- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- Mesterséges intelligencia topik
- Synology NAS
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Nagy pofon: lőttek a Meta európai AI-tervének
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Windows 11
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
psg5
veterán
Nem tudom, hogy esetleg nem kellene-e a topiknak egy 1.hsz. vagy "Ezt olvasd el" hsz.-t adni amiben semmi más nem szerepel, mint az, hogy első körben panasszal, kérdéssel a megvásárolt termék/szolgáltatás eladójához forduljon levélben...persze kihangsúlyozva, hogy nem a szervizhez, nem a köztes szállítóhoz stb-hez...
Elég általános, hogy ez a lépcsőfok sokszor marad ki...[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
Retro DJ
aktív tag
Itt am nagy problemak vannak az ertelmezesben!
1. Nincs kotelezo javitasi hatarido! Tehat, ha valaki 3 honapig javit egy keszuleket, akkor harom honapig.
2. Mindig az a kotelezett ahova leadod a keszuleket, ha a szervizbe akkor az, ha az uzletbe akkor az. Ha a keszulek a szervizben van es te az uzletben pampogsz, nincs kotelezettseguk intezkedni. Ha elhozod a keszuleket a szervizbol es atadod a kereskedonek, na az mar mas tema!
3. "Jelentos kellemetlenseg nelkul", te is erzed, hogy ez elegge gumi megfogalmazas, mert van olyan user akinek 10 perc is kellemetlen a keszuleke nelkul, van aki akar egy honapig is el van nelkule.
4. A mostani helyztetben a kereskedok, gyartok nincsennek (pontosabban nem akarnak abba a helyzetbe kerulni) hogy csak ugy puszira adjanak egy masik termeket. Megfeleloen kihasznaljak a jogi kereteket (sajnos).Retro
-
asdf_
veterán
A masodik ponthoz hozzafuzve, meg ha neadjisten a gyarto lenne a kotelezett -(ennek most nem fogok tudni utananezni, epp eltunok egy hetre), hogy lehet-e igy-, akkor is:
306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
Tehat a szerviz tudja az eladoeval verni a csalant, barki is legyen a kotelezett, mert vetelarat visszateriteni csak az elado tud.
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
Velem ugyan vitatkozhatsz, nekem ez a szakmam, nap ezt kell alkalmaznom. Tudom, hogy a vasarloknak tudatosan kellene a jogaikat kepviselni, de tobb esetben a szep szo es turelem tobbet er az asztalcsapkodasnal!
Nalunk volt tobbszor is a fogyved, egy-egy panasz miatt. Az az erdekes kerdesem, ha a fogyved ismeri a rendelkezeseket, akkor miert a szervizbe jottek, miert nem a kereskedot szedtek elo?
Egyebkent mindegy is (sajnos), az emberek nagyon nagy resze ugysem fog jogi utra terelni egy ilyen problemat, tehat mindegy, hogy mi vagyon leirva a rendelkezesekbe, szabalyokba, sajnos sok esetben erintolegesen teljesulnek.
Az elallastol valo jog szep es jo dolog, de ez sem ugy megy, hogy irok egy levelet, hogy elallok a szerzodestol, es megyek tartani a markom, ettol azert ez bonyolultabb.
A fogyved (es az a mellett mukodo bekelteto testulet) pedig csak azt koteles vizsgalni, hogy az eljarasban van-e hiba?
Ha van buntethetnek. De azt jo tudni, hogy kotelezesi joguk nincs!
Retro
-
psg5
veterán
Egy pici kiegészítés, arra, hogy: "Az donti el, mi van a jotallasira irva...", :
151/2003:
5. § (1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.szintén 151/2003:
...
(3) A jótállási jegyen fel kell tüntetni:
a) a forgalmazó nevét és címét,
...Ez a Ptk-val együtt érvényes, vagyis szerintem, bár nem jogsértő, ha a szervízre akarja "tolni" a jótállási kötelezettséget, de ettől ez még csak opció, a vásárló továbbra is a forgalmazóhoz bátran fordulhat és az nem utasíthatja el.
F.K.T.
-
psg5
veterán
Azért ha hozzá adott jótállást vállalnak rá 2 évet önként, akkor hiába nem fér bele a 151/2003-as kötelező jótállásosaiba, a 15 napos törekedés szerintem vonatkozik rá, hisz önként vállaltnál életbe lép a 49/2003-as.
Bár elbizonytalanodtam, hogy önként vállaltnál is így van-e...[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
psg5
veterán
-
enginev3.0
félisten
-
psg5
veterán
Ok, akkor azzal a kiegészítéssel, hogy beidézzük a jogszabály "is"-es részét, hogy érthető legyen, nem csak a szervíz a kötelezett, hiába mutogatnak rá, s így csak elkerülnénk, hogy nem is tud az eladó egy esetleges jótállás érvényesítéséről, mert a vevő nem jelezte feléje.
Ráadsául, látod, az utóbbi pár hétben nem egy topiklakó panaszkodik a szervízes garira, de az eladóhoz még nem is fordult...plusszban aki odafordult több hetes szervizes jótállási macera után, egyből begyorsultak a dolgai...
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
csongi
veterán
Nem sony.
A fizikai sérülések nem voltak felvéve garanciális leadáskor.. A fizikai sérülés a sarkokról lekopott a ckrómozás a műanyagról, és ez a csatlakozóknál is igaz. 3 sarkán van némi nyom, ami egy zsebből kiesés eredménye.
De semmi köze az alábbi hibákhoz. A hibák már előtte is megvoltak.
-Az automata fényérzékelő folyamatosan változtatja a kijelző fényerejét, állandó külső fény erősség mellett.
-Bluetooth nagyon gyenge, instabil. Képes 30cm távolságról leszakadni. Ha valamelyik olnline kapcsolat működik mellette (Wifi, G3) tulajdonképen használhatatlan.
-Mikrofon hangereje és minősége egyenlő a nullával. Bal oldalon használva már nem hallanak.
-Jack csatlakozó nem érintkezik rendesen.
-A kijelzőn fehér foltok vannak amely T alakot alkot.
-Érintési hibák! PL: a képernyő alsó 2/3 részében történik az érintés és az információs sáv nyílik le.
-Híváskor, a fülhez tartott készüléknél a képernyőt ki-be kapcsolgatja.Nah az ezek össze hozhatók a külső nyomokkal akkor megeszem a kalapom.
Ez csak az első kör volt, de lesz némi perpatvar.[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
Nem kell ok-okozati összefüggés. A készülék jótállási jegyén és vagy használati útmutatójában le van írva, hogy védeni kell egy készüléket eséstől, rázkódástól, mechanikai hatásoktól, nedvességtől, párásodástól... stb.
Egy szerencsétlen leesés már simán kiakaszthatja a barométert.
A kereskedő, (egy mobiltelefon esetén) egy független szervizben vizsgáltatja meg a telefont (tőle független, de a gyártótól nem, de ez nem írja elő a rendelkezés), annak a szakvéleménye (főként, ha fotó és jegyzőkönyv van) akkor elegendő a bizonyításhoz.Retro
-
jupp
újonc
Ez tök jó, csak jelenleg engem az basztat, hogy azt sem tudom hol a kártya.
Nem valami 15 napos határidő van ilyen esetekben? Mármint törvényileg és ez viszont szerepel a számlán is. Más egyéb apróbetűs rész nem. Jelenleg 65 napja nem láttam a kártyát.
Amúgy tudom, hogy hogy megy ez. Szarik mindenki mindenre, mutogatnak egymásra, hazudoznak, húzzák az időt.Ilyenkor kell a gyártót, meg az ügyvezetőt, meg akit érsz naponta 5x figyelmeztetni, hogy soha többet nem veszel náluk semmit és még sokan mások sem. Ez kisebb nagyobb időközökkel hatni szokott. Csak itt nem tudok hozzá címet... -
senior tag
Csak azért kérdeztem, mert itthon már próbáltuk, de elhajtottak azzal az indokkal hogy nem itt lett vásárolva.
We exploited "We spread hate. We raised hate. We thought hate to be our savior. We put all our problems we created on the "Island of Devils". As a result that devil was born, to return the hate we gave it"
-
senior tag
Na igen, az a gond hogy a garanciajegyet én sem láttam, hozzám is úgy került a laptop, hogy gond van vele, nézzem meg.
Majd beszélek a tulajjalKöszi a segítséget
We exploited "We spread hate. We raised hate. We thought hate to be our savior. We put all our problems we created on the "Island of Devils". As a result that devil was born, to return the hate we gave it"
-
Crystalheart
senior tag
Ja, valóban én kevertem, szavatosságról volt szó. Elvileg tehát ha a kezemben volna egy szakvélemény, hogy hibátlan a gépezet, azzal bizonyíthatnám, hogy a hiba nem nálam keletkezett, ha keletkezik. Ez csak azért problémás, mert nálunk már nincs gáz, nem lehet beüzemelni a cirkót, noha 3 éve éppen ellenőriztetés után kapcsoltuk ki végleg.
-
-
djculture
félisten
Ja ha kibontod akkor igen de ha sérülés van a csomagoláson és nincs ráirva hogy sérülten érkezett bekell vinni a postahivatalba ahol jegyzökönyvet készítenek róla. Ha rávan irva a sérülten érkezett akkor meg kibontás után is lehet reklamálni ... Mindkettő esetem volt. Mind a kettő esetben megkaptam a kártéritést, egyik egy garantált postacsomag volt oott 30 nap múlva kifizették az áru értéknyilvánitási árát, a másiknal a feladási dij tizenötszörösét adták vissza meg egy elnézést kérő levelet a központból.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ebben egyetertunk, de az meg valo igaz, hogy a reklamban hozza kell erteni mindig, hogy a reszletes felteteleket nem tartalmazza, utana kell nezni. Szoval _akarmennyire_ naiv nem lehet szerintem a vasarlo sem, peldaul ha megkapta irasban (mondjuk szamla hatoldalan), akkor o azt ha kulon nem mondjak, hogy olvasgatnia kell, me'g veletlenul se olvassa el, hat erre mint felmentesre hivatkozni tulzas lenne. Szerintem a tudatossaghoz ez is hozzatartozik, hogy valamennyire egyuttmukodo legyen.
-
Topikgazda
A bolt biztos, hogy nem tudja beazonosítani az ajándékot, mert annak a gyári számát nem jegyezte fel és a főtermék dobozán sincs feltüntetve. Hogy tudod érvényesíteni a garanciát? Persze meg lehet próbálni az ajándék gyártójánál érvényesíteni, de ugye ekkor már teljesen mindegy, hogy kinél van az ajándék és hogy megvan-e még hozzá a főtermék. Erre értettem, hogy nyugodtan eladhatóak.
-
psg5
veterán
Lehet, hogy csak ügyintézői túlbürokratizálásról van szó és a készülék vásárlásakor érvényesített szolgáltatás s az ahhoz kapcsolódó kedvezmények keveréséről a termék jótállására.
Lassan kéne minden multiszolgáltató mellé olyan ember aki kioktatja a beosztottakat, vezetőket a fogyasztóvédelemről, ugyanis sokszor nem direkt hiba, hanem tudatlanság a forrás...
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
Carryboy
tag
Helló!
A kijelző hibámnál ez volt a gondom. Van rá pixelgarancia, a kijelzőn megjelentek a csíkok ha én hozzá nem értő ember vagyok. Miért kell elfogadnom azt amit a szervizes állít, hogy ez nem pixel hiba hanem kijelző hiba.
A kijelző meghibásodására vásároltam garanciát? - Igen, Meghibásodott? -Igen, Általános műveltségű emberke vagyok, honnan kellene tudom mi a két hiba között a különbség? A szervizes azt mond amit akar.
Nem mindegy, hogy a vevő a javított terméket kapja vissza vagy egy teljesen újat. A vevő rosszul jár, az üzlet meg jól. Hol itt a vevőorientált szemlélet? Mindig a vevőnek van igaza?!
Új hozzászólás Aktív témák
- Óvodások homokozója
- ASUS blog: hátra a csatlakozókkal!
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- Milyen monitort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Mesterséges intelligencia topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- További aktív témák...
- Felújított Asus rog strix G15 G1512LI + ajándék, 2025.02.20-ig garis! /INGYEN FOXPOST!/
- BenQ PD3205U 4K Tervezői Monitor!32"/99% sRGB/Pantone/AQCOLOR/Type-c/Mac Ready/Beszámítás!
- Samsung Odyssey G8 Ívelt Ultrawide Oled Monitor!34"/Oled/WQHD/175hz/0,1ms/Freesync-G-sync/Beszámítás
- Ahh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Ohh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 8GB 256GB SSD FHD IPS