- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Opera böngésző
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
- Python programozás
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Topikgazda
Ez nem így működik.
Ha a kereskedő minden tőle telhetőt megtett a garanciális ügyintézés mielőbbi rendezésének érdekében, akkor nem állhatsz el a szerződéstől. Ha folyamatosan érdeklődik az ügyintézés aktuális állapotáról és erről tájékoztatja is a vásárlót, akkor ez törekedésnek tekinthető.
Ha pénteken nem jön meg a kártya és nem tudja megindokolni a bolt, hogy miért nem, vagy kitérő választ ad, szóba hozhatod az elállást, hiszen hamis tájékoztatást adott korábban.
-
Topikgazda
Így már más, ezzel kellett volna kezdened.
2 hónapig sz@rnak a fejedre, aztán még arra kérnek, hogy te menj be a pénteken, mert csak addigra tudják megérdeklődni. Ez vicc, ez már nálam rég az elállás kategória.
Ha péntekre nem jön meg, pénz vissza. És egy szavuk sem lehet.
-
Topikgazda
A vicc ebben az, hogy tudták előre, hogy mikor mennek szabadságra. Szándékos félrevezetés. Természetesen hétfőn nem lesz bent a kártya, mert szállítani sem tudnak a boltnak addig, míg zárva van.
Én nem hagytam volna idáig fajulni az ügyet, rég visszakér(et)tem volna a pénzem.
fricz19: már több, mint 3 év telt el. Nem hinném, hogy 4-5 év gyári garral adták volna azt a vinyót akkoriban.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz lama_lamm #10022 üzenetére
Az a baj, hogy ezt így utólag nem tudod bizonyítani a postán. A postással átvételkor jegyzőkönyvet kellett volna készíteni, de persze ha csak úgy bedobta, akkor erre semmi esély.
Még megpróbálhatsz az ebay-es hirdetőnél reklamálni, hogy rossz volt a csomagolás és megsérült a falmatrica. Nagyon fosnak ezek a negatív értékeléstől, az esetek többségében simán küldenek egy újat. -
Topikgazda
válasz lama_lamm #10024 üzenetére
Ha úgy látod, hogy a csomagolás nem nyújtott teljes védelmet, akkor ezzel az indokkal tehetsz panaszt a feladónál. Pénzvisszafizetést ne várj, szerintem simán küldenek egy újat.
Nagyon rosszul nézne ki egy olyan negatív értékelés az oldalukon, hogy rosszul csomagolnak. Nekik ez egyszerűen nem érné meg. Egy ilyen értékeléstől sok vevőtől esnének el.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz szoki007 #10038 üzenetére
Jogszabály szerint kell. Az ettől való eltekintés már a szerviz jóindulatától függ, de egy rossz szavad sem lehet akkor, ha a garlevél hiánya miatt megtagadják a garanciális ügyintézést. Én a helyedben kérnék egy garanciajegy-másolatot a bolttól, ahol vetted a telefont.
-
Topikgazda
válasz enginev3.0 #10040 üzenetére
Ha holnap nem tudják nyomósan megindokolni, hogy miért húzódik el a javítás, akkor a jelentős kényelmetlenségre hivatkozva cserét követelhetsz. Ha azt nem tudják/akarják cserélni, akkor hozd szóba a vásárlástól való elállást (pénzvisszafizetést).
-
Topikgazda
válasz fricz19 #10046 üzenetére
"idoben"
pontosítsd kérlekTörekednie kell a vállalkozásnak a 15 munkanapon belüli javításra. Ettől eltérni csak nyomós indokkal lehet. Ha nem tudja kimagyarázni a bolt a késlekedést, akkor követelhet cserét a vásárló. Ha cserélni sem tudja, akkor nem marad más, mint a szerződéstől való elállás, hiszen a jótállási kötelezettségének nem tudott eleget tenni.
-
Topikgazda
válasz fricz19 #10049 üzenetére
"A forgalmazó első körben köteles a terméket kijavítani (a 49/2003 (VII. 30.) GKM rendelet értelmében törekedve arra, hogy ez 15 napon belül megtörténjen), amennyiben ez nem lehetséges, vagy a forgalmazó bármely okból nem tudja megtenni, köteles a dolgot cserélni (ugyanolyan új termékre), ha erre sincs mód, végső soron a vételárat visszafizetni (teljes vételár).
A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a terméket 15 napon belül, aránytalan kényelmetlenség okozása nélkül kijavítsa. E 15 napos határidő nem értelmezendő szorosan, indokolt esetben több időt is igénybe vehet a javítás."
Ha a hiba jellege olyan, hogy 15 napon belül ki lehet javítani, de ezt a bolt mégsem teszi meg és nem tudja megindokolni, hogy miért nem, akkor a jótállási kötelezettségének nem tett eleget.
Nem mindegy ám, hogy milyen dumával magyarázzák ki, mert később ha a fogyasztóvédőkig fajul a dolog és nem tudják igazolni nekik az állítottakat, akkor valószínűleg egy szép kis bírságra számíthatnak.Igazából a sufni GSM üzletetekkel az a baj, hogy sem alkatrészük, sem szakértelmük nincs a hibás telefonok hardveres javításához. Trükköznek, húzzák az időt, amíg meg nem unod.
-
Topikgazda
Mosógépeket nem helyszínen javítanak? Ha meg annyira rossz a gép, hogy javítani helyben nem lehet, és el kell szállítani, akkor az anyukának már az első nap is jelentős kényelmetlenséget okoz a hiánya, és egy nap alatt nyilván nem javítják meg. Csereterméket nem kötelező biztosítani a szerviznek, még ilyen szükséghelyzetben sem.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz enginev3.0 #10071 üzenetére
Milyen hibával adtad be?
-
Topikgazda
3 munkanapon belüli hiba esetén azonnal cserélniük kell, egyébként meg online rendelés esetén 8 munkanapod van a rendeléstől való elálláshoz. Ha letelt a 3 munkanap, akkor már azonnali cserét nem kérhetsz, de elállhatsz a vásárlástól és rendelhetsz egy másik ugyan olyat.
-
Topikgazda
Ezt asdf_ kolléga már bemásolta ide egyszer.
De bemásolok a kedvedért egy részletet azt általad linkelt szövegből:
"a Korm. rendelet 7. §-ára hivatkozással megállapította, hogy e rendelkezés alapján nincs helye a hiba eredetének kicserélés előtti vizsgálatára, a forgalmazó a fogyasztási cikket azonnal köteles kicserélni, amennyiben a hiba a rendeltetésszerű működést akadályozza"
Ha nincs olyan hiba, ami a rendeltetésszerű működést akadályozza, akkor nem élhet a vásárló ezen jogával.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Arthuro_Adam #10258 üzenetére
Milyen Lumia telefon és mi a hibája?
-
Topikgazda
válasz Arthuro_Adam #10272 üzenetére
Nem olyan régi telefon ahhoz, hogy ne lehessen alkatrészt szerezni... Mikor vetted a telefont?
-
Topikgazda
válasz Arthuro_Adam #10276 üzenetére
Törekvés van a jogszabályban. Ha 15 napig b@sznak rá, akkor már tolhatod is a fogyasztóvédelemnek a bejelentést.
-
Topikgazda
válasz szlovibuki #10317 üzenetére
Hát ha tudod bizonyítani, hogy nem adott nyugtát, akkor megszívathatod, de ezt szerintem így utólag már nem lehet. Nem ismerem a NAV módszereit, de lehet, hogy ha bejelentést teszel, kimennek a bolthoz civilben és ha a bolt nem ad nyugtát, megbüntetik egy pár százezerre.
-
Topikgazda
válasz spiritex #10375 üzenetére
Ezen az oldalon ezt írta valaki:
"Ha a pénzt esetleg nem fizetnék vissza 30 napon belül, akkor írhatsz nekik fizetési felszólítást, vagy akár rögtön fizetési meghagyást a bíróságon keresztül a követelt összegről, amihez már természetesen hozzácsapod az illetéket is, és a kamatokat is a késedelmes fizetés miatt.
Ha egy kis eszük is van, nem fognak belemenni egy értelmetlen jogi procedúrába, mert ebben az esetben egyszerűen nem nyerhetnek. Viszont többe fog kerülni nekik a játék, mintha csak a termék árát fizetik vissza."Nem vagyok jogász, de elég reálisnak tűnik.
-
Topikgazda
válasz Crystalheart #10405 üzenetére
Általában boltok adnak fél év garanciát a használt termékekre, akik szervizeken keresztül megjavíttatják neked a műszaki cikkeket. Magánszemélyként garanciát vállalni elég bátor tett.
-
Topikgazda
Gyárilag a legfrissebb szoftverrel jönnek ki a táblagépek. Ha új terméket veszel, akkor a legfrissebb van rajta. A bolt nem bonthatja ki a dobozokat és nem nézheti meg a szoftver verzióját... Valójában még azt sem mondhatod, hogy hibázott a bolt, mert a kért szoftver helyett frissebbet, jobbat kaptál. Tehát itt eléggé esélytelennek látom a hibás teljesítésből adódó jogod érvényesítését.
De ha webshopon keresztül rendelted, akkor megpróbálhatsz elállni a vásárlástól.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Opera böngésző
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- Robotporszívók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
- ÚJ GIGABYTE G5 Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen