- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
válasz DarthPeeter #20825 üzenetére
Nincs, a nagykert kene kinyomozni, ha garizni kene, amelytol a megszunt kisker vette, meg utana szkanderozni, hogy mi meg hogy legyen vele, meg veled mezitlabassal egyaltalan szobaalljanak, kulon szoposzorzo, hogy nem is rad szol majd a szamla, meg ilyesmik. Nagyon nyomott aron menj csak ilyenbe, mert ha megdoglik, akkor nem azt mondom, hogy tatott szajjal a faszerdobe, de azert nem fogod elvezni. En ugy mennek ilyenbe bele, hogy olyan aron, mintha gari nelkul vennem, azzal a tudattal is, hogy nincs ra gari, aztan ha megkotlik, es sikerul legarizni, akkor max kellemesen csalodtam.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Alapvetoen valahogy ugy van, hogy az automatikus visszaigazolas nem jelenti a rendeles elfogadasat, amit utana kuld elo ember, na az viszont igen, es azzal tekintetik megkottetettnek az uzlet. Emag meretu boltoknal azonban szerintem nem mozog a realitas talajan a masodik, nem automatikus email, es valoszinuleg ez lesz a kiskapu is a tortenetben, hogy ilyen elso meg masodik kuldeset a jogszabaly szerintem nem irja elo. Ezaltal az elado kuld egy automatikus elsot, utana semmit, ezzel viszont nyitva van neki a kapu, hogy a postazasig (mi tobb, akar a kezbesitesig) barmikor utana tudnak nyulni a csomagnak, ha nagyon elcsesztek valamit, es hivatkozhatnak ra, hogy azert nem teljesitunk, mert az automatikus emailen kivul nem kuldtunk semmit, tehat jogilag nem jott letre szerzodes.
-
asdf_
veterán
Ha a szamlaval adod le, akkor annak a cegnek a nevere irjak a papirt, ami a szamlan van es pecset nelkul nem adjak ki, szoval azt szerintem kihagynam. Ha van jotallasi jegyed is hozza, akkor faarccal esetleg csak a jotallasi jeggyel be lehet menni budaorsre leadni, gyari szam alapjan latjak, hogy toluk van es a nevedre iratni a munkalapot. Ez utobbit talan meg jotallasi jegy nelkul is, hogy nincs semmi papirod, de tudod, hogy toluk van, nemtom sima utca vevonel mit lepnek ra.
-
asdf_
veterán
Munkalap a papir. Ha a szamlamasolattal viszed be, akkor a szamlan szereplo nevre irjak a munaklapot, cegnek viszont -elvileg- csak ceges pecsettel rendelkezo embernek adnak ki termeket. Ezzel te ertelemszeruen nem rendelkezel, igy ez nem jatszik. De mivel ugyis atalltak futaros garizasra, szerintem a legegyszerubb ha valami fake dumaval -koltozes soran elveszett, hasznaltan vetted- jelzed a garis igenyt, kozolve a termek gyari szamat az emailben, igy a futar kikuldese elott ugyis megnezik a rendszerben es csak akkor kuldenek futart, ha tenyleg garis, meg beveszik igy, papirok nelkul.
-
asdf_
veterán
Őrizd meg a dobozt, mert a rajta lévő , belső használatú order number kell majd a garizáshoz (legalábbis régen így volt). Azt nemtom, hogy serial van-e amúgy a dobozon, este meglesem. Egyébként gratz az Emagnak, ekkora kaliberű cégnél alapnak kéne lennie, hogy ha serialnak 13 karakteres, csak számot tartalmazó értek jön (mely ráadásul átmegy a crc-n), azt rögtön megnézi az ean törzsben és ha ott megtalálható, akkor visszadobja. A másik verzió, hogy szándékos (pl. nincs serial a dobozon).
-
asdf_
veterán
Hmm, akkor az igy erdekes
Ha az egy ev kotelezo jotallas ideje alatt kicsereltek, akkor az egy ev kotelezo jotallas az akksira ujraindult. Tekintve, hogy egy ev azota nem telt el, a megujult egy ev kotelezo jotallasbol nem futottal ki, es igy szerintem jo kell legyel egy ujabb cserere.
(bar emlekszem, volt itt korabban valaki a topikban, akinel a szerviznel beakadt a lemez, hogy de hat a masodik evben vagyunk mar, akkor mar nincs az akksira gari, es nem ertettek meg, hogy ha csereltek, akkor az meg az elso ev, torvenyben eloirt garijat futja (ismet). Hogy mi lett a vege, arra sajnos nem emlekszem). -
asdf_
veterán
Az elado szervvel allsz jogi kapcsolatban, az a jotallasra kotelezett, igy ha a szerviznel sikertelen a dolog, akkor az Euronics-nal jelentkezel, ahol kotelezo adattartalmu jegyzokonyvet kotelesek felvenni, ebben kozold, hogy a szerviznek hetekkel elobb jelezted mar a problemat, de nem tettek semmit). Es ha eztan sem tortenik semmi, ok -ellentetben a szervizzel- szamonkerhetok.
(mas kerdes, hogy azzal, hogy pl. ket szervizes visz egy teljes megyet, az Euronics sem fog tudni mit kezdene, de ez mar nem a te problemad). Fogyvedhez csak azutan erdemes fordulni, hogy az Euronics-nal; is eredmenytelen a tortenet.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz jaanoo89 #20897 üzenetére
Hat, a hosszu mese helyett eleg lett volna annyi, hogy van egy decenteres obid, melyrol a szeviznek nem ez a velemenye. A geped itt nem relevans, ezt -ennyibol itelve- szerintem barmire rakod, ugyanezt fogja produkalni amikor szelesben van (teleben logikusan kisebb a hiba, mert lelog az alkotott keprol a hiba, illetve jelentkezik ,csak a sokkal kisebb mertekben). Ha online vasarlas, akkor elallni kellett volna azonnal, ha kesobb veszed eszre, akkor pedig vagy javitsak vagy csereljek, mert ez igy egyertelmuen egy kalap szar.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz jaanoo89 #20899 üzenetére
Ha fotosboltban vetted, akkor vigyed oda, akasszak ra barmilyen gepre, csinaljanak vele kepet ok maguk, es nezzek meg. Az elso evben ugyis rajtuk a bizonyitasi teher, tehat nekik kell kimenteniuk a segguket.
De a szerviz hozzaallasat sem ertem, nem neked kell bizonygatni hogy szar az obid, es plane nem neked kell tesztkepeket vinned, ott szinten kene lennie gepnek, amira rateszik, kepet csinalnak vele. Az a baj, hogy az ilyen szerivzek jellemzoen csak atveteli pontok, megy valahova egy europai szervizkozpontba a cucc az osszes orszagbol egy, max ket helyre, es gyakorlatilag csomagkoltseget buknak a dolgon, ha valamit foloslegesen utaztatnak, eseleg ezt tudom elkepzelni, hogy ezt nem akarjak bukni, es ezert ilyen fapocsuek. De tenyleg nem ertem az egeszet, napnal is vilagosabb, hogy alaposan decenteres a cucc, cserelni kene a francba. Melyik szerviz ez amugy, a Kalotaszeg vagy valami videki gyoker? Ugyan teljesen massal, fizetosben, de en voltam a Kalotaszegben anno, es normalisnak tuntek.A lenyeg az, hogy te nem a szervizzel, hanem a bolttal allsz kapcsolatban, igy hagyd ki a szervizt a francba a kovetkezo korbol, ha fotosboltbol vetted, ok ugysem vakok, es egyertelmu lesz nekik is, hogy ez szar, es kiverik a panabol a javitast/cseret. Ha a boltban igy sem jarsz sikerrel, akkor ott helyben mar irhatsz is a vasarlok konyvebe. Hogy tortent-e javulas, azt meg helyben is tudod ellenorizni, wifin atkuldod tabletre, telefonra az elkeszitett kepet, meg 2048 -ra meretezve is latszik, hogy ez nem koser (de akar vihetsz A4-es kinyomtatott tesztabrat is).
-
asdf_
veterán
válasz jaanoo89 #20902 üzenetére
Elso korben kapd vissza a Kaloatszegbol. Nappal menj erte, csinalj probakepet atvetel utan, OI share-rel kuldd at telefonra, tabletre, es nezd meg, Ha nem javult, akkor egybol a Ferenc korutra es mondod, hogy veluk allsz szerzodesben, a szerviz nem tette a dolgat, igy most rajtuk a sor. A 3. javitas utani cserekeres az csak nepmese. Viszont ha a Videopart egy betut is elter attol, ami a jogszabalyban van, akkor azert vedd elo oket (meg utolag a szervizt is)
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Első körben menj be, jelezd, hogy a szerviz 3 hete szarik a fejedre, igy azonnal, soron kívüli javítást vagy cserét kérsz, amennyiben ez a jövő héten nem történik meg (nem a javítás megkezdése, hanem befejezte!) vagy amennyiben a javítás befejeztéig saját költségen nem biztosítanak kölcsönkészüléket, szerződésszegő magatartásuk miatt elállsz a szerződéstől. Én szerintem valahogy így mennék nek fenyegetőleg, bár már korábban megkerestem volna az Euronics-ot írásban.
PTK.2. Kellékszavatosság
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. -
asdf_
veterán
válasz Superhun #20913 üzenetére
Igen, de a meg nem nevezett, hulladekokat gyarto ceg -elteroen kb. az osszes versenytarsatol-, 1 ev garival arulja a termeketi. Tehat hacsak nem fizetett a plusz gariert, sanszosan az elso evben van. En is azt mondom amugy, hogy -ebben az esetben, amennyiben az elso evben vagyunk- le kell szarni a szervizt, vissza a vasarlas helyere, aztan kuzdjenek a szervizzel ok.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
En igazabol azt nem ertettem, hogy a javitatlan termeket miert akarta visszakapni? Egy csepp ertelmet sem latom, de aztan nem akartam en megfejteni a vilag minden titkat...
-
asdf_
veterán
Haaaat. Szerintem, de hangsulyozottan szerintem (regen mennyivel konnyebb volt, amikor azt irta a jogszabaly, hogy a fogyasztonak okozott jelentos erdekserelem nelkul kell a javitast elvegezni, kulonben sima liba az elallas) ez azert most sem ugy van, hogy te elallsz, ok leszarjak es majd a bekelteto eldonti. Nekik alapban ehhez semmi kozuk, te kozlod az elallas indokait (kulon jo, ha az eltelt egy hetben tovabbra sem kerestek) es tenyet es kesz, ha nem fizetnek, akkor te pedig fizetesi meghagyas es talalkoztok a birosagon, szerintem legalabbis alapbol ez az ugymenet, mas kerdes, hogy gyorsabb es olcsobb a bekeltetoknel kezdeni. Mindenkepp elonyodre szolgal majd, hogy jovo het az utolso het karacsony elott, utana fu sem no ket hetig, tehat ha mondjuk holnap kimegy a szervizes, megallapitja a hibat, majd aszondja, hogy 3 het mulva jon az alkatresszel javitani, azzal te nem vagy kint a vizbol.
En lehet, hogy feltelefonalnam a fogyvedoket, hogy szerintuk 3(?) het cseszik rad a szerviz + ezutan a vasarlas helyen jelezve tovabbi egy het eltelte utan a nagy semmi van (mar amennyiben ez a helyzet es tenyleg nem jelentkeztek), akkor te jogosan allsz-e el szerintuk. Az a baj, hogy itt csak egy hete volt az eladonak, egy picit kevesbe kellett volna turelmesnek lenni az elejen. Ha szerintuk igen -ami, mint a NAV-nal is csak velemeny, nem jogi tanacsadas-, akkor allj el, kerd a hibas eszkoz elszallitasat, es meg gyorsban vegyel egyet, hogy karacsony elott megkapd. Esetleg lehet joarckodni, hogy ezt is az Euronics-ban, igy a visszafuvar nekik egyszerubb, mert csak helyet cserel a ket eszkoz. Ha nem tortent semmi, en valoszinuleg jovo szerda reggel boritanek asztalt, holnap meg nem. -
asdf_
veterán
Ha zarlatos az akksi akkor felrobban, ha cellazarlatos, akkor nem teljesit, mas kerdes, hogy 3.7V-os cuccnal nincs ertelme cellazarlatrol beszelni, leven az a cellafeszultseg es ha cellazarlatos, akkor semmi nem jonne (cellazarlatrol autoakksiknal van ertelme beszelni, ahol a 12V tobb cella sorosan kotesebol jon letre, es az egyik halala eseten a kapocsfeszultseg emiatt ugy leesik, hogy nem kepes uzemben tartani azokat az eszkozoket, amiket taplalna).
Egy telefon ezermillio ok miatt merulhet nagyon, egybol hibasnak kialtani doreseg szerintem, vagy tesztprogramo(ka)t kell nekiereszteni, hogy mi eszi az akksit (bar root nelkul mostanaban ez egyre nehezebb), vagy pedig maxira toltom, factory reset, SIM be, wifi ki, es lerakom az asztalra erintetlenul, es ranezek mondjuk 12 ora mulva (80% ala idaig nem eshet, ha van megfelelo terero es nem valtogat fixen cellak kozott), akkor meg kikapcsolom az automata kepernyozarat es ugy meg jopar orat mennie kellene tudni bekapcsolt kijelzovel. -
asdf_
veterán
-
asdf_
veterán
válasz madmike #20974 üzenetére
Tokmindegy, hogy vallalkozo-e vagy sem, ez igy siman egy PTK-s hibas teljesites, nem? Mehet neki a tertis level, hogy mi a szitu, es kersz egy valoban 70-90%-os szettet, avagy penz vissza. gumi vissza. Ha erre sem vevo, akkor meg kozjegyzonel fizetesi meghagyas (ha van e-szemelyid, meg olvasod, akkor online is intezheto, nem kell kozjegyzohoz menni)
A nagy kerdes persze, hogy tudni kene, hogy kit szolitunk fel fizetesre, nev, utca, hazszam.
-
asdf_
veterán
válasz rasotamas #20993 üzenetére
Jelezd nekik, hogy megsem allsz el, mert jogszabaly szerint az elallasrol valo ertesulestol (tehat nem a termek visszaerkezesetol) szamitva x napon belul vissza kell kuldeniiuk a penzt. (persze epeszu boltos a termek visszaerkezese elott nem kuldi vissza a penzt es leszarja, hogy ez jogszeru-e vagy sem, de hatha belefutsz abba az egyetlen jogkovetobe)
-
asdf_
veterán
válasz Yager01 #21031 üzenetére
Ha úgy lenne, hogy ez nem igaz, akkor ha jól tippelek, üzletszerűen, nyereségvágyból elkövetett csalásnak hívnák ezt a dolgot.
A magyar samu két esetben foglalkozik egy készülékkel
- Magyar garjegy+ számla és a Samsung Magyarország hozta be a terméket az országba, ők a forgalmazói (ezt serial alapján ők tudják jól)
- külföldi eu-s számla a hozzá tartozó garjeggyel (tehát pl. épp hollandiában voltál, kifingott alólad a telefonod, gyorsban kellett egy új, bementél a legközelebbi MM-be és vettél egyet). De erre csak egy évet vállal.Egy eset lehet még, amikor valami nagy flottához tartozó előfizetésből származik a bontatlan, fóliás készülék (a flottás megvette occsóért, mert "járt", de neki nem kell, így nullkilométeresen olcsóbban továbbadta, úgy, hogy neki is megérte, meg a neppergsm-nek is). Ez magyar piacos, de garjegy értelemszerűen nincs hozzá, pláne nem akkor indul, mint amikor te megvetted a készüléket, esetleg ez lehet az az eset, amikor bármi nélkül, imei alapján garosnak kezeli a Samu.
Enek szerintem csak úgy lehet a végére járni, hogy a nepper közli veled a gyári számokat, amit eladna neked, ezt egyesével leokéztatod a Samsunggal, és ha ők is azt mondják, hogy hajrá, akkor veszed csak meg a készüléket.
Ha esetleg céges vásárlás, anak érdemes még utánajárni, nehogy a végén legyen meglepetés, hogy a sufnigsm árai ugye 27%-os áfás árak, nem pedig különbözeti 0%-os áfás trükközés, mert akkor azt már nem lehet nettósítani és egyből nem is lesz olyan olcsó.
-
asdf_
veterán
válasz Dreamshake #21039 üzenetére
A nagykerrel neked semmi dolgod, semmi kozod hozza es jogi kapcsolatban sem allsz vele. A kiskerrel allsz szerzodesben, igy barmit akarsz, toluk akarhatod, nem mellesleg ok a jotallasra kotelezettek.
-
asdf_
veterán
válasz Hegyirabló #21048 üzenetére
Mérget öntenek a szemedbe, ha leírod az apró hiba mibenlétét?
-
asdf_
veterán
válasz Hegyirabló #21050 üzenetére
Perelni lehet, az eladót, amelytől vetted a készüléket. Egyetlen probléma, hogy a bíróságon bemondásra nincs gól, igazolható, bizonyítható kárt lehet csak kérni megtérítésre. Egy ilyen jelentéktelen hiba miatti 200e bukót viszont élő ember torkán le nem nyomsz soha az életben, simán az lesz a vége, hogy hibás döntést hoztál, hogy eladtad a telefont, és hibás döntést hoztál az ármegállapítás során is, valamint a frankó boltból származó legit cucc az áfacsalt/szürkeimportos termékek piacán történő árvesztése sem feltétlen tartozik az igazolható károk közé (értem ezalatt, hogy ha el is fogadnánk a 200e bukót, abból mondjuk 150 a standard hasznaltpiaci áresés, aminek semmi köze a problémához és mindössze 50e írható a "hiba" számlájára. Tudom, ok, okozat, de el nem tudom képzelni, hogy ebből pozitívan tudnál kijönni.
-
asdf_
veterán
válasz Hegyirabló #21052 üzenetére
Ha SW hiba, akkor vélhetően nem te vagy az egyetlen. Netszerte írnak valamit erről? Ha SW hiba, akkor meg majd valamikor javítják, ha a készülék tölt, helyesen tölt, maxi fesz elérésekor megállítja a töltést és mondjuk a töltő lehűzásakor helyreáll a kijelzés, akkor ez azért nem olyan hiba, amitől világgá kéne menni.
-
asdf_
veterán
válasz Superhun #21057 üzenetére
Embere válogatja, engem pl. pont nem érdekelne. Feldugom a töltőre, másfél óra múlva leveszem és készen vagyunk. Hogy közben az akku ikon egyre hízik-e, vagy mászik-e felfele a százalékos kijelző vagy sem, az azért nem olyan kardinális probléma, ha a töltés megfelelően működik. Tény, valamennyire én is hiányolnám, de én főleg azért, mert rögeszmésen nem töltöm 80-85% fölé az akksit. Ha felhasználó által cserélhető lenne egy telefon akksija, akkor nem figyelnék rá ennyire, mert bepattint az ember egy újat x év múlva és kész, de ezt a lehetőséget sajnos -minden racionális indok nélkül- elvették tőlünk sajnos.
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #21059 üzenetére
A fém hátlap árnyékol. Az üveg hátlap f**ság, mert leejted és összetörik és csiliárdért cserélik. Így értelmes ember (ha már a fejlesztő részlegen nem volt bleőle egy sem, mert egy 5 lves gyerek is tudja, hogy az üveg törik, tehát napi használatú tárgyat nem csinálink belőle), szóval az értelmes ember legelső dolga gumibugyiba rakni a telefont, innentől kezdve hiába az a marketingmaszlag, hogy nekem prémium érzésemnek kéne legyen, hogy fém/üveg hátlapos telefonom van, pont nincs, mert a gumibugyi miatt a vásárlás után SOHA nem érintem meg azt. Csak a gumibugyit. Ergo kib*ottmindegy, hogy fém, üveg vagy épp műanyag a hátlap (a műanyaghátlap-rasszizmust amúgy sem értettem soha).
A cserélhető akksi nagyon minimálisan foglal több helyet, az akksi ugyanakkora, körülötte a szabad hely ugyanakkora, a hátlapfüleknek kell pár mm hely. Ellenben ha megdöglik a telefon, mit csinálsz? Fizetsz egy tonna pénzt a szakszerviznek, aki lemelengeti a kijelzőt a készüléktestről, belerakja heroinárú a gyári akksit, aztán meg imádkozhatsz, hogy a kijelzőt sikerüljön rendesen és ugyanúgy visszaragasztani. De persze ez a verzió rögtön nem játszik, mert tudjuk jól, hogy a telefonok döntő többségének melyik szerviz a gyári szervize, én meg rájuk mondjuk egy talicskát nem bíznék, nemhogy egy készülék szét-összét ragasztott ház esetén. Az akkumulátor atomerős, kétoldalas ragasztóval való beragasztására meg már ki sem térek, hogy azt miért is kell (wink, wink, apple)
A vízállóság meg egyrészt baromság (mint funkció), másrészt a nem cserélhető akksis telefonok 90%-a nem vízálló, tehát nem a vízállóság indok a cserélhető akksi elhagyására. Harmadrészt a Samsungnak anno sikerült cserélhető akksis ámde vizálló telefont csinálnia. És rohadjon meg a világ még jack aljzat is volt rajta.A cserélhető akksi és a jack eltüntetése kőkemény üzleti döntés, döglött légynyi köze sincs a vízállósághoz meg a user experience-hez.
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #21061 üzenetére
1. A mobiltelefon-piacnak csak harmadik legnagyobb szereploje az Apple, valamint az ertekesitett uj telefonok mindossze 15%-a Iphone, igy nagyon kevesen vannak, hogy a teljes mobilpiacrol az o szokasaik alapjan vonjunk le barmit (bar teny, hogy hulyesegben, azaz uveg hatlapban felulreprezentaltak).
2. amikor a felhasznalo altal nem cserelheto akkukrol van szo, kb. nepmesei visszatero erv, hogy bezzeg ha a gyarto helyezi el es nem cserelhetoen a keszuelkeben, akkor mindenfele specko alaku akksit lehet rakni bele. Aztan amikor felhangzik a kerdes, hogy ugyan, tessen mar mutatni harom darab mobiltelefont, amibe ilyen specialis alaku akkumulator kerult, akkor rettenetes nagy csondek szoktak lenni. Nem veletlenul, hisz tokugyanolyan, teglatest alaku akksik kerulnek a zart telefonokba is.
3. Egyreszt a samu megoldotta, masreszt nem ajto az, hogy nyitogassuk. Egyszer berakom a simeket, meg az SD kartyat, utana az eletben nem nyulok egyikhez sem, tehat nincs miert levenni a hatlapot. De lenyegtelen is, mert tovabbra sem a vizallosag az oka a nem szetszedheto telefonoknak, hiszen a nem szetszedheto telefonok ugy 90+%-a nem vizallo.
4. az igeny teljesen lenyegtelen. A marketing, a penzsporolas valamint a penzcsinalas szamit, semmi mas. Ha az igeny szamitana, akkor nem lenne minden evben valami marketingbullshit, amivel epp el probaljak adni a termekeket (3d tv, hajlitott monitor es tv, notch, szigetes billentyuzet, samunal az edge szerias telefonok, amiknek lehajlik a kepernyije ketoldalt (mas kerdes, hogy pont ugy, hogy forditva, fejjel lefele tartanad a telefont, mert ugy kenyelmes, hogy az aljan van a lekerekites, nem az elejen), a jack csatlakozo eltunteert is tomegtuntetesek voltak, mindenki a javithatatlan, folyamatosan toltogetendo, kicserelhetetlen akksiju BT-s (elozoek osszessegekent horribilis okologiai labnyomu) fulesert akarta odaadni inkabb a fel vesejet, minthogy a sajat, jol kivalasztott fuleset bepattintsa, es termeszetesen tomegigeny az is, hogy pl. a mosogepem teljestmenyelektronikajat, ami egy kulon dobozban ul, elegge messze a mosogep vizes dolgaitol, ami majd egyszer el fog romlan azt kiontsek mugyantaval, ezaltal javithatatlanna teve azti (ellentetben a motorjaval, ami soha nem fog elromlani es amire viszont tenyernyi plecsnivel szedit a marketingosztaly, hogy tiz ev garancia a motorra). Az notebook-alaplapra forrasztott RAM-ot es SSD-t is a fogyasztok akartak mind, hisz' mennyire kurvajo, ha megdoglik az alaplap, es integethetsz az osszes adatodnak, ahelyett, hogy csak atraknad az SSD-t egy masikba (mind azt a 22x80x7 millimetert).
Ebredj fel, a fogyasztoi igeny az egvilagon senkit nem erdekel, csak a penz. Ha lenyeges lenne a fogyasztoi igeny, a javithatosag, a tartossag, akkor nem gyartanank ennyi ipari hulladekot (amit hutogepnek, mosogepnek, furogepnek stb. mernek nevezni a gyartok).[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz internetezoo #21088 üzenetére
Az utalos internetes rendeles (marmint ha csak utalos fizetesi mod van, se bankkartya, se paypal vagy ilyesmi), az jellemzoen atveros oldal szokott lenni. Mi a weboldal neve, guglizzuk csak meg...
Ha unod mar amugy, akkor ertesited oket, hogy elallsz a vasarlastol, es 14 napon belul vissza kell kapnod a penzedet. -
asdf_
veterán
Normális helyen (kizárólag akkuk értékesítésével foglalkozó hely Óbudán), úgy csinálják az ilyet, hogy beszerelteted, majd pedig egyből megy is rá a lakatfogós műszer, ellenőrzik a feszültségértékeket, hogy megfelelően működik a töltés, hogy üresjáratban mennyi az áramfelvétel és a mért értékeket szépen fel is vezetik a jótállási jegyre.
Itt annyi van, hogy bármi lehet, mert a motor is vihette mélymerülésbe (használtad is a motort, vagy csak állt, mert ugye ez most nem épp az a motorozós időszak), meg hibás is lehet az akksi. -
asdf_
veterán
válasz máyköl #21135 üzenetére
Fogsz egy random akksit (gondolom az is 12V-os, vagy leszeded bikakabellel egy autorol, csak mocskosul figyelsz a polaritasra), bekotod a motorba es koze kotsz egy arammerot. Megnezed, hogy mennyit eszik, es onantol csak matek es megvan, hogy a motor-e a bunos, vagy sem, hogy uresjarasban csutkara tudta-e meriteni a motor az akksit vagy sem.
(mar ugye azon kivul, hogy te, mert ha nem jarunk a motorral, hanem lerakjuk telre, akkor nem taroljuk benne az akksit, hanem szepen kikotjuk, es bevisszuk a lakasba a melegre es havonta-masfelhavonta ratoltunk egy kicsit) -
asdf_
veterán
válasz Askformore #21139 üzenetére
A nagy kerdes, hogy tenyleg ujat-e? Regen az volt a szokasuk, hogy az elso ev kotelezo jotallas alattit is ugy csereltek, hogy jott egy futar, hozott egy masikat (es szandekosan nem irok ujat), majd x nap mulva jott meg egy futar es elvitte a regit. Amit hozott, az meg egy korabbi korbol begyujtott javitott volt, es ugye a csere modja miatt (egyszerre ket monitor van nalad, es a sajatodat nem kapod vissza) ez igy egy kicsit necces, no meg persze jogszabalyserto is. Nem azt mondom, hogy szervizmenubol nezz egy power on hours coountot, mert az ugyis ki van nullazva, de egy gyartasi ev honap a monitor seggerol? Full nullkilometeres originak tunik? Nem azert, hogy teged idegeljelek, inkabb, csak tudni, hogy leszoktak-e mar errol
[ Szerkesztve ]
-
-
asdf_
veterán
válasz Márton #21144 üzenetére
Nem az atveteltol szamoldoik a 14 nap, es meg azt sem lehet mondani, hogy csak akkor koteles visszafizetni, ha mar tenylegesen atvette. Persze azon el lehet rugozni, hogy lehet-e egyaltalan ketseget kizaroan igazolni, hogy visszakuldte az ember.
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
-
asdf_
veterán
Azt a felet meg elfelejtettem idezni, hogy visszateritesnel elsodleges mod a fizetesi moddal megegyzo mod, ettol csak a fogyaszto kifejezett hozzajarulasaval lehet elterni, es csak azzal a feltetellel, hogy neki az tobbletkoltseget nem okoz. Tehat ha bankkartyaval volt valami fizetve, akkor alaphangon visszakerul a bankszamlara az osszeg, es az, hogy ott rogton azonnal raadasul kp-ban visszaadjak a penzt, az csak egy opcio.
-
asdf_
veterán
válasz Frontiner #21148 üzenetére
Nem jár le a garid, sőt, a bejelentés óta nem ketyeg. Arra kell csak figyelni, hogy amikor végre megjavítják, akkor a jótállási jegyre a 12. 05. legyen a bejelentés időpontjának írva, és a jótállás meghosszabbodott x nappalba meg ezt a röpke két hónapnyit vezessék csak fel szépen. Tehát, hogy később ezt igazolni tudd.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Frontiner #21159 üzenetére
A vásárlást követő első egy évben a fogyasztó VÁLASZTÁSA SZERINT érvényesítheti jótállási igényét az eladó szervnél vagy a szakszervizben. Más kérdés, hogy megkezdett ügybe utólag belevonni az eladót szerintem értelmetlen (hacsak nem kívánsz majd elállni), most csak annyi van, hogy a szervizes valóban azt vezesse fel a jótállási jegyre, ami valóban történt, tehát a bejelentés és a javítás időpontja stimmeljen (ez most számít is, mert az elux csak egy év garis, így az hosszabbodjon csak meg, a plusz év gariknál nem evidens, hogy hosszabbul).
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
-
asdf_
veterán
válasz AlexiStukov #21271 üzenetére
Arra hivatkoztak hogy csak es kizarolag az eredeti csomagolasban tudjak atvenni, meg a ramot is pedig az csak egy muanyag darabba volt ugye belerakva
Alaptalan elvárás, nem fog tudni jogszabalyt mutatni, mely lehetővé teszi ezt az elvárást számára, igybezen elvárás jogszabály szerint automatikusan semmis. Azon viszont nem lehet fennakadni, hogy mindent antisztatikus zacskóban kérnek (hiszen ha nem abban viszed, akkor rögtön egy nem rendeltetésszerű használattal nézünk szembe).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű Spigen Liquid Air Folio Tok, iPad Pro 12.9, Fekete
- Huion Kamvas Digitalizáló Tábla / Rajztábla / Külső Monitor okos tollal /// ÚJ // Számla + Garancia
- ESR 360 Mágneses Tok és Billentyűzet Ipad Pro /// Air // Bontatlan // Számla + Garancia
- Synology DS223 (2GB) /// Teljesen Új // Számlával és 2 év Garanciával
- Épített szépség - I9-13900K - 3080 Ti - 32GB