Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • taranis

    addikt

    válasz madgie #33670 üzenetére

    Én benyomom az rgb histogramot és csak arra figyelek hogy ne égjen ki egyik csatorna sem, ha ez ésszerű keretek között megvalósítható. Utólag a log expója raw szerűen módosítható, mivel megvan a képlete. Csináltam is rá lutokat. Kevés fénynél nem szokás logot használni, ez ilyen általános dolog, más váznál is. A wb tud gond lenni, a log képe alapján kb képtelenség belőni, szóval oda kell egy greycard, HA van rá idő. Mindenesetre a logolás időigényes tud lenni, kell hozzá egy techbuziság, nem való mindenkinek.

    colorizer.net

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz madgie #33670 üzenetére

    A szememmel. :DDD
    De komolyan! Nekem eddig még nem okozott gondot log-ban felvenni.
    A kompozíciót látom. A fókuszt látom. A fókusz peak is látszik, ha manuálozni akarnék. Van zebra ettr-hez. De akár lehúzhatod a zebrát skin tone-ra (60% az ideális ha jól emlékszem) és akkor exponálhatsz helyesen ha nagyon akarsz. Mi kell még? A WB-n sem rugózok nagyon. AWB és lock (ha épp eszembe jut lezárni egyáltalán, lol). Vagy ha nagyon ráérek, akkor custom WB. A videós obimon (18-55) középszürke kupak van, szóval az sem egy akkora nagy wast it das, csak figyelem kérdése.
    Amúgy meg bírja a log a WB állítást is. Az extrém végeket (3000K és 14000K vagy vmi ilyesmi Resolve alatt) leszámítva azért lehet csavarni post-ban a logot is egy-két ezer Kelvint bármiféle gond nélkül. Annyira azért meg nem szar az AWB sem, hogy ennél többet kelljen húzni rajta.

    Én van, hogy post-ban is a logot vágom. Igen, azt a fakó szart. :DDD
    Annyira nem drámaian zavaró, mint ahogy leírod. :N
    A HDMI kimenetet csak azért írtam, hogy van rá alternatíva. De ha gimbalozni akarsz, akkor akár ha jól tudom ki lehet rakni a film szim-et a képernyőre is (memória kártya) és ki lehet küldeni a log-ot külső felvevőre. Ott meg mittomén (sosem volt még ilyenem), elvezetni a hdmi kábelt a zsebedbe rárakhatod a monitort a gimbal markolatára is - elvégre a jobbakat fel lehet rig-elni -, ha nem akarod rárakni a kamerára a felvevőt. Így még akár gimbalozni is lehetne, de ez tényleg csak ötlet szintjén.

    Low light-nál a log tényleg nem szerencsés, mert a shadow az nagyon tud zajosodni. De low light-ra expózhatsz ETTL-re, felhúzni kicsit az alját a logaritmikus görbe felfelé ívelő részére, ahol már nincsenek olyan közel egymáshoz az árnyalatok és akkor zajból sem lesz olyan sok. Low light-nál meg úgyis csak a mesterséges fények vannak, azok meg nyugodtan kiéghetnek, az a dolguk.
    Az alacsony dinamika meg akkor lehet gond, ha az egész jelenet flat szerűen csak egészen kicsi részén van a hisztrogram közepén, akkor a 10 bit tényleg kevés lehet ha utána azt a vékony sávot széthúzod 0-100 IRE közé. De hát a logot nem is alacsony kontraszthoz találták ki.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák