetve az egész láncolatnak) ezt nem tudod elmagyarázni.
Hiszen a gyártó azt mondja hűtőcserével a termék elveszti a garanciáját. Ennyi. Aztán mi itt ugrálhatunk, meg a hátunkon is pöröghetünk, hogy az itthoni szabályok mik. Tajvanon ezt gyanitom magasról sz.rják le. Hiszen minden gyártó készit magasabb áron extrahűtésű verziót. Ami megvásárolható.De, hogy legyen valami szakma is benne. A gyártó, nagyker, kisker akárki készit egy szép matricát (ami takarja a hűtő mind a 4 csavarját). Ezt ráragasztja a vga hátuljára. Ezen szerepel sok okos dolog és mondjuk egy gyári vagy azonositási szám.
Én ugye a szám alapján adott cuccra vállalok garanciát. User nem bir magával és leszedi a matricát (ami nem jön le egészben), mivel ő hűtöt cserél. Így a vga utánna már nem beazonositható. Nos ilyenkor hogyan müködik a dolog?Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
válasz Ariadne #4537 üzenetére
Na várj. Az ok, hogy számla. De valahogyan azt a terméket azonositani is kellene. Ezért van a gyári szám tv-n, hűtön, dvd lejátszón, akármin. Sok terméken a gyári szám (azonositó) matricával, bádog lapocskával stb van feltüntetve.
Amúgy meg a vevő a vásárlással köt egy szerződést velem. Én azt mondom, hogy adott vga-ra akkor vállalok garanciát ha az saját hűtőjével van üzemeltetve. Akkor a jótállás megtartásával a vásárló miért módosithatja egyoldalúan ezt a szerződést?
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
válasz Ariadne #4544 üzenetére
Rendben.
Menjünk tovább.Miért a kisker issza meg a levét annak, hogy a gyártó egy láthatólag hűtőcserés vga-t nem gariz le?
Ezt már kérdeztem: ha egy terméket serial alpján nem lehet beazonositani, hogyan müködik a gari (jogilag helyesen)?
Nekem az a bajom ezzel a szerelgetéssel, hogy ennyi erővel bárki nekiállhat egy alaplapon vagy tápon kondikat forrasztgatni például. Azt meg nem igen tartom elképzelhetőnek, hogy ilyen lapot vagy tápot a gyártó kicserélne.
Félreértés ne essék értem én a jogszabályt, sok helyen elfogadhatónak is tartom. A vevőt sem akarom én se átb.szni, sem a jogait csorbitani. De a fenti példából kiindulva azt a lapot a kutya ki nem cseréli.
Így vissza térünk oda, hogy miért a kisker szív egy-két ügyeskezű user miatt?Az meg hiú ábránd, hogy ekkora mamut cégeket erre rákényszeritsünk. Persze lehet azt mondani, hogy akkor azokkal nem kell foglalkozni. De a magyar valóság az, hogy itthon 3 gyártó 4 márkáját lehet kapni. Ebből 3-nak van magyar oldala is. Asus, giga, msi.
Szóval ha ők sem forgalmaznának itthon pl alaplapokat itthon jóformán nem lehetne semmit kapni. Annak is 80-90% fekete és szürkeimport lenne (mondjuk nagyrésze így is az).Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
válasz Ariadne #4547 üzenetére
Itt nem a nagykerről volt szó. Hanem a gyártókról. Itt a kellemetlenség és az idő nem tényező. Ami nincs az a pénz. Legalábbis addig nem lesz, mig egyes cégek termékenként 100-200 forintos haszonnal árulnak. Meg ugye az sem segiti elő a dolgot, hogy a magyar viszonyok miatt ugyanaz a termék 3-5000 forintal drágább mint ausztriában vagy szlovákiában. Erre jön még, hogy boldog boldogtalan nagykerben vásárol.
Tisztellek, becsüllek de amit leírsz jól hangzik. De ezt is könnyű leírni, hogy megmásztam az everestet.Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
válasz Ariadne #4590 üzenetére
Ha garizni kell akkor (ha még nem tudod) mondok egy nevet akihez fordulhatsz (nem sajnos nem én vagyok).
Mert mint láttad te is az idegenekkel nincs mit csinálni.
Ha meg müsor lesz szólj és megyünk mi is. Egyrészt szurkolni, másrészt lássuk mit kell csinálni, harmadrészt meg utánna iszunk egy kávét és eszünk egy sütit.Amd - Radeon - Ryzen
-
localhost
Közösségépítő
válasz Ariadne #4605 üzenetére
Bocsánat én is így értettem!
Nincs olyan, hogy bárki visszavihet bármit 3 napon belül! - és erre nincs is paragrafus!
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
addikt
válasz Ariadne #4603 üzenetére
Tehát, a hibás 3 munkanapon belül a terméket az eladó nem köteles visszafizetni, maximum cserélni és azt sem azonnal, hanem csak törekedve a gyorsaságra? (Mondjuk ez egyértelmű, nem lehet mindig minden raktáron)
A 3 napon belüli NEM hibás termékre pedig nincs jogszabály, mivel ha nem hibás nincs is kérdés... ?Most persze csak a kötelezettségekről beszélünk. Tudom, hogy van olyan bolt, aki egyéni garanciafeltételek vállal pluszba. Persze most személyes vásárlásról beszélek amúgy.
Köszönöm, mindig gyorsan segítetek!
There's a device that I've been using called a whoop.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #4603 üzenetére
Ariadne írta
Ha a hibás terméket 3 munkanapon belül visszaviszed, akkor az annyi kedvezményt jelent az általános jótállási szabályokhoz képest, hogy köteles cserélni (nem feltétlenül azonnal!) a kereskedő, nem tökölhet a javítással heteket.EBH2007. 1744. Azonnaliságot állapított meg a 3 munkanapon belüli csere esetére.
-
Gyuri27
félisten
válasz Ariadne #4612 üzenetére
Hű volt itt minden.
Most akkor az a tétel, hogy a 3 napon belül hibás cuccot a vásárló visszaviszi. A kereskedő 3 napon belül eldönti, hogy cserél-e vagy a vételárat adja vissza?
Mert ugye ez a 3 nap pont arra volt elég, hogy lássa mitől halt be és szerezzen egy másikat.
Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #4614 üzenetére
Idézet az indoklásból:
A Korm. rendelet 7. §-a kivételes szabályt tartalmaz arra az esetre, ha fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesíti jótállási csereigényét. Ezen rendelkezés abban jelent kivételt a GKM rendelet 4. §-a alól, hogy a csereigény három munkanapon belüli érvényesítése esetén a forgalmazó nem alkalmazhatja a GKM rendelet 4. §-ának (1) bekezdését, vagyis nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál - előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni.Az indoklásban szereplő GKM rendelet 4.§ (1) nem választási lehetőséget ír elő a forgalmazó számára, hanem tájékoztatási kötelezettséget. Választási lehetőséget a PTK is csak a fogyasztó számára biztosít atekintetben, hogy kijavítást vagy kicserélést kér. Ezt a forgalmazó(kötelező jótállás alá tartozó fogyasztói szerződés esetén) 3 munkanapon túl érvényesített jótállási igény esetén, bizonyos feltételek(PTK 306.§ (1) a) írja le ezeket) megléte mellett módosíthatja egyik alapjogról a másikra. De választási lehetőséget ő nem kapott egyik jogszabálytól sem. Ezért nem világos számomra az indoklás, ami ezen választási lehetőségről ír. Az, hogy "a forgalmazó nem alkalmazhatja a GKM 4.§-ának (1) bekezdését", teljesen mást jelent. Ez a kifejezés azt jelenti, hogy nem köteles tájékoztatni a fogyasztót. Itt a helyes indoklás az lett volna, hogy nem gyakorolhatja a PTK 306.§ (1) a) bekezdése által adott módosítási jogát. Tehát nem teheti irányítottá a dolgokat.
Egyébként a korábbi jogszabályi rendelkezés azonnaliságot írt elő, onnan származhat ez az igény.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- EAFC 24
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Microsoft Excel topic
- Gaming notebook topik
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
- Dell Latitude E5540, 15,6" Kijelző, I7-4600U, 16GB DDR3, 500GB HDD, Nvidia 2GB, WIN 10, Számla, gar
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen