-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nevano
csendes tag
-
Nevano
csendes tag
válasz Ariadne #3153 üzenetére
Először értesítettem a problémáról és mondták hogy küldjem vissza (adjam le xy futárszolgálatnál a papírokkal meg amit ki kellet tölteni) még jó h volt nálam $ mert ott kellett még fizetnem is amm.. mivel támadhatom őket?
Tehát a hibáról tudtak sőt ők mondták h akkor küldjem vbissza! Amm.. olyan hibálya van h jelenleg 4 game van a gépemen ha fel volt telepítve a rajzpad szoftvere akkor 3 nem működött hanem betöltésnél kifagyott :/ bátyám és apám gépén is ua hiba volt azért vitettem visza.
A fájdalom elkerülhetetlen. A szenvedés választás dolga. ... Hirosima '45 .... Csernobil '86 ...... Windows '95 ...
-
_ak_
addikt
válasz Ariadne #3169 üzenetére
Nálunk az albacomp szervizeli az msi laptopokat, gyakorlatilag az a hivatalos szerviz. A pclandből is a pesti, majd onnan a székesfehérvári szervizükbe küldenék a laptopot.
csak nekem szép kis kitérőt kéne tennem, ha a pclanbe viszem és utána még fenyegetőznöm is, h nem úgy van az, ahogy azt ők elképzeltékTehát akkor gariztatás szempontjából mindegy hova viszem, ha "gáz" van ugyanúgy rákényszeríthető a boltra akármi, őket így csak a szállítás alól bújhatnak ki, szerencsére az én javamra.
Btw köszi az infót!
Let's begin, de gozaimasu!
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #3231 üzenetére
és a beépített új alkatrészre magára sem indul újra a jótállás? Gar vége előtt 1 hónappal javítás, új mondjuk kijelzőt tesznek a mosógépbe 7 nap alatt (álom...), aztán 1,5 hónap múlva a beszerelt kijelző újra meghal, akkor így jártál esete van? Mert ebben az esetben a szerviznek érdeke újnak új, de silányabb minőségű alkatrészt beszerelni a gar végéhez közeli esetekben.
-
(Darkwood)
őstag
válasz Ariadne #3276 üzenetére
Szörnyű, hogy ennyire nem lehet bízni egyes emberekbe! Sajnos egyre több van itt PH!-n!
Én korrekt eladó és vevő vagyok, így elvárom, hogy más is az legyen velem! Ha nem vagy korrekt és átba****, akkor az én szememben egy utolsó patkány vagy és ne találkozz velem az utcán, mert...!
-
harry
veterán
válasz Ariadne #3280 üzenetére
Köszönöm, én ezt az oldalt találtam, de itt nem volt sok minden... [link]
Amúgy mi is fél évre emlékeztünk, de erre 1 év volt (az enyémre meg 2, túracipőknél többet szoktak vállalni, jobb helyeken) - de a lényeg úgyis az, hogy elfogadták (mint hibás terméket), de cserélni/javítani nem lehetett, így marad a levásárlás/kifizetés.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #3280 üzenetére
Ha azt mondom, hogy cipőnél nem a 6 hónap a jellemzőbb, hanem a 2 év akkor ahhoz mit szólsz? Meglátásom szerint cipőt az emberek végső felhasználási célzattal vásárolnak. Persze vannak továbbértékesítők, de itt nem ilyen módon került képbe a cipő(egy darabról volt szó és túracipőről, ami szétment). Így fogyasztói szerződésről van szó, aminél 2 év a szavatossági idő. PTK 308.§ (4)
Persze a bizonyítási teher az első hat hónapban van csak a forgalmazón. Épp ezt kihasználva szokták a boltban a 6 hónapot mondani, mint szavatosság. Utána menj bíróságra, kend a hajadra, amit csak akarsz... -
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #3285 üzenetére
Ezek alapján számítógép alkatrésznél mondjuk azt, amit a vehemens eladók: Akkor van garancia, ha a nagyker is úgy gondolja, egyébként pedig kenje mindenki hajára. Így legalább nem hergeljük az embereket azzal, hogy mi jár valójában....ehh ...a cipőkre is 2 év szavatosság van fogyasztói szerződések esetén, de csak az első 6 hónapban van a forgalmazón a bizonyítási teher és ezt nagyon jól tudják is az eladók.
-
Teszla_
senior tag
válasz Ariadne #3308 üzenetére
Nem szervízben van (szerintem oda el sem vitték, hiába azt mondták), hanem a boltban hagytuk ott, mert így nem akartuk elhozni, hogy nem csináltak vele semmit. Ettől függetlenül átvételi nyilatkozatot adtak (azt adták vissza, amit még az elején adtak).
Az érdekelne legfőképp, hogy hogyan tovább. Az mit jelent, hogy válaszolniuk kell a vásárlók könyvébe írtakra? A békéltető testület felé kéne megtenni a következő lépést?
-
tlac
nagyúr
válasz Ariadne #3347 üzenetére
Szóval kellene arra valami szabály, hogy ilyenkor ne is lehessen visszakérni a pénzt, mivel az már tényleg nyerészkedés, hogy a meghalt cuccom helyett adott ugyanolyan funkciójú, de még jobb cuccot nem akarja elfogadni valaki úgy, hogy egyébként biztosan kompatibilis az előzőt fogadó géppel (dvd írón nem sok mindent lehet variálni)...
már dvd írónál sem biztos, hogy egyértelmű, hogy mi a jobb
lehet az egyszerűen kiolvasható paraméterekben jobb, pl. gyorsabb írás, több cache, plusz funkciók, közben meg ami talán a legfontosabb, hogy lehet rosszabb minőségben ír -
tlac
nagyúr
válasz Ariadne #3349 üzenetére
én sem értek hozzá, talán a lézer vagy a fejpozicionálása vagy az elektronika miatt adódhatnak különbségek
ha megnézed vmelyik ph-s tesztet, akkor látszódik, hogy ők alaposan megvizsgálják az írókat[ Szerkesztve ]
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Ariadne #3349 üzenetére
Ariadne ,teljesen igazad van és az én igazságérzetem is melletted áll ,szabály változtatások kellenek ,talán az lenne a legjobb ,ha a gyártó mondaná meg ,mi minek a kiváltó termék és olyat gyártana ,hogy ne járjon az ügyfél rosszabbul !!!
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
net84
őstag
válasz Ariadne #3347 üzenetére
egy érdekesség:
volt egy aprócska vitás ügyünk egy ügyféllel, mert nagyon húzta a bajuszát, hogy garcsereként egy újabb és erősebb eszközt kap (érezhető volt, hogy a pénz visszafizetése jobban tetszik neki) - és milyen jó, ha van az embernek egy fogy.véd-nél érdekelt törzsvásárlója, aki segít, ha kell - hát kikértük ebben a véleményét.
Ilyen esetben, főleg, ha látható, hogy a kereskedő együttműködő, nemigazán van, hogy a fogyasztó javára "döntenek", ugyanis, ha bizonyatható, hogy és korszerűbb, amit az illető kap, de ő ezt egyáltalán nem hajlandó elfogadni, akkor már a békéltető testületnél is levágják, hogy az illető csak a nyerészkedésre megy...igaz polgári peres úton még esetlegesen kihajthatja az igazát, de ahhoz ki kell fognia egy olyan bírót, aki szögegyenesen a törvény sorait nézi és a gyakorlati és elvi megoldás lehetőségeivel nem foglalkozik....Read only...
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #3377 üzenetére
Kötelező jótállás leginkább csak nálunk van, de nálunk nélküle szerintem nem lenne egészséges, az EU egyéb országainak piacára jellemző jótállási/szavatossági üzleti politika. Ha tehát megszüntetnénk a kötelező jótállásra vonatkozó rendeletet, akkor valószínűleg nem az lenne a következménye, hogy a forgalmazók egymással azon kezdenének el versenyezni, hogy olyan jótállási feltételeket vállaljanak, amivel magukhoz csábíthatják a konkurenciától a fogyasztókat, hanem épp ellenkezőleg. Nálunk kötelező nyűgként van kezelve a jótállás kérdésköre. Vagyis ha meg kell adni, akkor megadom, de egyébként nem jár senkinek. Arra már láttunk példát, hogy mi történik, ha egy-egy terméket kivesznek a kötelező jótállás alól, vagy épp nem szerepeltetik benne. De vajon képes lenne-e a piacunk arra, amire a tőlünk nyugatabbra lévő piac? Az elrettentő bútor és számítógép alkatrész példákat tekintve erősen kételkedek benne. Főleg akkor kételkedek benne, amikor 04ahgy ÁFA visszaigényléses kifakadásait olvasom. Milyen jogon gondolja egy cég azt, hogy adóhatóságot és bíróságot játszva eldöntse, hogy egy-egy vevőjétől azért vonja meg a jótállást - vagyis szankcionálja, bünteti őt -, mert az szerinte adót csalt és jogtalanul igényelte vissza az ÁFÁ-t? Mind a természetes személyes tényállás mögé bújás, mind pedig az ÁFA visszaigénylés kritizálása egyértelműen arra megy ki, hogy ürügyet kreáljanak egyesek maguknak arra, hogy kibújjanak jótállási kötelezettségük alól.
-
Laci59
csendes tag
válasz Ariadne #3588 üzenetére
Az elállás szövege: "T. Üzletvezető! Harminchárom nappal ezelőtt adtam le Gainward 7800GS AGP-s videokártyámat.Ez idő alatt sem javítás, sem csere nem történt.Azzal a szándékkal jöttem ma,hogy a mellékelt írást a vásárlók könyvébe jegyzem.Ezután onnan viszont nincs visszaút! Tekintettel arra, májús 25.-e óta sem javitás sem csere nem történt, ezáltal e procedúra jelentős kényelmetlenséget okozott, mindezek figyelembevételével a 2007.12.16.-án kötött vásárlási szerződéstől elállok! Ezért kérem,hogy a vételárat 71.610 ft-ot 3 munkanapon belül az alábbi számlára utalni sziveskedjék!.............."Csatoltam egy két oldalas mellékletet amit AKKOR MÉG NEM ÍRTAM BE A VÁSÁRLÓK KÖNYVÉBE. Ebben a mellékletben kifejtettem mi is az a jelentős kényelmetlenség. Pl.:Vga nélkül nem működik a számítógép,nincs internet csak ha kölcsön kérek egy kártyát, 90km-t kellett felutaznom már harmadszor mert e-mailban nem válaszoltak. Egyépként ekkor még nem írtam be a panaszkönyvbe, mert adtam nekik 3 napot. Az elállási nyilatkozat 2 példányban készült és a nálam maradót aláírattam velük amit le is pecsételtettem!!!! A cserekártya Ati 2600XT AGP lett volna.amire még várni kellett volna,mert az árlistájukban nem szerepelt és nem is volt nekik/ Mindigis nVidiás voltam és maradok./
[ Szerkesztve ]
A "teszteletlen" kifejezés azt jelenti, hogy nem működik........
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #3594 üzenetére
Az egyik ismerősöm tért be múltkor az Iponhoz, hogy vásároljon néhány alkatrészt. Majd miután közölték vele, hogy interneten tessék megrendelni és majd másnap megkapja, sarkon fordult és máshol hagyta ott a pénzét. Ahol hajlandóak voltak foglalkozni vele. Nem ígérték az Iponnál se, hogy ott helyben is lehet vásárolni, nem valószínű, hogy másnapra ne lett volna ott, amit a weben megrendel. De én sem átverésről beszéltem, hanem kereskedelemről.
-
Laci59
csendes tag
válasz Ariadne #3592 üzenetére
Az eredeti szándékom az volt, /VOLT/ hogy levásárolom vga,hdd,táp trióra.Amikor viszont az orrom előtt nyúlták le az idős urat és én tétlenül szemléltem mert akkor érkeztem és még nálam volt a Gainwardom ,s ha figyelmeztetem ott helyben az urat akkor talán át sem veszik az én kártyámat. Képzeld,hogy mennyit kínlódtak így is, hogy a dobozon is megkeressék a gyári számot, igy is keresték a kifogást, hogy hogyan lehetne nem átvenni a hibás terméket.Azt te is tudod,hogy doboz nélkül is garanciális, nem is kell a doboz.!!!!!!!!!! Nem mondtam, hogy miért nem jó a másik kártya, hisz nem is kell ezt mondanom.Végig javitáshoz ill.cseréhez /ugyanilyenre/ ragaszkodtam. Én arra számítottam, hogy pl. a prohardveren vesznek egy használtat, majd rávarázsolják a papir gyári számot, majd azt mondják: megjavítottuk. / persze azt nem tudják, hogy én 5db számukra láthatatlan "azonosíto jellel" láttam el a kártyát..........Nekem innen 50km a BT /Kecskemét/ és, ha nem kötelező, akkor kihagyom!!!!!! Marad a PKKB ill a fizetési meghagyás, panasznapon. Ügyvéd nem kell, mert rákényszerítettek,hogy megtanuljam a szabályokat és kurva okos legyek /amikor a 15. és a 16. napon összesen 4db e-mailben érdeklődtem, akkor a 4. levél megérkezésének visszaigazolását is letiltották. Ekkor már tudtam,hogy sunnyognak./ Majd el felejtettem,hogy az egész anyagot már elküldtem a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak,....... ja és aki nem tudná még mindig az Alien Computers-ről van szó.
[ Szerkesztve ]
A "teszteletlen" kifejezés azt jelenti, hogy nem működik........
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Ariadne #3636 üzenetére
Igen ,de ez az érdekes, mondjuk adott egy alaplap ,rákattint az ember x -ft-ért és vesz bele egy Q9400-es cpu-t az oldalon ugy ott van hogy LGA775-ös mindkettő ,de az nincs hogy ez nem támogatja azt a cpu-t ezért ha rendel valamit akkor vagy tudja mit vesz (tudatos vásárló) vagy megkérdezi tőlünk vagy akármi ,de ha ez miatt akar elállni ,hogy ez avval nem megy és a gyártó oldalán is fel van tüntetve amugy minden alaplap milyen cpu-val megy akkor mi van?
Ezek annyira tipikus és gyakori ,ezért mert nem tudja a vásárló ,hogy mit vesz és még meg se kérdezni ,mert hát a szomszéd über pcguru azt mondta az nagyon gyors meg minden ,azért miért büntet minket a törvény egy bontott cpu-t már nem adunk el ,meg még sorolhatnám siralmamat...de ezért mondom ,hogy mint a bankoknál itt sincs minden leírva ,ezért nem lenne rossz egy kis tájékozódás előtte.Bocsi ,ha kicsit hosszú volt...
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #3645 üzenetére
Szerintem az elállási jogot nem tudja semmilyen módon megtagadni a forgalmazó, hiszen azért hívják elállásnak. Tehát a fogyasztó elállhat a szerződéstől, a terméket pedig kötelessége visszajuttatnia a forgalmazóhoz. A forgalmazó persze követelheti a nem rendeltetésszerű használatból eredő kárának megtérítését. Tehát az, hogy "nem veszem át", meg "nem állhatsz el", nem lehetséges megoldás. Mindenképp fontos szerintem, hogy az átvételről, a termék állapotáról jegyzőkönyv készüljön. A későbbi vitás esetekben jól jöhet mindkét fél számára.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #3662 üzenetére
Ahogy a fogyasztó is mehet a bíróságra, ha jótállásos/szavatossági problémája van és a forgalmazó tojik a fejére. Az pedig, hogy olyan webshopot üzemeltet valaki, ahol akárki, bármilyen névvel beregisztrálva vásárolhat, a saját felelőssége. A vatera elől próbálj meg elbújni.
-
Csaba_20_
őstag
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #3665 üzenetére
Én meg nem védem. Ebben a topicban másról sem szólnak a hozzászólásai, mintsem hogyan tudja megkerülni a jogszabályban található dolgokat. Amikor meg nem, akkor meg terel. Ott van, amit írt például a személyes átvételes dologról. Egyértelmű miről van szó. Ki akarja vonni magát a jogszabály alól azzal, hogy valamiféle látszat szállítási szerződést köt egy, a tulajdonában(vagy még nem) lévő termékre, amit aztán majd személyesen kíván eladni a vevőnek.
A ház ügyében én sem foglaltam állást egyik fél mellett sem. De azt hiszem azon nyilvánvaló baromságot csak nem kell jófejségnek felfognom, hogy többet akar behajtani a fogyasztón, mint amennyi kárt az ténylegesen okozott neki(javíttatja, amikor olcsóbb újat venni). A fogyasztó állítja, hogy ő nem hibás. A forgalmazó azt, hogy de. Vitás eset van, hova lehet menni? Ahova a fogyasztó is mehet, ha jótállás/szavatossági kérdésben vita van és eredményt akar látni.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #3668 üzenetére
Ok, engedélyezd, hogy visszatartson. Visszatartja, a fogyasztó meg bizonyítsa, hogy nem okozott kárt és fusson a pénze után...
Ahhoz, hogy a vaterán teljes jogú tag lehess, át kell utalnod a számlaszámodról 100 Ft-ot az övékére.
Megakadályozni jogellenes cselekedetet jogi szankcióval nem fogsz tudni.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #3672 üzenetére
Mindkét oldalon az ügyeskedőkkel van a baj. Ezért gyűlölöm, amikor a fogyasztó azt kérdezi, hogy hogyan tudna jótállásos ügyként kezeltetni egy olyat, ami nem az. Ezért nem fogadom el, ha a kibúvókat keresi a jótállás alól a forgalmazó. A webáruházas értékesítésnek rengeteg előnye van. Az Ipon sem véletlenül csak az. De vannak hátulütői is. Az elállási jog például ilyen. Amikor valaki belevág, ezeket mind mérlegelnie kell. Nem pedig utólag kapálózni, hogy dehát...
-
hanee
senior tag
válasz Ariadne #3672 üzenetére
Nos akkor, hogy konstruktívak is legyünk: árulja már el nekem valaki, hogyan lehet azonosításra alkalmas, valódi adatokat kicsikarni egy webáruházban vásárló személytől, fizessen bár kártyával, utánvéttel vagy az üzletben helyben - név, lakcím minimum.
Szerintem még technikailag sem, sehogy. Ugyanis a webáruházban fenn kell hogy legyen a cég elérhetősége látható helyen. Még ha technikailag meg is oldja valaki, hogy regisztrációhoz köti a vásárlást (pl. ki kell tölteni a lakcím, telefonszám mezőt), akkor is
a) ellenőrizhetetlen hogy jó címet írt-e be
b) úgyis felhív telefonon ha személyesen akarja átvenni az árut.Az egésszel pedig az a legnagyobb baj, hogy ha elkéri az ember az ügyfél ilyen adatait, akkor vannak olyanok, akik nem vásárolnak inkább ott, mert semmilyen adatukat nem szeretik kiadni a reklámoktól és spamektől félve. Nekem nem egy vevőm van, akiknek a vezetéknevét sem tudom, személyesen jön az áruért és soha többet nem látom, még telefonszámot sem ad, mert munkahelyről hív, csak közli hogy jön.
A másik fele az egésznek, hogy arra nem is lehet kötelezni a vevőt, hogy megadja a nevét és címét, főleg kisebb értékű vásárlásoknál, mert az meg az ő személyiségi jogait sértené, hiszen minek nekem az ő lakcíme és telefonszáma pl. egy 5000 Ft értékű vásárlás esetén, amikor tiszta az ügy: idejön, fizet, elviszi és elmegy.
hanee
-
Gyuri27
félisten
válasz Ariadne #3679 üzenetére
Az ember összekoszolta vele a nadrágját. Tehát volt módja megnézni.
Én is rendeltem egy szlovák-magyar webshopból. Mivel cm 340-s házat égen-földön nem lehetett kapni. [link] (nem reklám). Kihozták a házat és sérült volt. Persze kibontottam a futár jelenlétében. Egyből telefon, jegyzökönyv. Ráadásul nem kivül volt baja hanem egy belső müanyag pöcök tört el (gondolom keményen volt lerakva). Tehát szét is csavaroztam a házat!!! Szvsz így jár el egy gondos vásárló.
Ezért nem értem az egész sztorit.Amd - Radeon - Ryzen
-
hanee
senior tag
válasz Ariadne #3682 üzenetére
Igen, végül is vannak különböző megoldások, csak mindegyikkel az a baj, hogy azt öli meg az internetes kereskedelemben, amire az hivatott: a vásárlók elszaladnak amikor meglátják, hogy ennyi adatot kell megadni. Minél egyszerűbb rendelni, annál inkább rendelnek. Én sem kérek semmit az ügyféltől, csak egy e-mail címet és egy nevet, no meg hogy mit rendel.. de a névhez tetszőlegesen beírhat egy nicknevet is, vagy bármilyen nevet, ez arra szolgál csak, hogy valahogy megszólítsam, amikor visszaigazolom a rendelését. Az egyedüli valós adat az e-mail cím, amit kötelező megadni, különben nem tudom teljesíteni a rendelését. Ilyenre még nem volt mondjuk példa, hogy oda valaki kamu e-mail címet írt volna De nicknévvel jött már rendelés.
hanee
-
hanee
senior tag
válasz Ariadne #3684 üzenetére
Szia!
Igen, ez pontosan így van, ez a valamit valamiért elve.. cserébe az internetes értékesítés olcsóbb és egyszerűbb, nem kell boltot és iszonyú raktárkészleteket fenntartani.
Nekem a közel kétéves fennállásom alatt még nem volt olyan ügyfél, aki visszahozta a terméket azzal, hogy "bocs mégsem kell". Mondjuk nem is adtam el annyit két éve mint most, de mostanában sem jellemző, azaz még nem volt ilyen.Ha valaki azzal jönne, hogy "ez egy rakás kaki és nézzem meg hogy néz ki", és például odahozná nekem darabokra vágva a vízhatlan lepedőt, valószínűleg a vita, váratlan APEH-ellenőrzés és egyéb kellemetlenségek elkerülése végett visszafizetném neki a vételárat.. az őrült ügyféllel való vitánál jobb az, ha bukok párezer Ft-ot.
hanee
-
localhost
Közösségépítő
válasz Ariadne #3684 üzenetére
Másrészről csak e-maicímmel nem szokás vadidegentől rendelést elfogadni. Nem szokás, nem ajánlott, nem érdemes és nem kifizetődő.
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
hanee
senior tag
válasz Ariadne #3693 üzenetére
Szia!
Igen, ezt írtam én is. Egy 3600 Ft-os vízhatlan lepedőhöz nem kérhetek személyes adatokat, mert a felére csökkene a vásárlás, tehát a józan ész nem ezt diktálja. Persze még így is sokan megadják maguktól, akik postázva kérik, hiszen valahova el kell küldeni, ott ugye nyilván valós adatok vannak. De a személyes átvételű vásárlásoknál többet veszítene az üzlet ezen, mint pár reklamáción, ahol esetleg jogtalanul kéri vissza valaki a pénzét, de mégis visszaadom a béke kedvéért.
Természetesen nagyértékű rendelésnél (pl. ha egy óvoda rendel 500 db-ot valamiből) előleget veszek fel, címmel, cégnévvel, adószámmal, mindennel.. szerintem ezt más is így csinálja.Az teljesen jogos, hogy az e-bay-en és társain bekérnek mindenféle adatot (pl. a teszveszen csak úgy lehet eladni, ha valós címet is megadsz, és oda küldenek egy regisztrációs kódot postán), hiszen ellenőrizhetetlen többezer eladó-vásárló kapcsolata különben, no meg magas értékű áruk is elkelnek.
De pont a fentiek miatt nem lehet szerintem összehasonlítani a licitálós oldalakat a webáruházakkal teljes mértékben.
Egyébként úgy érzem van mégegy terület ahol nem teljesen egységes a gyakorlat, illetve vannak sánta dolgok a jogszabályokban is: és ez a hírlevélküldés, ahol aztán magánszemélytől be kell kérned a nevet, címet, telefonszámot, kiskutya fülét is, ahhoz hogy hírlevelet küldj, és utána technikailag azt is meg kell oldanod üzemeltetőként, hogy ha törölteti magát, akkor is megmaradjanak az alapvető adatai. Ami ugye alapvetően megintcsak azért butaság, mert bármit beírhat, kamu címet is, de utána téged büntetnek meg, ha a kedves ügyfél felnyom az állítólagos "kéretlen" hírlevelek miatt..
hanee
[ Szerkesztve ]
-
hanee
senior tag
válasz Ariadne #3696 üzenetére
Szia!
Igen, ez így van, mondjuk ez technikai kérdés igazából, hogy hogyan oldod meg, hogy tárolod, de tény, hogy nem lehetetlen.
A hírlevélküldésnél inkább az a probléma, hogy irreális, hogy ahhoz, hogy valaki egy ingyenes információszolgáltatást vegyen igénybe (pl. heti rendszerességgel ingyen recept küldése, vagy az aktuális akciókról való értesítés e-amilben) adnia kell nevet, címet és telefonszámot. Mire fel? Egy hírlevél küldéséhez csak e-mail cím kell és a leiratkozáshoz is elegendő az e-mail címet tudni, teljesen fölöslegesek hozzá a személyes adatok. Azon sem lepődnék meg, ha előbb utóbb ez a dolog megjelenne az Alkotmánybíróságnál, mint adatvédelmi kérdés, mert törvény kötelez erre mindenkit, aki hírlevelet üzemeltet, ugyanakkor az adatvédelmi törvény szerint pedig nem lehet cél nélkül tárolni személyes adatokat.. márpedig így nem sok céljuk van.. szerintem. Mit gondolsz erről?
A másik része a dolognak, hogy ha én meglátok egy olyan ajánlatot az interneten, hogy értesítést kapok akciókról ha regisztrálok, de ehhez meg kell adnom a nevemet, címemet és telefonszámomat, inkább nem érdekel az akció, köszönöm szépen. Így a gyakorlatban eléggé meg is nehezítik a dolgát annak, aki hírlevelet küld. Ráadásul ez azokra is vonatkozik, akiknek eddig volt például 40.000 regisztrált felhasználójuk (csak e-mail címet adtak meg), mindegyiket újra kell regisztráltatni, és megadatni velük az adatokat..
hanee
Új hozzászólás Aktív témák
- Vírusirtó topic
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Opel topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Anime filmek és sorozatok
- Háztartási gépek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
- TicWatch Pro 2020 okosóra
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen