-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz
madgie #35194 üzenetére
Már nem emlékszem részleteiben a videóra, de a GFX-et nem vesézte ki túlzottan, és én is elsiklottam felette (bár valahogy annyira nem is az én kategóriám). Igazad van azokban amiket írsz, de ez a fajta felfelé nyitás azért szerintem nem hoz a gyártónak olyan mértékű piaci jelenlétet.
Én azt várnám a Fujitól, hogy maradjon az, ami, olyan értelemben, hogy egy olyan gyártó aki kezelhető méretű, de jó aps-c gépeket gyárt, kicsi de jó objektívekkel, és (nekem ez fontos) nagyon jó jpg motorral és azt se bánom, hogy létező fizikai kezelőszervek vannak a gépeiket. Ez utóbbi kettő miatt szerintem a következő gépem, ha a jelenlegi tönkremegy, valószínűleg Fuji lesz.
Annyi még, hogy azt nem bánnám, ha visszajönne az a fajta firmware-frissítési trend ami az elején jellemezte őket, amikor valós új funkciók kerültek be a gépekbe.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz
madgie #35194 üzenetére
A GFX az elég speciális cucc szerintem. Nagyon drága, a sebessége sem az a villám azért, és a crop arány miatt teléket viszonylag nehéz rá vadászni, meg hát minden obi elképesztő nagy és nehéz. Szűkülő piacon egy eredetileg is niche réteget megcélozni meglátjuk mennyire jó ötlet.
De az valóban zavar, hogy eléggé kapkodtak a vázakkal az utóbbi időben, kevésbé látni a koncepciót, mint korábban. Kihozni az olimpiára (ami aztán csúszott egy évet) a T4-et, befejezni az E-szériát, aztán mégis kiadni az E4-et, aztán T40 nem jött, de jött T30ii, de miért és miért ilyen néven? S-széria ugye egyelőre egy tagból áll és nem nagyon volt róla még hír sem, hogy jönne S20. H2 jön, de két fajta szenzorral. Nem tudják eldönteni, hogy a Sony-t és a többieket másolják termékstruktúrában vagy egyedit csináljanak? -
DonRazzino
senior tag
válasz
madgie #35205 üzenetére
Minden szavaddal egyetértek. Az én felhasználási igényemre talán az A7M4 a legalkalmasabb de tiszta gáz, hogy valami APS-C lencsét kéne vennem rá, ha 4K50p-zni akarok szélesen. Mindezt nettó 900 ezerért. Na nemá.
Nikonok rögtön szimpatikusak lettek, amikor rájöttem, hogy csak ott nincs köcsögkijelző, de az AF valóban nem sokkal acélosabb, mint a T4-en. Jobb ISO tűrésért meg önmagában nem fektetek be egy kazal lóvét meg cipelem a nehezebb üvegeket.
(Igen tudom, a SonyA1, A9-en sincs flippy screen, de azok árát inkább hagyjuk.) -
Varoz
őstag
válasz
madgie #35266 üzenetére
Az új tulaja annyira nem bánja, hogy eladtad.
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
DonRazzino
senior tag
válasz
madgie #35266 üzenetére
Dehogy degecz, teljesen jogos észrevétel! Az ilyesmikre gondolok turistáskodás közben, amikor nyilván állvány nincs nálam, de legalább 5 sör+5 whiskey bennem és csak mászkálunk a városban. Ilyenkor királyul jön, hogy kézből 1/10-1/4-ek mennek. Ezért is rendeltem az új 10-24-ből is meg a WR-t most a régi helyett, mert ha jobb a stabi akkor az nekem király. Itt egy pár semmi kül. "eleve jpg." Ahol a tűzt körül vagyunk az is 1/10. A többi inkább 1/4.
-
adnoctum18
senior tag
-
vakablak93
őstag
válasz
madgie #35664 üzenetére
Nem egészen, ez az X-H2-ről szól azt írja hogy ehhez is lesz valami ventillátor de nem biztos hogy úgy beépítve mint a Pana esetében például, hanem valami külső rácsatolható ventillátort kap majd...
[ Szerkesztve ]
Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D
-
-
-
Varoz
őstag
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz
madgie #35871 üzenetére
A fókusznál release priority volt beállítva AF-c esetén, ezt átállítottam.
Az új túl nagy, túl drága (és tudom furán hangzik de ronda is), és tetszene a manual fókusz váltó. A közelpontja nem olyan fontos hogy jó legyen, arra jó a kitobi amit közelebb szoktam fotózni.
Meggondolom, lehet hogy a 2-es lesz, köszi. -
robi1979
aktív tag
válasz
madgie #35879 üzenetére
Köszönöm srácok! Próbálom csoportosítani az "erőimet" tartalékaimat. Ekv. 70-200 2.8 telét már nagyon régóta szeretnék. Az A7III is megmarad egyenlőre a Sigma Art 35 1.4-el és a Sony 85 1.8-al. Van hozzá még Tamron 28-75 2.8-am és egy Tamron 17-35 MC11 adapterrel. Jelenleg azon agyalok hogy az A7III kap egy Tamron 70-180-at, ott az élesség és az AF nem kérdéses - bár a rajzolat és a színek...a fene tudja. Olyan semmilyen sok utómunkával. A Fuji X-T3 (jelenelg még a postán) pedig kap egy Sigma 56 1.4-et a 23 1.4 mellé. Összehasonlító tesztet kerestem a neten Tamron 70-180 vs. Fuji 50-140-ről de sehol nem találok.
Abból mi igaz amit a Sonyb@zi Dustin Abbot allít a tesztjében hogy az 50-140 2.8 on nem olyan jó meg hogy kontrasztban is gyenge? Eléggé lehúzta, kicsit elbizonytalanított. Van itt olyan aki használt esetleg mindkettőt? Az 50-140 egyáltalán Fuji vonalon pariban van e a Tamron 70-180-al vagy ez Fujiból kb G-master kategória?
E-infinity-ről rendeltetek mostanában amióta nem lehet PayPallal fizetni? Az 50-140 kb 300-400 euroval olcsóbb itt mint az osztrák/német üzletekben.
[ Szerkesztve ]
-
-
gorgo
őstag
válasz
madgie #35940 üzenetére
Barbit lecserélni!? Az már olyan mint 20-ra lapot húzni...
Amúgy meg csak a 100v-vel készült képeid teszed ki, tehetnél ki az új babával készülteket is! (netán egy rawot kiteszel valahova??)
[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz
madgie #35997 üzenetére
És sajnos ahogy utánaolvastam a neten, minden esély megvan rá, hogy soha nem is fogja támogatni. Írtak olyan vázakat, amik hasonló kisebb frissítést jelentettek, és sosem kerültek be a támogatottak közé. Reménykedek, hogy ez most nem így lesz.
Bár, ha valaki ipad OS bétát használ, esetleg megnézhetné, hogy abban támogatott-e. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #36018 üzenetére
Kézbe akarom majd venni az X-E4-et, mert azért megosztó lett a kezelőszerv csupaszítás. Utoljára X-E2 volt nekem, azon szerettem az AF módválasztót és azóta sem voltak olyan vázaim, amin ne lett volna fizikai kapcsoló rá.
Nem biztos, hogy csak utcáznék vele, ha beújítok hozzá egy Sigma 56mm f/1.4-et is, akkor portréznék is, akkor meg lehet az X-T30II egy racionálisabb döntés (bár a jó ég tudja miért kellett kivezetni azt a szuperszexi sötét ezüst színt, ami az alap X-T30-nál még volt).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #36024 üzenetére
Nekem anno az X-A1 és az X-E2 is úgy lett patent, hogy raktam rá bőr tokot és az adott annyi gripet, amivel nekem nagyon kényelmes lett (meg szexibb).
Az XF 50/2 amúgy jól hangozna, meg rekeszgyűrű (❤️) is van, de én vagy nem vagyok eléggé öreg vagy úgy érzem kéne az a plusz fényerő ha már IBIS amúgy sincs*. A 35/2 esetén kisebb érvágásnak érzem (de azért hiányozna, na).
*=Meg egy csomó más sem amivel az MFT kompenzálja a kisebb szenzort: Időjárásállóság, nem túlmelegedős videó, 4K/60 jóval alacsonyabb árszinten kezdődik, hangtompított mágneses mechanikus zár, stb. Pont ezen nyekeregtem a MILC-es topikban nemrég, hogy nincs igazán jó választás váltásra és a maradás sem kifizetődő, mert szintén nincs mire váltani, még Olympus/OM oldalon sem. Ha a Sony A6600 nem lenne ennyire iszonyúan túlárazva (hat kilóért nincs 4K/60p), akár lehetne az is a sweet spot. Áhh na mindegy, csak túl sok időm van éppen panaszkodni...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #36026 üzenetére
Vennék én MFT-n belül is másodgépet csak street fotóra, de számomra teljesen értelmezhetetlen árakat látok. Panasonic GX80-ak és E-M10 Mark II és III-asok mennek 110-130k körül, kitben már verdesik a 140-160 ezreket, miközben végignéztem Evo fórumtárs küzdelmét, hogy hónapokig hirdette 1-2 éve a patika GX80-at és 80-ért alig akarták elvinni, mert a többségnek inkább 60-70 körül vitte az átlagos állapotú darabokat. Öcsém négy éve (!) vett egy GX80 12-32mm kitet 130-ért vadiújonnan, most innen indulnak használtan és 160-ig van itt minden. Mondjuk az jó hír, hogy láttam már GX9 vázat 200k alatt használtan, miközben lehet venni 230-ért újonnan.
Aztán eközben itt visszakérdeztek nekem, hogy mégis mi a fenét gondoltam, amikor rákérdeztem milyen vétel egy X-T20-as 100k körüli áron, miközben szenzorban és AF-ben űrtechnológia ezekhez képest...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #36039 üzenetére
Amit én videóznék az főleg utazós vagy rendezvényes történet, sok-sok vágóképpel, szóval főleg rövid, maximum pár perces klipekre kell gondolni. De anno kölcsön Sony A6500-at sikerült ezzel is odaverni a falhoz szabadtéri eseményen, mert gyűlik-gyűlik a hőség ha két klip között nem tud teljesen visszahűlni és egy ponton ledobja a láncot és mehetsz vele pihenni fél-egy órát, addig minden további videózást lehet elfelejteni.
A powerbank-es mókolással ugyanaz a bajom, mint a gimballal, hogy ha valahova tervezetten videózni megyek, akkor oké. Ha valahova rendezvényt élvezni megyek, ahol mellesleg videóznék is, akkor az lesz a vége, hogy nyűg, lemaradok magáról a rendezvényről is és inkább nem csinálom.
Mint amikor kint voltam a veterános Totalcar Parkoló Parádén, lógott a vállamon a G80, néhány érdekesebb autóról vettem fel pár b-rollt handheld kameramozgásokkal, de inkább azzal foglalkoztam, hogy beszélgessek. Az más kérdés, hogy lusta szar voltam azóta is befejezni a videót, ott áll a Resolve projekt 80%-os készültségben azóta is...
De majd jó lesz elővenni a veterán Porsche 911 seggén megcsillanó napfényes snitteket télen a fűtetlen lakásban vacogva.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #36045 üzenetére
Na ez már egy pozitív fejlemény, mert Youtube videók kommentjében meg Redditen nem fejtik ki mire gondolnak a költők, mikor azzal jönnek, hogy nem bírja túlmelegedés nélkül. Akinek volt a kezében notóriusan túlmelegedős Sony, az rögtön arra gondol ilyenkor, hogy még vágóképezés közben is képes eldobni a kapát. Nem interjúkat meg szertartásokat akarok egyben felvenni.
Btw így főleg az ár tud döntő lenni, használt piacon kb nem létezik az X-T30 II és most, hogy már 380-nál jár az újnak az ára, így erősen véleményes akarok-e ennyit költeni rá, de hacsak nem erősödik egy nagyot a forint, esély sincs az árcsökkenésre. Eladták már, de a napokban került fel az irányjelzőre egy sima 30-as 225-ért, de azért szomorú, hogy az a Kaizen időszak, amitől a Fuji olyan nagyra nőtt a szememben, már véget ért.
-
válasz
madgie #36085 üzenetére
Szar fujis színek, pfejj
Gratula. Az egész a te munkád? Mármint vágás, fények és rendezés is?
Nem kifogás vagy negatív kritika, csak 5let: stroboszkópos vakuzást el tudnék képzelni még a banda jeleneteknél símán.
Át linkelem a gitáros topikba is, had örüljenek a metál arcokMos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #36117 üzenetére
Mindennel ez van sajnos, én majdnem 7 hónapig szarakodtam a PC fejlesztéssel és vártam az árak csökkenését, aztán kikötöttem a MacBook M1 mellett kb 3 héttel az M2 érkezése előtt és ezen spóroltam kb 130 ezer forintot, mert a régi M1 listaárakat is felhúzta az Apple. Azt hiszem ez a vétel inkább kivétel volt csupán.
Akkor lehet nem nagyon húzom már a dolgot. De amúgy nagyon fura a német és a magyar piac közti különbség, nálunk inkább a vázak mennek megviseltebb állapotban és/vagy drágábban, mint kint, cserébe ha 18-55-re is beruháznék, akkor szettben itthon olcsóbb. Bár van egy XC 16-50-em, de arról nem túl sok videós aspektusból készült teszt van. A 18-55 képstabija viszont zseniális.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #36160 üzenetére
Az ismerősöd 1 gyári és 1 utángyártott akkuval hirdette a gépet, de előkerült a dobozból még egy utángyártott, ami őt is meglepte, de simán odaadta azt is.
No hát akkor majdnem 4 év távollét és 2 hónap vadászat után megint Fujifilm user vagyok, végre úgy pofázhatok bele a topikba, hogy alanyi jogom van hozzá!
Na jó, ez csak féligazság, mert az X-E2 mellett alig használt X-A1-et érzelmi okokból nem adtam el, de nagyon ritkán vettem elő, arra már csak polcon lévő, nyugdíjazott gépként gondolok (az akkut meg abból át tudom menteni az X-T3-ba).
Kicsit még fura megint a Fujifilm ergonómiával találkozni. A Panasonic GH (és származékai) vázak túlságosan elkényeztettek (eltűnt a bőrkeményedés a tenyeremről és ujjbegyeimről).
Kicsit olyan, mint amikor az egyetemen még kavartál azzal a bomba, de temperamentumosan harapós csajjal, majd évekig elkallódtatok egymás mellől, de újra összefújt a szél és... na olyan!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #36162 üzenetére
Meglátjuk nálam mennyit pörög majd, mert a legtöbb kilométer még mindig az X-A1 vázamban van (valaha, minden eddigi márkát és vázat nézve). Az annyira kicsi és pehelysúlyú, hogy évekig mindig ott volt a táskámban (kapott egy műbőr teli tokot, így dobtam be az éppen nálam lévő sima civil utcai táskába). Munka után villamos helyett gyalog menni 7-8 km-t, közben fotózgatni az nagyon szabad élmény volt.
Egy kicsit ezért (is) szimpatizálok az X-E4 vázzal, miközben tudom, hogy ma már nem csak streetre tartom a gépet és minden máshoz nekem kicsit foghíjas vagy körülményes. Elnézve, hogy most mennyiért mennek a használt X-E3 vázak, ha ide esik majd egyszer az X-E4, szerintem beruházok egyre másodváznak.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!